Heguli31 kirjoitti:Ihan täyttä tuubaa.Herra47 kirjoitti:Mutta merkkirengas ja vanne ei päästä pyörähdyksiä tapahtumaan millin vertaa, eli niiden joilla on em rengas/vanne yhdistelmä ei tarvitse merkkejä rustailla vaikka tehoa olisi +1000hv/1000nm.
X5 tärisee yli 100 kmh
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Eihän tuosta ole pitkäkään aika kun Chevyllä oli renkaiden pyörimisen kanssa ongelmia Camaron Z/28 mallin kanssa rata-ajossa.Herra47 kirjoitti:Mutta merkkirengas ja vanne ei päästä pyörähdyksiä tapahtumaan millin vertaa, eli niiden joilla on em rengas/vanne yhdistelmä ei tarvitse merkkejä rustailla vaikka tehoa olisi +1000hv/1000nm.
http://www.topspeed.com/cars/car-news/c ... 62759.html
"Chevrolet had issues with the new Z/28 braking and cornering so hard, it would literally spin the tires around the rims. Originally, the development team though the rotation was only occurring by a few degrees, but after marking the tire’s location on the wheel, they found it rotated nearly 360 degrees while lapping the test track.
To solve the issue, Chevrolet tried several ways of locking the tire’s bead to the wheel, including coating the inner wheels with abrasive paint. Nothing stopped the problem, so the team took a media blaster to the inside of the wheel. The tiny grains of sand ate away at the smooth surface and created a slightly pitted, coarse surface for the Pirelli P Zero Trofeo R tires to grip. It’s an ingenious solution to a hidden problem that negatively affects lap times and braking performance."
Kolmisenkymmentä vuotta on erilaisissa Mp:ä kuten autojenkin jutuissa tullut pyörittyä ja ajettua, eipä ole tullut omalle kohdalle vastaan ikinä. On tosin ollut molemmissa aina toisiinsa sopivat renkaat ja vanteet...rupulikumi pyörähti joskus ja venttiilihän sieltä lähti, unohdin rengaslukon.Ilipo kirjoitti:Vähän menee ohi aiheen, mutta moottoripyörissä varsinkin ratahommissa saa olla tarkkana noiden kumien "pyörähtämisten" kanssa. Joskus muistaakseni oli eturengas pyörähtänyt melkein puolikierrosta... Oli pyörä aika vmäinen ajaa :/
Heguli voi liiduttaa kiinavanteensa minun puolestani, ei ole pois minulta liidun hinta.
Se että yhdellä (varsinkin Amerikkalaisella) merkillä esiintyy moista pyörähdysongelmaa ei taida kovin laajasta ongelmasta olla....
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Kovasti vaan olit sitä mieltä tuolla aiemmin, ettei ole mahdollista renkaan lipusuminen kunnon renkailla/vanteilla sekä 1000 hepan tehoilla. Näköjään se silti on mahdollista eikä tehoa tarvita kuin puolet Ja tuon amerikkalaisen merkin auto nyt sattuu olemaan yli 10 sekuntia nopeampi Nürburgringilla (sateella) kuin yksikään BMW. Ehkä kertoo jotain miksi ongelmia saattaa esiintyäHerra47 kirjoitti: Se että yhdellä (varsinkin Amerikkalaisella) merkillä esiintyy moista pyörähdysongelmaa ei taida kovin laajasta ongelmasta olla....
Viimeksi muokannut pokkus, 30 Kesä 2014, 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen edelleenkin.pokkus kirjoitti:Kovasti vaan olit sitä mieltä tuolla aiemmin, ettei ole mahdollista renkaan lipusuminen kunnon renkailla/vanteilla sekä 1000 hepan tehoilla. Näköjään se silti on mahdollista eikä tehoa tarvita kuin puolet Ja tuon amerikkalaisen merkin auto nyt sattuu olemaan yli 10 sekuntia nopeampi Nürburgringilla (sateella) kuin yksikään BMW. Ehkä kertoo jotain miksi ongelmia saattaa esiintyäHerra47 kirjoitti:Ilipo kirjoitti: Se että yhdellä (varsinkin Amerikkalaisella) merkillä esiintyy moista pyörähdysongelmaa ei taida kovin laajasta ongelmasta olla....
Tuon testiauton vanteista meillä ei ole mitään tietoa, ei materiaaleista eikä käsittelyistä joten en lähde johtopäätöksiä vetämän jostakin ratatestistä. Enkä ota kantaa ringin aikoihin, ovat melkoisen vaikeaselkoisia purkaa tilastoista kun kuljettajat ja radan liikenne on tietämättömiä asioita jokaisessa aika-ajossa. Epäilen kuitenkin ameriikanihmeen todellista nopeutta kun viereen istutetaan oikeasti nopea Bmw tai jonkin muun merkin nopea tuote.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Epäile rauhassa. Se ei kuitenkaan tosiasioita muuta miksikään Ymmärrän kyllä "amerikkalaisvastaisuuden" saksalaisautofoorumilla, mutta joskus se silmien avaaminen on ihan hyödyllistä Uusi M4 oli mm. 15 sekuntia hitaampi kuin tuo Z/28, jossa kuulemma on potentiaalia vielä 6 sekunnin parempaan aikaan, jolloin eroa olisi jo yli 20 sekuntia (Z06:sta odotellessa...) En sitten tiedä löytyykö Bemarilta vielä jotain nopeampaa autoa kuin M4 (?), mutta itse ainakin olen siinä uskossa, että se on nimenomaan Bemarin "the" rata-auto.Herra47 kirjoitti: Epäilen kuitenkin ameriikanihmeen todellista nopeutta kun viereen istutetaan oikeasti nopea Bmw tai jonkin muun merkin nopea tuote.
http://www.digitaltrends.com/cars/2015- ... -magazine/
No nyt loppuu OT, minun osalta tähän.
Minulla ei ole amerikkalaisvastaisuutta, valitettavaksesi.pokkus kirjoitti:Epäile rauhassa. Se ei kuitenkaan tosiasioita muuta miksikään Ymmärrän kyllä "amerikkalaisvastaisuuden" saksalaisautofoorumilla, mutta joskus se silmien avaaminen on ihan hyödyllistä Uusi M4 oli mm. 15 sekuntia hitaampi kuin tuo Z/28, jossa kuulemma on potentiaalia vielä 6 sekunnin parempaan aikaan, jolloin eroa olisi jo yli 20 sekuntia (Z06:sta odotellessa...) En sitten tiedä löytyykö Bemarilta vielä jotain nopeampaa autoa kuin M4 (?), mutta itse ainakin olen siinä uskossa, että se on nimenomaan Bemarin "the" rata-auto.Herra47 kirjoitti: Epäilen kuitenkin ameriikanihmeen todellista nopeutta kun viereen istutetaan oikeasti nopea Bmw tai jonkin muun merkin nopea tuote.
http://www.digitaltrends.com/cars/2015- ... -magazine/
No nyt loppuu OT, minun osalta tähän.
Kuka nuo ajat on vertailusi autoilla ajanut, Häkkinen vai Keke ?. Mikäli auto und motorsportin toimittaja...voi tälläkin testillä hinkata rektumia, jälleen kerran. Kuten mainitsin, ringin ajoilla ei ole mitään merkitystä eikä niiden perusteella voi eikä pidä autojen nopeutta mitata.
Kiitos ot:sta.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
No läpäiseekö tämä vertailutesti Herran kriteerit? Sama rata, sama päivä, sama kuski, mutta eri autot.Herra47 kirjoitti: Kuten mainitsin, ringin ajoilla ei ole mitään merkitystä eikä niiden perusteella voi eikä pidä autojen nopeutta mitata.
http://www.motortrend.com/roadtests/cou ... ewall.html
And you are welcome!
Näitä "kaikkitietäviä" inttäjiä löytyy kyllä lähes jokaiselta autofoorumilta.Ikävä kyllä täällä tuntuu olevan vieläkin tietävämpiä.(siinä syy miksi en täällä paljoa surffaile).
Itse heitin nyt pyyhkeen kehään tähän aiheeseen,koska on turha selvästä asiasta enempää keskustella.Alkuperäinen aihe jää kuitenkin turhaa tämän väittelyn peittoon.
Itse heitin nyt pyyhkeen kehään tähän aiheeseen,koska on turha selvästä asiasta enempää keskustella.Alkuperäinen aihe jää kuitenkin turhaa tämän väittelyn peittoon.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Pahoittelut OT:sta. Modet voisi siirtää nuo aiemmat aiheeseen kuulumattomat viestit vaikka jonnekin paremmin sopivaan paikkaan.Heguli31 kirjoitti: Itse heitin nyt pyyhkeen kehään tähän aiheeseen,koska on turha selvästä asiasta enempää keskustella.Alkuperäinen aihe jää kuitenkin turhaa tämän väittelyn peittoon.
Tällä lapsellisella netin yleiskommentilla kuvittelet asian muuttuvan yleiseksi faktaksi ?.Heguli31 kirjoitti:Näitä "kaikkitietäviä" inttäjiä löytyy kyllä lähes jokaiselta autofoorumilta.Ikävä kyllä täällä tuntuu olevan vieläkin tietävämpiä.(siinä syy miksi en täällä paljoa surffaile).
Itse heitin nyt pyyhkeen kehään tähän aiheeseen,koska on turha selvästä asiasta enempää keskustella.Alkuperäinen aihe jää kuitenkin turhaa tämän väittelyn peittoon.
Pistä kymmenen linkkiä juttuihin joissa merkkirengas/vanneyhdistelmässä on mainittua pyörähtelyä tapahtunut, lisäksi voit pistää asiantuntijoiden lausuntojakin...uskoisin niitä internetin Googlella löytyvän ?. Voit myös linkittää niitä topikkeja joissa väärillä rengas/vanneyhdistelmillä on mainittuja pyörähdyksiä tapahtunut, nehän ovat silloin faktaa.
Eiköhän aloittajan täristysongelma johdu muusta kuin renkaiden pyörimisestä...... .
Itse vierailen taas mieluusti juuri kaltaistesi tietäjien takia tälläkin foorumilla, kerro millä muilla foorumeilla jaat tietotaitoasi jotta voin sieltäkin ammentaa faktoja. .
http://www.talouselama.fi/uutiset/varo+ ... n/a2169813" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Herra47, 01 Heinä 2014, 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eihän tuo toimi foorumilla siivoamiseen, ainoastaan yksityisviesteissä? Foorumilta esto vaatii moderaattorin toimenpiteitä.pokkus kirjoitti:Onneksi tällä foorumilla toimii estolista. Herra47, onneksi olkoon olet listani ensimmäinen asiakas
Mutta voisi olla hyvä nyt rauhoittaa tilanne ja olla jokainen kommentoimatta estoja, sallimisia ja muita täällä julkisesti. Rauha maahan ja elo jatkuu. Täällä on aina provoja enempi tai vähempi, itseni mukaanlukien, mutta kaikkia sotia ei kannata taistella.
Modet voisivat siivota tästä ketjusta kaiken pois joka ei liity X5:n tärinään yli 100 km nopeudessa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Estolistalla olevien käyttäjien kirjoittamat viestit ei näy vaan ne on piilotettu automaattisesti. Tuolta profiilin asetuksista sen saa käyttöön. Se on jokaisen oma valinta mitä nimimerkkejä sinne listalle laittaa.salmol kirjoitti: Eihän tuo toimi foorumilla siivoamiseen, ainoastaan yksityisviesteissä? Foorumilta esto vaatii moderaattorin toimenpiteitä.
Aiheeseen palataksemme: Onko vika jo löytynyt? Uusien takarenkaiden (pysty)heitto? Vai ihan jotain muuta?Junnu4 kirjoitti:Terve,
Ongelmana (-09) on, että tärinä alkaa yli satasen nopeudessa, mielestäni etupäässä. Ei tunnu kuitenkaan ratissa. Kärsin rengasrikon ja jouduin ajamaan vararenkaalla n. 50 km. Vaihdatin taakse molemmat renkaat. Missä voisi olla vika? Auto minulle uusi ja en tiedä ihan tarkkaan kauanko ollut pois ajosta ennen ostoa. Kiitos vastauksista.