Bmw Kuskit

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Mitään ongelmaahan ei olisi mikäli porukka viitsisi edes vähän vaivautua varomaan toisten autoja.

Kyllä minä ainakin siitä hermostun jos autoni kyljessä on lommo ja/tai naarmu vain sen takia että oli pakko ängetä muuten tyhjällä parkkipaikalle ihan viereen kiinni. Kieltämättä mieli tekisi jättää terveiset sen toisenkin auton maalipintaan. Vielä olen kuitenkin saanut hillittyä itseni.

Ja mielestäni tuollaiset jotka pysäköivät tahallaan autonsa 10cm etäisyydelle toisesta autosta ovat sitten itse vastuussa mahdollisista vahingoista, turha itkeä enää jälkikäteen jos on oman auton kylki paskana.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

Taas aamulla kasin pintaan tuli Ruoholahden sillalla todistettua bemukuskien LÄRSPEPIMÄISYYS. Aamuruuhkassa tosiaankin KAKSI autoa puski jonon sekaan bussikaistalta. Arvaatte varmaan: molemmat, toistan molemmat, bemuja. Että sillee. Ja sitte vielä bemukuskit ihmettelee miksi meitä kutsutaan m..kuiksi. Joku yrittää väittää, että kateus. Ei vaan just tommoset lärspevet. Eihän asiaa voi yleistää, mutta useimmin ne vaan on törttöbemuja, jotka ovat röyhkeitä ja piittaamattomia liikennesäännöistä!!!
F34 GT Xdrive 320i -13
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

reku54 kirjoitti:Taas aamulla kasin pintaan tuli Ruoholahden sillalla todistettua bemukuskien LÄRSPEPIMÄISYYS. Aamuruuhkassa tosiaankin KAKSI autoa puski jonon sekaan bussikaistalta. Arvaatte varmaan: molemmat, toistan molemmat, bemuja. Että sillee. Ja sitte vielä bemukuskit ihmettelee miksi meitä kutsutaan m..kuiksi. Joku yrittää väittää, että kateus. Ei vaan just tommoset lärspevet. Eihän asiaa voi yleistää, mutta useimmin ne vaan on törttöbemuja, jotka ovat röyhkeitä ja piittaamattomia liikennesäännöistä!!!
Jaa-a. En ole tilastoa pitänyt mutta ainakin tänään Munkassa josta joka päivä kuljen, samaa teki citikka, volvo ja qashqai.

Kyllä mä sinuna ajaisin nyt äkkiä vaihtamaan autoa. Mutta älä vaihda ainakaan Audiin, koska siinäkin leirissä osa kuskeista allekirjoittanut mukaan lukien joskus venyttää sääntöjä. Jokainen meistä maksaa omat sakot, niin piruako sitä varsinkaan liikenneturvallisuutta vaarantamattomista manöövereistä verenpainetta nostamaan. Kaksikaan bemua ei varmaan montaa sekuntia matka-aikaa lisännyt?
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

Ei tarvi autoa vaihtaa, koska sain vuosi sitten kolmen mesen ja viiden audin jälkeen kehoituksen ostaa bemu. Olin kuulemma jo niin m..kku mies, että sopii tyyliin... Enpä taida ottaa herneitä nenään niin muiden ajoista tai kirjoitteluista. Tähän ikään olen sen oppinut... ( enpä tiedä olenko muuta sitten oppinutkaan )
F34 GT Xdrive 320i -13
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Häpesin itsekin silmät päästäni, kun joku paineli uudella 3-sarjan GT:llä 3-tiellä Ideaparkin jälkeen kuin formuloissa.

Ruuhkaa oli molemmilla kaistoilla, toinen kaista veti noin 90km/h ja toinen noin 103km/h (yli rajoituksen siis!). Silti tämä sankari veteli oikealta ohi, vasemmalta ohi, vaihdellen koko ajan kaistaa ja aiheuttaen takanaan haitariefektiä.

Lopulta oli samoissa punaisissa kanssani Viinikassa, itse ajelin vasemmalla jonossa turvavälin kera suotta panikoimatta.
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

Ludwig kirjoitti:Häpesin itsekin silmät päästäni....
Oikeasti vai kuvainnollisesti ?

Minua ei kyllä hävetä samalla automerkillä tehdyt töppäilyt kuin oma automerkkini, ei tippaakaan. Ihmiset näitä ajaa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Herra47 kirjoitti:Ihmiset näitä ajaa.
No ei se kyllä aina siltä näytä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Herra47 kirjoitti:
Ludwig kirjoitti:Häpesin itsekin silmät päästäni....
Oikeasti vai kuvainnollisesti ?

Minua ei kyllä hävetä samalla automerkillä tehdyt töppäilyt kuin oma automerkkini, ei tippaakaan. Ihmiset näitä ajaa.
Oikeasti. Häpesin kuljettajan puolesta siis, en automerkin.

Harvemmin näkee niin piittaamatonta ja itsekeskeistä toimintaa.
Avatar
TKR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 14:10
Auto: X5 E70 50i MSport & X3 F25 35i MSport
Paikkakunta: Sveitsi / Helsinki / USA

Pari huomiota keskieuroopasta tähän aiheeseen. Mikähän ihme siinä on että Suomessa Audi ja BMW kuskit pääsevät tähän maineeseen? Olen itse ajanut pitkään pääkaupunkiseudulla Audilla, ja nyt yli 2 vuotta keskieuroopassa Bemarilla. Täällä ei yksinkertaisesti ole vastaavaa ongelmaa. On toki kalliimpia ja halvempi autoja, mutta voisin jopa sanoa että mitä arvokkaampi auto sitä hillitympi ja määrätietoisempi käytös. Ferrari- ja Maseratikuskit osaavat liikennesäännöt siinä missä muutkin. Ja näissä tapauksissa jopa vähän annetaan tilaa toivoen että "annappa pieni ääninäyte kun siitä menet".

Kiilaustilanteita tapahtuu harvoin, johtuen ehkä osittain liikennesuunnittelusta ettei kiilauspaikkoja varsinaisesti ole. Tai jos selkeästi rikot sääntöjä ajamalla bussikaistaa tms niin sinun tasan varmasti annetaan ymmärtää välittömästi että mikä hiton toope oikein olet? Ajan Sveitsissä, ja suurin ero Suomeen on ehkä se että jos joku yrittää tehdä liikenteessä jotain "röyhkeää", niin kyllä sulle torvet soi ja katseita tulee. Yritäppä kiilata jostain ohi niin sinua ei päästetä takaisin oikealle kaistalle. Kyllä yhteisö opettaa miten pitää ajaa! Suomessa tälläinen öykkäröinti jostain syystä hyväksytään ja kirotaan siellä oman ratin takana.

Eurooppalainen kulttuuri toimii täysin päinvastaisesti kuin Suomalainen. Ruuhkatilanteissa siirrytään vetoketjuperiaatteeseen välittömästi vaikka toisella olisi etuajo-oikeus. Asenne on se että ethän sinä pääse sieltä liittymään ikinä jos ei me mennä vuorotellen. Automerkeillä ei ole tässä eroa. Bemut odottaa vuoroaan ihan kuin Sitikkakuskitkin, ja antaa vastaavasti myös tilaa. Jos joku ei tiedä miten tulee käyttäytyä se johtuu yleensä nuoresta iästä tai muuten kokemattomuudesta auton ratissa. Mutta ei huolta, kyllä autoiluyhteisö jälleen opettaa säännöt hyvin nopeasti :D
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Liikenteessä kuolee Suomessa (72) lähes saman verran mitä Sveitsissä (69) miljoonaa asukasta kohden. Lähde Toisaalta tuokin on vain yksi näkökulma tarkastella liikenteen sujuvuutta.

Ehkä osasyy siihen miksi Suomessa ruuhkaliikenne ei suju niin hyvin mitä muualla Euroopassa on, että Suomessa ruuhkiin ei ole totuttu. Jos jätämme pääkaupunkiseudun ja muutaman muun kaupunkialueen ruuhkahuiput pois laskuista niin eihän täällä tarvitse edes opetella täyden kympin sujuvuuteen, kun tilaa on pienelle perseilylle aivan eri tavalla.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Ei kai Suomessakaan tuota mainetta ole varsinaisesti ne kalliit malliit hankkineet, vaan enemmän halvemman pään laitteet ko. merkeiltä, joita on enemmän työsuhdeautoina. Mulle oikeasti osuu todella harvoin kohdalle perseileviä bemarikuskeja, mutta silloin kun osuu niin yleensä niissä lukee jossain kohtaa 20d tai 1*d. Perseilevän kuskin Audissa lähes poikkeuksetta 2.0TDI jos jotain. Volvossa D2 tai D3. Eli se sektori, josta nuori ja dynaaminen huippuosaaja ja firmammies saa valita työsuhdeautonsa päästö- ja hintarajojen mukaan. Uusi auto, josta kaverit voi olla vähän kateellisia. Dieseli vääntää ja on niin pirusti äkäisempi kuin opiskeluaikojen 1.4i, niin voi ajaa kovaa ja tehdä melkeen mitä vaan. Senttiikään ei oo kii, jos osuu niin vakuutus korvaa.

Nää siis niitä, joiden ajotyyli vaikuttaa olevan mallia perseily enemmän koko ajan kuin yksittäisissä asioissa. Eli mukana ei ole vielä "motarilla pitää ajaa vähintään 130", "väläytän vähän vilkkua kun olen jo puoliksi toisella kaistalla", "en jaksa hidastaa kun työmaa-alue on lyhyt" yms -kuskeja. Niiden merkki- ja mallivalikoima onkin jo huomattavasti kirjavampi.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Raimo Miettinen kirjoitti:Liikenteessä kuolee Suomessa (72) lähes saman verran mitä Sveitsissä (69) miljoonaa asukasta kohden. Lähde Toisaalta tuokin on vain yksi näkökulma tarkastella liikenteen sujuvuutta.

Ehkä osasyy siihen miksi Suomessa ruuhkaliikenne ei suju niin hyvin mitä muualla Euroopassa on, että Suomessa ruuhkiin ei ole totuttu. Jos jätämme pääkaupunkiseudun ja muutaman muun kaupunkialueen ruuhkahuiput pois laskuista niin eihän täällä tarvitse edes opetella täyden kympin sujuvuuteen, kun tilaa on pienelle perseilylle aivan eri tavalla.
Tuossahan se totuus on. Pääkaupunkisedulla on joskus aavistus siitä, mitä on sellaisissa maissa, joissa ihan oikeasti asuu ihmisiä. Eikä niin kuin Suomi, joka on pääasiassa erämaata.
Miten muistuukin mieleen joskus 90-luvulta, kun oltiin yhdellä monista Englannin matkoista. Keskellä jotain pikkukylää etsin joko risteystä tai kauppaa, en muista enää. Joka tapauksessa nopeus oli vain hieman pienempi kuin liikennevirran. Silti taakse tuli heti jonoa ja valojen vilkauttelua. Tämä siis aikana, kun navigaattoria eikä mitään tietsikkakarttoja oltu edes keksittykään. Kun ihmisiä asuu paljon, koko homma menee pipariksi, ellei koko ajan liikuta ripeästi.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Tuosta Sveitsistä: on muuten ollut joka kerta yhtä juhlaa ajella Sveitsissä. Ajetaan rajoitusten mukaan, sääntöjen mukaan ja toimitaan loogisesti. Tuntui paljon kotoisammalta kuin tämä Suomen liikenne.

Sveitsille :drink:
Avatar
TKR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 14:10
Auto: X5 E70 50i MSport & X3 F25 35i MSport
Paikkakunta: Sveitsi / Helsinki / USA

Ludwig kirjoitti:Tuosta Sveitsistä: on muuten ollut joka kerta yhtä juhlaa ajella Sveitsissä. Ajetaan rajoitusten mukaan, sääntöjen mukaan ja toimitaan loogisesti. Tuntui paljon kotoisammalta kuin tämä Suomen liikenne.
Noh, siinä on myös kääntöpuoli. Siirreltävät valvontakamerat joita on PALJON. Tämä menee ohi keskustelun aiheen mutta täällä voi budjetoida 50-100eur/kk sakkoihin yksinkertaisesti siksi että vaikka yrittää ajaa rajoitusten mukaan niin aina välähtää jossain random paikassa 30 alueella kun ajat 35 todellista, tai tietyöalueella, tai tunnelissa tai missä vaan.
Jos Suomen poliisi miettii vielä miten ylinopeudet saataisiin kuriin siihen on todella helppo ratkaisu olemassa. = Siirreltävät kamerat sinne ja tänne, ja NIISTÄ EI VAROITETA millään hiton poliisi valvoo kylteillä. Kyllä siihen äkkiä opppii että tulee aivan xxxtanan kalliiksi ajaa ylinonopeutta.
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

TKR kirjoitti:
Ludwig kirjoitti:Tuosta Sveitsistä: on muuten ollut joka kerta yhtä juhlaa ajella Sveitsissä. Ajetaan rajoitusten mukaan, sääntöjen mukaan ja toimitaan loogisesti. Tuntui paljon kotoisammalta kuin tämä Suomen liikenne.
Noh, siinä on myös kääntöpuoli. Siirreltävät valvontakamerat joita on PALJON. Tämä menee ohi keskustelun aiheen mutta täällä voi budjetoida 50-100eur/kk sakkoihin yksinkertaisesti siksi että vaikka yrittää ajaa rajoitusten mukaan niin aina välähtää jossain random paikassa 30 alueella kun ajat 35 todellista, tai tietyöalueella, tai tunnelissa tai missä vaan.
Jos Suomen poliisi miettii vielä miten ylinopeudet saataisiin kuriin siihen on todella helppo ratkaisu olemassa. = Siirreltävät kamerat sinne ja tänne, ja NIISTÄ EI VAROITETA millään hiton poliisi valvoo kylteillä. Kyllä siihen äkkiä opppii että tulee aivan xxxtanan kalliiksi ajaa ylinonopeutta.
Tuo pitää paikkansa.
Suomeen saakka onneksi eivät sakot näytä Sveitsistä tulevan. :)
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

Ludwig kirjoitti:Tuosta Sveitsistä: on muuten ollut joka kerta yhtä juhlaa ajella Sveitsissä. Ajetaan rajoitusten mukaan, sääntöjen mukaan ja toimitaan loogisesti. Tuntui paljon kotoisammalta kuin tämä Suomen liikenne.

Sveitsille :drink:
Ihan toimiva liikenne Suomessa on, jos nyt jostain mallia pitäisi ottaa niin Saksasta. Saksassa ei turhia poliisin voimavaroja tuhlata pikkurikollisiin kuten ylinopeutta ajaviin, meillä kylläkin jotta poliisi voi sisäisesti hoitaa huumeiden katukaupan....
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Herra47 kirjoitti:Ihan toimiva liikenne Suomessa on, jos nyt jostain mallia pitäisi ottaa niin Saksasta. Saksassa ei turhia poliisin voimavaroja tuhlata pikkurikollisiin kuten ylinopeutta ajaviin, meillä kylläkin jotta poliisi voi sisäisesti hoitaa huumeiden katukaupan....
Ehkä näkökulmaero? Itse tykkään, että liikenne soljuu loogisesti samaa nopeutta. Se, että osa ajaa rajoitusten mukaan, suurin osa +10% ja osa "+20 (rikesakkoraja)" on mielestäni ikävä.

Jostain syystä kamerat eivät ole minulle välkkyneet, ei Suomessa eikä Sveitsissä (tai Italiassakaan). Ajan rajoituksen mukaan aina :)

Ehkä profiililtani poikkeava BMW-kuski sitten.
Avatar
JKE61
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:37

Vollgas kirjoitti:
TKR kirjoitti:
Ludwig kirjoitti:Tuosta Sveitsistä: on muuten ollut joka kerta yhtä juhlaa ajella Sveitsissä. Ajetaan rajoitusten mukaan, sääntöjen mukaan ja toimitaan loogisesti. Tuntui paljon kotoisammalta kuin tämä Suomen liikenne.
Noh, siinä on myös kääntöpuoli. Siirreltävät valvontakamerat joita on PALJON. Tämä menee ohi keskustelun aiheen mutta täällä voi budjetoida 50-100eur/kk sakkoihin yksinkertaisesti siksi että vaikka yrittää ajaa rajoitusten mukaan niin aina välähtää jossain random paikassa 30 alueella kun ajat 35 todellista, tai tietyöalueella, tai tunnelissa tai missä vaan.
Jos Suomen poliisi miettii vielä miten ylinopeudet saataisiin kuriin siihen on todella helppo ratkaisu olemassa. = Siirreltävät kamerat sinne ja tänne, ja NIISTÄ EI VAROITETA millään hiton poliisi valvoo kylteillä. Kyllä siihen äkkiä opppii että tulee aivan xxxtanan kalliiksi ajaa ylinonopeutta.
Tuo pitää paikkansa.
Suomeen saakka onneksi eivät sakot näytä Sveitsistä tulevan. :)
Riippuu millä ajaa. Vuokra-autolla Zürichin lentokentän poistumisrampin kameran läpi lievää ylinopeutta Aviksen autolla ja ZAP! Tuli ihan kotiin asti kun vuokrafirmalla oli tietty kotiosoite.

En nyt sanoisi että me BMW-kuskit olemme pahimpia kaahaajia. Päivittäisellä kahden tunnin työmatkalla näen lähes päivittäin pienemmän luokan autoilla ajavia nuorehkoja naisia, jotka paahtavat menemään reilua ylinopeutta ja myös esim. kehä kolmosen ja Porvoonväylän 50km/h työmaa-alueella ei himmata yhtään. Vaikea sanoa, onko kyse välinpitämättömyydestä vai siitä, ettei tikkaria edes huomata.
Mark
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 30 Syys 2014, 15:19

Paljon nähdään vaivaa toisten tavasta ajaa. Esim. yksikään auto ei väisty tullessaan rampilta liikenteen sekaan. Aina joutuu itse väistymään. Käytöstapoja pyydän.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Mark kirjoitti:yksikään auto ei väisty tullessaan rampilta liikenteen sekaan. Aina joutuu itse väistymään. Käytöstapoja pyydän.
Joustavuutta pyydän. No, maassa maan tavalla :thdw:
Vastaa Viestiin