Bmw Kuskit

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
kaius
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Elo 2010, 18:32
Auto: F30 335iA Sport 2012
Paikkakunta: Luxembourg

Meinaatteko te tosissanne että bemarikuskien yliedustus suomalaisissa ylinopeustilastoissa johtuu siitä että muiden merkkien autoissa ei teho riitä ylinopeuteen? Hassua.
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Vertasin lähinnä omaan ajotyyliin, ylinopeutta(en laske mittarivirheen minimointia ylinopeudeksi) kun tulee ajettua tasan ohituksissa ja mitä joutuisampi kampe on alle sen nopeammin ohitus sujuu. Tottakai kaikilla autoilla voi ajaa ylinopeutta, laiskin autoni ever, isolohko 1.0 micrakin kulki 135 mittarin mukaan, mutta ei sillä ollut riskiä törkeään ylinopeuteen satasen alueella ohittaessa.
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

herr Quandt kirjoitti: Hondaahan on kutsuttu japanin Bemariksi. Eikä ilmeisesti syyttä..
Lollero! Mainio nimitys, pitää ottaa sanavalikoimaan. :thup:

Ainoa japanin pemari jota olen ajellut on ex-koppanen cr-v ja se oli kyllä karmea kiikkulauta.
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

Kynäkauppias kirjoitti:Vertasin lähinnä omaan ..... isolohko 1.0 micrakin kulki 135 mittarin mukaan, mutta ei sillä ollut riskiä törkeään ylinopeuteen satasen alueella ohittaessa.
Mistä näin pitkä jyrkällä alamäellä varustettu suora on löytynyt ? :lol:
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Kemi-Tornio moottorie. :lol:

Mutta hetken kesti ja enempää ei varmasti ollu rahkeita, luulin jo että jotakin lentää kohta konepellin läpi, piti aika infernaalista mekkalaa. Mittarivirhe huomioiden kulki varmaan 120. :thup:

Satasta sillä pysty mittarin mukaan ajamaan, ilman "kohta tämä räjähtää"-tunnetta.

Taisi olla tuo malliston alkaen 50 hv kone, joka oli vielä parhaat päivänsä nähnyt. Maksoinkin autosta koko satasen. Taloudellisesti paras autoni ikinä.

http://www.autowiki.fi/index.php/Nissan_Micra_K10" onclick="window.open(this.href);return false;
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Ikävä kyllä jotkin bemareilla ajavat kaahaavat. Ja kaahaavat bemarit huomataan ja ne jäävät mieliin. Tästä syntyy negatiivinen mielikuva.

Voisi kärjistää näin: Herrasmies bemaristit ajelevat uusilla vehkeillä ja sievästi. Poikkeuksiakin toki löytyy.
Lippalakkipojat ajelevat vanhoilla lintoilla hurjastellen. Poikkeuksiakin toki löytyy. Näyttämisenhalu, omien/autojen kykyjen testaus. Tämän em. hurjastelijan näin pari päivää sitten. Auto e36 jollakin kohtuu kokoisella moottorilla. Ääntä autosta lähti helevetisti kun keskustassa veti älytöntä ylinopeutta, edes hidastetöyssyt eivät vaikuttaneet tämän lippispään menoon. Yritti vissiin jotain rallihyppyä noista. Ei ollu kyllä kaukana. Pisti kyllä vihaksi tämä muista piittaamaton kusipää...

Itse koen olevani herrasmies bemaristi. Ajan suurinta sallittua mittarivirhe huomioituna, Annan tilaa, päästän jalankulkijat aina suojatien yli ym. Monesti tien ylittäjät nostavat kättä kiitokseksi. Tästä tulee aina hyvä mieli, kun tulee tunne, että varmaan tuo kiitoksen antanut ajattelee, ettei näköjään kaikki bemaristit olekaan röyhkeitä mulkkuja.
Ole siis sinäkin herrasmies ja pyri parantamaan bemarin mainetta positiiviseen suuntaan.
Ainahan kyllä löytyy maineen pilaajia. Niitä löytyy kaikista merkeistä.

Ps. Onko kaahaava kusipää, jos ohitustilanteessa "turvallisesti" ohi päästäkseen nostaa nopeuden lähelle kortinlähtö nopeutta?
herr Quandt
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
Auto: F11 520d

Mosku kirjoitti:Ikävä kyllä jotkin bemareilla ajavat kaahaavat. Ja kaahaavat bemarit huomataan ja ne jäävät mieliin. Tästä syntyy negatiivinen mielikuva.

Ps. Onko kaahaava kusipää, jos ohitustilanteessa "turvallisesti" ohi päästäkseen nostaa nopeuden lähelle kortinlähtö nopeutta?
Mitäpä luulet, missä kansa niitä kaaharibemareita näkee jollei tuollaisissa ohitustilanteissa? Ei kai tyhjällä baanalla kaahaavasta kukaan saa havaintoja.. Jos ajattelee tavallista 100 km/h rajoitettu maantietä ja jono liikkuu 80 km/h, niin kortinmenetyksen rajalla ohittava bemaristi ajaa melkoista kyytiä, kun mittari huitelee jo 140:ssä. Ei ihme, jos ohittajaa pidetään kaaharina siinä 80 km/h kulkevassa jonossa.

Sinä toki nimitit itseäsi herrasmiesbemaristiksi, joten tuollaiset ohitukset ei sitten kaiketi kuulu ajotapaasi?

Minä myönnän välillä tekeväni moista. Varsinkin kesällä, kun liikenteessä on aivan liikaa satunnaisia tukkoja. Silloinkin vain, jos se tuntuu välttämättömältä tilanteesta etenemiselle.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

herr Quandt kirjoitti:Mitäpä luulet, missä kansa niitä kaaharibemareita näkee jollei tuollaisissa ohitustilanteissa? Ei kai tyhjällä baanalla kaahaavasta kukaan saa havaintoja.. Jos ajattelee tavallista 100 km/h rajoitettu maantietä ja jono liikkuu 80 km/h, niin kortinmenetyksen rajalla ohittava bemaristi ajaa melkoista kyytiä, kun mittari huitelee jo 140:ssä. Ei ihme, jos ohittajaa pidetään kaaharina
Puhut totta. Heitin tuon kysymyksen ihan vain että jokainen voi miettiä kohdallaan, toimiiko liikenteessä herrasmiesmäisesti.

Mitä tulee tuohon nopeuden ylitykseen ohitustilanteessa, väitän että jokaisella nopeus nousee hieman suurinta sallittua korkemmaksi. Itsekin syyllistyn tähän, mutta korostan sanaa hieman. Mitään ylilyöntejä en tee. Erään Kerran tein ja ohittaessani kolme autoa nopeus nousi noin muutaman kymmenyksen suurinta sallittua korkeammaksi, tuli juuri ohitusvaiheessa vastaan liikkuvan siviiliauto. Suuret päiväsakot kirpaisi silloin ja harmitti pitkään. Tuo oli mulle ihan oikeen.Tuolloin ajattelin: olenko reikäpää hurjastelija? Ehkä poliisin mielestä olin, kun hän katsoi autoni merkkiä?

Sattuuhan näitä, mutta ajellaanpa nätisti. Hienoilla autoilla ei tarvitse pitää kiirettä :cools: . Ollaan herrasmiehiä liikenteessä ja pyritään omalla toiminnalla muuttamaan niitä syntyneitä negatiivisiä mielikuvia bemarilla ajavista sinne positiivisen mielikuvan suuntaan. Tosin pinttyneitä mielikuvia taitaa olla ikävä kyllä lähes mahdotonta muuttaa....
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Kyllä minä sen uskon, että modernissa bemarissa se nopeus ei edes tunnu miltään vaan isommat nopeudet jopa vakauttavat menoa. Se miltä se näyttää tosiaan sieltä heiluriliikettä ajavasta autojonosta saatikka jonkun vaatimattoman pikkuauton ja ohituksia varovan ratin takaa onkin toinen juttu. Lisäksi oman harhansa luo se, että osaamme hämmentävän hyvin puolustella virheitämme itsellemme. Poliisillekin moni taitaa tarjota aluksi sen 'vakuuttavan' tekosyyn kunnes asiaa toisen kerran mietittyään huomaa ne omat virheet. Aina on jokin erittäin hyvä syy miksi hetkellisesti kaahaaminen olikin vähemmän kaahaavaa...
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Raimo Miettinen kirjoitti:Kyllä minä sen uskon, että modernissa bemarissa se nopeus ei edes tunnu miltään vaan isommat nopeudet jopa vakauttavat menoa. ...
Sanoisin että kuvaamasi ominaisuus on löytynyt BMW:eistä jo malleista E32/E34 lähtien. Mutta nehän on edelleenkin moderneja :)

BMW on omistamistani automerkeistä ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa mikä ei lähde leijaamaan nopeuden noustessa, vaan tosiaankin tuntuu kuin auto istuu tiehen sitä paremmin mitä enemmän nopeutta on. Näinhän se pitääkin olla.

Mutta tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että kyseistä ominaisuutta pitäisi joka välissä testata.
Avatar
JKE61
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:37

Ajelinpa tuossa 17.7. neljän-viiden maissa Tampereelta Poriin letkassa. Letkaa ohitteli kilpa-ajon tapaisesti kaksi mustaa 3-sarjan vanhempaa farkkua. Harvoin olen nähnyt liikenteessä niin suurta reikäpäisyyttä, vaikka kohta kolkuttelen miljoonan kilsan rajaa. Toisen kilpi oli muistaakseni IAY tai IYA, taisi olla 330xd. Nämä kahelit muun muassa pakottivat vastaantulijoita väistämään pientareelle ja lähtivät ohittamaan ylämäkeen kahden keltaisen viivan yli ilman että oli tietoa vastaan tulevista.

Kyllä ei ollut järjen hiventä siinä ajossa. Tällaisista kaheleista se huono maine tulee.

Jos forumilaisia olette, hävetkää.
herr Quandt
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
Auto: F11 520d

Havis kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:Kyllä minä sen uskon, että modernissa bemarissa se nopeus ei edes tunnu miltään vaan isommat nopeudet jopa vakauttavat menoa. ...
BMW on omistamistani automerkeistä ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa mikä ei lähde leijaamaan nopeuden noustessa, vaan tosiaankin tuntuu kuin auto istuu tiehen sitä paremmin mitä enemmän nopeutta on. Näinhän se pitääkin olla.
'Ei taida kaikki BMW:t imeytyä tiehen, koska niitä ajetaan keskimääräistä enemmän hatelikkoon tai hevosenkengäksi tolpan ympärille. Melko vaarallista, jos auto viestittää kaiken olevan hallinnassa, mutta silmäräpäystä myöhemmin perä irtoaa täysin varoittamatta.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

herr Quandt kirjoitti:
Havis kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:Kyllä minä sen uskon, että modernissa bemarissa se nopeus ei edes tunnu miltään vaan isommat nopeudet jopa vakauttavat menoa. ...
BMW on omistamistani automerkeistä ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa mikä ei lähde leijaamaan nopeuden noustessa, vaan tosiaankin tuntuu kuin auto istuu tiehen sitä paremmin mitä enemmän nopeutta on. Näinhän se pitääkin olla.
'Ei taida kaikki BMW:t imeytyä tiehen, koska niitä ajetaan keskimääräistä enemmän hatelikkoon tai hevosenkengäksi tolpan ympärille. Melko vaarallista, jos auto viestittää kaiken olevan hallinnassa, mutta silmäräpäystä myöhemmin perä irtoaa täysin varoittamatta.
Noissa sanoisin että 99,99% syy löytyy ratin takaa, ei auton ajo-ominaisuuksista. Tuskinpa se auto on hetkeä aikaisemmin tuntunut turvalliselta ja seuraavassa silmänräpäyksessä linkoutunut yllättäen männyn ympärille. Epäilen suuresti. Kaikkien autojen ominaisuudet saa kyllä ulosmitattua, jos ratin taakse laitetaan tarpeeksi suuri reikäpää.

E30 ja vanhemmat on toki asia erikseen, samoin rälläkällä laikkamadalletut katurassit. Niissä imeytyminen tapahtuu muualla kuin ajo-ominaisuuksissa ;)

Mainitsemani havainto BMW:n ominaisuudesta koskee 5-sarjaa ja isompia. Koska pienempiä en ole juurikaan kokeillut nii niistä en pysty sanomaan kuinka imevä alusta niissä on. Tuskin nekään kuitenkaan autoa yllättäen tieltä pois heittää...
Viimeksi muokannut Havis, 18 Elo 2014, 20:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

http://www.hs.fi/autot/Roikkujat+vai+t% ... 8325567063" onclick="window.open(this.href);return false;

Käykääs kantamassa karvainen mielipiteenne (ja pahastumassa vaihtoehdoista)! :tong:
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

Olen viikonpäivät hartaasti uskovaisena Bmw kuljettajien huonoa mainetta seurannut ja varsin surkeasti näkyy kaahaavia bemarikuskeja. Merkille pantavaa on ollut vain lievät ylinopeudet (~10..20kmh) moottoritieosuuksilla, esim. eilen klo 16 jälkeen Hämeenlinnan moottoritiellä ajeli useita Bmw:tä ja huomioni kiinnittyi peräkkäin ajaviin neljään Bmw:n ohituskaistalla, ajelivat 130kmh nopeutta ja itselläni oli saavutusnopeutta 138kmh mittarissa. Välillä nämä Bmw:t siirtyilivät antamaan tietä reippaammille menijöille kuten minäkin, mutta poikkeuksellisesti kun nämä palasivat takaisin ohituskaistalle ei yhdenkään takaa kovempaakaan tulleen tarvinnut jarruttaa, vaan Bmw:n nopeus nousi hetkellisesti ja ohituksen jälkeen palasivat antamaan tietä nopeammilleen. ESIMERKILLISTÄ ajoa mielestäni.

Itse ohitin nämä Bmw:t hyvinkään tienoilla ja edessä ajoi oikealla kaistalla valkoinen Kia Ceed Eco, lähestyin ko Ceediä ja juuri kun olin ~20m päässä Ceedin kuljettaja päättää myös siirtyä ohittamaan ajoneuvoa jonka perässä jo ajoi ~2km, toki ohitus oli ajankohtainen koska takaa tuli joku hieman lujempaa....Ceedin nopeus tosin ei kasvanut ohituksessa yhtään vaan ajoimme ~3km ohitettavan rinnalla 122kmh nopeutta. Ohituksen onnistuttua edessä oli tyhjää silmän kantamattomiin mutta ko Ceedin kuljettaja ei tehnyt siirtoa oikealle vaan jatkoi ~500m ohituskaistalla, itse päätin tässä vaiheessa siirtyä oikealle ja asettaa vakionopeuden 138kmh...niinhän siinä käy että taidan mennä laittomasti oikealta ohitse ?. No en mene koska Ceed on juuri asetettu "Racemoodiin" ja lisää hyvin nopeasti nopeuttaan, samaan kuin minulla eli 138kmh ja hieman päälle jotta en mene ohi. Näin jatketaan ~1km jonka jälkeen Ceed siirtyy aivan keulani eteen ja pudottaa nopeuden 120 tienoille, vakionopeussäätimeni havaitsee tilanteen ja pudottaa nopeuden myös. Siirryn vasemmalle ja autoni lähtee kiihdyttämään....kuten Ceedikin ? :blink: .

Leikit olikin osaltani leikitty ja Ceed kuljettaja joutuu nielemään tappionsa, kiihdytykseni on samaa luokkaa kuin Ceed kiihtyy 10-50 välin ykkösellä.

Eli, kyllä meissä muidenkin merkkien kuljettajissa on kusipäitä.
Kohta pääsen pitämään Bmw kuljettajien mainetta yllä :mus: .
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Minä olen havainnut saman kuin Herra47. Ja ajelen vielä samalla tiellä väliä Riihimäki-Helsinki viikoittain / päivittäin. Tuntuu usein, että tämä ajamani sakasalinen saippuakotelo provosoi tiettyjä ihmisiä juuri edellä kuvatun kaltaiseen toimintaan.
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

VolvostaBemariin kirjoitti:Minä olen havainnut saman kuin Herra47. Ja ajelen vielä samalla tiellä väliä Riihimäki-Helsinki viikoittain / päivittäin. Tuntuu usein, että tämä ajamani sakasalinen saippuakotelo provosoi tiettyjä ihmisiä juuri edellä kuvatun kaltaiseen toimintaan.
Vastaavaa käytöstä olen välillä kohdannut myöskin, niinkuin jotkut katsoisi oikeudekseen estää bemarin "kaahaus". Ja tietysti he saavat vain lisää vettä myllyynsä, kun bimmeri välkäyttää pitkiä taustapeiliin, ja katoaa mielenosoituksellisesti lusikka pohjassa horisonttiin.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Täällä lätäkön takana olen pistänyt merkille, että 3-sarjan Bemarit ovat lähes ainoa merkki/malli, jolla on pakonomainen tarve päästä viivalle kisailemaan Mustangin kanssa ja nolaamaan itsensä. Aluksi luulin, että kyseessä on yksittäistapauksia, mutta sama on tapahtunut nyt niin monesti, ettei kyse voi olla siitä. Aika säälittävältä tuo tuntuu heidän puolesta...
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

pokkus kirjoitti:Täällä lätäkön takana olen pistänyt merkille, että 3-sarjan Bemarit ovat lähes ainoa merkki/malli, jolla on pakonomainen tarve päästä viivalle kisailemaan Mustangin kanssa ja nolaamaan itsensä. Aluksi luulin, että kyseessä on yksittäistapauksia, mutta sama on tapahtunut nyt niin monesti, ettei kyse voi olla siitä. Aika säälittävältä tuo tuntuu heidän puolesta...
Vähän offtopiccia, rupes kiinnostamaan että kuinkas paljon tuommoisessa 2014 Mustang GT:ssä on kulkuja?

Torstai-ehtoona tuollainen roikkui takapuskurissa hämeenlinnan moottoritiellä n. 10km (musta, ilman valoja ajeli) ikään kuin odottaen että pääsee "nolaamaan" meikäläisen. Ite ajoin vakkari päällä tasaista "rajoituksen mukaista" kun oli vauhtikammoinen emäntä repsikan penkillä... Näytti olevan kaksi putkea vaan perässä, oisko ollu v6?

Hauska yksityiskohta: rupesin hiljentämään ennen Riihimäen liittymää ja vaihdoin kaistaa oikealle rekan perään. GT vaihtoi kaistaa perässä ja kun näki että ajan liittymään, pyyhälsi saman tien rekan ohi vasemmalle kaistalle :rolle:
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

JP-76 kirjoitti: Vähän offtopiccia, rupes kiinnostamaan että kuinkas paljon tuommoisessa 2014 Mustang GT:ssä on kulkuja?
Vakiona noin 4.3 s 0-60 MPH, varttimaili 12.7 s ja radalla yhtä nopea kuin e92 M3.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Vastaa Viestiin