Hyvä hinta-laatusuhde BMW huolto ?

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
123jussi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Touko 2013, 09:44

Missähän kannattaa pääkaupunkiseudulla tehdä tällainen standardi BMW huolto että tulisi hyvin ja mahdollisimman edullisesti hoidettua ? Pitäisi tehdä nyt se n. 60 tkm huolto ja hinnathan tuntuu aika kovilta.
cuie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 19:40
Auto: BMW 530e 2017

Vaikea sanoa kun kallis tarkoittaa ihmisille eri asioita.

Halvimmillaan tekee itse ja kalleimmillaan vie Autokeskukseen, jossa yksittäistä vikaa kohti autoa täytyy käyttää n. 2-3 krt valohoidossa.

Itse maksa mielelläni hieman enemmän luottavasta ja ammattitaitoisesta palvelusta kuin optimoin kerran vuodessa tapahtuvan määräaikaishuollon kustannuksia. Autoiluun menee kuitenkin se 10 000 – 15 000 € / vuosi joten muutaman satasen heitto ei siinä juuri kirpaise.

Itselläni on hyviä kokemuksia Schmiedmannista mutta heidän jononsa ovat aika pitkiä. Samoin Espoon Laakkonen on koettu hyväksi.
123jussi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Touko 2013, 09:44

Kiitos vastauksesta. Mielenkiintoista kun mainitsin juuri Autokeskuksen, heillä olisi kaikista lyhin jono (alle viikko), mutta en tiedä laadusta (??). Itse et näköjään ainakaan suosittelisi sitä ? :)

Kiitti Schmiedmann vinkistä, soitin sinne, heillä myös n. 3 viikon jono, joka on aika pitkä...Hintaa en vielä saanut.
Noilla parilla muullakin joihin soitin oli 2-4 vko jonoa (mm. Laakkonen)...

Näyttää että Laakkonen & Autokeskus on lähestulkoon aivan samanhintaisia!
Kennedy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
Paikkakunta: Järvenpää

Schmiedmann
Ei muita edes mietitä.
hcaape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 08 Tammi 2012, 19:22
Auto: e92 -09 325i

autorepair nummelassa
E92 325i -09
suzuki b-king -08
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Käyttöauto Kokkolassa jos merkkihuoltoa haluaa. On varmasti paras BMW-huolto koko Suomessa.
cuie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 19:40
Auto: BMW 530e 2017

123jussi kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Mielenkiintoista kun mainitsin juuri Autokeskuksen, heillä olisi kaikista lyhin jono (alle viikko), mutta en tiedä laadusta (??). Itse et näköjään ainakaan suosittelisi sitä ? :)

Kiitti Schmiedmann vinkistä, soitin sinne, heillä myös n. 3 viikon jono, joka on aika pitkä...Hintaa en vielä saanut.
Noilla parilla muullakin joihin soitin oli 2-4 vko jonoa (mm. Laakkonen)...

Näyttää että Laakkonen & Autokeskus on lähestulkoon aivan samanhintaisia!
Olen käyttänyt Konalan Autokeskuksessa eri bemareita n. 6 krt määräaikais- ja vikahuolloissa. Joka IKINEN kerta autossa on ilmennyt joko jokin uusi huollon aiheuttama vika tai sitten alkuperäistä ei oltu korjattu.

Jos Espoon Laakkosen ja Autokeskuksen hinta on sama niin suosittelen ensimmäistä.

Minkä takia sinulla on niin kiire sen huollon kanssa jos kyseessä ei kuitenkaan ole vika? Ei auto siitä hajoa vaikka menisi tonnit tai pari ajotietokoneen ilmoittaman huoltovälin yli :)

Suosittelen edelleen Schmiedmannia jos 3 viikon odotus on ok.
123jussi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Touko 2013, 09:44

Iso kiitos teille vastauksista! Arvostan suuresti. Joo, ei tässä nyt mikään ihan hengenhätä tolla huollolla periaatteessa ole, mutta kun oon jo jonkun aikaa (ainakin muutamia tuhansia) ajanut service ilmoitus päällä, se kolmen-neljän viikon lisäodottelu on vaan vähän liian kauan...
vesil
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 14 Touko 2011, 22:03

Olen käyttänyt vuosien aikana Espoon Laakkosta, Konalan Autokeskusta, Schmiedmannia ja Tikkurilan Metroautoa. Viimeksi mainitussa riitti yksi vierailu (lue: ryöstö), muissa on onnistuttu paremmin. Minun kokemuksen mukaan Laakkosella on vähän enemmän ammattitaitoa, mutta Autokeskuskin on onnistunut ihan hyvin ja asikaspalvelussa on tehty muutaman kerran todella positiivisia yllätyksiä. Pari kertaa olen joutunut Autokeskusta oikaisemaan, mutta ne tilanteet on hoidettu tyylikkäästi kuntoon. Aika erilaiset kokemukset siis Cuiella. Kun Autokeskus paremmin reitilläni ja hinnatkin on jonkin verran Laakkosen alle, niin olen viime vuosina suosinut Autokeskusta. Jos asuisin jossain Haukilahden suunnalla, niin sitten varmaan suosisin Laakkosta.
haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

Kyllä espoon laakkosella on ainakin viime aikoina huolto pelannut erinomaisesti :) Ainakin itse vien sinne jatkossa. Autokeskuksessa vähän himmentää imagoa nissan huolto samassa talossa ja ei käytetä castrollin öljyjä..
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

haba kirjoitti:Kyllä espoon laakkosella on ainakin viime aikoina huolto pelannut erinomaisesti :) Ainakin itse vien sinne jatkossa. Autokeskuksessa vähän himmentää imagoa nissan huolto samassa talossa ja ei käytetä castrollin öljyjä..
Eikö tule tehtaalta määräys mitä käytetään? Etenkin takuun alaisissa autoissa?

Omani olisi menossa ensimmäiseen huoltoon syksyllä, noin 34 000km sitten mittarissa.

Pitäisi saada pari korjausta samalla takuun piikkiin, eli turvallisinta lie viedä ostopaikkaan eikä esim Schniedmannille?

Lähinnä pari nitinää vaatii kaitsemista takuun puolesta.
firegoat
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Touko 2013, 18:16
Auto: 525 dA 2007
Paikkakunta: Imatra

Terve! Ensimmäinen bemari hankinnassa ja kohtapuoliin pihassa. 525 dA -07 95 tkm. Missä etelä-karjalaiset huollattavat bemarinsa? Onko kokemuksia Auto-killasta, Sunilta tai muista? Toisaalta eipä tuo Schmiedmannille ajelu hesaankaan nyt mikään paha ajatus ole.
Onko huolto-ohjelmista mitään listausta mitä missäkin huolloissa tehdään?
haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

Ludwig kirjoitti:
haba kirjoitti:Kyllä espoon laakkosella on ainakin viime aikoina huolto pelannut erinomaisesti :) Ainakin itse vien sinne jatkossa. Autokeskuksessa vähän himmentää imagoa nissan huolto samassa talossa ja ei käytetä castrollin öljyjä..
Eikö tule tehtaalta määräys mitä käytetään? Etenkin takuun alaisissa autoissa?

Omani olisi menossa ensimmäiseen huoltoon syksyllä, noin 34 000km sitten mittarissa.

Pitäisi saada pari korjausta samalla takuun piikkiin, eli turvallisinta lie viedä ostopaikkaan eikä esim Schniedmannille?

Lähinnä pari nitinää vaatii kaitsemista takuun puolesta.
Kyllähän siis öljyn laatu on varmasti oikeaa, mutta nesteen öljyä autokeskuksessa käytetään. BMW:hän on pitkään ollut Castrollin kumppani ja tehtaalla pistetään Castrollia ja sitä BMW suosittelee. Kyllähän takuu säilyy varmasti kun merkkihuollossa huolletaan, oli osat sitten mitä tahansa.
Grolsch
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 05 Syys 2010, 00:09
Auto: Valkoinen F31 320dA xDrive Sportline
Paikkakunta: Vantaa

Itse olen viimeaikoina käyttänyt Autokeskus Airportin palveluita, toiminut hyvin ja mitä mitä sähköpostitse pyytänyt tarjouksia eri huolto-operaatioista muista paikoista (Laakkonen, MetroAuto ja Schmiedmann) niin hinnat olleet kohtuullisia. Toki pitää muistaa yksityiskohtaisesti selostaa mitä haluaa tehtävän ja miten, toki tätä on joutunut aina eri huolloissa tekemään niin kauan kuin muista.

Schmiedmannia vältän nykyään viimeiseen asti kun he kämmäsivät puskurin vaihdon lahjakkaasti (PDC-anturit laitettu vähän miten sattuu ja pari mukavaa naarmua sain kaupan päälle) ja unohtivat pohjamuovin laittaa kunnolla kiinni (taisi olla parilla löysällä ruuvilla kiinni kun auton nostin ylös), heidän mielestään minä olin väärässä ja sitä rataa.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Jos auto on uuden auton takuunalainen, itsekin veisin merkkikorjaamoon. Takuun jälkeen suosittelen pääkaupunkiseudulla:
http://www.autohuoltojmw.fi" onclick="window.open(this.href);return false; . Putiikin omistaja on Laakkoselta lähtöisin oleva BMW- huippumekaanikko. Huhun mukaan sinne tulisi nyt toinenkin samasta putiikista kotoisin oleva. Eli ainakin BMW:t on hanskassa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Olen käyttänyt Autokeskus Airporttia takuuhuoltoihin, ja hyvä, nopea ja ystävällinen palvelu mutta hieman toivomisen varaa lopputuloksessa. Ekalla kerralla päivitti softat mutta eivät palauttaneet asetuksia ja kieltä, vaan jouduin ne tekemään itse. Toisell kertaa kun vaihtoivat penkin rungot ruostumisen takia, niin jotain jäi vissiin löysälle kun vänkärin penkki vaatii turvavyötä vaikkei siinä istu ketään. No, korjautan kunhan ehdin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
mttm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 13 Heinä 2011, 18:38

Entä hyvää takuun jälkeistä huoltoa Itä-Suomessa, Joensuussa tai lähellä, onko kellään kokemusta muista kuin Hartikaiselta?
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Viron merkkihuolto voisi olla hyvä ja edullinen.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Brooks
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 131
Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
Auto: BMW 318dA LCI 2009

Ajattelin laittaa tähän ketjuun, vaikken pääkaupunkiseudulta olekaan.

Ranskan-matka lähestyy, ja ajattelin teetättää autoon tuollaisen kesätarkastuksen: jarrut, nesteet ...

Onko kellään suositella Tampereelta paikkaa, jossa sellaisen voisi suorituttaa suhteellisen edullisesti.

Esim. Automaa tarjoaa "kymmenen kohdan lomatarkastusta" hintaan 39 jöröä. Onko kenelläkään kokemuksia?
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

salmol kirjoitti:Olen käyttänyt Autokeskus Airporttia takuuhuoltoihin, ja hyvä, nopea ja ystävällinen palvelu mutta hieman toivomisen varaa lopputuloksessa. Ekalla kerralla päivitti softat mutta eivät palauttaneet asetuksia ja kieltä, vaan jouduin ne tekemään itse. Toisell kertaa kun vaihtoivat penkin rungot ruostumisen takia, niin jotain jäi vissiin löysälle kun vänkärin penkki vaatii turvavyötä vaikkei siinä istu ketään. No, korjautan kunhan ehdin.
Minullakin jättivät jotain Airportissa löysälle: Ainakin meinaas öljypropun. Autotallin lattiaan jääneet tahrat muistuttavat tästä joka päivä. Öljyä valui jokunen desi ilmeisesti ennen korjaavia toimia. Konepeltikin piti itse sulkea huollon jälkeen. Aikamoista hutilointia. Seuraavan kerran taidan kokeilla onneani jossain muualla.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Vastaa Viestiin