BMW Club Finland
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Hyvin monet asiat kääntyvät kansankieleen, eivät vain keskustelufoorumien nimet. Mielestäni "leasingforum" on ihan osuva lempinimi tälle foorumille, eikä sitä kannata kenenkään liian vakavasti ottaa. Saati sitten pahoittaa mieltään. Ihan samalla tavalla kahdelle muullekin BMW-foorumille on olemassa stereotypiansa ja lempinimensä. Yhteistä lienee, että kaikista näistä nimityksistä varmasti löytyy kuitenkin se joku totuuden siemen.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Olisiko tämä "jälki suomettemuus sensuuri" saitti?Antinontoxic kirjoitti:Hyvin monet asiat kääntyvät kansankieleen, eivät vain keskustelufoorumien nimet. Mielestäni "leasingforum" on ihan osuva lempinimi tälle foorumille, eikä sitä kannata kenenkään liian vakavasti ottaa. Saati sitten pahoittaa mieltään. Ihan samalla tavalla kahdelle muullekin BMW-foorumille on olemassa stereotypiansa ja lempinimensä. Yhteistä lienee, että kaikista näistä nimityksistä varmasti löytyy kuitenkin se joku totuuden siemen.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Onko tämä käytäntö enää olemassa? Siis että maahantuoja laittaisi kerholehden mukaan sinne uuteen autoon? Kuulin, että tämä pitkäaikainen yhteistyö BCF:n ja maahantuojan välillä olisi loppunut, mutta onko vain huhua?Turbo kirjoitti:Uuden auton mukana tuli numero 2/2010 BMW Club Finnland Bemaristi -lehti ja tasan yksi juttu oli kiinnostava jonka luin. Sekin oli uuden 5-sarjan koeajo artikkeli.
.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Ei ollut lehteä ainakaan minun hiljattain luovutetussa 335i:ssä. Lehti minulle toki tulee, kun olen jäsen.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Näemmä kerhon autotietokantakaan ei enää avaudu. Jo pitempään se on ollut toimimatta. Sinänsä ihan kätevä toiminto kun vertailee eri mallien yleisyyttä. Ja pystyihän sieltä bongaamaan harvinaisuuksiakin. Onkohan sen ylläpito lopetettu kokonaan?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Kerhomme satille on tulossa kevään aikana päivityksiä/parannuksia, liittynee siihen.pmv kirjoitti:Näemmä kerhon autotietokantakaan ei enää avaudu. Jo pitempään se on ollut toimimatta. Sinänsä ihan kätevä toiminto kun vertailee eri mallien yleisyyttä. Ja pystyihän sieltä bongaamaan harvinaisuuksiakin. Onkohan sen ylläpito lopetettu kokonaan?
Toiseen aiheeseen. mitenkähän BMW Suomi voisi olla yhteistyössä webbisaitin kanssa
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
- Micco
- Valvoja
- Viestit: 399
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
- Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
- Paikkakunta: Joensuu
Kyllä tuo valitettavasti pitää paikkansa.pmv kirjoitti: Onko tämä käytäntö enää olemassa? Siis että maahantuoja laittaisi kerholehden mukaan sinne uuteen autoon? Kuulin, että tämä pitkäaikainen yhteistyö BCF:n ja maahantuojan välillä olisi loppunut, mutta onko vain huhua?
Kumma homma että maahantuoja on hylännyt yhteistyön tuossa kohtaan. Lehden ulkoasuhan muutettiin BMW AG:n toiveiden mukaiseksi. Liekö sitten sisällössä ollut jotain, mitä ei sopinut uusien autojen myymisen kanssa yhteen. Vaikka vuosiahan tämä järjestely toimikin moitteetta.
Olisko sisältö ollut se mikä mätti...? Sen yhden lehden jonka sain auton mukana, niin en yhtään ihmettele, että yhteistyö loppui. Sisällöllisesti juttujen kohderyhmä jotain aivan muuta kuin uuden auton omistaja. Voisi ottaa mallia niistä englanninkielisistä BMW Magazine lehdistä (jollaisen myös sain jälleenmyyjältä) ja kääntää vaikka suoraan tekstit suomeksi. Kiiltokantta ja hienoja kuvakulmia uusista autoista ja tekniikasta. Sekaan Tag Heuer ja Gant mainoksia, niin alkais lehden laatukin vastata auton brändiä.pmv kirjoitti:Kumma homma että maahantuoja on hylännyt yhteistyön tuossa kohtaan. Lehden ulkoasuhan muutettiin BMW AG:n toiveiden mukaiseksi. Liekö sitten sisällössä ollut jotain, mitä ei sopinut uusien autojen myymisen kanssa yhteen. Vaikka vuosiahan tämä järjestely toimikin moitteetta.
Pakko sanoa, että eihän Bemaristi aikanaan ollut todellakaan mikään uusien Bemarien esittelylehti. Sehän oli nimenomaan erikoisten ja kummallisten harrastajien kummallinen läpyskä. Tyypillisesti jutut oli sellaisa, että kaivettiin jotain umpimätää E12:ta lumihangesta pelastettavaksi, tinattiin puhkiruostunutta 02:sta läjään, pilkottiin E28:n koria rälläkällä ja kierrettiin ympäri Suomea romulaanien loppuun poljettuja E21:ia ihmetellessä. Olihan lehdissä myös huomattavan tarkkoja mallisarjojen historiikkejä, taulukoita siitä mitä malleja on rekisterissä jne. Jutut uudemmista Bemareista olivat pitkään vähemmistössä, eikä ne kai missään kohtaan ole hallinneetkaan sisältöä. Toki jossain kohtaa osa harrastajista katsoi 20 vuotta vanhat E34 "uusiksi" Bemareiksi.
Siksi olikin ristiriitaista, että lehteä alettiin käyttämään maahantuojan markkinointimateriaalina. Kyse oli kai siitä, että BCF oli 90-luvulla liittynyt viralliseen katto-organisaatioon ja saanut oikeuden käyttää BMW:n logoa toiminnassaan. Jotenkin se siitä lähti menemään ja lehden teossa "jouduttiin" ottamaan huomioon kaikenlaiset BMW:t ja EMW:t.Välillä kai kaikki osapuolet olivat jopa tyytyväisiä tilanteeseen. Lähtisikö lehti nyt takaisin vanhoille linjoille? Toki lehtihän on kerholaisten harrastepohjalta koostama, joten sen pitäisi kai olla jonkunlainen kuva kerholaisten harrastetoiminnasta.
Siksi olikin ristiriitaista, että lehteä alettiin käyttämään maahantuojan markkinointimateriaalina. Kyse oli kai siitä, että BCF oli 90-luvulla liittynyt viralliseen katto-organisaatioon ja saanut oikeuden käyttää BMW:n logoa toiminnassaan. Jotenkin se siitä lähti menemään ja lehden teossa "jouduttiin" ottamaan huomioon kaikenlaiset BMW:t ja EMW:t.Välillä kai kaikki osapuolet olivat jopa tyytyväisiä tilanteeseen. Lähtisikö lehti nyt takaisin vanhoille linjoille? Toki lehtihän on kerholaisten harrastepohjalta koostama, joten sen pitäisi kai olla jonkunlainen kuva kerholaisten harrastetoiminnasta.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Osuvasti kuvasitkin sen, mikä ero näillä lehdillä on. BMW-Magazine on markkinointiosasto kirjoittamaa muminaa, johon ostetaan kuvia ympäriinsä ja sitten kuorrutetaan valmis pohja mainososaston materiaalilla. Väliin mätkitty juttupankista kaikenlaisia ympäripyöreitä juttuja aiheista, jotka voisivat olla vaikka pankin tai golfmailavalmistajan asiakaslehdestä. Jos seuraa vähänkin kuvioita, mielestäni tuo lehti tuo hyvinkin vähän oikeaa, käyttäjien antamaa infoa autoista. Sellaista ympäripyöreää höttöä, josta ei oikein saa kiinni mitään. Kiiltokannet ja kivat kuvakulmat eivät kuitenkaan kiinnosta kuin niitä, joille se auto ei ehkä lopulta ole niin kiinnostava elementti itsessään. Ennemmin luen samoista autoista esim. autolehdistä, sellaisista kunnollisista. Kyllä minäkin BMW-Magazinesta luen niitä juttuja mitkä kertovat sellaisista asioista mistä muut lehdet eivät pääse tekemään juttuja, esim. firman sisäisten asioiden systeemeistä ja valmistuksesta jne. Sitten jos uusista autoista puhutaan mistä kilpaillaan muiden lehtien kanssa samalla viivalla, BMW Magazine ja kaikkien muidenkin valmistajien vastaavat lehdet ovat mitään sanomattomia. BMW ei ole tässä sen huonompi, samanlaisia ovat muutkin valmistajat.Turbo kirjoitti:Olisko sisältö ollut se mikä mätti...? Sen yhden lehden jonka sain auton mukana, niin en yhtään ihmettele, että yhteistyö loppui. Sisällöllisesti juttujen kohderyhmä jotain aivan muuta kuin uuden auton omistaja. Voisi ottaa mallia niistä englanninkielisistä BMW Magazine lehdistä (jollaisen myös sain jälleenmyyjältä) ja kääntää vaikka suoraan tekstit suomeksi. Kiiltokantta ja hienoja kuvakulmia uusista autoista ja tekniikasta. Sekaan Tag Heuer ja Gant mainoksia, niin alkais lehden laatukin vastata auton brändiä.
Bemaristin asioita en täällä sen kummemmin halua ruotia. Lehden vahvuus on kuitenkin sen toimituskunta joka on kaikkea muuta kuin korkokenkäistä markkinointisihteeriä. Autojen koeajot ja näkökulmat ovat perinteisen suomalaisia, jotka varmasti monet lukijat näkevät omakseen. Juttuaiheet ovat niitä, mitä sinne tarjotaan. Bemaristilla ei ole kilpailijaa ainakaan suomen kielellä, se on niin omantyyppisensä lehti. Uusista autoista siellä on jonkin verran ja lehtihän kertoo lähinnä merkistä laaja-alaisemmin asiaa, mitä ei voi lukea muualta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tuossa paljon asiaakin. Nyt, kun miettii, onhan se tavallaan aika ihmeellistä, että BMW AG laittoi autoihinsa materiaalia, joka ei ole heidän itsensä tekemää ja tarkastamaa/hyväksymää. Siksi lehti ei voi "palata takaisin vanhoille linjoille", koska ei ole mitään vanhaa linjaa mille palata. Lehti on kuten kerhonsa ja nimenomaan kerhon aktiivit. Jutuista ei ole, eikä tulla maksamaan mitään palkkioita. Lehteen kirjoittavat ne, joilla on intohimo asiaan ja halu kertoa muillekin. Palkkio tulee siitä, jos joku joskus kertoo, että oli jutusta pitänyt tai saanut apua johonkin ongelmaan. Tuossa ei ole mikään muuttunut eikä ole muuttumassa. Olen itsekin kirjoittanut aika monta juttua, ja lisää tulee aina, kun löytyy jutunjuurta, joka on itselle kiinnostava. Olen siis tuon edellisen kirjoittajan mainitsema kummallinen. Eipä tuo nimitys haittaa, tosin sellaista nimitystä ei ole vielä tahän mennessä tullut. Siloin, kun E60 oli uusin 5-sarjalainen, kirjoitin siitäkin muutaman jutun. Itse autosta ja siihen tulleista uusista varusteista ja miten ne oli teknisesti toteutettu. Voisin tehdä saman F10:kin, mutta sellaisen ostamiseen ei valitettavasti nyt ole varaa.pmv kirjoitti:Pakko sanoa, että eihän Bemaris..............................jne jne
Asiasta toiseen: ensi tiistaina on taas kerhotallilla iltakahvit. Edelliseen ei käsittääkseni Ricu tullut, muistapas tulla nyt niin turistaan ja ihmetellään kerholaisten autoja Saa tulla muutkin. Jos ei ole vielä jäsen, niin nyt on aika liittyä
Ja:kerholaisten autokanta on kyllä melko tasaisesti koko BMW:n malli- ja ikäjakauma.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Minä en näkisi sitä välttämättä huonona asiana ettei Bemaristia enää pistetä mukaan uusiin bemareihin. Vaikka kyseessä onkin harrastajien kirjoittama lehti, joka on keskittynyt yhteen merkkiin, niin jutuissa olisi silti hyvä pitää kriittinen asenne. Jos lehti jaetaan jokaiseen uuteen bemariin, niin on aika paha kirjoittaa mitään muuta kuin BMW Magazinen kaltaista mainostekstiä, joka nyt ei ainakaan omaan makuun ole mistään kotoisin. Eli Bemaristi-lehden sisällön kannalta tämä voi olla hyväkin asia, vaikka sikäli se onkin sääli ettei lehteä enää saa uuden bemarin mukana. Toivottavasti uuden auton omistajat saisivat kuitenkin jonkinlaisen informaatiopaketin tms. virallisesta merkkikerhosta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
- Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016
Tässä ketjussa on ilmennyt pientä vastakkainasettelua eri kuppikuntien välillä ja omasta mielestäni se on täysin turhaa. Tokihan ystävällinen naljailu on ihan hauskaa ja kärjistäen voidaankin tehdä ero "tuning-teinien", "liisinkijuppien" ja "pappabemaristien" välillä. Jokaisen porukan välimaastoon kuitenkin jää harmaa alue ja uskoisin kaikilla olevan toisilleen jotain annettavaa, kunhan vain keskinäinen suhtautuminen on ennakkoluulotonta.
Itse en oikein tunne kuuluvani oikein mihinkään edellämainituista ryhmistä, kaikkein vähiten juppikategoriaan, vaikka tällä foorumilla tuntuukin olevan minulle eniten mielenkiintoista asiaa. Kaikille kerhoille ja foorumeille on mielestäni tilausta. Usein lueskelen BTCF:n foorumia ja kokeeksi liityin BMW Clubiinkin, vaikka sijaintini täällä periferiassa rajoittaakin jäsenetujen täyttä hyödyntämistä. Ainakin Bemaristi on kiinnostava lehti ja joskus tulee nettifoorumillakin piipahdettua. Ensi vuonnahan voi sitten harkita uudelleen, että onko jäsenyys ollut hintansa väärti. Tuo maksu kuitenkaan mikään mahdoton ole ja voi sitä kannatuksen vuoksikin kuulua kerhoon, jos se ansiokkaasti edistää merkin harrastusta ja tunnettuutta.
En muuten saanut minäkään Bemaristia oman autoni mukana ja ehkä onkin hyvä asia, jos harrastajakerho on riippumaton suhteessa merkin myyntiorganisaatioon.
Itse en oikein tunne kuuluvani oikein mihinkään edellämainituista ryhmistä, kaikkein vähiten juppikategoriaan, vaikka tällä foorumilla tuntuukin olevan minulle eniten mielenkiintoista asiaa. Kaikille kerhoille ja foorumeille on mielestäni tilausta. Usein lueskelen BTCF:n foorumia ja kokeeksi liityin BMW Clubiinkin, vaikka sijaintini täällä periferiassa rajoittaakin jäsenetujen täyttä hyödyntämistä. Ainakin Bemaristi on kiinnostava lehti ja joskus tulee nettifoorumillakin piipahdettua. Ensi vuonnahan voi sitten harkita uudelleen, että onko jäsenyys ollut hintansa väärti. Tuo maksu kuitenkaan mikään mahdoton ole ja voi sitä kannatuksen vuoksikin kuulua kerhoon, jos se ansiokkaasti edistää merkin harrastusta ja tunnettuutta.
En muuten saanut minäkään Bemaristia oman autoni mukana ja ehkä onkin hyvä asia, jos harrastajakerho on riippumaton suhteessa merkin myyntiorganisaatioon.
Tähän sopinee tällaisia tyhmiä kysymyksiä: Mikä on tämä liisinkijuppi/mitä tällä tarkoitetaan? Minulla on ollut firmasta vapaa autoetu vuosia(ei BMW), onko "liisinkijupit" näitä/meitä? Samoin tuolla autotallin puolella joskus kyseessä on "liisari", eli onko ne firmojen autoja joita käyttäjä esittelee omanaan, vai onko kyseessä jokin muu järjestely?Samppa kirjoitti:Tässä ketjussa on ilmennyt pientä vastakkainasettelua eri kuppikuntien välillä ja omasta mielestäni se on täysin turhaa. Tokihan ystävällinen naljailu on ihan hauskaa ja kärjistäen voidaankin tehdä ero "tuning-teinien", "liisinkijuppien" ja "pappabemaristien" välillä.
Käsite "liisari" lähinnä kiinnostaa, onko se itse liisattu vai luontoisetu työnantajalta. Luontoiseduista on omat pitkät kokemukset ja enää on onneksi jäljellä ainoastaan puhelinetu, joka sekin on mallia pain in the ass(puhelin). Järkevämpää verotuspolitiikkaa odotellessa.
- JiiJii71
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 252
- Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
- Auto: keltainen tsekkiverrari
- Paikkakunta: Imatra
Otetaanpa tästä nyt sitten totaali offtopic...pena69 kirjoitti:
Tähän sopinee tällaisia tyhmiä kysymyksiä: Mikä on tämä liisinkijuppi/mitä tällä tarkoitetaan? Minulla on ollut firmasta vapaa autoetu vuosia(ei BMW), onko "liisinkijupit" näitä/meitä? Samoin tuolla autotallin puolella joskus kyseessä on "liisari", eli onko ne firmojen autoja joita käyttäjä esittelee omanaan, vai onko kyseessä jokin muu järjestely?
Käsite "liisari" lähinnä kiinnostaa, onko se itse liisattu vai luontoisetu työnantajalta. Luontoiseduista on omat pitkät kokemukset ja enää on onneksi jäljellä ainoastaan puhelinetu, joka sekin on mallia pain in the ass(puhelin). Järkevämpää verotuspolitiikkaa odotellessa.
Miulla on auto esitelty tuolla autotallissa, kyseessä on liisari eli työnantajan ja rahoitus yhtiön tekemä huoltoleasing sopimus. Auton rekisteriotteessa lukee omistajana Pohjola Pankki, käyttäjän työnantajani ja muuna käyttäjän on oma nimeni. Maksan kuukausittain autosta vapaan autoedun verotusarvoa (tais olla 840 € tai jotain sinnepäin) joka lasketaan on top eli palkan päälle. Verotuksen koventumisen vuoksi tuo maksanee siis nettona miulle jotain 250 € kohdilla. Auto on noin suurinpiirtein omien mieltymysten mukaisesti speksattu ja tilattu.
Vaihtoehtona olisi työni liikkuvuuden vuoksi ollut ajaa omalla autolla ja laskuttaa työnantajaa kilometrikorvauksia. Vuoden 2007 autoveromuutoksen jälkeen paljon ajettujen käytettyjen arvot ovat olleet niin huonolla tolalla, että olen henkilökohtaisesti laskenut tälläisen järjestelyn olevan minulle taloudellisesti sopivampi (tällä hetkellä). Liikenneministerimme suunnitelmat kilometrikorvausten leikkurista 15 000 km:n kohdalla tekisi autoedusta entistä kannattavampaa. Viimeisin oma autoni miulla oli vuonna 2007 (Volvo V50 D5). Olenko siis liisarijuppi ja muuttuisinko pappabemaritiksi, jos ajaisin samanlaisella autolla kilometrikorvauksia nostaen..?
Jos keskustelu meni liian vieraille raiteille modet voipi varmaanni nostaa tän omaksi topiikikseen.
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Huh, kuulostaa aika hyvältä diililtä. Meidän firmassa jengi maksaa käyttöetu-Golfista nettona jotain 400-450 euroa kuukaudessa.JiiJii71 kirjoitti: Otetaanpa tästä nyt sitten totaali offtopic...
Miulla on auto esitelty tuolla autotallissa, kyseessä on liisari eli työnantajan ja rahoitus yhtiön tekemä huoltoleasing sopimus. Auton rekisteriotteessa lukee omistajana Pohjola Pankki, käyttäjän työnantajani ja muuna käyttäjän on oma nimeni. Maksan kuukausittain autosta vapaan autoedun verotusarvoa (tais olla 840 € tai jotain sinnepäin) joka lasketaan on top eli palkan päälle. Verotuksen koventumisen vuoksi tuo maksanee siis nettona miulle jotain 250 € kohdilla. Auto on noin suurinpiirtein omien mieltymysten mukaisesti speksattu ja tilattu.