Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: F31 318dA -14

Re: Bmw Kuskit

ViestiKirjoittaja Wonderi » 15 Marras 2017, 10:02

Satoja raskaankaluston ammattikuljettajia kouluttaneena olen paljon korostanut, että älä KOSKAAN räpsytä valoja tai tööttää liikenteessä hölmöilevälle (paitsi vaaratilanteen välttämiseksi tai liikennevaloissa nukkuvan herättämiseksi). Ei ole mitään hyötyä ärsyttää selvästi jo höyrypäisenä ajavaa kuljettajaa. Pahimmillaan laukaisee hölmöilijän hermot niin että tapahtuu jotain oikeasti kamalaa. Työnantajan mainosteipeissä olevalla autolla ajava mainostaa toki vielä työnantajaansa, parempi on ettei hanki tööttäilijän ja valojenräpsyttelijän mainetta.

Sitä paitsi omaa fiilistä parantaa huomattavasti jos onnistuu olemaan hermostumatta liikentessä, vaikka siellä joku muu hölmöilisikin.

Tänä syksynä talvinopeuksien tultua moottoritiellekin, on kummastuttanut liikenteessä matelevat autot. Ilmeisesti ylinopeuksilla ja poliisin matalalla sakotuskynnyksellä on peloteltu niin paljon, että merkittävä osa henkilöautoilijoista ei osaa ajaa enää 100km/h, edes moottoritien vasemmalla kaistalla. Osa henkilöautoilijoista hidastaa moottoritiellä rekkojenkin menoa. Kurjimpia on jalkakaasulla hidastelevat joilla nopeus vaihtelee, eikä (minäminäminä-hengessä?) muuta liikennettä seurata tai auteta ollenkaan. Nopeudenrajoittimella varustetulla raskaalla autolla sellaiseisen ohittaminen menee vaikeaksi kun ohitettavan nopeus kiihtyy (tahallaan tai vahingossa) aina kun iso auto yrittää ohi, ja hidastuu kun iso auto jättäytyy taakse. Tämä vuodatus tuli tähän ketjuun siksi, että hidastelijoina on näkynyt kaikkien muiden automallien lisäksi uudenkarheita G- ja F-sarjan Bemareitakin, ennen hidastelijat tunnisti jo kaukaa pienestä Fiatista, vanhasta Nissanista tai hatusta sedän päässä.

Modi78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: BMW 318iA F31 2017

ViestiKirjoittaja Modi78 » 17 Marras 2017, 15:13

Amen to that, kyllä meikäläistäkin ärsyttää se kun niin vasemmalla kuin oikealla kaistalla monesti näkee täällä pääkaupunkiseudulla hidastelijoita peltipurkkien kohdalla. Ihan kuin ei tiedettäisi oman auton suorituskykyä ja otetaan asiat varmuudella. Toki tämä sakotusraja tällä hetkellä on oikeastaan vitsi eli tarkka saa olla mutta eipä ole mulla kertaakaan välähtänyt kun laittaa vakkariin sen 64 / 74 / 84 km/h jne. Paitsi...otin itse tuossa hiljattain ensimmäisen rikesakkoni omaa tyhmyyttäni leppävaaran tunnelissa 67 km nopeudella ja sijaisautolla. Mielestäni näillä rajoilla ei ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa, lähinnä rahastusta ei mitään muuta. Eikös se joku liikenneneuvos sanonut jotain saman suuntaista...?

Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: Mersu C 220 Bluetec A takaveto
ex. F11 530dA

ViestiKirjoittaja Anyway » 17 Marras 2017, 18:46

Mut siis, mikä siinä on niin vaikeaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan? Tietysti aina joskus menee yli,
mutta onko se nyt jotenkin mukavaa ajaa esim. 85:tä 80:n alueella, kun se tuntuu olevan enemmän
sääntö kuin poikkeus. Tietysti tehokkaalla autolla 80 vauhti vauhti ei tunnu miltään, mutta miksi
tuota nopeusrajoitusten valvontaa haukutaan niin usein, varsinkin jos se tarkkaa?
Enkä minä nyt puhu bemarikuskeista vaan yleensä autolla ajavista.
Myönnetään, onhan tuo liikenne stressaavaa ja siellä haluaa päästä nopeasti määränpäähän eli
onhan tässä monia asioita vaikuttamassa.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe

Bmw Kuskit

ViestiKirjoittaja salmol » 17 Marras 2017, 20:20

Itse ajan noin 8-10 kmh yli mittarinopeudella. Aikaisemmin ajoin 10-20 kmh yli, joten poliisin uusi valvonta on tehonnut minuun. Ja hyvä niin.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Bmw Kuskit

ViestiKirjoittaja pmj » 18 Marras 2017, 19:51

Itse ajan yleensä todellista (GPS) nopeutta 7-9 yli rajoituksen. Neljä kertaa on kehäykkösellä kamera välähtänyt eikä ole tullut edes huomautusta noista.