Mallimerkinnän puuttuminen

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Ennen vanhaan tiesi penarista jo ulkonäöltä, että nyt on "tosi kyseessä" eli pakoputkenpäät, M-Sport -sarja, shadowline etc. paljasti, että kyseessä ei ole hinnat alkaen -malli.

Eli ei tarvinnut takaluukussa lukea mitään. Paletti oli selvä.

Nykyään aika monet tuntuvat ajelevan penarilla, ja liisurina se on vallankin houkutteleva. Eikä siinä mitään, eipä mullakaan kauaa raksuttaisi, jos pitäisi valita mondeon tai F10 välillä...

Nyt on kuitenkin ruvennut trendi olemaan, että ostetaan se moottoritehoiltaan kaikkein lussuin peli ja poltetaan loput rahat M-Sport -pakettiin, isoihin palloihin ja muuhun, joka _normaalisti_ kielisi siitä, että auton suorituskyky on kohdallaan.

Kysymys onkin kanssapenaristeille, että tuleeko koskaan semmonen olo, että auto ei jaksa enää pyörittää niitä 275-leveitä renkaita... :tong: Että eikö se suorituskyky olekaan se juttu, vaan ulkonäkö?
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

No minä olen huomannut ihan samaa täällä missä minä asun. Jengillä on paljon jotain F20 114i ja 116i:tä, niissä M-sport paketit tai Sport lines-paketti vähintään 18-tuuman valssit alla. Samaten paljon uutta 3-sarjaa on 16i, 16d ja 18d mosilla ja niissä samaten M-sport setti tai sport lines ja jotkut tummennuskalvot ikkunoissa (sedaneissakin) ja vähintään 18-tuuman vannetta alla.

Mun mielestä M-sport setti ja isot valssit sopii parhaiten johonkin coupeen tai autoon, jossa on yli 200hv. Pidän mun 320iA xDriveä normaalina toki kohtuu-tehokkaana perheautona ja mun mielestä siihen ei sovi/just tän mun auton imagoon ei istu isot vanteet ja M-sport kilkkeet. Jätin jopa M-sport ratin ottamatta, kun mun mielestä se oli noloa, että jossain alle 200hv autossa on jotain M-logoja.

Tosin tuota päätöstä olen katunut ja se on ainoa M-kilke, joka olisi ollut sittenkin aika must-juttu. Tuo tavallinen sportratti on vaan niin paljon kehnomman näköinen (myös huonompaa nahkaa) kuin tuo M-Sport ja ilmeisesti myös huonompi käteen kuin tuo M-ruori.

Tiedän, että mielipiteineni edustan aivan erilaista bemaristikoulukuntaa kuin suurin osa bemareisteista, joille auton virittäminen, M-Sport-paketti, auton madalluttaminen, tummemmuskalvot tai isot vanteet on ne must asiat bemarien kanssa ja siksi bemu hankitaan, jotta nuo asiat voi siihen tehdä tai hommata.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

J1978 kirjoitti:Tiedän, että mielipiteineni edustan aivan erilaista bemaristikoulukuntaa kuin suurin osa bemareisteista, joille auton virittäminen, M-Sport-paketti, auton madalluttaminen, tummemmuskalvot tai isot vanteet on ne must asiat bemarien kanssa ja siksi bemu hankitaan, jotta nuo asiat voi siihen tehdä tai hommata.
En usko, että suurin osa bemaristeista tähän ryhmän kuuluu, äänekkäin osa kyllä
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ehkä yksi syy tähän "ilmiöön" on se,että 1-sarjan ja 3-sarjan bemarit on nykyään lähes kaikenkansan ostettavissa. Myös sellaiset pystyy niitä ostamaan nykyään, joita kiinnostavat isot vanteet, M-Sport-paketit ja madallussarjat eli yleensä 20-35-vuotiaat miehet. Tämmöisten 14i, 16i ja 16d sekä 18d moottorien ja kaikenmaailman tarjous- ja rahoituskampanjoiden myötä noista pikkubemareista on tullut enempi kansanautoja kuin koskaa aiemmin ja myös auton laitosta kiinnostuneilla on paremmat mahkut noihin autoihin. Siksi niitä sitten näkee, että on joku 116i, jossa on jälkikäteen laitettu tummennnuskalvotus, jotkut isot tarvikevanteet ja korisarjaa/madallussarjaa. Aihio ei ole ollut törkyhintainen ja on jäänyt rahaa tuuninkiin. Kaikki ei toki kyllä varmaan edes tarvitse mitään yli 200 hv tehoja, ne menee täällä aikalailla harakoille ja se selittää nämä mopokoneiden suosiot ja sen, että sitten rahaa syydetään joko tehdas- tai jälkiasenteisiin himmeleihin.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Samaa olen ihmetellyt itsekin. Itsellä (kun tuon mopodieselin tilasin) ei tullut mieleenkään poistaa mallimerkintää. Toisaalta; eipä ole ongelmaa myöskään laittaa isompia vanteita autoon; sillä ei ole mitään tekemistä tehojen puutteen kanssa....
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Minä olen poistattanut nuomerkinnät jo 4-5 autosta ihan vain siksi, että sileä pinta on minusta nätimpi, kuin yksinäinen kromiteksti, aluella jossa ai ole muita kromisia yksityskohtia lähelläkään.
Toki nuo meikäläisen autot on olleet siellä moponmoottori tasolla, mutta en tunnusta, että se olisi ollut poiston syy.
Tuo tuleva X:äkin tulee ilman merkkejä, mutta hiukka mopomainen moottorihan siinäkin kyllä on. :lol:
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

Juha kirjoitti:Ennen vanhaan tiesi penarista jo ulkonäöltä, että nyt on "tosi kyseessä" eli pakoputkenpäät, M-Sport -sarja, shadowline etc. paljasti....
Liikennevaloissa tullut yllätys ja pettymys ? :lol:
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Herra47 kirjoitti:
Juha kirjoitti:Ennen vanhaan tiesi penarista jo ulkonäöltä, että nyt on "tosi kyseessä" eli pakoputkenpäät, M-Sport -sarja, shadowline etc. paljasti....
Liikennevaloissa tullut yllätys ja pettymys ? :lol:
Monille kyllä ;)
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

Juha kirjoitti:
Herra47 kirjoitti:
Juha kirjoitti:Ennen vanhaan tiesi penarista jo ulkonäöltä, että nyt on "tosi kyseessä" eli pakoputkenpäät, M-Sport -sarja, shadowline etc. paljasti....
Liikennevaloissa tullut yllätys ja pettymys ? :lol:
Monille kyllä ;)
Nykyisin ole oikein väliä mallimerkinnöillä, virittäminen on koko kansan puuhastelua nykyisin.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5815583" onclick="window.open(this.href);return false;

Tästä kyllä näkee että "tosi on kyseessä" lintulaudasta :lol:
http://www.nettiauto.com/ford/sierra/6360886" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Herra47, 19 Huhti 2014, 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Ne merkinnät siellä takakontissa ovat yksinkertaisesti rumia ja täysin turhia, mitä se kenellekään kuuluu, millä moottorilla auto on varustettu. Ei ole mitään rumempaa, kun joku järjetön 1,8 GTi GLE 16 valve Turbo Automatic -teksti. Taivaan kiitos bemareissa ei ole mitään varustelistauksia siellä mallimerkinnän jatkona.

Otetaanhan puvuntakeistakin hintalappu ja hihamerkki jo kaupassa pois, miksi ei siis autostakin. Jos jotakuta asia kiinnostaa, voi moottoritilavuutta ja tehoa tiedustella Fonectalta :)
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

En tiedä oliko tämä tarkoitettu provoksi ;)
Mutta omakohtaisesti pitää sen verran "puolustaa" omaa kombinaatiota. :tong:
Lussulla ja painavalla penarilla mennään jossa on isot vanteet. On m-badgea ja ym ym, mutta ei siis sitä MYLLYÄ.
Eikä takana lue mitään minkätehoisella motilla mennään. 1putkenpään sen jo paljastaa niille ketkä tietää että alkaen malliston bensamotilla kynnetään.
Se että tämä m-sport tuo myös sisälle kabiiniin sellaisia materiaaleja ja ratteja ym ym joita ei järkevään hintaan muuten saa. Sen ei luulis ulkopuolista haittaavan ja sisältähän sitä omaa autoa ajellaan :blush: Joten mielestäni siihenkin voi vähän panostaa ja tähän mielestäni m-sport oli sopiva monilta osin. Toki ulkopuolikin muuttuu selkeästi urheilullisemman näköiseksi ja se voi tietysti joitain provon muodossa haitata . Mutta kyllähän se verottaja on se joka näitä valintoja ohjaa kun niihin suurempitehoisiin malleihin nousee hinta gäppi jo niin suureksi että ainakin tällaiselle "keskituloa" nauttivalle ne eivät ole enää niin järkeviä harkintoja.
Mua ei haittaa että jollain on mahdollisuus ottaa kaikki mitä se esim M tai joku line vaatii pellin alle.
Tää on vähän sama asia kun aikanaan hommas ensommäisen oooo auton niin sepä ei kaikkien mielestä ollut aito oooo kun veti vaan edestä eikä kaikilla quun lailla.
Tosin sitten kun hommattiin perheen kakkosauto niin silloin valittiin malliston tehokkain kone (kaikki 122hv :blush:) .
Nämä kaikki on tarkoitettu tunnelman keventämiseksi. Varsinkin tämä viimeinen lause ^. :lol:
Viimeksi muokannut GTA1, 20 Huhti 2014, 00:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

Tiedän erään henkilön joka on nähnyt valtavasti vaivaa peittääkseen autonsa voimavaroista kertovat ulkoiset tunnisteet.
Poistanut neljä ovaalin mallista pakoputken ulostuloa ja vaihtanut puskurin, piilottanut putket helman sisään. Lisännyt takaluukkuun tekstin perusversiosta. Näin ~480hv autosta saadaan perusauto. En ota kantaa miksi näin tehnyt mutta ehkä jo mainittu yllätysmomentti on yksi idean syy ?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

No on toikin vähän hölmöä mun mielestä. Onko idea kusettaa teinitojotoja liikennevaloissa vai joku muu alemmuuskompleksi? Ja pätemisjuttu?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

altsu kirjoitti:Ne merkinnät siellä takakontissa ovat yksinkertaisesti rumia ja täysin turhia
Olen samaa mieltä. Joissakin mallisarjoissa näyttää siltä, että mallimerkinnät (tyyliin GT, sport, 320d, xDrive) on jotenkin vaan roiskittu sinne tänne pitkin perää tai kylkiä. Baijerista syydetään erilaisia malleja ulos siihen malliin, että ilmeisesti graafikot eivät ehdi vahtimaan niitä kaikkia. Tavallaan välillä olis kiinnostavaa tietää, millä koneella edellä ajetaan, mutta toisaalta ei se ole multa pois, jos joku nostaa itsetuntoaan sillä, että jättää 114i merkinnän pois ja laittaa alle 18" kiekot.

Itse päädyin siihen, että uudesta F34:sta raksitaan kaikki muut paitsi GT teksti pois. Sport lineen päädyin lähinnä sisustusvaihtoehtojen vuoksi, ulkoasun puolesta olisin ehkä valinnut mielummin luxury version (eli aika epäurheilijamaista). Bemarissa yhdistelmä riittävää tehoa, mukavuutta, laatua, ja kohtuullista kulutusta on meikäläisen juttu. Markkinoilta ei ole montaa vastaavaa kombinaatiota: automaatti, neliveto, co2 alle 135, kiihtyvyys 0-100 alle 8 sec. Bemarilla näitä taitaa olla useampia. Ja pakko myöntää, ei urheilullisesta imagosta varsinaisesti haittaakaan ole.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

salmol kirjoitti:No on toikin vähän hölmöä mun mielestä. Onko idea kusettaa teinitojotoja liikennevaloissa vai joku muu alemmuuskompleksi? Ja pätemisjuttu?
Samaa varmasti voimme sitten ajatella käänteisesti 520d+sporttinen ulkoasu kombinaatiosta ilman mallimerkintää ?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Herra47 kirjoitti:
salmol kirjoitti:No on toikin vähän hölmöä mun mielestä. Onko idea kusettaa teinitojotoja liikennevaloissa vai joku muu alemmuuskompleksi? Ja pätemisjuttu?
Samaa varmasti voimme sitten ajatella käänteisesti 520d+sporttinen ulkoasu kombinaatiosta ilman mallimerkintää ?
No, ei se sama asia ole, toisessa on ylemmyyden tuntoinen ja toisessa pätevyyttä etsivä. Eli esimerkissäsi yritetään hämätä että olisi fyrkkaa vaikka tilanne on toinen. Tyyliin 316i m-sport tjms. Ensimmäisessä mulukku haluaa näyryttää teinitojotoja.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

salmol kirjoitti:
Herra47 kirjoitti:
salmol kirjoitti:No on toikin vähän hölmöä mun mielestä. Onko idea kusettaa teinitojotoja liikennevaloissa vai joku muu alemmuuskompleksi? Ja pätemisjuttu?
Samaa varmasti voimme sitten ajatella käänteisesti 520d+sporttinen ulkoasu kombinaatiosta ilman mallimerkintää ?
No, ei se sama asia ole, toisessa on ylemmyyden tuntoinen ja toisessa pätevyyttä etsivä. Eli esimerkissäsi yritetään hämätä että olisi fyrkkaa vaikka tilanne on toinen. Tyyliin 316i m-sport tjms. Ensimmäisessä mulukku haluaa näyryttää teinitojotoja.
En aivan ymmärtänyt mutta välitän terveiset 24v pojalleni.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Okei, yksinkertaistan. On kaksi asiaa:

1) poistetaan mallimerkinnät moposta vehkeestä; yritetään siis piilotella että ei ole rahaa ostaa kunnon autoa

2) poistetaan mallimerkinnät tehovehkeestä; kyykytetään köyhempiä liikennevaloissa jotka eivät ole valmistautuneita tehovehkeeseen

Molemmat yhtä naurettavia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

salmol kirjoitti:Okei, yksinkertaistan. On kaksi asiaa:

1) poistetaan mallimerkinnät moposta vehkeestä; yritetään siis piilotella että ei ole rahaa ostaa kunnon autoa

2) poistetaan mallimerkinnät tehovehkeestä; kyykytetään köyhempiä liikennevaloissa jotka eivät ole valmistautuneita tehovehkeeseen

Molemmat yhtä naurettavia.
Selvä. Kategorioitko tämänkin...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/6361844" onclick="window.open(this.href);return false;

En näe aikaisemmissa esimerkeissä yhtäkään "naurettavaa" mutta niissä liikennevaloissa kisaavissa kylläkin.
Avatar
Rade
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 20 Syys 2013, 21:07
Auto: BmW 218d 2018
BMW 330 E91 Xdrive Da 2010
Paikkakunta: Vantaa

Mulla ei ostaessani ollut loosterissa mitään ollut merkintöjä.Jotkut on kokenut karvaita tappioita mutta yleisestti ottaen en skabaile.Onhan joitakin merkkejä joilla ei edes voi olla heppoja edes näin paljon,
Vastaa Viestiin