Joo, ei tuo kusipäisyys mikään BMW kuskien yksinoikeus ole, kyllä niitä löytyy joka merkiltä tasaisesti.
Sen olen kyllä pannut merkille, että tuolla ämmällä ajaessa ihmisten käytös pahenee vielä entisestään, tuntuu että ikinä ei saa vaihtaa kaistaa rauhassa, vaan aina on joku auto kiihyttämässä rinnalla.
Välillä tuntuu että tuossa olisi nopeusmittarissa vikaa, kun porukka tuntuu menevän reilua ylinopeutta ohi (yleensä sen jälkeen kun ohittaa edellä hitaampaa ajavan ja pääsee rinnalle, tai ohi). Aika useesti vielä silloin kun ajan vakkarilla ja nopeus ei varmasti heittele.
Bmw Kuskit
- rBoost
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
- Auto: Porsche Cayman S '14
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Saab 9000 turbo '85
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
IF vakuutuksen sivuilla oli tilastoja sattuneista vahingoista.
Kohdassa, Vahinkojen määrä suhteessa auton ikään, näkee miten eri automerkkien vahinkojen määrä
on suhteessa kaikkiin automerkkeihin. Pari seikkaa tuli esiin: Bemareilla selvästi enemmän vahinkoja
kuin keskimäärin ja taas Tojoilla vähemmän. Ihan oli mielenkiintoisia tilastoja.
Tässä linkki:
https://www.if.fi/web/fi/henkiloasiakka ... lasto.aspx
Kohdassa, Vahinkojen määrä suhteessa auton ikään, näkee miten eri automerkkien vahinkojen määrä
on suhteessa kaikkiin automerkkeihin. Pari seikkaa tuli esiin: Bemareilla selvästi enemmän vahinkoja
kuin keskimäärin ja taas Tojoilla vähemmän. Ihan oli mielenkiintoisia tilastoja.
Tässä linkki:
https://www.if.fi/web/fi/henkiloasiakka ... lasto.aspx
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
...ja tuulilasien rikkoutumiseen vaikuttaa kovasti ikä. Muihin onnettomuustyyppeihin ei niinkään. Törmäyksissä ikä nostaa todennäköisyyttä <25v, mutta muuten aika vakio. Tuulilasien käppyrässä voimakkaat erot eri ikäluokkien välillä.
Lisäksi muihin onnettomuustyyppeihin ei vaikuta käyttövoima, mutta tuulilasivahinkoja sattuu diesel kuskeille 2x enemmän
Lisäksi muihin onnettomuustyyppeihin ei vaikuta käyttövoima, mutta tuulilasivahinkoja sattuu diesel kuskeille 2x enemmän
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Eläinkolareissa ero on vielä suurempi: yli 2,6 kertaa enemmän dieselautoilla. Ja syykin molempiin vahinkotyyppeihin lienee ilmeinen: dieselautoilla ollaan keskimäärin enemmän tien päällä, kuin bensa-autoilla.Kuudensuora kirjoitti: Lisäksi muihin onnettomuustyyppeihin ei vaikuta käyttövoima, mutta tuulilasivahinkoja sattuu diesel kuskeille 2x enemmän
Mielenkiintoisia tilastoja, kiitos linkistä Anywaylle!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Joo, tilastot kertoo sen mitä niistä luetaan. Olisi ihan mielenkiintoista saada nuo lukemat suhteutettuna automäärän sijaan ajokilometreihin ja/tai käyttötunteihin.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tuollaisilla tilastoillahan ei tee mitään ellei ole km lukema mukana ja suhteutettu siihen.Aero kirjoitti:Joo, tilastot kertoo sen mitä niistä luetaan. Olisi ihan mielenkiintoista saada nuo lukemat suhteutettuna automäärän sijaan ajokilometreihin ja/tai käyttötunteihin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Tilasto on tehty vakuutusyhtiön näkökulmasta ja meillä ainkaan km ei normaalisti kysytä vakuutusmaksua määriteltäessä. Eli sikäli dieselin vakuutusmaksu tulisi olla korkeampi.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Bemarikuskit välinpitämättömimpiä pysäköintisääntöjen noudattamisessa ja muiden autoilijoiden kokemus, että huomioivat heikoiten muita autoilijoita.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/joka-n ... -200174611
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/joka-n ... -200174611
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Eipäs, kun penaristit on rehellisempiä kuin muut autoilijat. Tutkimushan oli tehty kysymällä autoilijoilta itseltään...Raimo Miettinen kirjoitti:Bemarikuskit välinpitämättömimpiä pysäköintisääntöjen noudattamisessa ja muiden autoilijoiden kokemus, että huomioivat heikoiten muita autoilijoita.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/joka-n ... -200174611
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Ajelin tänään Kehä ykkösellä ja näin, että tien sivussa oli poliisiauto valot vilkkuen.
No, poliisiauton edessä oli bemari ja kuski oli nolona auton vieressä poliisin puhuttelussa.
Ylinopeus tai pujottelemalla ohittelu saattoi olla syynä, yleensä ajossa oleva poliisiauto ei
ihan pieneen puutu.
Sattui minullekin tänään. Tulin Jumbosta Tammiston läpi, kun edessä ajoi Toyota Auris kävelyvauhtia.
Kun avautui kaksi kaistaa, niin ajoin ohi, en mitenkään aggressiivisesti, mutta siitähän tojokuski
hermostui, painoi tallan pohjaan ja tuli vierelle tuijottamaan.
Levitin käsiä, että mikä nyt mättää, vastauksena tuli keskisormea.
Siis, tähänkö sitä on tultu, että tojo kuskikin hermostuu ohituksesta.
No, poliisiauton edessä oli bemari ja kuski oli nolona auton vieressä poliisin puhuttelussa.
Ylinopeus tai pujottelemalla ohittelu saattoi olla syynä, yleensä ajossa oleva poliisiauto ei
ihan pieneen puutu.
Sattui minullekin tänään. Tulin Jumbosta Tammiston läpi, kun edessä ajoi Toyota Auris kävelyvauhtia.
Kun avautui kaksi kaistaa, niin ajoin ohi, en mitenkään aggressiivisesti, mutta siitähän tojokuski
hermostui, painoi tallan pohjaan ja tuli vierelle tuijottamaan.
Levitin käsiä, että mikä nyt mättää, vastauksena tuli keskisormea.
Siis, tähänkö sitä on tultu, että tojo kuskikin hermostuu ohituksesta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 401
- Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
- Auto: 325d e91 -08 M-Sport
- Paikkakunta: Lappeenranta
Voi poloista, hänellä on vielä paljon hermostumista edessään, jos se noin pienestä on kiinni. Vai oliko toinen samanlainen bimmeri hiillostanut häntä hetkeä aiemmin, ja satuit vaan kohdalle?Anyway kirjoitti: Sattui minullekin tänään. Tulin Jumbosta Tammiston läpi, kun edessä ajoi Toyota Auris kävelyvauhtia.
Kun avautui kaksi kaistaa, niin ajoin ohi, en mitenkään aggressiivisesti, mutta siitähän tojokuski
hermostui, painoi tallan pohjaan ja tuli vierelle tuijottamaan.
Levitin käsiä, että mikä nyt mättää, vastauksena tuli keskisormea.
Siis, tähänkö sitä on tultu, että tojo kuskikin hermostuu ohituksesta.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Ei, kyllä siinä ajettiin ihan vain peräkkäin. Katsoin tojo kuskia, niin oli n. 30 kymppinen ja lihava ja kyydissä myös vanhempi pariskunta.lgr122 kirjoitti:Voi poloista, hänellä on vielä paljon hermostumista edessään, jos se noin pienestä on kiinni. Vai oliko toinen samanlainen bimmeri hiillostanut häntä hetkeä aiemmin, ja satuit vaan kohdalle?Anyway kirjoitti: Sattui minullekin tänään. Tulin Jumbosta Tammiston läpi, kun edessä ajoi Toyota Auris kävelyvauhtia.
Kun avautui kaksi kaistaa, niin ajoin ohi, en mitenkään aggressiivisesti, mutta siitähän tojokuski
hermostui, painoi tallan pohjaan ja tuli vierelle tuijottamaan.
Levitin käsiä, että mikä nyt mättää, vastauksena tuli keskisormea.
Siis, tähänkö sitä on tultu, että tojo kuskikin hermostuu ohituksesta.
Mulle tuli mieleen ennen ohitusta, että eikö hybridi auris kiihdy ollenkaan ja ehkä kuski arvasi minun ajatukseni ja hermostui sitä.
Mulla on nyt kyllä mersu c 250 neliveto, että tällä kertaa bemari ei ollut aiheuttamassa hässäkkää.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
http://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2385607
Musta/tumma 1-sarjan coupe (E82) mun silmiin. Ei noitakaan kauheasti Suomessa ole.
Musta/tumma 1-sarjan coupe (E82) mun silmiin. Ei noitakaan kauheasti Suomessa ole.
- lerppu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 10 Kesä 2014, 15:07
- Auto: BMW F48 X1 xDrive25e '21
BMW F31 320i xDrive '18
Kai sitä nyt joutuu profiloitumaan BMW kuskiksi. Ostin eilen neljännen BMW:n putkeen, kakkosautoksi valikoitui E87 (120iA). Vuoden päivät F34:sen avaimet majailleet eteisessä - on sillä joskus ajettukin. Bensanelikko parhaimmillaan talvella ja mukava perheautohan se on. Sitä ennen F31 ja vielä sitäkin ennen E84, nämä joivat paholaisenmehua kulkemista varten. BMW:n kuljettajaksi profiloidun enemmän puheissa kuin teoissa. Tänään töissä ihmettelivät BMW:n hankintaa, niin vastasin että toki niitä muunkin merkkisiä autoja tehdään, mutta miksi niitä pitäisi hankkia kun BMW:kin on olemassa? Tietenkin kerrottuna klassikko BMW:n vilkun käyttämättömyydestä (kaikki BMW kuskit vilkuttavat, mutta BMW:n vilkku toimii aallonpituudella jota köyhät eivät näe) ja etupään etäisyystutkasta, joka huutaa jos väli edellä menevään kasvaa liian suureksi! Joten kai tämä nyt on taputeltu, 22 vuotta kortti ja 30 autoa olen ostanut. Nyt on hiukan urautunut tähän merkkiin...
Mites tämän nyt sanoisi. Olen tässä viime aikoina saanut aika paljon pskaa niskaan nimenomana BMW kuskeilta, Audistit tulee samassa veneessä samalla viivalla ja Skoda RSV merkkiset autot. Bemareissa etenkin sellasilta, joilla on vähän parempi kuin i118D alla. En viitsi tähän niitä tapahtumia kirjotella sen enempää, mutta haluan sanoa tänne tämän. Kun tiedän, että täällä on näitten Coupien ja sun muitten parempien Bemareitten omistajia....
Lähinnä minua kerta toisensa jälkeen mietityttää se, että netissä suuraan näillä palstoilla sitä, että Bemari kuskeihin suhtaudutaan negatiivisesti. Katetellisuutta? No mun kohdalla se ei ole kateellisuutta. Diggaan Bemareista, vanhemmista etenkin. Mutta en voi käsittää sitä asiaa, että joku 20-30v sälli saa sellasen Coupe urheilumallin alleen, laina rahalla aika usein vieläpä. Sen jälkeen ei ole mitään merkitystä millään, miten tuola liikenteessä käyttäydytään.
Sen jälkeen voi tehdä mitä vaan, missä vaan, miten vaan. Vaarantaa turvallisuutta mielinmäärin, kiilata busseja, kiilata jonossa, puikkelehtia kaistoilla vilkutta miten huvittaa. Ei sääntöjä. Mutta SITTEN JOS ja KUN hänelle siitä sanoo, valoilla tai torvella, loppuu huumori siihen paikkaan.
Sitten autosta löytyy yllättäen kiireen sijaan jarrut, jarruvalot, vilkut, madellaan 20kmh 60 alueella edessä, ajetaan siksakkia.. kun näytät vilkulla, että voin minä sinusta ohikin ajaa, löytyy vaihdelaatikko ja kaasupoljin, jonka jälkeen saattaa löytyä taas jarrut ja ajetaan 20kmh. Siihen yleensä liittyy keskisormen esittely julkisesti ikkunasta.
Niin minä sitä tässä viestissäni vaan pohdin, että KUN NÄMÄ JOTKUT hyvällä kallilla yli 50 tonnin Coupella, sun muulla X sarjan maasturilla ajavat tuola ajatte - koittakaa nyt oikeasti ymmärtää se. Että JOS te ajatte kuin sikakerho tuola, niin älkää todellakaan alkako siitä kommenttianne saatuanne kostamaan sitä idiootti käytöstä vielä uudelleen. Siinä te teette itsestänne lopullisesti saappaan.
Mikä oikeuttaa tohon käytökseen? Kertokaa tyhmälle, kun en pysty ymmärtämään sitä yhtälöä millään?
JOS ajaa miten haluaa, haistattaa niin sanotusti vtut käytöksellään tuola, ohittaa kilaa what ever - ja joku siitä kommentoi, mikä oikeuttaa lyömään jarrut kiinni ja alkaa kostamaan sitä? Heiluttamaan centteriä ikkunasta ja vilkuttamaan jarruvaloja?
Sama koskee Audikuskeja ja Skoda RSV merkkisillä ajavia lisääntyvissä määrin.
Kuitekin, suurin osa näistä aaseista on jo keskiän ohittaneita ihmisiä, aikuisia eikä mitään teiniaikuisia. HE tietävät kyllä varmasti miten ajavat, ei kukaan ole niin tyhmä, ettei tiedä mitä tekee tuola. Mikä oikeuttaa oman sikailunsa jälkeen vielä alkaa urputtamaan lisää........
Ei pysty ymmärtämään.
Lähinnä minua kerta toisensa jälkeen mietityttää se, että netissä suuraan näillä palstoilla sitä, että Bemari kuskeihin suhtaudutaan negatiivisesti. Katetellisuutta? No mun kohdalla se ei ole kateellisuutta. Diggaan Bemareista, vanhemmista etenkin. Mutta en voi käsittää sitä asiaa, että joku 20-30v sälli saa sellasen Coupe urheilumallin alleen, laina rahalla aika usein vieläpä. Sen jälkeen ei ole mitään merkitystä millään, miten tuola liikenteessä käyttäydytään.
Sen jälkeen voi tehdä mitä vaan, missä vaan, miten vaan. Vaarantaa turvallisuutta mielinmäärin, kiilata busseja, kiilata jonossa, puikkelehtia kaistoilla vilkutta miten huvittaa. Ei sääntöjä. Mutta SITTEN JOS ja KUN hänelle siitä sanoo, valoilla tai torvella, loppuu huumori siihen paikkaan.
Sitten autosta löytyy yllättäen kiireen sijaan jarrut, jarruvalot, vilkut, madellaan 20kmh 60 alueella edessä, ajetaan siksakkia.. kun näytät vilkulla, että voin minä sinusta ohikin ajaa, löytyy vaihdelaatikko ja kaasupoljin, jonka jälkeen saattaa löytyä taas jarrut ja ajetaan 20kmh. Siihen yleensä liittyy keskisormen esittely julkisesti ikkunasta.
Niin minä sitä tässä viestissäni vaan pohdin, että KUN NÄMÄ JOTKUT hyvällä kallilla yli 50 tonnin Coupella, sun muulla X sarjan maasturilla ajavat tuola ajatte - koittakaa nyt oikeasti ymmärtää se. Että JOS te ajatte kuin sikakerho tuola, niin älkää todellakaan alkako siitä kommenttianne saatuanne kostamaan sitä idiootti käytöstä vielä uudelleen. Siinä te teette itsestänne lopullisesti saappaan.
Mikä oikeuttaa tohon käytökseen? Kertokaa tyhmälle, kun en pysty ymmärtämään sitä yhtälöä millään?
JOS ajaa miten haluaa, haistattaa niin sanotusti vtut käytöksellään tuola, ohittaa kilaa what ever - ja joku siitä kommentoi, mikä oikeuttaa lyömään jarrut kiinni ja alkaa kostamaan sitä? Heiluttamaan centteriä ikkunasta ja vilkuttamaan jarruvaloja?
Sama koskee Audikuskeja ja Skoda RSV merkkisillä ajavia lisääntyvissä määrin.
Kuitekin, suurin osa näistä aaseista on jo keskiän ohittaneita ihmisiä, aikuisia eikä mitään teiniaikuisia. HE tietävät kyllä varmasti miten ajavat, ei kukaan ole niin tyhmä, ettei tiedä mitä tekee tuola. Mikä oikeuttaa oman sikailunsa jälkeen vielä alkaa urputtamaan lisää........
Ei pysty ymmärtämään.
Mites tämän nyt sanoisi. Olen tässä viime aikoina saanut katsella paremman luokan Bemaristien toilailuja tuola liikenteessä. Eilen mitta tuli täyteen tästä asiasta ja päätin, että kysäsempä täällä asiaa.
Audistit tulee samassa veneessä samalla viivalla ja Skoda RSV merkkiset autot. Bemareissa etenkin sellasilta, joilla on vähän parempi kuin i118D alla. En viitsi tähän niitä tapahtumia kirjotella sen enempää, mutta haluan sanoa tänne tämän. Kun tiedän, että täällä on näitten Coupien ja sun muitten parempien Bemareitten omistajia....
Lähinnä minua kerta toisensa jälkeen mietityttää se, että netissä suuraan näillä palstoilla sitä, että Bemari kuskeihin suhtaudutaan negatiivisesti. Katetellisuutta? No mun kohdalla se ei ole kateellisuutta. Diggaan Bemareista, vanhemmista etenkin. Mutta en voi käsittää sitä asiaa, että joku 20-30v sälli saa sellasen Coupe urheilumallin alleen, laina rahalla aika usein vieläpä. Sen jälkeen ei ole mitään merkitystä millään, miten tuola liikenteessä käyttäydytään.
Sen jälkeen voi tehdä mitä vaan, missä vaan, miten vaan. Vaarantaa turvallisuutta mielinmäärin, kiilata busseja, kiilata jonossa, puikkelehtia kaistoilla vilkutta miten huvittaa. Ei sääntöjä. Mutta SITTEN JOS ja KUN hänelle siitä sanoo, valoilla tai torvella, loppuu huumori siihen paikkaan. Sitten autosta löytyy yllättäen kiireen sijaan jarrut, jarruvalot, vilkut, madellaan 20kmh 60 alueella edessä, ajetaan siksakkia.. kun näytät vilkulla, että voin minä sinusta ohikin ajaa, löytyy vaihdelaatikko ja kaasupoljin, jonka jälkeen saattaa löytyä taas jarrut ja ajetaan 20kmh. Siihen yleensä liittyy keskisormen esittely julkisesti ikkunasta.
Niin minä sitä tässä viestissäni vaan pohdin, että KUN NÄMÄ JOTKUT hyvällä kallilla yli 50 tonnin Coupella, sun muulla X sarjan maasturilla ajavat tuola ajatte - koittasivat nyt oikeasti ymmärtää sen asian. Että JOS sielä ajaa kuin sikakerho tuola, niin älkää todellakaan alkako siitä kommenttianne saatuanne kostamaan sitä idiootti käytöstä vielä uudelleen. Siinä te teette itsestänne lopullisesti saappaan.
Mikä oikeuttaa tohon käytökseen? Kertokaa tyhmälle, kun en pysty ymmärtämään sitä yhtälöä millään?
JOS ajaa miten haluaa, haistattaa niin sanotusti vtut käytöksellään tuola, ohittaa kilaa what ever - ja joku siitä kommentoi, mikä oikeuttaa lyömään jarrut kiinni ja alkaa kostamaan sitä? Heiluttamaan centteriä ikkunasta ja vilkuttamaan jarruvaloja?
Sama koskee Audikuskeja ja Skoda RSV merkkisillä ajavia lisääntyvissä määrin.
Kuitekin, suurin osa näistä aaseista on jo keskiän ohittaneita ihmisiä, aikuisia eikä mitään teiniaikuisia. HE tietävät kyllä varmasti miten ajavat, ei kukaan ole niin tyhmä, ettei tiedä mitä tekee tuola. Suurin osa näistä todennäkösesti vielä pitää itseään HYVINÄ kuljettajina, koska kuka perusprse ostaisi oikeasti kalliin urheilullisen Bemarin, jos ei autot ja ajaminen kiinnosta yhtään? Harmi vaan, että toi hyvyys on kyllä kaukana hyvyydestä ja liikenteen- ja ajamisen ymmärtämisestä useissa tapauksisa, huolimatta hienoista urheilullisista autoista.
Mikä oikeuttaa oman sikailunsa jälkeen vielä alkaa urputtamaan lisää........Kertokaa.
Ei pysty ymmärtämään.
Audistit tulee samassa veneessä samalla viivalla ja Skoda RSV merkkiset autot. Bemareissa etenkin sellasilta, joilla on vähän parempi kuin i118D alla. En viitsi tähän niitä tapahtumia kirjotella sen enempää, mutta haluan sanoa tänne tämän. Kun tiedän, että täällä on näitten Coupien ja sun muitten parempien Bemareitten omistajia....
Lähinnä minua kerta toisensa jälkeen mietityttää se, että netissä suuraan näillä palstoilla sitä, että Bemari kuskeihin suhtaudutaan negatiivisesti. Katetellisuutta? No mun kohdalla se ei ole kateellisuutta. Diggaan Bemareista, vanhemmista etenkin. Mutta en voi käsittää sitä asiaa, että joku 20-30v sälli saa sellasen Coupe urheilumallin alleen, laina rahalla aika usein vieläpä. Sen jälkeen ei ole mitään merkitystä millään, miten tuola liikenteessä käyttäydytään.
Sen jälkeen voi tehdä mitä vaan, missä vaan, miten vaan. Vaarantaa turvallisuutta mielinmäärin, kiilata busseja, kiilata jonossa, puikkelehtia kaistoilla vilkutta miten huvittaa. Ei sääntöjä. Mutta SITTEN JOS ja KUN hänelle siitä sanoo, valoilla tai torvella, loppuu huumori siihen paikkaan. Sitten autosta löytyy yllättäen kiireen sijaan jarrut, jarruvalot, vilkut, madellaan 20kmh 60 alueella edessä, ajetaan siksakkia.. kun näytät vilkulla, että voin minä sinusta ohikin ajaa, löytyy vaihdelaatikko ja kaasupoljin, jonka jälkeen saattaa löytyä taas jarrut ja ajetaan 20kmh. Siihen yleensä liittyy keskisormen esittely julkisesti ikkunasta.
Niin minä sitä tässä viestissäni vaan pohdin, että KUN NÄMÄ JOTKUT hyvällä kallilla yli 50 tonnin Coupella, sun muulla X sarjan maasturilla ajavat tuola ajatte - koittasivat nyt oikeasti ymmärtää sen asian. Että JOS sielä ajaa kuin sikakerho tuola, niin älkää todellakaan alkako siitä kommenttianne saatuanne kostamaan sitä idiootti käytöstä vielä uudelleen. Siinä te teette itsestänne lopullisesti saappaan.
Mikä oikeuttaa tohon käytökseen? Kertokaa tyhmälle, kun en pysty ymmärtämään sitä yhtälöä millään?
JOS ajaa miten haluaa, haistattaa niin sanotusti vtut käytöksellään tuola, ohittaa kilaa what ever - ja joku siitä kommentoi, mikä oikeuttaa lyömään jarrut kiinni ja alkaa kostamaan sitä? Heiluttamaan centteriä ikkunasta ja vilkuttamaan jarruvaloja?
Sama koskee Audikuskeja ja Skoda RSV merkkisillä ajavia lisääntyvissä määrin.
Kuitekin, suurin osa näistä aaseista on jo keskiän ohittaneita ihmisiä, aikuisia eikä mitään teiniaikuisia. HE tietävät kyllä varmasti miten ajavat, ei kukaan ole niin tyhmä, ettei tiedä mitä tekee tuola. Suurin osa näistä todennäkösesti vielä pitää itseään HYVINÄ kuljettajina, koska kuka perusprse ostaisi oikeasti kalliin urheilullisen Bemarin, jos ei autot ja ajaminen kiinnosta yhtään? Harmi vaan, että toi hyvyys on kyllä kaukana hyvyydestä ja liikenteen- ja ajamisen ymmärtämisestä useissa tapauksisa, huolimatta hienoista urheilullisista autoista.
Mikä oikeuttaa oman sikailunsa jälkeen vielä alkaa urputtamaan lisää........Kertokaa.
Ei pysty ymmärtämään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Viittaus koko kirjoitukseen:Samiaal kirjoitti:Mites tämän nyt san...
Jättäisin kaikki merkit ja mallit pois, itse asiaa en.
Vaikka ajokokemusta ei ole kuin reilu 40 vuotta, en ole kokenut mitään vastaavaa kuin vasta viimeisen vajaan kymmen vuoden ajalla, eli juuri tuota, että jos vähänkin vinkkaa toisen ajokäytöksestä, alkaa lähes mieletön raivo. Esimerkkejä olisi vaikka kuinka.
Siihen riittää, jos kerran (siis todellakin kerran) vilautta pitkiä vaikka siksi, että kiilaa väliin ilman vilkkua, pinna palaa täysin toiselta.
Mitään muuta selitystä en keksi kuin nykyisen työpaikkakulttuurin (josta sa lukea vaikka Linkedissä päivittäin). Oma veikkaus on, että työpaikoilla on nykyään niin sairasta, että se pitää purkaa johonkin. Tai sitten noilla hermoheikoilla menee parisuhteet päin persettä (kuvainnollisesti).
Ja, todellakin, tuota tapaa ihan kaikenmerkkisissä autoissa, kuski on aina mies ja yli 40- vuotias.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Satoja raskaankaluston ammattikuljettajia kouluttaneena olen paljon korostanut, että älä KOSKAAN räpsytä valoja tai tööttää liikenteessä hölmöilevälle (paitsi vaaratilanteen välttämiseksi tai liikennevaloissa nukkuvan herättämiseksi). Ei ole mitään hyötyä ärsyttää selvästi jo höyrypäisenä ajavaa kuljettajaa. Pahimmillaan laukaisee hölmöilijän hermot niin että tapahtuu jotain oikeasti kamalaa. Työnantajan mainosteipeissä olevalla autolla ajava mainostaa toki vielä työnantajaansa, parempi on ettei hanki tööttäilijän ja valojenräpsyttelijän mainetta.
Sitä paitsi omaa fiilistä parantaa huomattavasti jos onnistuu olemaan hermostumatta liikentessä, vaikka siellä joku muu hölmöilisikin.
Tänä syksynä talvinopeuksien tultua moottoritiellekin, on kummastuttanut liikenteessä matelevat autot. Ilmeisesti ylinopeuksilla ja poliisin matalalla sakotuskynnyksellä on peloteltu niin paljon, että merkittävä osa henkilöautoilijoista ei osaa ajaa enää 100km/h, edes moottoritien vasemmalla kaistalla. Osa henkilöautoilijoista hidastaa moottoritiellä rekkojenkin menoa. Kurjimpia on jalkakaasulla hidastelevat joilla nopeus vaihtelee, eikä (minäminäminä-hengessä?) muuta liikennettä seurata tai auteta ollenkaan. Nopeudenrajoittimella varustetulla raskaalla autolla sellaiseisen ohittaminen menee vaikeaksi kun ohitettavan nopeus kiihtyy (tahallaan tai vahingossa) aina kun iso auto yrittää ohi, ja hidastuu kun iso auto jättäytyy taakse. Tämä vuodatus tuli tähän ketjuun siksi, että hidastelijoina on näkynyt kaikkien muiden automallien lisäksi uudenkarheita G- ja F-sarjan Bemareitakin, ennen hidastelijat tunnisti jo kaukaa pienestä Fiatista, vanhasta Nissanista tai hatusta sedän päässä.
Sitä paitsi omaa fiilistä parantaa huomattavasti jos onnistuu olemaan hermostumatta liikentessä, vaikka siellä joku muu hölmöilisikin.
Tänä syksynä talvinopeuksien tultua moottoritiellekin, on kummastuttanut liikenteessä matelevat autot. Ilmeisesti ylinopeuksilla ja poliisin matalalla sakotuskynnyksellä on peloteltu niin paljon, että merkittävä osa henkilöautoilijoista ei osaa ajaa enää 100km/h, edes moottoritien vasemmalla kaistalla. Osa henkilöautoilijoista hidastaa moottoritiellä rekkojenkin menoa. Kurjimpia on jalkakaasulla hidastelevat joilla nopeus vaihtelee, eikä (minäminäminä-hengessä?) muuta liikennettä seurata tai auteta ollenkaan. Nopeudenrajoittimella varustetulla raskaalla autolla sellaiseisen ohittaminen menee vaikeaksi kun ohitettavan nopeus kiihtyy (tahallaan tai vahingossa) aina kun iso auto yrittää ohi, ja hidastuu kun iso auto jättäytyy taakse. Tämä vuodatus tuli tähän ketjuun siksi, että hidastelijoina on näkynyt kaikkien muiden automallien lisäksi uudenkarheita G- ja F-sarjan Bemareitakin, ennen hidastelijat tunnisti jo kaukaa pienestä Fiatista, vanhasta Nissanista tai hatusta sedän päässä.