Mitään ongelmaahan ei olisi mikäli porukka viitsisi edes vähän vaivautua varomaan toisten autoja.
Kyllä minä ainakin siitä hermostun jos autoni kyljessä on lommo ja/tai naarmu vain sen takia että oli pakko ängetä muuten tyhjällä parkkipaikalle ihan viereen kiinni. Kieltämättä mieli tekisi jättää terveiset sen toisenkin auton maalipintaan. Vielä olen kuitenkin saanut hillittyä itseni.
Ja mielestäni tuollaiset jotka pysäköivät tahallaan autonsa 10cm etäisyydelle toisesta autosta ovat sitten itse vastuussa mahdollisista vahingoista, turha itkeä enää jälkikäteen jos on oman auton kylki paskana.
Bmw Kuskit
Taas aamulla kasin pintaan tuli Ruoholahden sillalla todistettua bemukuskien LÄRSPEPIMÄISYYS. Aamuruuhkassa tosiaankin KAKSI autoa puski jonon sekaan bussikaistalta. Arvaatte varmaan: molemmat, toistan molemmat, bemuja. Että sillee. Ja sitte vielä bemukuskit ihmettelee miksi meitä kutsutaan m..kuiksi. Joku yrittää väittää, että kateus. Ei vaan just tommoset lärspevet. Eihän asiaa voi yleistää, mutta useimmin ne vaan on törttöbemuja, jotka ovat röyhkeitä ja piittaamattomia liikennesäännöistä!!!
F34 GT Xdrive 320i -13
Jaa-a. En ole tilastoa pitänyt mutta ainakin tänään Munkassa josta joka päivä kuljen, samaa teki citikka, volvo ja qashqai.reku54 kirjoitti:Taas aamulla kasin pintaan tuli Ruoholahden sillalla todistettua bemukuskien LÄRSPEPIMÄISYYS. Aamuruuhkassa tosiaankin KAKSI autoa puski jonon sekaan bussikaistalta. Arvaatte varmaan: molemmat, toistan molemmat, bemuja. Että sillee. Ja sitte vielä bemukuskit ihmettelee miksi meitä kutsutaan m..kuiksi. Joku yrittää väittää, että kateus. Ei vaan just tommoset lärspevet. Eihän asiaa voi yleistää, mutta useimmin ne vaan on törttöbemuja, jotka ovat röyhkeitä ja piittaamattomia liikennesäännöistä!!!
Kyllä mä sinuna ajaisin nyt äkkiä vaihtamaan autoa. Mutta älä vaihda ainakaan Audiin, koska siinäkin leirissä osa kuskeista allekirjoittanut mukaan lukien joskus venyttää sääntöjä. Jokainen meistä maksaa omat sakot, niin piruako sitä varsinkaan liikenneturvallisuutta vaarantamattomista manöövereistä verenpainetta nostamaan. Kaksikaan bemua ei varmaan montaa sekuntia matka-aikaa lisännyt?
Ei tarvi autoa vaihtaa, koska sain vuosi sitten kolmen mesen ja viiden audin jälkeen kehoituksen ostaa bemu. Olin kuulemma jo niin m..kku mies, että sopii tyyliin... Enpä taida ottaa herneitä nenään niin muiden ajoista tai kirjoitteluista. Tähän ikään olen sen oppinut... ( enpä tiedä olenko muuta sitten oppinutkaan )
F34 GT Xdrive 320i -13
Häpesin itsekin silmät päästäni, kun joku paineli uudella 3-sarjan GT:llä 3-tiellä Ideaparkin jälkeen kuin formuloissa.
Ruuhkaa oli molemmilla kaistoilla, toinen kaista veti noin 90km/h ja toinen noin 103km/h (yli rajoituksen siis!). Silti tämä sankari veteli oikealta ohi, vasemmalta ohi, vaihdellen koko ajan kaistaa ja aiheuttaen takanaan haitariefektiä.
Lopulta oli samoissa punaisissa kanssani Viinikassa, itse ajelin vasemmalla jonossa turvavälin kera suotta panikoimatta.
Ruuhkaa oli molemmilla kaistoilla, toinen kaista veti noin 90km/h ja toinen noin 103km/h (yli rajoituksen siis!). Silti tämä sankari veteli oikealta ohi, vasemmalta ohi, vaihdellen koko ajan kaistaa ja aiheuttaen takanaan haitariefektiä.
Lopulta oli samoissa punaisissa kanssani Viinikassa, itse ajelin vasemmalla jonossa turvavälin kera suotta panikoimatta.
Oikeasti. Häpesin kuljettajan puolesta siis, en automerkin.Herra47 kirjoitti:Oikeasti vai kuvainnollisesti ?Ludwig kirjoitti:Häpesin itsekin silmät päästäni....
Minua ei kyllä hävetä samalla automerkillä tehdyt töppäilyt kuin oma automerkkini, ei tippaakaan. Ihmiset näitä ajaa.
Harvemmin näkee niin piittaamatonta ja itsekeskeistä toimintaa.
- TKR
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 14:10
- Auto: X5 E70 50i MSport & X3 F25 35i MSport
- Paikkakunta: Sveitsi / Helsinki / USA
Pari huomiota keskieuroopasta tähän aiheeseen. Mikähän ihme siinä on että Suomessa Audi ja BMW kuskit pääsevät tähän maineeseen? Olen itse ajanut pitkään pääkaupunkiseudulla Audilla, ja nyt yli 2 vuotta keskieuroopassa Bemarilla. Täällä ei yksinkertaisesti ole vastaavaa ongelmaa. On toki kalliimpia ja halvempi autoja, mutta voisin jopa sanoa että mitä arvokkaampi auto sitä hillitympi ja määrätietoisempi käytös. Ferrari- ja Maseratikuskit osaavat liikennesäännöt siinä missä muutkin. Ja näissä tapauksissa jopa vähän annetaan tilaa toivoen että "annappa pieni ääninäyte kun siitä menet".
Kiilaustilanteita tapahtuu harvoin, johtuen ehkä osittain liikennesuunnittelusta ettei kiilauspaikkoja varsinaisesti ole. Tai jos selkeästi rikot sääntöjä ajamalla bussikaistaa tms niin sinun tasan varmasti annetaan ymmärtää välittömästi että mikä hiton toope oikein olet? Ajan Sveitsissä, ja suurin ero Suomeen on ehkä se että jos joku yrittää tehdä liikenteessä jotain "röyhkeää", niin kyllä sulle torvet soi ja katseita tulee. Yritäppä kiilata jostain ohi niin sinua ei päästetä takaisin oikealle kaistalle. Kyllä yhteisö opettaa miten pitää ajaa! Suomessa tälläinen öykkäröinti jostain syystä hyväksytään ja kirotaan siellä oman ratin takana.
Eurooppalainen kulttuuri toimii täysin päinvastaisesti kuin Suomalainen. Ruuhkatilanteissa siirrytään vetoketjuperiaatteeseen välittömästi vaikka toisella olisi etuajo-oikeus. Asenne on se että ethän sinä pääse sieltä liittymään ikinä jos ei me mennä vuorotellen. Automerkeillä ei ole tässä eroa. Bemut odottaa vuoroaan ihan kuin Sitikkakuskitkin, ja antaa vastaavasti myös tilaa. Jos joku ei tiedä miten tulee käyttäytyä se johtuu yleensä nuoresta iästä tai muuten kokemattomuudesta auton ratissa. Mutta ei huolta, kyllä autoiluyhteisö jälleen opettaa säännöt hyvin nopeasti :D
Kiilaustilanteita tapahtuu harvoin, johtuen ehkä osittain liikennesuunnittelusta ettei kiilauspaikkoja varsinaisesti ole. Tai jos selkeästi rikot sääntöjä ajamalla bussikaistaa tms niin sinun tasan varmasti annetaan ymmärtää välittömästi että mikä hiton toope oikein olet? Ajan Sveitsissä, ja suurin ero Suomeen on ehkä se että jos joku yrittää tehdä liikenteessä jotain "röyhkeää", niin kyllä sulle torvet soi ja katseita tulee. Yritäppä kiilata jostain ohi niin sinua ei päästetä takaisin oikealle kaistalle. Kyllä yhteisö opettaa miten pitää ajaa! Suomessa tälläinen öykkäröinti jostain syystä hyväksytään ja kirotaan siellä oman ratin takana.
Eurooppalainen kulttuuri toimii täysin päinvastaisesti kuin Suomalainen. Ruuhkatilanteissa siirrytään vetoketjuperiaatteeseen välittömästi vaikka toisella olisi etuajo-oikeus. Asenne on se että ethän sinä pääse sieltä liittymään ikinä jos ei me mennä vuorotellen. Automerkeillä ei ole tässä eroa. Bemut odottaa vuoroaan ihan kuin Sitikkakuskitkin, ja antaa vastaavasti myös tilaa. Jos joku ei tiedä miten tulee käyttäytyä se johtuu yleensä nuoresta iästä tai muuten kokemattomuudesta auton ratissa. Mutta ei huolta, kyllä autoiluyhteisö jälleen opettaa säännöt hyvin nopeasti :D
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Liikenteessä kuolee Suomessa (72) lähes saman verran mitä Sveitsissä (69) miljoonaa asukasta kohden. Lähde Toisaalta tuokin on vain yksi näkökulma tarkastella liikenteen sujuvuutta.
Ehkä osasyy siihen miksi Suomessa ruuhkaliikenne ei suju niin hyvin mitä muualla Euroopassa on, että Suomessa ruuhkiin ei ole totuttu. Jos jätämme pääkaupunkiseudun ja muutaman muun kaupunkialueen ruuhkahuiput pois laskuista niin eihän täällä tarvitse edes opetella täyden kympin sujuvuuteen, kun tilaa on pienelle perseilylle aivan eri tavalla.
Ehkä osasyy siihen miksi Suomessa ruuhkaliikenne ei suju niin hyvin mitä muualla Euroopassa on, että Suomessa ruuhkiin ei ole totuttu. Jos jätämme pääkaupunkiseudun ja muutaman muun kaupunkialueen ruuhkahuiput pois laskuista niin eihän täällä tarvitse edes opetella täyden kympin sujuvuuteen, kun tilaa on pienelle perseilylle aivan eri tavalla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Ei kai Suomessakaan tuota mainetta ole varsinaisesti ne kalliit malliit hankkineet, vaan enemmän halvemman pään laitteet ko. merkeiltä, joita on enemmän työsuhdeautoina. Mulle oikeasti osuu todella harvoin kohdalle perseileviä bemarikuskeja, mutta silloin kun osuu niin yleensä niissä lukee jossain kohtaa 20d tai 1*d. Perseilevän kuskin Audissa lähes poikkeuksetta 2.0TDI jos jotain. Volvossa D2 tai D3. Eli se sektori, josta nuori ja dynaaminen huippuosaaja ja firmammies saa valita työsuhdeautonsa päästö- ja hintarajojen mukaan. Uusi auto, josta kaverit voi olla vähän kateellisia. Dieseli vääntää ja on niin pirusti äkäisempi kuin opiskeluaikojen 1.4i, niin voi ajaa kovaa ja tehdä melkeen mitä vaan. Senttiikään ei oo kii, jos osuu niin vakuutus korvaa.
Nää siis niitä, joiden ajotyyli vaikuttaa olevan mallia perseily enemmän koko ajan kuin yksittäisissä asioissa. Eli mukana ei ole vielä "motarilla pitää ajaa vähintään 130", "väläytän vähän vilkkua kun olen jo puoliksi toisella kaistalla", "en jaksa hidastaa kun työmaa-alue on lyhyt" yms -kuskeja. Niiden merkki- ja mallivalikoima onkin jo huomattavasti kirjavampi.
Nää siis niitä, joiden ajotyyli vaikuttaa olevan mallia perseily enemmän koko ajan kuin yksittäisissä asioissa. Eli mukana ei ole vielä "motarilla pitää ajaa vähintään 130", "väläytän vähän vilkkua kun olen jo puoliksi toisella kaistalla", "en jaksa hidastaa kun työmaa-alue on lyhyt" yms -kuskeja. Niiden merkki- ja mallivalikoima onkin jo huomattavasti kirjavampi.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tuossahan se totuus on. Pääkaupunkisedulla on joskus aavistus siitä, mitä on sellaisissa maissa, joissa ihan oikeasti asuu ihmisiä. Eikä niin kuin Suomi, joka on pääasiassa erämaata.Raimo Miettinen kirjoitti:Liikenteessä kuolee Suomessa (72) lähes saman verran mitä Sveitsissä (69) miljoonaa asukasta kohden. Lähde Toisaalta tuokin on vain yksi näkökulma tarkastella liikenteen sujuvuutta.
Ehkä osasyy siihen miksi Suomessa ruuhkaliikenne ei suju niin hyvin mitä muualla Euroopassa on, että Suomessa ruuhkiin ei ole totuttu. Jos jätämme pääkaupunkiseudun ja muutaman muun kaupunkialueen ruuhkahuiput pois laskuista niin eihän täällä tarvitse edes opetella täyden kympin sujuvuuteen, kun tilaa on pienelle perseilylle aivan eri tavalla.
Miten muistuukin mieleen joskus 90-luvulta, kun oltiin yhdellä monista Englannin matkoista. Keskellä jotain pikkukylää etsin joko risteystä tai kauppaa, en muista enää. Joka tapauksessa nopeus oli vain hieman pienempi kuin liikennevirran. Silti taakse tuli heti jonoa ja valojen vilkauttelua. Tämä siis aikana, kun navigaattoria eikä mitään tietsikkakarttoja oltu edes keksittykään. Kun ihmisiä asuu paljon, koko homma menee pipariksi, ellei koko ajan liikuta ripeästi.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Tuosta Sveitsistä: on muuten ollut joka kerta yhtä juhlaa ajella Sveitsissä. Ajetaan rajoitusten mukaan, sääntöjen mukaan ja toimitaan loogisesti. Tuntui paljon kotoisammalta kuin tämä Suomen liikenne.
Sveitsille
Sveitsille
- TKR
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 14:10
- Auto: X5 E70 50i MSport & X3 F25 35i MSport
- Paikkakunta: Sveitsi / Helsinki / USA
Noh, siinä on myös kääntöpuoli. Siirreltävät valvontakamerat joita on PALJON. Tämä menee ohi keskustelun aiheen mutta täällä voi budjetoida 50-100eur/kk sakkoihin yksinkertaisesti siksi että vaikka yrittää ajaa rajoitusten mukaan niin aina välähtää jossain random paikassa 30 alueella kun ajat 35 todellista, tai tietyöalueella, tai tunnelissa tai missä vaan.Ludwig kirjoitti:Tuosta Sveitsistä: on muuten ollut joka kerta yhtä juhlaa ajella Sveitsissä. Ajetaan rajoitusten mukaan, sääntöjen mukaan ja toimitaan loogisesti. Tuntui paljon kotoisammalta kuin tämä Suomen liikenne.
Jos Suomen poliisi miettii vielä miten ylinopeudet saataisiin kuriin siihen on todella helppo ratkaisu olemassa. = Siirreltävät kamerat sinne ja tänne, ja NIISTÄ EI VAROITETA millään hiton poliisi valvoo kylteillä. Kyllä siihen äkkiä opppii että tulee aivan xxxtanan kalliiksi ajaa ylinonopeutta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 244
- Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
- Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21
Tuo pitää paikkansa.TKR kirjoitti:Noh, siinä on myös kääntöpuoli. Siirreltävät valvontakamerat joita on PALJON. Tämä menee ohi keskustelun aiheen mutta täällä voi budjetoida 50-100eur/kk sakkoihin yksinkertaisesti siksi että vaikka yrittää ajaa rajoitusten mukaan niin aina välähtää jossain random paikassa 30 alueella kun ajat 35 todellista, tai tietyöalueella, tai tunnelissa tai missä vaan.Ludwig kirjoitti:Tuosta Sveitsistä: on muuten ollut joka kerta yhtä juhlaa ajella Sveitsissä. Ajetaan rajoitusten mukaan, sääntöjen mukaan ja toimitaan loogisesti. Tuntui paljon kotoisammalta kuin tämä Suomen liikenne.
Jos Suomen poliisi miettii vielä miten ylinopeudet saataisiin kuriin siihen on todella helppo ratkaisu olemassa. = Siirreltävät kamerat sinne ja tänne, ja NIISTÄ EI VAROITETA millään hiton poliisi valvoo kylteillä. Kyllä siihen äkkiä opppii että tulee aivan xxxtanan kalliiksi ajaa ylinonopeutta.
Suomeen saakka onneksi eivät sakot näytä Sveitsistä tulevan.
Ihan toimiva liikenne Suomessa on, jos nyt jostain mallia pitäisi ottaa niin Saksasta. Saksassa ei turhia poliisin voimavaroja tuhlata pikkurikollisiin kuten ylinopeutta ajaviin, meillä kylläkin jotta poliisi voi sisäisesti hoitaa huumeiden katukaupan....Ludwig kirjoitti:Tuosta Sveitsistä: on muuten ollut joka kerta yhtä juhlaa ajella Sveitsissä. Ajetaan rajoitusten mukaan, sääntöjen mukaan ja toimitaan loogisesti. Tuntui paljon kotoisammalta kuin tämä Suomen liikenne.
Sveitsille
Ehkä näkökulmaero? Itse tykkään, että liikenne soljuu loogisesti samaa nopeutta. Se, että osa ajaa rajoitusten mukaan, suurin osa +10% ja osa "+20 (rikesakkoraja)" on mielestäni ikävä.Herra47 kirjoitti:Ihan toimiva liikenne Suomessa on, jos nyt jostain mallia pitäisi ottaa niin Saksasta. Saksassa ei turhia poliisin voimavaroja tuhlata pikkurikollisiin kuten ylinopeutta ajaviin, meillä kylläkin jotta poliisi voi sisäisesti hoitaa huumeiden katukaupan....
Jostain syystä kamerat eivät ole minulle välkkyneet, ei Suomessa eikä Sveitsissä (tai Italiassakaan). Ajan rajoituksen mukaan aina
Ehkä profiililtani poikkeava BMW-kuski sitten.
Riippuu millä ajaa. Vuokra-autolla Zürichin lentokentän poistumisrampin kameran läpi lievää ylinopeutta Aviksen autolla ja ZAP! Tuli ihan kotiin asti kun vuokrafirmalla oli tietty kotiosoite.Vollgas kirjoitti:Tuo pitää paikkansa.TKR kirjoitti:Noh, siinä on myös kääntöpuoli. Siirreltävät valvontakamerat joita on PALJON. Tämä menee ohi keskustelun aiheen mutta täällä voi budjetoida 50-100eur/kk sakkoihin yksinkertaisesti siksi että vaikka yrittää ajaa rajoitusten mukaan niin aina välähtää jossain random paikassa 30 alueella kun ajat 35 todellista, tai tietyöalueella, tai tunnelissa tai missä vaan.Ludwig kirjoitti:Tuosta Sveitsistä: on muuten ollut joka kerta yhtä juhlaa ajella Sveitsissä. Ajetaan rajoitusten mukaan, sääntöjen mukaan ja toimitaan loogisesti. Tuntui paljon kotoisammalta kuin tämä Suomen liikenne.
Jos Suomen poliisi miettii vielä miten ylinopeudet saataisiin kuriin siihen on todella helppo ratkaisu olemassa. = Siirreltävät kamerat sinne ja tänne, ja NIISTÄ EI VAROITETA millään hiton poliisi valvoo kylteillä. Kyllä siihen äkkiä opppii että tulee aivan xxxtanan kalliiksi ajaa ylinonopeutta.
Suomeen saakka onneksi eivät sakot näytä Sveitsistä tulevan.
En nyt sanoisi että me BMW-kuskit olemme pahimpia kaahaajia. Päivittäisellä kahden tunnin työmatkalla näen lähes päivittäin pienemmän luokan autoilla ajavia nuorehkoja naisia, jotka paahtavat menemään reilua ylinopeutta ja myös esim. kehä kolmosen ja Porvoonväylän 50km/h työmaa-alueella ei himmata yhtään. Vaikea sanoa, onko kyse välinpitämättömyydestä vai siitä, ettei tikkaria edes huomata.