BMW Club Finland

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
ekiX
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 06:29
Auto: E92 325iA '07

Onko Clubin jäsenyydestä hyötyä esim. huoltoa maksettaessa? http://www.bmwclub.fi/faq" onclick="window.open(this.href);return false; kertoo: Kotimaisia etuja ollaan neuvottelemassa parhaillaan eri tahojen kanssa (BMW piirimyyjien varaosa-alennukset jne.). Mikä tilanne mahtaa olla tällä hetkellä?
pmv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 07:27
Auto: E60 530d
Viesti:

Tämä kerhon ulkomaankielinen nimihän on nykyään BMW Club Finnland. Se muutettiin viime vuonna yleiskokouksessa. Käsittääkseni tuo jäsenten alennus marmoritiskillä on ollut voimassa jo vuosia. Kai se on osista ja huolloista jotain 10 % luokkaa...
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Tavallisista varaosista saa 10% alennusta, huoltovaraosista (suodattimet yms.) 15%. En tiedä saako huoltotyön hinnasta alennusta, en käytä enää merkkiliikkeen huoltopalveluita.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Huoltotyön hinnasta ei saanut alennusta ainakaan vielä helmikuussa 2010.Huolto osista kylläkin,tais olla tuo 10-15%.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Huollosta en saanut alennusta, käytetyistä osista kylläkin.

Varaosatiskiltä osia ostaessa saa paikallisessa liikkeessä enemmän alennusta ilman klubin korttia kuin kortilla.
pmv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 07:27
Auto: E60 530d
Viesti:

Antinontoxic kirjoitti:Huollosta en saanut alennusta, käytetyistä osista kylläkin.

Varaosatiskiltä osia ostaessa saa paikallisessa liikkeessä enemmän alennusta ilman klubin korttia kuin kortilla.
:lol:
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

30€/vuosi näyttää jäsenyys olevan, joten kannattaa silloin jos alennuksen osuus huollossa on suurempi. Pitäisi tietää ensin huolto hintoja, jotta voisi paremmin arvioida ja niistä vielä se varaosien osuus, josta alennuksen saa.
pmv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 07:27
Auto: E60 530d
Viesti:

Onhan se vähän surkeata, että ainoaan viralliseen merkkikerhoon liittymistä mietitään vain jäsenyyden itselle tuoman taloudellisen hyödyn näkökulmasta. Ei se ole ollut aikanaan kerhoa perustaessa mikään tarkoitus, että uusien/uudehkojen Bemareiden omistajat säästävät rahaa. Eihän se tietenkään ihmisten vika ole, että hyötyä tavoitellaan, mutta jättää erikoisen sivujuonteen yhdistykseen. Eikö tämä tällainen uusien Bemareiden ostajien sitouttaminen merkkiin kuuluisi maahantuojan toimintaan, kun liittyy olennaisesti markkinointiin?

Mitä tuohon kysymys&vastaus-listaan tulee, niin siinä näkyy monessa kohtaan olevan huomattavankin vanhaa tietoa...
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

pmv kirjoitti:Eikö tämä tällainen uusien Bemareiden ostajien sitouttaminen merkkiin kuuluisi maahantuojan toimintaan, kun liittyy olennaisesti markkinointiin?
Kyllä, se pitäisi olla maahantuojan tehtävä. Vastaava clubi löytyy esim. Mercedekseltä.
Ihme onkin, ettei BMW Suomella sellaista ole, vaan se on jätetty ulkopuoliselle yhdistykselle.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Itse haluan BMW Clubin jäsenenä oloa jatkaa, vaikka kovin paljoa jäsenyys ei minulle annakaan, kun en ole toistaiseksi harrastanut vanhempia BMW:tä. Kiva niistä silti on lukea, ja Bemaristi -lehti on aina tervetullut.

Onneksi meillä on tämä hieno palsta nyt uudempien Bemareiden kuskien tiedonvaihtoon. Siitä suuret kiitokseni Antinontoxicille ! Vielä kun saataisiin lisää kirjoittajia tänne. Olisi hienoa, jos maahantuoja tai kauppiaat voisivat uuden Bemarin ostajalle saitin olemassaolosta mainita.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
pmv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 07:27
Auto: E60 530d
Viesti:

Markku J kirjoitti:Itse haluan BMW Clubin jäsenenä oloa jatkaa, vaikka kovin paljoa jäsenyys ei minulle annakaan, kun en ole toistaiseksi harrastanut vanhempia BMW:tä. Kiva niistä silti on lukea, ja Bemaristi -lehti on aina tervetullut.

Onneksi meillä on tämä hieno palsta nyt uudempien Bemareiden kuskien tiedonvaihtoon. Siitä suuret kiitokseni Antinontoxicille ! Vielä kun saataisiin lisää kirjoittajia tänne. Olisi hienoa, jos maahantuoja tai kauppiaat voisivat uuden Bemarin ostajalle saitin olemassaolosta mainita.
Hassua, kun vanhempien Bemareiden harrastajat valittelee, ettei BCF:n jäsenyys paljoa anna. Ketähän varten se sitten on? Yhdistystoiminnassa itse aktivoitumalla saa jäsenyydestä eniten irti. Toki, kaikkihan ei voi olla syömässä yhteisestä potista enempää, kuin mitä sinne yhteisesti kannetaan. Siinä mielessä liikkumavarat ovat tietysti pienet missä tahansa yhdistyksessä.

Ehkä BMW-harrastamista halutaan tehdä muutenkin kuin yhdessä kerhossa, tämä sivusto hyvänä esimerkkinä!
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Uuden auton mukana tuli numero 2/2010 BMW Club Finnland Bemaristi -lehti ja tasan yksi juttu oli kiinnostava jonka luin. Sekin oli uuden 5-sarjan koeajo artikkeli.

Muutoin kaikki jutut lehdessä tuunaus/rakentelua.

Lehden juttujen perusteella kiinnostus kyllä hiipui entisestään tuota clubia kohtaan.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Silläkin uhalla, että tästä tulee sanomista joskus myöhemmin, niin täytynee itsekin hieman kommentoida virallista kerhoa ja sen toimintaa omasta näkökulmastani.

Itse olen ollut tuon Suomen ainoan virallisen BMW-kerhon jäsen jo vuosia ja tulen sitä varmasti myös olemaan tulevaisuudessa. En ole sitä sen takia, että saan alennuksia varaosista tai että saan lukea kerholehteä... olen jäsen kun ei siitä varsinaisesti haittaakaan ole, jos ei niin aina hyötyäkään. Ainakin kannatan BMW:tä menivätpä ne rahat kenen taskuun tahansa.

Ajattelin viralliseen kerhoon liittyessäni, että siellä voisi keskustella vilkkaasti muiden bemaristien kanssa maailman tapahtumista niin kuin monien muidenkin merkkien foorumeilla. Pettymys oli suuri kun keskustelualueella ei viestit vaihtuneet vaikka jäsenien määrästä se ei varmasti ollut kiinni. Nyt ei ole tarkkaa faktaa tähän heittää päivittäisistä viestimääristä verrattuna esim. tähän foorumiin, joten voi hyvinkin olla että siellä käy tälläkin hetkellä vilkkaampi keskustelu kuin täällä. Joka tapauksessa ainakin minusta tuntui, että syystä tai toisesta virallisen kerhon foorumi ei oikein ollut sellainen paikka jollaiseksi sen kuvittelin, puhumattakaan sitten itse foorumin rakenteesta joka oli ja on sanalla sanoen kömpelö.

Sivusto kuitenkin päivittyi tänä vuonna(?) ja sainkin tästä päivityksestä vihiä jo hieman aiemmin. Odottelin innolla jospa se korjaisi asioita ja siellä tulisi jatkossa käytyä useammin. Jälleen pettymys oli suuri kun ulkoasu oli vain hieman muuttunut, mutta sisältö oli pysynyt samana. Foorumi ja sen softakin on edelleen se sama vanha kuin on ollut jo viimeisen sata vuotta. Olo oli kuin edellisen sukupolven Saab 9-5:n uudistuksia katsoessa: tekniikka on sama, mutta sitä vain peitellään kerta toisensa jälkeen hieman uusiin kuoriin. Jotenkin sivustosta heijastuu sellainen kuva, että kuka ikinä sen ylläpidosta huolehtiikaan niin hän/he eivät hoida hommaansa kunnolla. Kuvagalleria loppuu vuoteen 2008 ja korimallitiedot 2005. Tämän viimeisimmän "päivityksen" jälkeenhän se taisi sitten itselläkin konkretisoitua, että kokeillaan kaipaako kukaan muu uutta foorumia bemaristeille. Vaikka saataisiin aikaan vain pienempi porukka, mutta edes sitäkin tiiviimpi.

Kerholehti on, kuten monet muutkin kerhon asiat, vapaaehtoisten käsialaa joten isot pisteet siitä. Ei se silti sitä tarkoita, että sitä suu vaahdossa tulee aina postilaatikolla odotettua. Tulee se selailtua läpi, mutta siinä se. Tiedän tosin niitäkin, jotka sitä lehteä todellakin aina odottelevat saapuvaksi ja kehuvat hyviä juttuja.

Virallisen kerhon jäsenyydessä parasta minulle on ratapäivät ja pikkujoulut joita oma jaos järjestää vuosittain. Jäsenmaksun korvaa varmasti jos käy edes syömässä pikkujouluissa, saati sitten ratapäivillä vierailu. Silti tuntuu, että virallisessa kerhossa olisi potentiaalia paljon "parempaankin", mutta toki kun kaikki tehdään vapaaehtoisvoimin niin kaikkeen ei voi venyä. Vai viettääkö kerhon hallitus nimensä mukaisesti kaiken aikansa "kerhohallilla", joka palvelee erittäin hyvin esimerkiksi omaa sijaintiani Joensuussa. Tarkemmin ajateltuna jos minä kustannan Uudenmaan kerhotallin ylläpidon niin saatan sittenkin lopettaa jäsenmaksuni maksamisen tähän vuoteen.
pmv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 07:27
Auto: E60 530d
Viesti:

BCF:n keskustelufoorumi on tosiaan sellainen, mistä ei juuri hyvää voi sanoa. Päinvastoin, moni tuttu ei halua edes käydä lukemassa sitä, saati kirjoittaa sinne. Mitä ihmisten kanssa on jutellut ja juttuja kuullut, niin itse-sensuuri on vahvasti voimissaan. Ei uskalleta kirjoittaa. Antinontoxicin edellisessä viestissä on kaikuja tuosta. Pelätään jotain.

Eihän tällaista pitäisi hväksyä 2000-luvun Suomessa. Ei kai BMW:lläkään olisi varaa hyväksyä tällaista vaijentamista virallisessa ja maahantuojan tukemassa kerhossa. Avoimmuus, ilmaisunvapaus ja yksilön kunnioittaminen lisää luovuutta ja omaehtoisuutta. Sieltä löytyy osaselitys, miksi moni asia on BCF:ssä kuin menneestä maailmasta.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

pmv kirjoitti:BCF:n keskustelufoorumi on tosiaan sellainen, mistä ei juuri hyvää voi sanoa. Päinvastoin, moni tuttu ei halua edes käydä lukemassa sitä, saati kirjoittaa sinne. Mitä ihmisten kanssa on jutellut ja juttuja kuullut, niin itse-sensuuri on vahvasti voimissaan. Ei uskalleta kirjoittaa. Antinontoxicin edellisessä viestissä on kaikuja tuosta. Pelätään jotain.
En tiedä onko omalla kohdalla pelko oikea sana, mutta jotain kuitenkin. Jotakin olen sinne joskus kirjoitellut, mutta en tiedä mitä se vaatisi että siellä pääsisi "sisään" juttuihin. Nykyään olen nimenomaan tuolla linjalla, ettei kiinnosta käydä lukemassa saati sitten kirjoittaa. Suoraa syytä tähän en osaa edes sanoa, mutta niin se vain nykyisin on.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Hyvin kuvasitte BCF:n keskustelufoorumia. Minullekin tuli heti alussa siellä kunnolla turpaan. Tulokkaalle näytettiin heti oikea paikka - nurkkaan ja hiljaa ! Vanhemmat jäsenet kertoivat jopa, että jäsenmäärän kasvu ei ole toivottua ! En kirjoittele sinne juurikaan enää ja luettua tulee satunnaisesti kuukauden - parin välein.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Markku J kirjoitti:Hyvin kuvasitte BCF:n keskustelufoorumia. Minullekin tuli heti alussa siellä kunnolla turpaan. Tulokkaalle näytettiin heti oikea paikka - nurkkaan ja hiljaa ! Vanhemmat jäsenet kertoivat jopa, että jäsenmäärän kasvu ei ole toivottua ! En kirjoittele sinne juurikaan enää ja luettua tulee satunnaisesti kuukauden - parin välein.
Kuulostaa oudolta, minä kun luulin, että tuo BCF:n foorumi on muuten vaan näivettynyt, eikä kyse ole mistään sananvapauden "rajoittamisesta". BCF:n jäsen olen kuitenkin pelkästään varaosa-alennusten takia.

Eniten BMW-tietoa, tietäjiä ja juttuja on kuitenkin BTCF:n foorumilla, joten suurin osa BCF:n jäsenistäkin taitaa kirjoittaa sinne.

Tämä BMWForum taas taitaa olla lähinnä rahakkaille/leasing-autoilijoille suunnattu paikka jossa voi pohtia mitä varusteita uuteen autoon ottaisi/olisi pitänyt ottaa ja koska se auto oikein saapuu. Ja samalla voi olla vähän nenä pystyssä, kun ei tarvitse tuonne aivan hirveälle tuuning-palstalle kirjoittaa. Toki tämä on auttanut minua ymmärtämään miksi suomalaiset autokaupat yhä vaan menestyy...
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

TJJ kirjoitti:Tämä BMWForum taas taitaa olla lähinnä rahakkaille/leasing-autoilijoille suunnattu paikka jossa voi pohtia mitä varusteita uuteen autoon ottaisi/olisi pitänyt ottaa ja koska se auto oikein saapuu. Ja samalla voi olla vähän nenä pystyssä, kun ei tarvitse tuonne aivan hirveälle tuuning-palstalle kirjoittaa. Toki tämä on auttanut minua ymmärtämään miksi suomalaiset autokaupat yhä vaan menestyy...
Kerro toki minulle, ja muillekin, miten kaikille avoin foorumi voidaan tarkoituksellisesti suunnata heti alusta alkaen rahakkaille/leasing-autoilijoille? :)

Eiköhän se ole ihan käyttäjistä kiinni millaiset jutut missäkin foorumilla on ja jos tänne on pesiytynyt eniten edellä mainittuja autoilijoita niin ei se minua ainakaan haittaa, koska selvästi he ovat tätä ennen kokeneet ettei heillä ole mieluista paikkaa keskustella vaikkapa niistä juuri tilatun auton varusteista. Joku ne autot uutenakin ostaa...

Sitä en tiedä koskeeko se muidenkin merkkien harrastajia/foorumeita, mutta tuntuu että bemariharrastajat ovat hyvinkin herkkiä siitä mitä heidän kannattamastaan foorumista sanotaan. Varsinkin BTCF:llä tunnutaan olevan hyvinkin herkkiä syyttelemään jos joku vähänkin vihjaa, ettei halua kirjoitella sinne tai saati sitten jos erehtyy kertomaan ettei tuninkijutut kiinnosta. Yksi pahimmista asioista on myös jos erehtyy julkisesti sanomaan, että haluaa jutella uudemmista bemareista. "Vitun köyhät" tuntuu olevan joka toisen BTCF:n jäsenen huulilla, mutta heti ollaan syyttelemässä tätä foorumia rahakkaiden omistajien tai uusien bemareiden suosimisesta :)
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Antinontoxic kirjoitti:Kerro toki minulle, ja muillekin, miten kaikille avoin foorumi voidaan tarkoituksellisesti suunnata heti alusta alkaen rahakkaille/leasing-autoilijoille? :)

Eiköhän se ole ihan käyttäjistä kiinni millaiset jutut missäkin foorumilla on ja jos tänne on pesiytynyt eniten edellä mainittuja autoilijoita niin ei se minua ainakaan haittaa, koska selvästi he ovat tätä ennen kokeneet ettei heillä ole mieluista paikkaa keskustella vaikkapa niistä juuri tilatun auton varusteista. Joku ne autot uutenakin ostaa...

Sitä en tiedä koskeeko se muidenkin merkkien harrastajia/foorumeita, mutta tuntuu että bemariharrastajat ovat hyvinkin herkkiä siitä mitä heidän kannattamastaan foorumista sanotaan. Varsinkin BTCF:llä tunnutaan olevan hyvinkin herkkiä syyttelemään jos joku vähänkin vihjaa, ettei halua kirjoitella sinne tai saati sitten jos erehtyy kertomaan ettei tuninkijutut kiinnosta. Yksi pahimmista asioista on myös jos erehtyy julkisesti sanomaan, että haluaa jutella uudemmista bemareista. "Vitun köyhät" tuntuu olevan joka toisen BTCF:n jäsenen huulilla, mutta heti ollaan syyttelemässä tätä foorumia rahakkaiden omistajien tai uusien bemareiden suosimisesta :)
Enpä tiedä, jostainhan tänne on tullut noita uuden auton ostajia aika monta. Tuleeko ne joltain muun merkin palstalta vai löytääkö Google ekana tämän?

Mutta ei nuo jutut minua haittaa, on ihan virkistävää lukea pohdintaa esim. F10:n varusteista ja ajokokemuksista vs. "E36/E46/E39 vikoja" juttuihin joita tuo BTCF on täynnä. Eikä nämä uusien autojen ostajat ole olleet mitään ylimielisiä kirjoittajia, vaan ihan hyvää juttua ja kertomuksia heiltä on tullut ja kaikki olen lukenut mielenkiinnolla. :thuup:

Mutta on valitettavaa, että BTCF lokeroidaan vain tuning-palstaksi. Sitähän se ei ole ja jos noin ajattelee, menee kyllä aikamoinen BMW-tietämys hukkaan. Tosin, mitäpä sillä tekee jos ajaa uudella takuunalaisella autolla ja korjauttaa kaiken merkkihuollossa. Itse en ole BTCF:n jäsen eikä minua kiinnosta tuon palstan myöhäisteinijutut, niitähän ei ole pakko lukea.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

TJJ kirjoitti:Eikä nämä uusien autojen ostajat ole olleet mitään ylimielisiä kirjoittajia, vaan ihan hyvää juttua ja kertomuksia heiltä on tullut ja kaikki olen lukenut mielenkiinnolla. :thuup:
Sepä se kun täällä on vanhempien autojen omistajien mielestä vain varakkaat leasing-autoilijat, toisaalta BTCF:llä varakkaampien leasing-autoilijoiden mielestä teinivirittäjät ja Pappakerhossa vain se pieni sisäpiiri. Stereotypiat elävät, mutta tottahan niissä yleensä jonkinlainen totuuden siemen yleensä on... isompi tai pienempi.

Itselle on auton vuosimalli tai muu malli aivan yhdentekevää, kyllä sen mielikuvan pilaa monesti vain ja ainoastaan se henkilö sen auton ratin takana, oli kyseessä keskustelut netissä tai huoltoaseman pöydässä. Sitten kun niitä henkilöitä kerääntyy sopiva joukko yhteen niin itse yleensä vaihdan foorumia tai pöytää.
Vastaa Viestiin