Bmw Kuskit

Avatar
rBoost
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
Auto: BMW F20 M140i xDrive '16
Paikkakunta: Helsinki/Turku

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja rBoost » 03 Tammi 2017, 12:07

Joo, ei tuo kusipäisyys mikään BMW kuskien yksinoikeus ole, kyllä niitä löytyy joka merkiltä tasaisesti.

Sen olen kyllä pannut merkille, että tuolla ämmällä ajaessa ihmisten käytös pahenee vielä entisestään, tuntuu että ikinä ei saa vaihtaa kaistaa rauhassa, vaan aina on joku auto kiihyttämässä rinnalla.

Välillä tuntuu että tuossa olisi nopeusmittarissa vikaa, kun porukka tuntuu menevän reilua ylinopeutta ohi (yleensä sen jälkeen kun ohittaa edellä hitaampaa ajavan ja pääsee rinnalle, tai ohi). Aika useesti vielä silloin kun ajan vakkarilla ja nopeus ei varmasti heittele. :)
Ex #1: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
Ex #2: BMW e92 320dA Coupé '08
Ex #3: BMW f20 125dA M-Sport '12
Ex: #4 BMW e92 M3 DCT Coupé '10
Nykyinen: BMW f20 M140i xDrive '16

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 806
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 25 Tammi 2017, 21:35


Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja Anyway » 09 Touko 2017, 17:15

IF vakuutuksen sivuilla oli tilastoja sattuneista vahingoista.
Kohdassa, Vahinkojen määrä suhteessa auton ikään, näkee miten eri automerkkien vahinkojen määrä
on suhteessa kaikkiin automerkkeihin. Pari seikkaa tuli esiin: Bemareilla selvästi enemmän vahinkoja
kuin keskimäärin ja taas Tojoilla vähemmän. Ihan oli mielenkiintoisia tilastoja.
Tässä linkki:
https://www.if.fi/web/fi/henkiloasiakka ... lasto.aspx

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 584
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 09 Touko 2017, 19:19

...ja tuulilasien rikkoutumiseen vaikuttaa kovasti ikä. Muihin onnettomuustyyppeihin ei niinkään. Törmäyksissä ikä nostaa todennäköisyyttä <25v, mutta muuten aika vakio. Tuulilasien käppyrässä voimakkaat erot eri ikäluokkien välillä.

Lisäksi muihin onnettomuustyyppeihin ei vaikuta käyttövoima, mutta tuulilasivahinkoja sattuu diesel kuskeille 2x enemmän :curse:
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 475
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja traveller » 09 Touko 2017, 20:51

Kuudensuora kirjoitti: Lisäksi muihin onnettomuustyyppeihin ei vaikuta käyttövoima, mutta tuulilasivahinkoja sattuu diesel kuskeille 2x enemmän :curse:
Eläinkolareissa ero on vielä suurempi: yli 2,6 kertaa enemmän dieselautoilla. Ja syykin molempiin vahinkotyyppeihin lienee ilmeinen: dieselautoilla ollaan keskimäärin enemmän tien päällä, kuin bensa-autoilla.

Mielenkiintoisia tilastoja, kiitos linkistä Anywaylle!

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 811
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 325i e93
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja Aero » 09 Touko 2017, 20:55

Joo, tilastot kertoo sen mitä niistä luetaan. Olisi ihan mielenkiintoista saada nuo lukemat suhteutettuna automäärän sijaan ajokilometreihin ja/tai käyttötunteihin.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 868
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d Sport, E46 330Ci avo
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja jaki » 10 Touko 2017, 16:08

Aero kirjoitti:Joo, tilastot kertoo sen mitä niistä luetaan. Olisi ihan mielenkiintoista saada nuo lukemat suhteutettuna automäärän sijaan ajokilometreihin ja/tai käyttötunteihin.
Tuollaisilla tilastoillahan ei tee mitään ellei ole km lukema mukana ja suhteutettu siihen.
http://www.jakiltech.fi" Nyt BMW diagnostiikkaa täysin uudella tasolla + F-sarjalaistenkin koodaukset

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 584
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 10 Touko 2017, 18:31

Tilasto on tehty vakuutusyhtiön näkökulmasta ja meillä ainkaan km ei normaalisti kysytä vakuutusmaksua määriteltäessä. Eli sikäli dieselin vakuutusmaksu tulisi olla korkeampi.
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 750
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen » 01 Kesä 2017, 10:06

Bemarikuskit välinpitämättömimpiä pysäköintisääntöjen noudattamisessa ja muiden autoilijoiden kokemus, että huomioivat heikoiten muita autoilijoita.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/joka-n ... -200174611

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1138
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & e90 325iA
VW Touareg V8 TDI
Paikkakunta: Kaarina

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja Juha » 01 Kesä 2017, 11:48

Raimo Miettinen kirjoitti:Bemarikuskit välinpitämättömimpiä pysäköintisääntöjen noudattamisessa ja muiden autoilijoiden kokemus, että huomioivat heikoiten muita autoilijoita.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/joka-n ... -200174611
Eipäs, kun penaristit on rehellisempiä kuin muut autoilijat. Tutkimushan oli tehty kysymällä autoilijoilta itseltään...
Ex:
E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA Individual, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja Anyway » 26 Kesä 2017, 16:34

Ajelin tänään Kehä ykkösellä ja näin, että tien sivussa oli poliisiauto valot vilkkuen.
No, poliisiauton edessä oli bemari ja kuski oli nolona auton vieressä poliisin puhuttelussa.
Ylinopeus tai pujottelemalla ohittelu saattoi olla syynä, yleensä ajossa oleva poliisiauto ei
ihan pieneen puutu.

Sattui minullekin tänään. Tulin Jumbosta Tammiston läpi, kun edessä ajoi Toyota Auris kävelyvauhtia.
Kun avautui kaksi kaistaa, niin ajoin ohi, en mitenkään aggressiivisesti, mutta siitähän tojokuski
hermostui, painoi tallan pohjaan ja tuli vierelle tuijottamaan.
Levitin käsiä, että mikä nyt mättää, vastauksena tuli keskisormea.
Siis, tähänkö sitä on tultu, että tojo kuskikin hermostuu ohituksesta.

lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 365
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 320i Touring e46 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja lgr122 » 29 Kesä 2017, 14:52

Anyway kirjoitti: Sattui minullekin tänään. Tulin Jumbosta Tammiston läpi, kun edessä ajoi Toyota Auris kävelyvauhtia.
Kun avautui kaksi kaistaa, niin ajoin ohi, en mitenkään aggressiivisesti, mutta siitähän tojokuski
hermostui, painoi tallan pohjaan ja tuli vierelle tuijottamaan.
Levitin käsiä, että mikä nyt mättää, vastauksena tuli keskisormea.
Siis, tähänkö sitä on tultu, että tojo kuskikin hermostuu ohituksesta.
Voi poloista, hänellä on vielä paljon hermostumista edessään, jos se noin pienestä on kiinni. Vai oliko toinen samanlainen bimmeri hiillostanut häntä hetkeä aiemmin, ja satuit vaan kohdalle?
320i e46 Touring -04 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00

Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja Anyway » 29 Kesä 2017, 19:10

lgr122 kirjoitti:
Anyway kirjoitti: Sattui minullekin tänään. Tulin Jumbosta Tammiston läpi, kun edessä ajoi Toyota Auris kävelyvauhtia.
Kun avautui kaksi kaistaa, niin ajoin ohi, en mitenkään aggressiivisesti, mutta siitähän tojokuski
hermostui, painoi tallan pohjaan ja tuli vierelle tuijottamaan.
Levitin käsiä, että mikä nyt mättää, vastauksena tuli keskisormea.
Siis, tähänkö sitä on tultu, että tojo kuskikin hermostuu ohituksesta.
Voi poloista, hänellä on vielä paljon hermostumista edessään, jos se noin pienestä on kiinni. Vai oliko toinen samanlainen bimmeri hiillostanut häntä hetkeä aiemmin, ja satuit vaan kohdalle?
Ei, kyllä siinä ajettiin ihan vain peräkkäin. Katsoin tojo kuskia, niin oli n. 30 kymppinen ja lihava ja kyydissä myös vanhempi pariskunta.
Mulle tuli mieleen ennen ohitusta, että eikö hybridi auris kiihdy ollenkaan ja ehkä kuski arvasi minun ajatukseni ja hermostui sitä.
Mulla on nyt kyllä mersu c 250 neliveto, että tällä kertaa bemari ei ollut aiheuttamassa hässäkkää.

Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 750
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen » 17 Heinä 2017, 21:28

http://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2385607

Musta/tumma 1-sarjan coupe (E82) mun silmiin. Ei noitakaan kauheasti Suomessa ole.

jannes
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 77
Liittynyt: 22 Touko 2016, 22:25

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja jannes » 17 Heinä 2017, 21:31

Joo, näyttäisi olevan vielä mustat munuaiset niin ei pitäisi olla vaikea bongata tuolta päin maata.

Avatar
lerppu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 10 Kesä 2014, 15:07
Auto: BMW F34 & E87

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja lerppu » 31 Elo 2017, 16:10

Kai sitä nyt joutuu profiloitumaan BMW kuskiksi. Ostin eilen neljännen BMW:n putkeen, kakkosautoksi valikoitui E87 (120iA). Vuoden päivät F34:sen avaimet majailleet eteisessä - on sillä joskus ajettukin. Bensanelikko parhaimmillaan talvella ja mukava perheautohan se on. Sitä ennen F31 ja vielä sitäkin ennen E84, nämä joivat paholaisenmehua kulkemista varten. BMW:n kuljettajaksi profiloidun enemmän puheissa kuin teoissa. Tänään töissä ihmettelivät BMW:n hankintaa, niin vastasin että toki niitä muunkin merkkisiä autoja tehdään, mutta miksi niitä pitäisi hankkia kun BMW:kin on olemassa? Tietenkin kerrottuna klassikko BMW:n vilkun käyttämättömyydestä (kaikki BMW kuskit vilkuttavat, mutta BMW:n vilkku toimii aallonpituudella jota köyhät eivät näe) ja etupään etäisyystutkasta, joka huutaa jos väli edellä menevään kasvaa liian suureksi! :) Joten kai tämä nyt on taputeltu, 22 vuotta kortti ja 30 autoa olen ostanut. Nyt on hiukan urautunut tähän merkkiin...

Samiaal
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Elo 2014, 23:51

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja Samiaal » 15 Marras 2017, 07:46

Mites tämän nyt sanoisi. Olen tässä viime aikoina saanut aika paljon pskaa niskaan nimenomana BMW kuskeilta, Audistit tulee samassa veneessä samalla viivalla ja Skoda RSV merkkiset autot. Bemareissa etenkin sellasilta, joilla on vähän parempi kuin i118D alla. En viitsi tähän niitä tapahtumia kirjotella sen enempää, mutta haluan sanoa tänne tämän. Kun tiedän, että täällä on näitten Coupien ja sun muitten parempien Bemareitten omistajia....

Lähinnä minua kerta toisensa jälkeen mietityttää se, että netissä suuraan näillä palstoilla sitä, että Bemari kuskeihin suhtaudutaan negatiivisesti. Katetellisuutta? No mun kohdalla se ei ole kateellisuutta. Diggaan Bemareista, vanhemmista etenkin. Mutta en voi käsittää sitä asiaa, että joku 20-30v sälli saa sellasen Coupe urheilumallin alleen, laina rahalla aika usein vieläpä. Sen jälkeen ei ole mitään merkitystä millään, miten tuola liikenteessä käyttäydytään.

Sen jälkeen voi tehdä mitä vaan, missä vaan, miten vaan. Vaarantaa turvallisuutta mielinmäärin, kiilata busseja, kiilata jonossa, puikkelehtia kaistoilla vilkutta miten huvittaa. Ei sääntöjä. Mutta SITTEN JOS ja KUN hänelle siitä sanoo, valoilla tai torvella, loppuu huumori siihen paikkaan.
Sitten autosta löytyy yllättäen kiireen sijaan jarrut, jarruvalot, vilkut, madellaan 20kmh 60 alueella edessä, ajetaan siksakkia.. kun näytät vilkulla, että voin minä sinusta ohikin ajaa, löytyy vaihdelaatikko ja kaasupoljin, jonka jälkeen saattaa löytyä taas jarrut ja ajetaan 20kmh. Siihen yleensä liittyy keskisormen esittely julkisesti ikkunasta.

Niin minä sitä tässä viestissäni vaan pohdin, että KUN NÄMÄ JOTKUT hyvällä kallilla yli 50 tonnin Coupella, sun muulla X sarjan maasturilla ajavat tuola ajatte - koittakaa nyt oikeasti ymmärtää se. Että JOS te ajatte kuin sikakerho tuola, niin älkää todellakaan alkako siitä kommenttianne saatuanne kostamaan sitä idiootti käytöstä vielä uudelleen. Siinä te teette itsestänne lopullisesti saappaan.

Mikä oikeuttaa tohon käytökseen? Kertokaa tyhmälle, kun en pysty ymmärtämään sitä yhtälöä millään?
JOS ajaa miten haluaa, haistattaa niin sanotusti vtut käytöksellään tuola, ohittaa kilaa what ever - ja joku siitä kommentoi, mikä oikeuttaa lyömään jarrut kiinni ja alkaa kostamaan sitä? Heiluttamaan centteriä ikkunasta ja vilkuttamaan jarruvaloja?
Sama koskee Audikuskeja ja Skoda RSV merkkisillä ajavia lisääntyvissä määrin.

Kuitekin, suurin osa näistä aaseista on jo keskiän ohittaneita ihmisiä, aikuisia eikä mitään teiniaikuisia. HE tietävät kyllä varmasti miten ajavat, ei kukaan ole niin tyhmä, ettei tiedä mitä tekee tuola. Mikä oikeuttaa oman sikailunsa jälkeen vielä alkaa urputtamaan lisää........
Ei pysty ymmärtämään.

Samiaal
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Elo 2014, 23:51

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja Samiaal » 15 Marras 2017, 07:46

Mites tämän nyt sanoisi. Olen tässä viime aikoina saanut katsella paremman luokan Bemaristien toilailuja tuola liikenteessä. Eilen mitta tuli täyteen tästä asiasta ja päätin, että kysäsempä täällä asiaa.

Audistit tulee samassa veneessä samalla viivalla ja Skoda RSV merkkiset autot. Bemareissa etenkin sellasilta, joilla on vähän parempi kuin i118D alla. En viitsi tähän niitä tapahtumia kirjotella sen enempää, mutta haluan sanoa tänne tämän. Kun tiedän, että täällä on näitten Coupien ja sun muitten parempien Bemareitten omistajia....

Lähinnä minua kerta toisensa jälkeen mietityttää se, että netissä suuraan näillä palstoilla sitä, että Bemari kuskeihin suhtaudutaan negatiivisesti. Katetellisuutta? No mun kohdalla se ei ole kateellisuutta. Diggaan Bemareista, vanhemmista etenkin. Mutta en voi käsittää sitä asiaa, että joku 20-30v sälli saa sellasen Coupe urheilumallin alleen, laina rahalla aika usein vieläpä. Sen jälkeen ei ole mitään merkitystä millään, miten tuola liikenteessä käyttäydytään.

Sen jälkeen voi tehdä mitä vaan, missä vaan, miten vaan. Vaarantaa turvallisuutta mielinmäärin, kiilata busseja, kiilata jonossa, puikkelehtia kaistoilla vilkutta miten huvittaa. Ei sääntöjä. Mutta SITTEN JOS ja KUN hänelle siitä sanoo, valoilla tai torvella, loppuu huumori siihen paikkaan. Sitten autosta löytyy yllättäen kiireen sijaan jarrut, jarruvalot, vilkut, madellaan 20kmh 60 alueella edessä, ajetaan siksakkia.. kun näytät vilkulla, että voin minä sinusta ohikin ajaa, löytyy vaihdelaatikko ja kaasupoljin, jonka jälkeen saattaa löytyä taas jarrut ja ajetaan 20kmh. Siihen yleensä liittyy keskisormen esittely julkisesti ikkunasta.

Niin minä sitä tässä viestissäni vaan pohdin, että KUN NÄMÄ JOTKUT hyvällä kallilla yli 50 tonnin Coupella, sun muulla X sarjan maasturilla ajavat tuola ajatte - koittasivat nyt oikeasti ymmärtää sen asian. Että JOS sielä ajaa kuin sikakerho tuola, niin älkää todellakaan alkako siitä kommenttianne saatuanne kostamaan sitä idiootti käytöstä vielä uudelleen. Siinä te teette itsestänne lopullisesti saappaan.

Mikä oikeuttaa tohon käytökseen? Kertokaa tyhmälle, kun en pysty ymmärtämään sitä yhtälöä millään?
JOS ajaa miten haluaa, haistattaa niin sanotusti vtut käytöksellään tuola, ohittaa kilaa what ever - ja joku siitä kommentoi, mikä oikeuttaa lyömään jarrut kiinni ja alkaa kostamaan sitä? Heiluttamaan centteriä ikkunasta ja vilkuttamaan jarruvaloja?
Sama koskee Audikuskeja ja Skoda RSV merkkisillä ajavia lisääntyvissä määrin.

Kuitekin, suurin osa näistä aaseista on jo keskiän ohittaneita ihmisiä, aikuisia eikä mitään teiniaikuisia. HE tietävät kyllä varmasti miten ajavat, ei kukaan ole niin tyhmä, ettei tiedä mitä tekee tuola. Suurin osa näistä todennäkösesti vielä pitää itseään HYVINÄ kuljettajina, koska kuka perusprse ostaisi oikeasti kalliin urheilullisen Bemarin, jos ei autot ja ajaminen kiinnosta yhtään? Harmi vaan, että toi hyvyys on kyllä kaukana hyvyydestä ja liikenteen- ja ajamisen ymmärtämisestä useissa tapauksisa, huolimatta hienoista urheilullisista autoista.

Mikä oikeuttaa oman sikailunsa jälkeen vielä alkaa urputtamaan lisää........Kertokaa.
Ei pysty ymmärtämään.

jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 868
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d Sport, E46 330Ci avo
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja jaki » 15 Marras 2017, 08:55

Samiaal kirjoitti:Mites tämän nyt san...
Viittaus koko kirjoitukseen:
Jättäisin kaikki merkit ja mallit pois, itse asiaa en.
Vaikka ajokokemusta ei ole kuin reilu 40 vuotta, en ole kokenut mitään vastaavaa kuin vasta viimeisen vajaan kymmen vuoden ajalla, eli juuri tuota, että jos vähänkin vinkkaa toisen ajokäytöksestä, alkaa lähes mieletön raivo. Esimerkkejä olisi vaikka kuinka.
Siihen riittää, jos kerran (siis todellakin kerran) vilautta pitkiä vaikka siksi, että kiilaa väliin ilman vilkkua, pinna palaa täysin toiselta.
Mitään muuta selitystä en keksi kuin nykyisen työpaikkakulttuurin (josta sa lukea vaikka Linkedissä päivittäin). Oma veikkaus on, että työpaikoilla on nykyään niin sairasta, että se pitää purkaa johonkin. Tai sitten noilla hermoheikoilla menee parisuhteet päin persettä (kuvainnollisesti).
Ja, todellakin, tuota tapaa ihan kaikenmerkkisissä autoissa, kuski on aina mies ja yli 40- vuotias.
http://www.jakiltech.fi" Nyt BMW diagnostiikkaa täysin uudella tasolla + F-sarjalaistenkin koodaukset

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 806
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 15 Marras 2017, 12:02

Satoja raskaankaluston ammattikuljettajia kouluttaneena olen paljon korostanut, että älä KOSKAAN räpsytä valoja tai tööttää liikenteessä hölmöilevälle (paitsi vaaratilanteen välttämiseksi tai liikennevaloissa nukkuvan herättämiseksi). Ei ole mitään hyötyä ärsyttää selvästi jo höyrypäisenä ajavaa kuljettajaa. Pahimmillaan laukaisee hölmöilijän hermot niin että tapahtuu jotain oikeasti kamalaa. Työnantajan mainosteipeissä olevalla autolla ajava mainostaa toki vielä työnantajaansa, parempi on ettei hanki tööttäilijän ja valojenräpsyttelijän mainetta.

Sitä paitsi omaa fiilistä parantaa huomattavasti jos onnistuu olemaan hermostumatta liikentessä, vaikka siellä joku muu hölmöilisikin.

Tänä syksynä talvinopeuksien tultua moottoritiellekin, on kummastuttanut liikenteessä matelevat autot. Ilmeisesti ylinopeuksilla ja poliisin matalalla sakotuskynnyksellä on peloteltu niin paljon, että merkittävä osa henkilöautoilijoista ei osaa ajaa enää 100km/h, edes moottoritien vasemmalla kaistalla. Osa henkilöautoilijoista hidastaa moottoritiellä rekkojenkin menoa. Kurjimpia on jalkakaasulla hidastelevat joilla nopeus vaihtelee, eikä (minäminäminä-hengessä?) muuta liikennettä seurata tai auteta ollenkaan. Nopeudenrajoittimella varustetulla raskaalla autolla sellaiseisen ohittaminen menee vaikeaksi kun ohitettavan nopeus kiihtyy (tahallaan tai vahingossa) aina kun iso auto yrittää ohi, ja hidastuu kun iso auto jättäytyy taakse. Tämä vuodatus tuli tähän ketjuun siksi, että hidastelijoina on näkynyt kaikkien muiden automallien lisäksi uudenkarheita G- ja F-sarjan Bemareitakin, ennen hidastelijat tunnisti jo kaukaa pienestä Fiatista, vanhasta Nissanista tai hatusta sedän päässä.

Vastaa Viestiin