Hei vaan,
Nostetaan tätä aihetta jälleen framille, kun itsellä tullut ajankohtaiseksi. Mitä kokemuksia EuroPlussan toimivuudesta porukalla nykyään? Itsellä nyt ongelmia saada yhteyksiä Saksaan EuroPlussaan päin.
Tuotatin loppukesästä 2017 F11-sarjaisen 520xd Touringin (vm. 2015) Saksasta. Tässä autossa vuoden EuroPlus-takuu. Nyt AdBlue-systeemissä vika, joka tullut talvipakkasilla. Diagnosointi on tehty ja osia pitäisi tilata, mutta en saa yhteyttä Saksan EuroPlus-ihmisiin. Olen lähetellyt viestiä BMW-jälleenmyyjälle Saksaan (BMW Procar Köln), mutta vastaavat vain, että "kyllä teillä täällä Suomessa ne yhteystiedot pitäisi olla". Tuo takuu kun ei menee suoraan sen myyjäliikkeen kautta. Suomessakin olen soittanut Laakkoselle ja maahantuojalle, mutta ketään ei tunnu kiinnostavan/kellään ei ole yhteystietoja ko. firmaan. Asun itse Espoossa. Jos joku osaa vinkata, niin otetaan ilolla vastaan!
En siis halua tilata vielä osia ennenkuin vastaavat, että korjaus menee takuuseen.
EUROPlus takuu
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Just näin. Suomen BMW:ltä kustannusarvio ja se lähetetään sähköpostilla RealGarantille. Sieltä tulee sitten korjauslupa/bumerangi. Korjausta ei saa aloittaa ennen luvan saantia.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Ceibou: mulle tuli Europlussaan liittyen dokumentit kotiin ja siellä oli vihkonen jossa seikkaperäiset ohjeet miten tulee toimia ja yhteystiedot jonne materiaali tulee lähettää. Saksan diileri on sikäli oikeassa, että tarina on heidän osaltaan suljettu jos vain ovat tuon EuroPlussan aikoinaan autolle ottaneet. Korvaushakemuksen voi tehdä itse tai valtuutettu BMW-huolto. Mutta merkkiliikkeen intressi voi tietysti olla vähäinen jos eivät ole autoa myyneet ja huoltoon riittää tulijoita muutenkin.
How to report and settle warranty claims within European countries. In case of a warranty claim within a European country please inform The EURO Plus Service centre (see page 3) or Your nearest BMW dealer abroad
Claim settlement by Customer:
1. Provide a vehicle repair diagnosis from the nearest BMW dealer abroad.
- Please make the claim notifi cation yourself directly to the EURO
Plus Service centre before any repair is made to the vehicle (for contact
details please see page 3). Following details to be included:
- diagnostic log
- cost estimate including the labour and part costs as well as the hourly labour rates. Parts
prices to be subject to specifi c local costs.
- proof that routine-maintenance work has been carried out on the vehicle (extract from service/
maintenance booklet)
2. EUROPlus Service centre will send you a confirmation of the accepted repair costs and provide
you with a reference number for the claim.
3. After the repair is made you will be required to pay the agreed invoice amount in advance (amount to
correspond to the cost estimate)
4. Please send the repair invoice to the EUROPlus Service centre within 4 weeks from date of
invoice and inform us of your bank details.
Claim settlement by BMW dealer abroad:
1. Provide a vehicle repair diagnosis from the nearest BMW dealer abroad.
2. Claimnotifi cation to the EUROPlus Service centre by the BMW dealer abroad before any repair is
made to the vehicle (for contact details please see page 3). Following details to be included:
- diagnostic log
- cost estimate including the labour and part costs as well as the hourly labour rates. Parts
prices to be subject to specifi c local costs.
- proof that routine-maintenance work has been carried out on the vehicle (extract from service/
maintenance booklet)
3. EUROPlus Service centre will send the BMW dealer abroad a confirmation of the accepted repair
costs and the reference number for the claim.
4. After the repair is made the BMW dealer abroad should submit the invoice (invoice amount to
correspond to the cost estimate), including the reference number and bank details to EURO
Plus Service centre.
-p
How to report and settle warranty claims within European countries. In case of a warranty claim within a European country please inform The EURO Plus Service centre (see page 3) or Your nearest BMW dealer abroad
Claim settlement by Customer:
1. Provide a vehicle repair diagnosis from the nearest BMW dealer abroad.
- Please make the claim notifi cation yourself directly to the EURO
Plus Service centre before any repair is made to the vehicle (for contact
details please see page 3). Following details to be included:
- diagnostic log
- cost estimate including the labour and part costs as well as the hourly labour rates. Parts
prices to be subject to specifi c local costs.
- proof that routine-maintenance work has been carried out on the vehicle (extract from service/
maintenance booklet)
2. EUROPlus Service centre will send you a confirmation of the accepted repair costs and provide
you with a reference number for the claim.
3. After the repair is made you will be required to pay the agreed invoice amount in advance (amount to
correspond to the cost estimate)
4. Please send the repair invoice to the EUROPlus Service centre within 4 weeks from date of
invoice and inform us of your bank details.
Claim settlement by BMW dealer abroad:
1. Provide a vehicle repair diagnosis from the nearest BMW dealer abroad.
2. Claimnotifi cation to the EUROPlus Service centre by the BMW dealer abroad before any repair is
made to the vehicle (for contact details please see page 3). Following details to be included:
- diagnostic log
- cost estimate including the labour and part costs as well as the hourly labour rates. Parts
prices to be subject to specifi c local costs.
- proof that routine-maintenance work has been carried out on the vehicle (extract from service/
maintenance booklet)
3. EUROPlus Service centre will send the BMW dealer abroad a confirmation of the accepted repair
costs and the reference number for the claim.
4. After the repair is made the BMW dealer abroad should submit the invoice (invoice amount to
correspond to the cost estimate), including the reference number and bank details to EURO
Plus Service centre.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 26 Maalis 2018, 11:49
- Auto: BMW F11 520xd Touring
Kiitos phuksi! En ole näköjään saanut mitään Real Garantiin liittyviä dokumentteja. Mutta ilmeisesti siis tuon EuroPlus-takuun hoitaa kokonaisuudessaan Real Garant-yhtiö vai onkohan siihen sotkeutunut muitakin vakuutusyhtiöitä? Ongelmana on nyt se, etten löydä mitään osoitetta, mihin voisin tuon korvaushakemuksen osoittaa. Real Garantin sivuiltakaan ei löydy mitään kontakti-osiota... Mahtaisiko jollain olla ihan ehta sähköpostiosoite tms?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Kokeile laittaa tonne. Niiden nettisivuillahan on lomake, jonka voi myös täyttää.
europlus@realgarant.com
europlus@realgarant.com
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Tästä löytyy ihan puhelinnumerot: https://realgarant.com/wp-content/uploads/EuroPlus.pdfJuha kirjoitti: ↑27 Maalis 2018, 06:31 Kokeile laittaa tonne. Niiden nettisivuillahan on lomake, jonka voi myös täyttää. europlus@realgarant.com
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
EuroPlussan osalta vastasivat pikkukorjaus juttujen osalta todella nopeasti. Se on tosiaan tuo realgarant taustalla, joka on joku vakuutusyhtiö.ceibou kirjoitti: ↑26 Maalis 2018, 11:59 Hei vaan,
Nostetaan tätä aihetta jälleen framille, kun itsellä tullut ajankohtaiseksi. Mitä kokemuksia EuroPlussan toimivuudesta porukalla nykyään? Itsellä nyt ongelmia saada yhteyksiä Saksaan EuroPlussaan päin.
Tuotatin loppukesästä 2017 F11-sarjaisen 520xd Touringin (vm. 2015) Saksasta. Tässä autossa vuoden EuroPlus-takuu. Nyt AdBlue-systeemissä vika, joka tullut talvipakkasilla. Diagnosointi on tehty ja osia pitäisi tilata, mutta en saa yhteyttä Saksan EuroPlus-ihmisiin. Olen lähetellyt viestiä BMW-jälleenmyyjälle Saksaan (BMW Procar Köln), mutta vastaavat vain, että "kyllä teillä täällä Suomessa ne yhteystiedot pitäisi olla". Tuo takuu kun ei menee suoraan sen myyjäliikkeen kautta. Suomessakin olen soittanut Laakkoselle ja maahantuojalle, mutta ketään ei tunnu kiinnostavan/kellään ei ole yhteystietoja ko. firmaan. Asun itse Espoossa. Jos joku osaa vinkata, niin otetaan ilolla vastaan!
En siis halua tilata vielä osia ennenkuin vastaavat, että korjaus menee takuuseen.
Isompaan remppaan piti hakea GoodWill päätöksiä BMW Nordicista, minkä takia jouduttiin korjausaikaa lykkäämään.
Kun olet yhteydessä europlussaan, niin kustannusarviossa pitää olla bmw:n osakoodit ja työnumerot. Ja Englanniksi tai Saksaksi vian diagnosointi. Sillon homma vaikuttaa hoituvan hvyin nopeasti. Takuuhan ei kata kaikkia osia. Korjaavia töitä ei saa aloittaa hyväksymättä. Rahat tuli nopeesti omalle tilille, mutta itse pitää toimia välillisesti maksajana.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08