Bmw Kuskit

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: F10 520d xDrive 2014
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Re: Bmw Kuskit

Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 09 Helmi 2018, 08:12

Aero kirjoitti:
08 Helmi 2018, 19:27
Tässä yks aamu ihastelin motarin päällä olevaa infotaulua, jossa luki "Huono ajokeli". Kovasti olisi tehnyt mieli muuttaa siihen "Hauska ajokeli".
Huomasin keskiviikkona saman ennen Keimolaa olevalla taululla kolmostien päällä. Kelissä ei mitään vikaa: Kuiva tie, 9 asettta pakkasta, valoisaa ja taivaalta ei tullut mitään. Ja jengi ajoi kuin anoppi kun Poudan Pekka oli säätiedotteessa pelotellut huonolla säällä

Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: Mersu C 220 Bluetec A takaveto
ex. F11 530dA

Viesti Kirjoittaja Anyway » 02 Maalis 2018, 10:57

Käsi ylös kuka foorumilaisista tässä korjailee bemaria.

https://www.is.fi/autot/art-2000005587916.html

iNut
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: BMW 740xd (F01) vm. 2011

Viesti Kirjoittaja iNut » 07 Maalis 2018, 13:53

Hmm, mielenkiintoisia kokemuksia porukalla täällä ihmisten BMW-vihasta. Olen kokenut paljon vastaavaa itsekkin...

Sain ajokortin vuonna 2010, ja ajelin sitten säännöllisesti vanhempien Volvolla. Koen olevani hyvä kuski, ajan reippaasti mutta kohteliaasti. Välillä pientä ylinopeutta, mutta aina niin ettei liikennevirtaan suhteutettuna mitenkään törkeästi. Eli ei mitään sataa-kahta-kymppiä kahdeksankymmenen alueella. Annan kävelijöille tilaa ja noudatan vetoketjumeininkiä ruuhkassa. Nostan kättä jos joku päästää kohteliaasti eteen.

Tammikuussa 2013 olin ollut vakiotöissä jonkin aikaa ja törmäsin mahtavaan tarjoukseen ostaa ykkössarjalainen Bemu tuttavaltani. Ensimmäinen oma auto. Tämän jälkeen kanssaliikenteessä liikkujien asenteet ovatkin olleet vähintään mielenkiintoiset... Ainakin ihan toista kun vanhempieni Volvolla liikkuessa! JA muistakaa että allani oli tosiaan YKKÖSSARJALAINEN! Ja vielä liki 8 vuotta vanha sellainen. Esim. uuden Avensiksen kauppahinta on varmasti korkeampi. Mutta se ei estänyt kanssa-autoilijoita yrittämästä pilaamasta päivääni. Minua on heitelty roskilla, ei olla päästetty ohi, on estelty ja blokittu, näytetty sormia ja parkkipaikalla muutaman kerran tuijoteltu kummallisen pitkään.

Joulukuussa 2015 vaihdoin tuon ykkösen nykyiseen vitossarjalaiseeni, ja sama homma on jatkutunut enemmän tai vähemmän. Väläytellään valoja, tööttäillään, hiillostetaan motarilla kun tulen ohi, jne. Ja ainiin muistetaan aina huomattaa jos takaikkunan joku nurkka on jäänyt harjaamatta lumista. On olemassa sanonta, että jos tapaat yhden kusipään päivässä, on hän todennäköisesti kusipää. Jos jokainen tapaamasi ihminen on kusipää, olet todennäköisesti sinä itse se kusipää. Tätä olen joskus miettinyt, mutta ihan oikeasti voin käsi sydämellä sanoa että näin ei ole. Kaikki tuttavani ja kyydissä istuneet kehuvat hyväksi ja turvalliseksi kuskiksi. Niin kuin sanoin, ajotyylini on reipas, mutta ei millään tavalla "hurja".

Ja sanonpa vielä yhden asian. En muista ikinä että yksikään näistä siviilipoliiseista olisi ajanut ns. näillä ihan oikeilla Autoilla. He ovat kulkeneet muilla paikanvaihtovälineillä.

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 07 Maalis 2018, 18:15

Vuoden vaihteessa myös eka Bemari ja 1 sarjalainen. Kommentteja on kuulunut, miten sillä on varaa pemariin kun ei sen palkka kummoinen ole, nyt alkaa niitä ylinopeussakkoja tulemaan, ostit sitten öljypolttimen (juontaa juurensa -70 luvulle), kyllä nyt ollaan varoissaa kun pemarilla ajellaan jne.

Jos olisin ostanut saman hintaisen Auriksen niin kukaan olisi sanonut mitään, eikä kukaan purnaillut kun bemaria ennen oli saman hintaluokan Golf.

Mulle auto tai mopot ei koskaan olleet sellaisia statuksia joilla esitetään jollekkin jotain. Ostan ja harrastan pelkästään itselleni enkä juurikaan välitä muiden mielipiteistä, oli ne kehuja, kateutta tai suoraa vttuilua. Olen myös niin hölmö etten osaa olla kateellinen jos jollain on hienompi auto tai isompi talo tms, jaettu ilo on paras ilo näissäkin asioissa ja on pelkästään hienoa että jollain menee paremmin kun mulla :thup:

Liikenteessä en ole huomannut mitään erilaista aiempiin autoihin, samalla tavalla tulee ajettua enkä ole juurikaan provoilijoita huomannut, paitsi viime viikolla kun jonkun pemarikuskin sielu särkyi kun pienellä kinnerillä polkaisin kaasua kiihdytyskaistalla ja heti piti liimaantua perään sekä ohittaa, seuraavat 10km sitten ajoin ohittaneen pemarin perässä rajoitusten mukaisesti ja välillä hieman alle. Kai sillä tuli hyvä mieli kun pääsi laittamaan autot jonoon tehojärjestyksessä :lol:

bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: F10 520dA X-drive -15

Viesti Kirjoittaja bemul13 » 23 Maalis 2018, 15:53

Ylen uutisten mukaan ollaan sakkotilaston kärki 2017.

https://yle.fi/uutiset/3-10120288

Hyvä me, kannatetaan valtiontaloutta, vauhdilla :)

traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Viesti Kirjoittaja traveller » 23 Maalis 2018, 20:54

Tää on taas näitä IS-tason lööppejä, joku journalistin pakkomielle saada otsikoihin Saksan premiumit, joilla kuitenkin ajetaan eniten kilometrejä. Todellisuudessahan kolmen kärki eniten sakotetuissa on tuon artikkelin mukaan VW, Toyota ja Volvo. Ainoa järkevä listaus on ajokilometreihin suhteutettu määrä, jolloin kärjessä ovatkin Dodge, Jeep, Chevrolet ja Land Rover, BMW toki ensimmäisenä premium-merkkinä viidentenä.

Onneksi kuulun kuitenkin niihin "tyypillisimpiin" bemarikuskeihin eli 2/3 enemmistöön, jotka eivät sakkolappuja keräile. :cools:

Vastaa Viestiin