Ohjelman mukaan ensihuolto olisi 30 tkm:n kohdalla (F10 520 d). "Vanhana" koneinssinä tuo tuntuu aivan liian pitkältä matkalta joten ajattelin teettää ekan öljynvaihtohuollon 5 tkm:n kohdalla.
Vaikka öljyjen ja putsareiden väitetään kehittyneen niin paljon että tuo 30 tkm:n kohdalla tehtävä ensihuolto on ok niin tuskin tuo aikaisempi öljyjen ja putsarin vaihto asioita huonontaakaan. Muita mielipiteitä?
Uuden auton ensihuolto, liian "pitkällä"?
Parempi vaihtaa liian aikaisin kuin myöhään. Koneistustarkkuus on varmaan bemussa huippuluokkaa, mutta ensimmäisen öljynvaihdon tulen minäkin tekemään varhainJukkaE60 kirjoitti:Ohjelman mukaan ensihuolto olisi 30 tkm:n kohdalla (F10 520 d). "Vanhana" koneinssinä tuo tuntuu aivan liian pitkältä matkalta joten ajattelin teettää ekan öljynvaihtohuollon 5 tkm:n kohdalla.
Vaikka öljyjen ja putsareiden väitetään kehittyneen niin paljon että tuo 30 tkm:n kohdalla tehtävä ensihuolto on ok niin tuskin tuo aikaisempi öljyjen ja putsarin vaihto asioita huonontaakaan. Muita mielipiteitä?
Olen huomannut samaa asiaa. Kaikissa omistamani 6 eri bemareiden huoltokirjaan on aina merkattu ensimmäinen huolto vasta n.30tkm kohdalla. Minulle ihan sama, kunhan huollettu asianmukaisesti.
Jos lähtisin ostamaan upouuden auton, niin vaihtaisin öljyä 10-15tkm välein. En tiiä.
Jos lähtisin ostamaan upouuden auton, niin vaihtaisin öljyä 10-15tkm välein. En tiiä.
- - -
Täytyy kyllä sanoa, että huolto-ohjelman mukaan olen mennyt nyt useamman auton peräkkäin. Aikoinaan oli 15tkm, sitten 20tkm, sen jälkeen 30tkm ja sillä samalla mennään nyt tämänkin auton (F10) kanssa.
Saa nähdä joutuuko öljyä lisäilemään huoltovälin aikana.
Saa nähdä joutuuko öljyä lisäilemään huoltovälin aikana.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Kovin pitkältä tuo ajotieturin ennustama 30-32 tkm tuntuu minustakin. Ajattelin tälle X5:lle öljynvaihtoa tuossa puolivälissä, eli 15 tkm kohdalla. Öljytila tässä on suuri, mikä nostaa kustannuksia, 7,5 litraa ohjekirjan mukaan.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Huolto ohjeitten mukaan olen huollattanut,matka-ajoista johtuen huoltovälit ovat olleet Ykkössarjalaisissa(2kpl) 40 000km/2vuotta.Toiseen tarvi lisätä 0.5litraa öljyä.Nykyisen X1:n huoltonäyttö on jo noussut 34 000km:n.Se että onko tuo huono asia,en ota kantaa.Mutta kaikilla on varmaan tuttavapiirissä ollut toyotan malleja,joihin koneita/männänrenkaita on vaihdettu urakalla,vaikka öljyt vaihdetaan(1kerta) jo n.1000km kohdalla ja sen jälkeen 15 000km/1vuoden jälkeen.Mutta jos BMW:n moottori on kunnolla tehty ja ajetaan kunnon öljyillä,niin miksei ajaisi valmistajan suunnitelmien mukaan?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Mulla oli aiemmin 120d -07 ja sen jälkeen 520dA -08. Ykkösessä eka huolto oli jossain 34tkm kohdalla ja 520dA:ssa noin 36tkm kohdalla (ajan paljon matka-ajoa). Kumpaankaan en joutunut lisäämään öljyä missään vaiheessa kun autot omistin. Kyselin merkkihuollosta aikoinaan, että onko hyötyä vaihdattaa öljyt esim. n. 15tkm välein ja sanoivat että on turhaa rahan tuhlausta. Toinen huolto tuli kummassakin eteen n. 60tkm kohdalla.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.