http://www.hs.fi/autot/HS-kysely+BMWt+e ... 9891820241" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällaista tänään!
edit: Tuli vielä mieleen, että psykologi olisi voinut käsitellä bemarilla ajavia kohtaan esitetyn rohkean ja intiimin väitteen taustoja: Eli mitä "munanjatke"-väitteet kertovat esittäjästään?
Bmw Kuskit
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
HeSari tekee vain itsestään pellen julkaisemalla tällaisia paskatutkimuksia. Oikeasti pl muutama, ihmiset ajelevat erilaisila autoillaan ja hoitelevat erilaisia asioitaan.
Mutta, onneksi tuokin juttu taas aiheuttaa sen, että lehti menettää niin tilaajiaan kuin mainostajiaankin = YT:t taas kohta ovella, mee like
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 401
- Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
- Auto: 325d e91 -08 M-Sport
- Paikkakunta: Lappeenranta
"Ja juuri siitä syystä Bemari-kuskin pitäisi liikennevaloissa muistaa malttaa mielensä."Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.hs.fi/autot/HS-kysely+BMWt+e ... 9891820241
Tällaista tänään!
edit: Tuli vielä mieleen, että psykologi olisi voinut käsitellä bemarilla ajavia kohtaan esitetyn rohkean ja intiimin väitteen taustoja: Eli mitä "munanjatke"-väitteet kertovat esittäjästään?
Miksi? Jos toiset ovat järkyttävän hitaita aikeissaan, niin miksi minun pitäisi olla vielä hitaampi?
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Hesarin asennevammainen toimittaja joka tällaisilla kirjoituksellaan osoittaa sitä ammattitaidottomuutta joka suistaa kyseisen lehden arvoasteikossa 7-lehden tasolle. Haluaako päätooimittaja Kaius Niemi todellakin tukea asenteellista journalismia? Tulen omalta osaltani äänestämään jaloillani että ainakaan minua ei tarvitse lähestyä Hesarin myyjät samoin yrityksemme ei tule käyttämään Sanomatalon palvelveluita tämän jälkeen. Ei sureta yhtään heidän YTeet.
Ex: BMW E60 520DA -09, BMW F28 X3 2.0DA -12, BMW F29 X4 3.0DA-15, BMW G30 30dA -17, BMW X5 M Performance 45e -21
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 244
- Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
- Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21
Viihteellisillä autosivuilla tehdään juttua siitä mikä lukijoita kiinnostaa.
Ja tottahan tuo juttu ihmisten mielikuvista on. Kun 5 vuotta sitten vaihdoin Golfin 135i:hin niin sen todellakin huomasi, ei saanut enää ajaa samalla tavalla rauhassa. Kiilailu ja haastaminen lisääntyi ihan selvästi.
Ja tottahan tuo juttu ihmisten mielikuvista on. Kun 5 vuotta sitten vaihdoin Golfin 135i:hin niin sen todellakin huomasi, ei saanut enää ajaa samalla tavalla rauhassa. Kiilailu ja haastaminen lisääntyi ihan selvästi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Ajelin jonkin mielenhäiriön takia Volvolla alkuvuodesta 15 tkm ja kyllä tuli tilaa kun rampilta liittyi moottoritielle vaikken sitä erikseen tarvitsekaan. Ei ollut liikennevaloissa kellään kiire viereisellä kaistalla, mulkoilijatkin loistivat poissaolollaan. Ajotyylini oli kyllä täsmälleen sama ja on edelleen, kummasti pitää rampista poistuessa olla tarkempana ja mulkoilijoita piisaa täällä pöndellä.
Toissa päivänä teboilin parkissa tuntui ettei viereen ajanut kaveri osannut lopettaa toljotutusta vaikka vastasin haavi auki möllötykseen ihan samalla mitalla. Muutama sekunti siinä "kuolleessa hetkessä" vierähti ennen kuin hipsi huoltsikalle sisälle. Taitaa sitikka-kuskit olla niitä toljottajia á la telkänpönttö. Yleensä toljottaja kääntää katseensa heti kun ottaa katsekontaktin, mutta ei tällä kertaa. Jos joku ei ole kohdannut toljottajaa, niin käyhän elämysmatkalla Muonion shellillä.
Rouvallakin oli sokota joku vuosi taaksepäin ja kyllä se kanssa-autoilijoiden käytös oli erilaista kuin rupelikeulalla ajaessa. Ja ajotyyli on edelleen tasan sama riippumatta autosta.
Toissa päivänä teboilin parkissa tuntui ettei viereen ajanut kaveri osannut lopettaa toljotutusta vaikka vastasin haavi auki möllötykseen ihan samalla mitalla. Muutama sekunti siinä "kuolleessa hetkessä" vierähti ennen kuin hipsi huoltsikalle sisälle. Taitaa sitikka-kuskit olla niitä toljottajia á la telkänpönttö. Yleensä toljottaja kääntää katseensa heti kun ottaa katsekontaktin, mutta ei tällä kertaa. Jos joku ei ole kohdannut toljottajaa, niin käyhän elämysmatkalla Muonion shellillä.
Rouvallakin oli sokota joku vuosi taaksepäin ja kyllä se kanssa-autoilijoiden käytös oli erilaista kuin rupelikeulalla ajaessa. Ja ajotyyli on edelleen tasan sama riippumatta autosta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Tapahtuu tuota näköjään myös paremmissa piireissä
Ajelin eilen kolmostietä vasenta kaistaa (koska menin vakkari päällä hitusen nopeammin kuin oikea kaista). Oikealla kaistalla edessä meni valkoinen F11 M-sport ja sen edessä toinen auto. Saavutin tämän letkan ja heidän edessään alkoi näkymään rekka. Ajattelin tempaista nopeasti ohi ja alta pois, etteivät joudu jarruttelemaan. Se olikin näköjään haaste toiselle bemarikuskille, joka tempaisi vasemmalle myös ja liimaantui hanuriin...
Ajelin eilen kolmostietä vasenta kaistaa (koska menin vakkari päällä hitusen nopeammin kuin oikea kaista). Oikealla kaistalla edessä meni valkoinen F11 M-sport ja sen edessä toinen auto. Saavutin tämän letkan ja heidän edessään alkoi näkymään rekka. Ajattelin tempaista nopeasti ohi ja alta pois, etteivät joudu jarruttelemaan. Se olikin näköjään haaste toiselle bemarikuskille, joka tempaisi vasemmalle myös ja liimaantui hanuriin...
Kävin pari viikkoa sitten pääkaupunkiseudulta Oulussa moottoripyörällä, ja pyörän selästä on hauskaa tarkkailla autoilijoiden reagointeja. Ajan yleensä tasaisella tikkari +10 vauhtia enkä käytä pyörän kapasiteettia aggressiiviseen ohitteluun.
Matkapyörän annetaan yleensä ajella aika rauhassa, mutta tuon 1300 km matkalla oli kaksi provosoitujaa. Toinen oli VW passat kuski, joka ensin ajoi jotain 130 vauhtia ohitse (100 alueella), mutta jäi ajamaan eteen noin 110 vauhtia eikä myöhemmin uskaltanut ohitella edessä ajavia. Kun saavutin jonon, ohitin jonon ja Passatin saman tien. Kohta tyyppi porhalsi taas 130 ohitse, mutta jäi taas eteen eikä uskaltanut ohittaa. Menin toisen kerran ohi, jolloin tyyppi liimautui mopon takarenkaaseen, muttei lopulta uskaltanut siinä pysyä kun ohittelin hitaampia. Kohta se sitten ajoi ohitse aivan järjetöntä vauhtia ja jäi ajamaan samaa vauhtia muutaman sadan metrin päähän eteen, jossa sitten mentiin viimeiset kilometrit tässä järjestyksessä kun tulin perille.
Paluumatkalla sitten kävi ihan samalla tavalla Volvo V70 kuskin kanssa kahden ohituksen verran, paitsi että se sitten lopulta ei uskaltanut ohitella ja jäi jonnekin taakse. Itse ajoin koko ajan vakiovauhtia.
Tuon Volvo-tilanteen yhteyteen liittyi myös BMW kuski, joka oli Volvon perässä samassa jonossa Volvon kanssa ohittaessani jonoa. BMW kuski siirtyi heti ihan tien oikeaan reunaan kun huomasi ohitusaikeeni
Matkapyörän annetaan yleensä ajella aika rauhassa, mutta tuon 1300 km matkalla oli kaksi provosoitujaa. Toinen oli VW passat kuski, joka ensin ajoi jotain 130 vauhtia ohitse (100 alueella), mutta jäi ajamaan eteen noin 110 vauhtia eikä myöhemmin uskaltanut ohitella edessä ajavia. Kun saavutin jonon, ohitin jonon ja Passatin saman tien. Kohta tyyppi porhalsi taas 130 ohitse, mutta jäi taas eteen eikä uskaltanut ohittaa. Menin toisen kerran ohi, jolloin tyyppi liimautui mopon takarenkaaseen, muttei lopulta uskaltanut siinä pysyä kun ohittelin hitaampia. Kohta se sitten ajoi ohitse aivan järjetöntä vauhtia ja jäi ajamaan samaa vauhtia muutaman sadan metrin päähän eteen, jossa sitten mentiin viimeiset kilometrit tässä järjestyksessä kun tulin perille.
Paluumatkalla sitten kävi ihan samalla tavalla Volvo V70 kuskin kanssa kahden ohituksen verran, paitsi että se sitten lopulta ei uskaltanut ohitella ja jäi jonnekin taakse. Itse ajoin koko ajan vakiovauhtia.
Tuon Volvo-tilanteen yhteyteen liittyi myös BMW kuski, joka oli Volvon perässä samassa jonossa Volvon kanssa ohittaessani jonoa. BMW kuski siirtyi heti ihan tien oikeaan reunaan kun huomasi ohitusaikeeni
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tuon ym kirjoituksen perusteella mistään provoamisesta ei ollut kysymys. Totta helkutissa prätkällä (siis jos joku muu kuin kevari) pääsee ohi nopeammin kuin normi henkilöauto. Lisäksi henkilöautokuskeissa on monenlaisia. Vaikka alla olisi joku M- sitä sun tätä, ohi ei uskalleta ajaa, vaikka olisi kuinka pitkä tyhjä edessä.Huivei kirjoitti:Matkapyörän annetaan yleensä ajella aika rauhassa, mutta tuon 1300 km matkalla oli kaksi provosoitujaa. Toinen oli VW passat kuski, joka ensin ajoi jotain 130 vauhtia ohitse (100 alueella), mutta jäi ajamaan eteen noin 110 vauhtia eikä myöhemmin uskaltanut ohitella edessä ajavia. Kun saavutin jonon, ohitin jonon ja Passatin saman tien. Kohta tyyppi porhalsi taas 130 ohitse, mutta jäi taas eteen eikä uskaltanut ohittaa. Menin toisen kerran ohi, jolloin tyyppi liimautui mopon takarenkaaseen, muttei lopulta uskaltanut siinä pysyä kun ohittelin hitaampia. Kohta se sitten ajoi ohitse aivan järjetöntä vauhtia ja jäi ajamaan samaa vauhtia muutaman sadan metrin päähän eteen, jossa sitten mentiin viimeiset kilometrit tässä järjestyksessä kun tulin perille.
Paluumatkalla sitten kävi ihan samalla tavalla Volvo V70 kuskin kanssa kahden ohituksen verran, paitsi että se sitten lopulta ei uskaltanut ohitella ja jäi jonnekin taakse. Itse ajoin koko ajan vakiovauhtia.
Perseessä ajamisestakin on tullut monille tapa, vaikka mistään kiusaamisesta ei olisi kysymys. Räplätään kännykkää, kaivellaan munia tms, ajatukset jssakin muualla kuin liikenteessä.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
http://www.digiauto.fi/2014/04/automerk ... an-asenne/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aihetta sivuten.
Aihetta sivuten.
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Olen tainut aiemminkin mainita, että ei se BMW-kuljettajien maine ihan tuulesta ole temmattu, vaikka valtaosa ajaa varmasti ihan yhtä asiallisesti kuin minkä tahansa muunkin merkin kuljettaja. Samalla voisin lähettää terveisiä tuning clubin puolelle, että Länsiväylän aamuruuhkassa kaistapujottelu, kaikilla kolmella kaistalla hetkellisesti tuplanopeudella, ei edistä kaupunkiin ehtimistä millään tavalla. Siinä Mechelinin valoissa oltiin silti molemmat.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Olen havainnut ainakin neljä viisi kertaa samaisen Bmw:n/kuljettajan ajotyylin, työmatkani kun on juurikin Länsiväylää Etelärantaan samojen valojen kautta. .altsu kirjoitti:Olen tainut aiemminkin mainita, että ei se BMW-kuljettajien maine ihan tuulesta ole temmattu, vaikka valtaosa ajaa varmasti ihan yhtä asiallisesti kuin minkä tahansa muunkin merkin kuljettaja. Samalla voisin lähettää terveisiä tuning clubin puolelle, että Länsiväylän aamuruuhkassa kaistapujottelu, kaikilla kolmella kaistalla hetkellisesti tuplanopeudella, ei edistä kaupunkiin ehtimistä millään tavalla. Siinä Mechelinin valoissa oltiin silti molemmat.
http://www.topgearsuomi.fi/content/tama ... toripyoraa" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Tuliko sittenkin tarpeettomasti säästeltyä sitä kaasupoljinta?altsu kirjoitti:Olen tainut aiemminkin mainita, että ei se BMW-kuljettajien maine ihan tuulesta ole temmattu, vaikka valtaosa ajaa varmasti ihan yhtä asiallisesti kuin minkä tahansa muunkin merkin kuljettaja. Samalla voisin lähettää terveisiä tuning clubin puolelle, että Länsiväylän aamuruuhkassa kaistapujottelu, kaikilla kolmella kaistalla hetkellisesti tuplanopeudella, ei edistä kaupunkiin ehtimistä millään tavalla. Siinä Mechelinin valoissa oltiin silti molemmat.
altsu kirjoitti:Mun autossa on samoilla spekseillä 7,8l/100km. Keskinopeuden ollessa 43km/h. Pääasiassa kaupunkipyöritystä ja ruuhka-ajoa, eikä oikean puoleista poljinta ole säästetty. Olen positiivisesti yllättynyt vähäisestä kulutuksesta.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Jos omalta osaltani kerryttän BMW kuljettajien mainetta sillä, että kiihdytän useammin kuin harvemmin 0-nopeusrajoitus/jonon nopeus, niin nopeasti kun dieselistä lähtee, niin olen sitten se naulapää. Päiväsakkojärjestelmä pitää kuitenkin huolen, että rajoituksia mulla ei ole varaa rikkoa ja nuo uudet Runflatit on jo sen verran hyvät, ettei auto vaeltelee esimerkiksi Länsiväylällä jatkuvasti kaikilla kolmella kaistalla, bussikaista mukaan lukien.Juha kirjoitti:altsu kirjoitti:Mun autossa on samoilla spekseillä 7,8l/100km. Keskinopeuden ollessa 43km/h. Pääasiassa kaupunkipyöritystä ja ruuhka-ajoa, eikä oikean puoleista poljinta ole säästetty. Olen positiivisesti yllättynyt vähäisestä kulutuksesta.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Juu, ymmärrän kyllä, mutta ihanko tosissasi lähdet aina valoista kaasu pohjassa? Tai ainakin suurimman osan aikaa?altsu kirjoitti:Jos omalta osaltani kerryttän BMW kuljettajien mainetta sillä, että kiihdytän useammin kuin harvemmin 0-nopeusrajoitus/jonon nopeus, niin nopeasti kun dieselistä lähtee, niin olen sitten se naulapää. Päiväsakkojärjestelmä pitää kuitenkin huolen, että rajoituksia mulla ei ole varaa rikkoa ja nuo uudet Runflatit on jo sen verran hyvät, ettei auto vaeltelee esimerkiksi Länsiväylällä jatkuvasti kaikilla kolmella kaistalla, bussikaista mukaan lukien.Juha kirjoitti:altsu kirjoitti:Mun autossa on samoilla spekseillä 7,8l/100km. Keskinopeuden ollessa 43km/h. Pääasiassa kaupunkipyöritystä ja ruuhka-ajoa, eikä oikean puoleista poljinta ole säästetty. Olen positiivisesti yllättynyt vähäisestä kulutuksesta.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Joo, terveisiä sille mustan f10:n kuskille, joka aamulla kiilasit mun ja säiliöauton väliin Tolkkisten siltatyömaan kohdalla. Seuraavalla kerralla en muuten anna tietä. Siinä sun 2011-mallisessa autossa se vasemman puoleinen mittari on nopeusmittari. Sen verran voisit kunnioittaa tietyötä, että pudotat -jos et itsesi niin muiden takia- nopeutesi tikkarin ohjeen mukaan.
Sen verran otti koteloon, että tsekkasin akesta tiedot. Mahdatko olla elektroniikkabusineksessakin yhtä röyhkeä ja piittamaton?
Häpeä!
Sen verran otti koteloon, että tsekkasin akesta tiedot. Mahdatko olla elektroniikkabusineksessakin yhtä röyhkeä ja piittamaton?
Häpeä!
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Saako lähettää terveisiä? Terveisiä sille Cayenne -kuskille joka meinasi ajaa päälleni Kirkkonummella. Aja ensi kerralla vähän lähempää niin osut varmemmin. Terveisiä sille F430 -kuskille joka tuli kolmion takaan suoraan katseidemme kohdatessa. Jäin kaipaamaan sinua. Terveisiä sille Ducato -kuskille joka samassa paikassa tulit kolmion takaa kiihdyttäen eteen. Harmi, että olit niin kiireinen, olisi ollut kiva jutskata. Terveisiä sille Focus -kuskille joka tänään ohitit minut vaikka tiesit että 50 metrin päästä kaista loppuu ja kiilasit väkisin eteeni. Sinä olet oikea herrasmies. Ja lopuksi vielä terveisiä sille Superb -kuskille joka tulit haastamaan liikennevaloissa, sori että ei kiinnostanut leikkiä kiihdytyskisaa kanssasi, mutta olet silti tosi ihana. Viittaako erikoisrekkarisi alle 6s 0-100 km/h aikaan? Wau, ei oo totta, tosi rajua! Terkkuja vielä kaikille niille jotka unohdin, tekin olette ihania, paitsi kaikki bmw -kuskit, te ootte ällöjä.
Terveisiä kaikille Skoda-kuskille siellä espoolaisen ostoshelvetin parkkiksella joka avasit oven suoraan vieressä olevan bmw:n kylkeen, se on tosi jees, kaikkihan onhan se täysin mahdotonta
Terveisiä kaikille Skoda-kuskille siellä espoolaisen ostoshelvetin parkkiksella joka avasit oven suoraan vieressä olevan bmw:n kylkeen, se on tosi jees, kaikkihan onhan se täysin mahdotonta
Tänään taas Ruoholahden parkkihallissa puolen päivän aikaan piti yksi viitossarjan bemu "paska mainetta" yllä. Ko BR..-..22 oli täyden hallin kerros -3:ssa parkeerannut tyypilliseen omaan ( ??) tapaansa kahden auton paikalle. Mitähän tommosen ääliön päässä liikkuu ??? Jos osaisin, niin laittaisin kuvan tähän mukaan.
F34 GT Xdrive 320i -13