xDRIVE TOUR -KIERTUEAIKATAULU 2014.
Kiertueen koeajoautot
BMW 118d xDrive
BMW 328iA Gran Turismo
BMW 435i xDrive Coupé
BMW M550d Touring
BMW X1 20d
BMW X3 30d
BMW X5 M50d
Lisäksi nähtävissä BMW 3-sarjan Sedan M Performance -auto.
http://www.bmw.fi/fi/fi/general/kampanj ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kävin koeajamassa X3 30dA:n, olipas erittäin miellyttävä auto. Sportti jakkarat ja muutenkin erittäin hyvillä varusteilla mm. M-sport alusta. Tuossa autossa hyvin selvästi huomasi miten ajodynamiikka kytkimen asento vaikuttaa käytännön suorituskykyyn. Comfortilla leppoisaa ajoa, mutta jos haluaa että auto oikeasti liikkuu ripeästi, niin Sportilla sitä se kyllä tekee. Silloin se reagoi kaasuun erittäin hyvin ja nopeasti kuten tuon moottorin pitääkin, niin ajon aikana kuin lähdöissä. Lähdöt on niin ripeitä, että varsinkin juuri ensimmäisten metrien aikana auto suorastaan linkoaa itsensä eteenpäin. Mutta jos joku ajaa tietämättään pelkällä Comfortilla tai jopa Ecolla, niin saa moottorista kyllä täysin väärän kuvan, että onpas laiskat konit, ei kulje mihinkään. Kokeilin myös AutoStop-Starttia ja AutoHoldia yhtäaikaa valoissa, niin kylläpäs se erittäin nopeasti suoraan kaasulla lähtee liikkeelle, tuosta pidin.
Muita autoja en edes käynyt katsomassa, koska tuon X3:n voimalinja oli mielenkiintoisin ja hinnaltaankin vielä jollain järjellisellä tasolla.
xDRIVE TOUR -KIERTUE 2014
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Olisi kiinnostanut ajaa M550 ja 435 mutta maahantuoja mokasi tiedottamisen täydellisesti. Kiertue Hämeenlinnassa päättyi eilen ja tieto siitä tuli sähköpostiin tänään. Toivottavasti ensi vuonna kiertueesta tiedotetaan ennen kuin se alkaa
Joo vahingossa itsekin tuon maahantuojan sivuilta huomasin, kun satuin katsomaan xdrive kamppista ja scrollatuani sivun alalaitaan olikin tuo kiertue. Sposti tuli tosiaan vasta tänään. Ja sanoivat liikkeessä, että hiljaista on ollut. Noh ihmekös tuo jos juuri kukaan ei tiennyt koko kiertueesta.E81 kirjoitti:Olisi kiinnostanut ajaa M550 ja 435 mutta maahantuoja mokasi tiedottamisen täydellisesti. Kiertue Hämeenlinnassa päättyi eilen ja tieto siitä tuli sähköpostiin tänään. Toivottavasti ensi vuonna kiertueesta tiedotetaan ennen kuin se alkaa
Hienoja autojahan siellä on tarjolla, joten sinne vaan kaikki autokuumetta nostattamaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
kävin testaamassa 435i:n tänään. En odottanut mitään ihmeitä autolta eikä se herättynyt varsinaisia omistamisen tunteita. Nyky autooni verrattuna vääntö on edelleen heikkoa eli diesel nokittaa myös 3 litrase padat mennen tullen. Lisäksi selvä heikkous olivat nastarenkaat joilla auto oli pilattu, ei siitä saanut mitään irti. Kolmas asia jonka koin negatiivisena oli ohjaus, jossa "sport steering", se oli minusta tunnoton ja väljän/ lonksuva tuntuinen. Rikki se ei ollut mutta tunnonton kuin mikä, johtuen yli tehostuvuudesta - en tykännyt. Sama alustan kanssa, ihan samanlainen kuin sedanissa, eli aika kompromissi eikä siis todellakaan sporttinen nk. voisi luulla ja kuvitella, auto nyökkyy paljon jos rattia veivaa sivulta sivulle ajon aikana.
Auto muuten sisältä samanlainen kuin m-sport yleensäkin. Ulkonäkö coupessa on hieno mutta sitä hintaa mitä siitä autosta pyydetään en maksa. Äänimaailma: missä se on, todella mehiläisen surinaa joka ohjaamoon kuuluu - ehkä kylmänä voi käydä hienosti mutta lämpimänä - ei siis voi enää sanoa että 6 cyl koneet ovat äänimaailmaltaan hienoja, aikanaan oli mutta ei enää.
Tykkään siis korista ja jos ostaisin auton niin se olisi 420d tai 425d ,en ottaisi bensaa johtuen kovasta hinnasta ja siitä ettei se tuo minulle lisäarvoa päivittäiseen ajooon. Tässä lyhyesti oma raporttini ja mielipiteeni autosta.
Auto muuten sisältä samanlainen kuin m-sport yleensäkin. Ulkonäkö coupessa on hieno mutta sitä hintaa mitä siitä autosta pyydetään en maksa. Äänimaailma: missä se on, todella mehiläisen surinaa joka ohjaamoon kuuluu - ehkä kylmänä voi käydä hienosti mutta lämpimänä - ei siis voi enää sanoa että 6 cyl koneet ovat äänimaailmaltaan hienoja, aikanaan oli mutta ei enää.
Tykkään siis korista ja jos ostaisin auton niin se olisi 420d tai 425d ,en ottaisi bensaa johtuen kovasta hinnasta ja siitä ettei se tuo minulle lisäarvoa päivittäiseen ajooon. Tässä lyhyesti oma raporttini ja mielipiteeni autosta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
a unohtu.TJJ kirjoitti:Onko tuo tosiaan manuaalivaihteinen vai onko A vaan unohtunut joistain malleista pois?japi2010 kirjoitti:kävin testaamassa 435i:n tänään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Turbohan äänet on vienyt. Minä taas muistelin 550d paljon vahvemmaksi edellisen kerran perusteella. Sen jälkeen ajettu 335ia tuntui oikein hyvältä. Näin niitä mielipiteitä mahtuu maailmaan. Kelasikohan japi edes sen 6000rpm tauluun? Kierroksia toki pikkubensa vaatii.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Näitä kommentteja on totuttu kuulemaan Mondeo- ja Skoda -kuskeilta, miten 2-litrainen diesel lyö kaikki bensakoneet...japi2010 kirjoitti: Nyky autooni verrattuna vääntö on edelleen heikkoa eli diesel nokittaa myös 3 litrase padat mennen tullen. .
Miten se 2-litrainen nelosdiesel nyt ton 335i:n "nokittaa"? Kiihtyvyydessä ei edes 3-litrainen diesel pärjää. Sitten tulee tietty se vääntökortti, että lähtee pienillä kierroksilla tms. Newsflash: autossa on vaihdekeppi.
Tämä avautuminen siis dieselpenaristilta. Joku tolkku silti...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
No onhan tuossa jotain erikoista jos automaattivaihteisessa autossa tarvitse itse vaihteita hämmentää että liikkuisi. Jos 35i-kone vaatii tuollaisia juttuja, niin ei kyllä tule kyllä ikinä mun talouteen. Ei kyllä tulisi ehkä muutenkaan.Juha kirjoitti:Miten se 2-litrainen nelosdiesel nyt ton 335i:n "nokittaa"? Kiihtyvyydessä ei edes 3-litrainen diesel pärjää. Sitten tulee tietty se vääntökortti, että lähtee pienillä kierroksilla tms. Newsflash: autossa on vaihdekeppi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Mitäs luulet, että jos paikaltaan lyyään loso pohjaan D-asennossa, kumpi kelaa ensin vaikkapa 120 tauluun? Kyllä itsepetoksellakin joku raja pitää olla, ja sen vois sopia olevan vaikkapa 2-litraisten dieseleiden eri tehoversioissasalmol kirjoitti:No onhan tuossa jotain erikoista jos automaattivaihteisessa autossa tarvitse itse vaihteita hämmentää että liikkuisi. Jos 35i-kone vaatii tuollaisia juttuja, niin ei kyllä tule kyllä ikinä mun talouteen. Ei kyllä tulisi ehkä muutenkaan.Juha kirjoitti:Miten se 2-litrainen nelosdiesel nyt ton 335i:n "nokittaa"? Kiihtyvyydessä ei edes 3-litrainen diesel pärjää. Sitten tulee tietty se vääntökortti, että lähtee pienillä kierroksilla tms. Newsflash: autossa on vaihdekeppi.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Eikös kyse ollutkaan vääntökortista?Juha kirjoitti:Mitäs luulet, että jos paikaltaan lyyään loso pohjaan D-asennossa, kumpi kelaa ensin vaikkapa 120 tauluun? Kyllä itsepetoksellakin joku raja pitää olla, ja sen vois sopia olevan vaikkapa 2-litraisten dieseleiden eri tehoversioissasalmol kirjoitti:No onhan tuossa jotain erikoista jos automaattivaihteisessa autossa tarvitse itse vaihteita hämmentää että liikkuisi. Jos 35i-kone vaatii tuollaisia juttuja, niin ei kyllä tule kyllä ikinä mun talouteen. Ei kyllä tulisi ehkä muutenkaan.Juha kirjoitti:Miten se 2-litrainen nelosdiesel nyt ton 335i:n "nokittaa"? Kiihtyvyydessä ei edes 3-litrainen diesel pärjää. Sitten tulee tietty se vääntökortti, että lähtee pienillä kierroksilla tms. Newsflash: autossa on vaihdekeppi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
No mikä kisa tarttis järjestää, että yli 300hv penari jäis sun dieselille? Tää on naurettavaa.
Nii, eiku Japille tämä kuitti siis. Vai häh...
Nii, eiku Japille tämä kuitti siis. Vai häh...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
No toden totta, mahtava fiilis ensin tsekata innoissaan mitä kärryjä on, sitten kun hakee lähimmän liikkeen niin ajopäivät juuri loppuneet! Kyllä hajotti. Ja nuo muut kohtuulähellä olevat paikat eivät sovi aikatauluun. Kämmihän tuossa on tietenkin käynyt, mutta todella harmittava, kun se autokuume tulee juurikin siitä koeajosta aina päälle eikä se netistä nouse tappiin.E81 kirjoitti:Olisi kiinnostanut ajaa M550 ja 435 mutta maahantuoja mokasi tiedottamisen täydellisesti. Kiertue Hämeenlinnassa päättyi eilen ja tieto siitä tuli sähköpostiin tänään. Toivottavasti ensi vuonna kiertueesta tiedotetaan ennen kuin se alkaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
tainnut aamulääkkeet jäädä ottamatta, minä otinsalmol kirjoitti:Mitä sä Juha kuumailet? Ota happea.
mä puhun väännöstä en tehoista, en kiihtyvyydestä jne.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Mitä tarkoitat sitten pelkällä väännöllä, jos ei kyse ole suorituskyvystä?japi2010 kirjoitti:tainnut aamulääkkeet jäädä ottamatta, minä otinsalmol kirjoitti:Mitä sä Juha kuumailet? Ota happea.
mä puhun väännöstä en tehoista, en kiihtyvyydestä jne.
Eikä lähdetä moukkamaiseen henkilön solvaamiseen. Se ei kuulu tälle forumille.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Ensinnä pahoittelut kommenteista sinua kohtaan, se oli vastaus tyylillä "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" - vitsinä heitin.Juha kirjoitti:Mitä tarkoitat sitten pelkällä väännöllä, jos ei kyse ole suorituskyvystä?japi2010 kirjoitti:tainnut aamulääkkeet jäädä ottamatta, minä otinsalmol kirjoitti:Mitä sä Juha kuumailet? Ota happea.
mä puhun väännöstä en tehoista, en kiihtyvyydestä jne.
Eikä lähdetä moukkamaiseen henkilön solvaamiseen. Se ei kuulu tälle forumille.
En osaa kuvailla vääntöä enempää. 435i on varmasti parempi koska kalliimpi ja ehkä siten parempi mutta jos puhutaan arkisesta väännöstä niin 35i moottori ei väännössä oman persetuntuman mukaan pärjää, ei edes teoriassa. 25d 450nm ja 35i 400nm. ja vaikka bensassa olisi samat vääntöarvot niin silti dieselin vääntö on käytännön persetuntumalla parempi - tämä on minun mielipiteeni ja voi vaikka sanoa että Lada Niva on parempi kuin X6 M niin ei siitä kannata vetää hernettä nenään.
Huipputeho on eri kuin huippuvääntö, ja niistä on hyötyä eri tilanteissa. Täältä löytyy ihan mielenkiintoinen artikkeli.
http://koti.mbnet.fi/parkatti/vaantoteho.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli kyse ei ollut että pärjääkö joku diesel 35i:lle täyskiihdytyksessä missä voi vapaasti valita vaihteen, vaan siitä että dieselissä on vääntö saatavilla eri alueella kuin bensakoneessa.
http://koti.mbnet.fi/parkatti/vaantoteho.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli kyse ei ollut että pärjääkö joku diesel 35i:lle täyskiihdytyksessä missä voi vapaasti valita vaihteen, vaan siitä että dieselissä on vääntö saatavilla eri alueella kuin bensakoneessa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Tulipa käytyä testaamassa tuota M550d:tä ja auto oli kyllä niin hieno ulkoa ja sisältä kuin kuvista voi päätellä
Tuo 8-pykäläinen laatikko on kyllä älyttömän hyvä ja vaihdot manuaalilla ja sport-asetuksella suorastaan räväkät.
Ainoa pettymys itselle oli tuo kulkupuoli, mutta toisaalta en mitään järkyttävää eroa osannut odottaakaan tuohon omaan autoon verrattuna kun tehoeroa on vain se 15hp:tä M550d:n hyväksi ( keväällä tuokin asia korjattaneen Seinäjoen reissulla).
Paikaltaan tuo Ämmäläinen lähtee kyllä kuin tykin suusta tuon nelivedon ansiosta
Tuo 8-pykäläinen laatikko on kyllä älyttömän hyvä ja vaihdot manuaalilla ja sport-asetuksella suorastaan räväkät.
Ainoa pettymys itselle oli tuo kulkupuoli, mutta toisaalta en mitään järkyttävää eroa osannut odottaakaan tuohon omaan autoon verrattuna kun tehoeroa on vain se 15hp:tä M550d:n hyväksi ( keväällä tuokin asia korjattaneen Seinäjoen reissulla).
Paikaltaan tuo Ämmäläinen lähtee kyllä kuin tykin suusta tuon nelivedon ansiosta
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
435ixA tuli ajettua ensin. Hienon näköinen tuo Imola-blau ja M-sport -paketti. Myös sisältä hieno. ...Joskin aivan samanlainen kuin kolmossarja ensivaikutelman perusteella. Ulos näkyi vähän paremmin kun oli isommat ikkunat.
Ajossa auto puolestaan oli toisaalta liian äänekäs ja toisaalta melua olisi kaivannut lisää. Rengas- ja muu ajomelu oli yllättävän korkealla - auto kuitenkin noilla varusteilla maksoi lähes 100 000e. Ei tuntunut että olisi istunut niin kalliissa autossa. Moottoriäänet olivat myös pettymys, kovin vähän sieltä kuului ainakaan sisälle asti ja turbosta huolimatta teho oli hyvin lineaarista eikä auto tuntunut mitenkään salamannopealta. Kyllähän tämä hieno paketti oli, mutta jotenkin jätti kylmäksi, en tiedä oliko odotusarvot liian korkealla.
Ajoin myös M550d:n. Ensi alkuun täytyy sanoa että en ole F10/F11 vitossarjalaista ennen ajanutkaan, mutta on kyllä aivan selvää että nyt istutaan kalliimmassa autossa heti kun kuskinpenkille pääsi. Erittäin hieno ohjaamo ja kaikki tuntui ja vaikutti laadukkaasti tehdyltä - toisin kuin 435issä. Lisäksi ajomelu loisti täysin poissaolollaan, ainoastaan kovissa kiihdytyksissä keinotekoinen kaiuttimista kuuluva "moottoriääni" nosti melutasoja. Mutta tästä pienestä ärsyttävyydestä huolimatta on sanottava että oli kyllä erittäin hieno auto.
En tiedä millainen ero on 530d:llä ja M550d:llä mutta veikkaisin että myös 530d tuottaisi riittävät tuntemukset ja aika paljon edullisemmin. Joka tapauksessa kyllä tuollainen kelpaisi.
Ajossa auto puolestaan oli toisaalta liian äänekäs ja toisaalta melua olisi kaivannut lisää. Rengas- ja muu ajomelu oli yllättävän korkealla - auto kuitenkin noilla varusteilla maksoi lähes 100 000e. Ei tuntunut että olisi istunut niin kalliissa autossa. Moottoriäänet olivat myös pettymys, kovin vähän sieltä kuului ainakaan sisälle asti ja turbosta huolimatta teho oli hyvin lineaarista eikä auto tuntunut mitenkään salamannopealta. Kyllähän tämä hieno paketti oli, mutta jotenkin jätti kylmäksi, en tiedä oliko odotusarvot liian korkealla.
Ajoin myös M550d:n. Ensi alkuun täytyy sanoa että en ole F10/F11 vitossarjalaista ennen ajanutkaan, mutta on kyllä aivan selvää että nyt istutaan kalliimmassa autossa heti kun kuskinpenkille pääsi. Erittäin hieno ohjaamo ja kaikki tuntui ja vaikutti laadukkaasti tehdyltä - toisin kuin 435issä. Lisäksi ajomelu loisti täysin poissaolollaan, ainoastaan kovissa kiihdytyksissä keinotekoinen kaiuttimista kuuluva "moottoriääni" nosti melutasoja. Mutta tästä pienestä ärsyttävyydestä huolimatta on sanottava että oli kyllä erittäin hieno auto.
En tiedä millainen ero on 530d:llä ja M550d:llä mutta veikkaisin että myös 530d tuottaisi riittävät tuntemukset ja aika paljon edullisemmin. Joka tapauksessa kyllä tuollainen kelpaisi.