BMW Blog oli koonnut viime aikojen varmistuneita tietoja tulevista uusista BMW-malleista sekä huhuja mahdollisesti tulevista malleista. Samalla coupet ja avot nimetään omalla numerolla (3-sarja > 4-sarja). Jokainen voi itse vilkaista mitä on tulossa linkin takaa. Pari poimintaa varsin laajasta kattauksesta:
http://www.bmwblog.com/2012/08/16/roadm ... -products/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Uusi 2-sarjan coupe ja avo, perustuu uuteen 1-sarjalaiseen ja tulee 2013 markkinoille.
- Huhujen mukaan myöhemmin myös ykkösarjan GT etuvedolla!
- Huhuja myös 1-sarjan sedanista Yhdysvaltain markkinoille.
- 3-sarjan ActiveHybrid debyytti Jenkeissä 2012.
- 3-sarjan GT maaliskuussa 2013.
- Uusi 4-sarja (juuriltaan 3-sarjalainen) saa coupen ja avon 2013. Hinta asettuu Audin A5:n suuntaan.
- Nelossarjan Gran Coupesta huhuja.
- 5-sarjassa vain GT:stä LCI uudistuksena 2013.
- 7-sarjalaiseen kevyt kasvojen kohotus syksyllä 2012.
- Z4:een "life cycle impulse" (LCI).
- Z2: huhuja mahdollisesta etuveto sportista.
- X3 LCI vuonna 2014.
- Uusi X4 (F26) tulisi myyntiin 2014.
- Kolmannen polven uusi X5 2014.
- huhuja edustusluokan X7:sta.
- hybridit: i3 (2013) ja i8 (2014)
- huhuja myös i1:stä ja i5:sta.
- M-sarjaan M3 on siis vain neliovisena (2014).
- M4 taas on coupe/avo ja tulisi vuonna 2015.
- M6 Gran Coupe tulossa...?
- M7/M770i xDrive 2015?
- Uusi M1 eli kaivattu superauto BMW:ltä, mutta vain huhuja...
Taiteilijan näkemys uudesta 2-sarjan coupesta.
4-sarjan coupe.
BMW X7
BMW:n tulevat mallit
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Toivottavasti BMW ei sorru samaan kuin MB muutama vuosi sitten; syyti uusia malleja liukuhihnalta ja melko paljon taisi tulla sutta ja sekundaa mukana (mm. A-mallin kaatuilut, C- ja E-sarjan ruostumiset). BMW on kumminkin niin pieni valmistaja että noin laaja mallistolaajennus kuulostaa itsetuholta vaikka yhteisiä alustoja ja osia käytettäisiinkin.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Ei kuvassa ole mitään uutta. Se on kiertänyt 4-5 vuotta eikä esitä mitään. X7 on ihan ilmassa, mutta tosiaan varmaan vakavassa pohdinnassa. Toivottavasti tulee, segmentti on surkeasti kilpailtu. Hyviä koneitakin on tuollaiseen jättiläiseen, uusi 380 hv diesel muun muassa. Bensa on vähän niin ja näin, mutta onhan niitäkin vielä.masiaro kirjoitti:X7:n kuva näyttää aivan X5:ltä, mitä uutta kuvassa olisi? En ainakaan huomannut.
Mitä tulee platformeihin, tuossa listassa hämää uudelleen nimeäminen aika paljon. Onhan siinä uusiakin tietysti, mutta pieni osa niitä vain. Oikeastaan vain X4 ja Z2 kokonaan uusia, muut normaalia nykymalliston uudistusta. BMW:n kokoinen jättivalmistaja kyllä kestää pientä eloa. i-projekti on sitten ihan oma lukunsa, jonka järkevyys tulee aikanaan mitattua. Kai sitäkin on joku pohtinut, kun siihen miljardeja lapataan ja BMW:llä ei ole tapana epäonnistua juuri koskaan. Toisin kuin monilla kilpailijoilla.
Montas miljardia sun mielestä on jättivalmistaja BMW Ag:n kassassa? Riskiä voi toki ottaa mutta järkevästi. Toki Pitkis tietää senkin rajat.Pitkis kirjoitti:. BMW:n kokoinen jättivalmistaja kyllä kestää pientä eloa. i-projekti on sitten ihan oma lukunsa, jonka järkevyys tulee aikanaan mitattua. Kai sitäkin on joku pohtinut, kun siihen miljardeja lapataan ja BMW:llä ei ole tapana epäonnistua juuri koskaan. Toisin kuin monilla kilpailijoilla.
Bmw Ag:n tulos vuonna 2011 oli 7,4 mrd euroa. R&D panostukset olivat 3,3 mrd euroa. R&D painopiste on nimenomaan turvata tulevaisuuden kasvu. BMW tarvitsee n. 2 miljoonan valmistetun auton kriittisen massan säilyäkseen itsenäisenä. Vuonna 2011 tuo luku oli 1,738 160 valmistettua autoa. Näiden lukujen pohjalta ymmärtää hyvin miksi portfoliota pitää laajentaa ja houkuteltava uusilla malleilla merkille uusia asiakkaita ja tietenkin kasvaa vahvasti kehittyvillä markkinoilla.
Ex: E60/F10
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Uuen automallin suunnittelu ja testaus maksaa niin ja niin paljon bla bla bla. Niin? vai maksaako?
Tuo käsitys on ajalta jolloin ei nykyisen kaltaista tietotekniikkaa ollut olemassa. Muistajan jo kymmen vutta sitten supertietokoneisiin liittyvässä softakeskusteluaa yhden ranskalaisen kanssa kuinka juuri tietynlaisten mallintamissoftien kehitys oli vahvaa Ranskassa. Sattumoisin juuri silloin oli sieltä alkanut tulla autoja, jotka pärjäsivät erittäin hyvin NCAP kolaritesteissä. Veikkaan, että uuden mallin kehitys on nykyään paljon helpompaa ja jopa halvempaakin, ilman että tarvitsee pelätä susia. Koska ohjelmistot ovat niin kehittyneet, että ilman ensimmäisenkään pellin taivutusta, on jo valtaosa mokista korjattu pois. Ainoastaan ajettavuus pitää testata käytännössä...kohta varmaan sitäkään, kun siirrytään etuvetoon
Tuo käsitys on ajalta jolloin ei nykyisen kaltaista tietotekniikkaa ollut olemassa. Muistajan jo kymmen vutta sitten supertietokoneisiin liittyvässä softakeskusteluaa yhden ranskalaisen kanssa kuinka juuri tietynlaisten mallintamissoftien kehitys oli vahvaa Ranskassa. Sattumoisin juuri silloin oli sieltä alkanut tulla autoja, jotka pärjäsivät erittäin hyvin NCAP kolaritesteissä. Veikkaan, että uuden mallin kehitys on nykyään paljon helpompaa ja jopa halvempaakin, ilman että tarvitsee pelätä susia. Koska ohjelmistot ovat niin kehittyneet, että ilman ensimmäisenkään pellin taivutusta, on jo valtaosa mokista korjattu pois. Ainoastaan ajettavuus pitää testata käytännössä...kohta varmaan sitäkään, kun siirrytään etuvetoon
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Kyllähän se näin on. Ja lisäksi samanaikaisesti suunnitellaan useampaa mallia samoilla ohjelmilla.jaki kirjoitti:Uuen automallin suunnittelu ja testaus maksaa niin ja niin paljon bla bla bla. Niin? vai maksaako?
Tuo käsitys on ajalta jolloin ei nykyisen kaltaista tietotekniikkaa ollut olemassa. Muistajan jo kymmen vutta sitten supertietokoneisiin liittyvässä softakeskusteluaa yhden ranskalaisen kanssa kuinka juuri tietynlaisten mallintamissoftien kehitys oli vahvaa Ranskassa. Sattumoisin juuri silloin oli sieltä alkanut tulla autoja, jotka pärjäsivät erittäin hyvin NCAP kolaritesteissä. Veikkaan, että uuden mallin kehitys on nykyään paljon helpompaa ja jopa halvempaakin, ilman että tarvitsee pelätä susia. Koska ohjelmistot ovat niin kehittyneet, että ilman ensimmäisenkään pellin taivutusta, on jo valtaosa mokista korjattu pois. Ainoastaan ajettavuus pitää testata käytännössä...kohta varmaan sitäkään, kun siirrytään etuvetoon
Lisäksi valmistuskustannukset ovat aina uuden mallin tullessa tuotantoon tippuneet reilusti.
Esim.F01/02:n tuotannon alussa puhuttiin jopa 30%(auto motor und sport) halvemmasta tuotantokustannuksista,kuin edeltävän mallin.
Tuskimpa tuo tekee yhtään huonompaa tuostakaan verrattuna edeltävään.
Jos tarkastetaan vielä BMW:tä,niin erikokoisten moottorien tarjonta on vähentynyt:sama moottori eri tehoisena.
Säästöä sitäkauttakin tulee reilusti.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Lähdettä? Mielenkiintoista tietoa, mutta mistä ihmeestä tuo 2 miljoona raja tulee? Mitä tarkoittaa itsenäisyys kun osake on julkinen? Tulosta kun katsoo, niin erityistä tarvetta laajentumiseen ei ole. Tämä on taas sijoittajille kumarrusta kun pitäisi keskittyä autojen tekoon (tietysti tällä hetkellä paletti on erittäinkin kilpailukykyinen).pumafi kirjoitti:Bmw Ag:n tulos vuonna 2011 oli 7,4 mrd euroa. R&D panostukset olivat 3,3 mrd euroa. R&D painopiste on nimenomaan turvata tulevaisuuden kasvu. BMW tarvitsee n. 2 miljoonan valmistetun auton kriittisen massan säilyäkseen itsenäisenä. Vuonna 2011 tuo luku oli 1,738 160 valmistettua autoa. Näiden lukujen pohjalta ymmärtää hyvin miksi portfoliota pitää laajentaa ja houkuteltava uusilla malleilla merkille uusia asiakkaita ja tietenkin kasvaa vahvasti kehittyvillä markkinoilla.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Lähteet: Reuters, Bloomberg ja Bmwgroup.com. 2 miljoonan luku tulee BMW:n tavoitteesta olla maailman suurin premium-autojen valmistaja ja pysyä MB:n ja Audin edellä. Toinen fakta on BMW:n on tehtävä yhteistyötä muiden merkkien kanssa ja jaettava teknologiaa ja valmistusta esim. moottoreiden osalta. Hyvänä esimerkkinä on päättynyt yhteistyö Peugeot-Citroenin kanssa ja uusi yhteistyö Toyotan kanssa liittyen moottoreiden suunnitteluun, valmistukseen ja hybriditeknologiaan. Autojen valmistus on mitä suurimmassa määrin suurten lukujen toimintaa. Hyvänä esimerkkinä on VAG, joka tekee hyvää tulosta monistamalla malleja eri merkkien kesken. Samaan perusrakenteeseen pohjautuvia autoja on VAG: lla iso liuta. BMW tekee samoin ja varsinkin tulevat etuvetoiset BMW:t ovat vahvasti linkitettyjä tuleviin Mineihin. BMW tarvitsee volyymia pysyäkseen itsenäisenä eikä yhtiöllä ole pienintäkään halua joutua solmimaan liittoja toisten valmistajien kanssa, mitkä vaarantaisivat sen asemaa. Yhtiöllä on hyvä selkäranka Quandtin suvussa, joka on hyvin sitoutunut omistukseensa. BMW:n strategiapaperi on hyvin valaisevaa lukemista. Strategy Number One is Growth.
Ex: E60/F10
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tottakai BMW saavutta 2 miljoonan auton rajan ja vielä helposti viimeistään 2014.
Nyt jo koneita on järkeistetty, on 2, 3, ja 4.4 litraisia koneita Bemareissa mitä erilaisimpina versiona,
toki kaikissa on turbo. 1,6 l koneita Minissä ja sitten V12 hirmuja Rolleissa.
Oikaisen tässä vähän mutta ymmärtänette mitä ajan takaa. Sama on ns. alustojen suhteen.
Säästöissä näkyy E60 vrt. F10 yksityskohteissa, esim. etuvalot ja tuulilasinpyyhkijät yms.
Sitten ovat sähköhybriidit joissa akku on pääosissa, akkuteknologiaa kehitetään nyt Toyotan kanssa.
Tulevaisuuden auto voisi olla parhammillaan olla vety/hybriidi. Ja sitä BMW on jo kokeillut pitkään.
Voi että, tässä on pitkän keskustelun aihe...
Nyt jo koneita on järkeistetty, on 2, 3, ja 4.4 litraisia koneita Bemareissa mitä erilaisimpina versiona,
toki kaikissa on turbo. 1,6 l koneita Minissä ja sitten V12 hirmuja Rolleissa.
Oikaisen tässä vähän mutta ymmärtänette mitä ajan takaa. Sama on ns. alustojen suhteen.
Säästöissä näkyy E60 vrt. F10 yksityskohteissa, esim. etuvalot ja tuulilasinpyyhkijät yms.
Sitten ovat sähköhybriidit joissa akku on pääosissa, akkuteknologiaa kehitetään nyt Toyotan kanssa.
Tulevaisuuden auto voisi olla parhammillaan olla vety/hybriidi. Ja sitä BMW on jo kokeillut pitkään.
Voi että, tässä on pitkän keskustelun aihe...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
BMW Groupin liikevaihto 2011 oli vajaat 69 Mrd € ja nettotulos 4,9 Mrd €. Tuloshan on eurmääräisesti suuri muttei erityisen vahva liikevaihtoon suhteutettuna, n. 7 %. Ja uutisten mukaan myös BMW joutuu nykyään tinkimään katteistaan.pumafi kirjoitti:Bmw Ag:n tulos vuonna 2011 oli 7,4 mrd euroa.
BMWn tämän vuoden(Q1) alkutulos oli automaailman kannattavin.En nyt muista tuota prosenttia.JukkaE60 kirjoitti:BMW Groupin liikevaihto 2011 oli vajaat 69 Mrd € ja nettotulos 4,9 Mrd €. Tuloshan on eurmääräisesti suuri muttei erityisen vahva liikevaihtoon suhteutettuna, n. 7 %. Ja uutisten mukaan myös BMW joutuu nykyään tinkimään katteistaan.pumafi kirjoitti:Bmw Ag:n tulos vuonna 2011 oli 7,4 mrd euroa.
Q2:n oli jotain 11,6%. Kärkitulos sekin.
Toki tilanne on nyt toinen kaikilla valmistajilla maailman taloustilanteen takia.Mutta voittoa tulee vielä reippaasti ja BMW vieläkin aikoo parantaa tulostaan tänävuonna viimevuoteen verrattuna.Epäilen,mutta aika näyttää.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Kait se pitää tämän tukemisen takia laittaa seuraava kiesi sitten 2016 jos luoja suo. Saa Bemarikin kohta kansanauton maineen. Ehkäpä tuohon parjattuun autoveroonkin tulisi poistuminen/siirtäminen käytön verotukseen juuri 2016, toki huhuja vasta ovat.pumafi kirjoitti:Niin 7,4 mrd on Pre-Tax Profit ja netto kuten mainittiin. BMW:n tavoitteena on saavuttaa 2 miljoonan myydyn auton määrä 2016, 4 vuotta aiempaa tavoitetta nopeammin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Kaikki alle 200 tuhanne euron autot ovat "kansanautoja" .///Marko kirjoitti:Saa Bemarikin kohta kansanauton maineen.
Mielenkiintoisia malleja tulossa, mutta miksi etuvetoisia joukossa? Hyi, hyi!
"Z2: huhuja mahdollisesta etuveto sportista."
Vaikka vasta huhu onkin, niin silti jokin tässä lauseessa ei täsmää. Etuveto ja sport? hmm...
M7/M770i xDrive 2015?
Siis mahdollisesti tulossa seiska mahtisonni-moottorilla M-mallistoon? Tai mahtisonni-moottori 70i? 7-litran V12 turboilla? Todella mahtava malli (jos siis tulee) ja olenkin odottanut, että milloin S65AMG saa bemarilta haastajan!
Edustusmaasturi X7?
Tämäkin malli on kyllä mielenkiintoista nähdä, että millainen "panssarivaunu" mörkömoottorilla sieltä tulee. Varmasti tulee olemaan mahtava laite! (jos tulee)
Mallistoon 2013 uusia nelkkuja,launc control,vapari 8-speed automatic,uusia konevaihtoehtoja..
https://www.press.bmwgroup.com/pressclu ... node__2223" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=836752" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.press.bmwgroup.com/pressclu ... node__2223" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=836752" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
+1gestapo kirjoitti:Mallistoon 2013 uusia nelkkuja,launc control,vapari 8-speed automatic,uusia konevaihtoehtoja.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Kyllä lauch control on niin turhimmista turhin systeemi tavallisessa autossa. Kuin pistäisi lisävarustelistalle keraamiset jarrut 320-malliin, yhtä fiksu veto.
+1Pitkis kirjoitti:Kyllä lauch control on niin turhimmista turhin systeemi tavallisessa autossa. Kuin pistäisi lisävarustelistalle keraamiset jarrut 320-malliin, yhtä fiksu veto.
Mulla on yhdessä autossa ollut launch control ja muutamien leikittelyjen jälkeen sitä ei tullut oikein käytettyä. Ehkä kokonaisuudessaan 3 vuoden aikana kymmenen kertaa tuota tuli kokeiltua. Tietysti jos haluaa näyttää idiootilta ja kiihdyttää sen avulla liikennevaloista niin mikä ettei...
Ex: E60/F10