Autokuumeinen

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
kaukonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Kesä 2014, 14:09

uudet mallit sekoittaa analyysiä autovalinnasta. Mersulta tulee loppuvuonna uuden c sarjan alustalle pohjautuva täysin uusi GLK ja Volvolta tuon ja X5n väliin hinnaltaan asemoituva täysin uusi Xc90. Saksalsista lehdistä löytyy jo kuvat molemmista (AMS ja Autobild). Ennen joulua myös Tuulilasista ja TM:stäkin. :)

X3:sta huomasin sellaisen probleeman että vakiona siinä on vain yksialueilmastointi: vaimon ja lasten kanssa voi tulla kinaa oikeasta lämpötilasta pitkillä ajomatkoilla.
X5:sta ovat kaikki koeajoartikkelit vain kehuneet. varusteluahan siinä ei paljoaole kun parkkitutkakin on yli tonnin lisävaruste.
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

kaukonen kirjoitti:uudet mallit sekoittaa analyysiä autovalinnasta. Mersulta tulee loppuvuonna uuden c sarjan alustalle pohjautuva täysin uusi GLK ja Volvolta tuon ja X5n väliin hinnaltaan asemoituva täysin uusi Xc90. Saksalsista lehdistä löytyy jo kuvat molemmista (AMS ja Autobild). Ennen joulua myös Tuulilasista ja TM:stäkin. :)

X3:sta huomasin sellaisen probleeman että vakiona siinä on vain yksialueilmastointi: vaimon ja lasten kanssa voi tulla kinaa oikeasta lämpötilasta pitkillä ajomatkoilla.
X5:sta ovat kaikki koeajoartikkelit vain kehuneet. varusteluahan siinä ei paljoaole kun parkkitutkakin on yli tonnin lisävaruste.
GLK ei kyllä ole vertailukelpoinen millään tasolla X5:n kanssa, kuten ei C:kään 5 sarjan kanssa.
Jos jäät odottamaan uutuutta joka merkiltä tulee odotuksesta pitkä sillä jokainen valmistaja esittelee jatkuvasti uutuuksia.

GLK on ihan "ok" auto mutta nihkeän pieni, eikö siellä tule perheen kesken kinaa tiloista ?. :)
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Herra47 kirjoitti:Tänään Torpantien risteyksestä Konalan Motonetin kohdalle, kiihdytys punaisista valoista kuudenkympin alueella 53sek...loppunopeus 56kmh, matka 2,7km.

Tehoa jäi vielä reserviin tässäkin sporttisessa ajossa ~400hv...käytössä oli siis ~150hv kokonaistehosta.

:mus:
Hämärä viesti... Onko sulla M5 vai hyvä mielikuvitus?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

salmol kirjoitti:
Herra47 kirjoitti:Tänään Torpantien risteyksestä Konalan Motonetin kohdalle, kiihdytys punaisista valoista kuudenkympin alueella 53sek...loppunopeus 56kmh, matka 2,7km.

Tehoa jäi vielä reserviin tässäkin sporttisessa ajossa ~400hv...käytössä oli siis ~150hv kokonaistehosta.

:mus:
Hämärä viesti... Onko sulla M5 vai hyvä mielikuvitus?
Kumpa olisikin.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

kaukonen kirjoitti:X3:sta huomasin sellaisen probleeman että vakiona siinä on vain yksialueilmastointi
Onko noin?
Jos tuo on totta, niin LCI-malli on mennyt taaksepäin tässä kohti tai sitten joku "Business-paketti" on sisältänyt kaksi alueisen ilmastoinnin niissä X3:sissa joita itse olen ajanut.
Myös tuossa nykyisessä ajokissani on aluekohtaisestisäädettävä ilmastointi, enkä ainakaan tietoisesti ruksinut ilmastointiin mitään ylimääräistä.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

EPJBMW kirjoitti:
kaukonen kirjoitti:X3:sta huomasin sellaisen probleeman että vakiona siinä on vain yksialueilmastointi
Onko noin?
Jos tuo on totta, niin LCI-malli on mennyt taaksepäin tässä kohti tai sitten joku "Business-paketti" on sisältänyt kaksi alueisen ilmastoinnin niissä X3:sissa joita itse olen ajanut.
Myös tuossa nykyisessä ajokissani on aluekohtaisestisäädettävä ilmastointi, enkä ainakaan tietoisesti ruksinut ilmastointiin mitään ylimääräistä.
Ehkä tässä on še väärinkäsitys, että F25:ssa se ei ole "yhtä kaksialue" kin vaikka vitosesa. X3:ssa saa säädettyä kahdelle alueelle vain lämpötilaa, mutta vitosessa myös puhalluksen suuntaa, voimakkuutta jne.
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Kaksialueilmastointi edessä on kyllä yhtä tyhjän kanssa. Ollaan sitä tarvittu ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään vaimon kanssa. Oikeastaan koko automaatti-ilmastointikin on aika turha Floridassa, jossa manuaali-ilmastointi kuitenkin on aina asetettu kylmimmälle ja ainoastaan puhallustehoa joutuu hiukan säätämään. Taakse tosin ottaisin mieluusti laajemmatkin ilmastointisäädöt ja ilman ulostulokanavat lapsien takia.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

pokkus kirjoitti:Kaksialueilmastointi edessä on kyllä yhtä tyhjän kanssa. Ollaan sitä tarvittu ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään vaimon kanssa. Oikeastaan koko automaatti-ilmastointikin on aika turha Floridassa, jossa manuaali-ilmastointi kuitenkin on aina asetettu kylmimmälle ja ainoastaan puhallustehoa joutuu hiukan säätämään. Taakse tosin ottaisin mieluusti laajemmatkin ilmastointisäädöt ja ilman ulostulokanavat lapsien takia.
Täysin samaa mieltä. Itseäni ei tosin takapenkkiläisten mietteet (niiden harvojen kertojen) kiinnosta koska pidän kesät talvet lämpötilasäädön +24 asetuksella koko auton sisätilan osalta.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

pokkus kirjoitti:Oikeastaan koko automaatti-ilmastointikin on aika turha Floridassa, jossa manuaali-ilmastointi kuitenkin on aina asetettu kylmimmälle ja ainoastaan puhallustehoa joutuu hiukan säätämään.
Puhutko nyt Fordistasi vai Bemarista? Minun bemari ainakin työntää +16c kabiiniin kylmimmillään ja minä en ainakaan tarkene sellaisessa lämpötilassa olla. Kyllä itse säädän asteen +20c ja siinä se on kesät talvet, eikä ainakaan minun Bemmissä tarvitse koskaan koskea säätöihin. Eli ikinä en tule menemään manuaali-ilmastointiin, se ei vain toimi hyvin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

salmol kirjoitti: Minun bemari ainakin työntää +16c kabiiniin kylmimmillään....
Kyllä se puhallettavan ilman lämpötila on siellä +0 luokkaa kun täydellä puhaltaa alussa.
Ihmiset vilustuttaa itsensä turhan usein näillä ilmastoinneilla.
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

salmol kirjoitti:
pokkus kirjoitti:Oikeastaan koko automaatti-ilmastointikin on aika turha Floridassa, jossa manuaali-ilmastointi kuitenkin on aina asetettu kylmimmälle ja ainoastaan puhallustehoa joutuu hiukan säätämään.
Puhutko nyt Fordistasi vai Bemarista? Minun bemari ainakin työntää +16c kabiiniin kylmimmillään ja minä en ainakaan tarkene sellaisessa lämpötilassa olla. Kyllä itse säädän asteen +20c ja siinä se on kesät talvet, eikä ainakaan minun Bemmissä tarvitse koskaan koskea säätöihin. Eli ikinä en tule menemään manuaali-ilmastointiin, se ei vain toimi hyvin.
Fordi puskee kylmempää ilmaa halutessaan kuin Bemari. Mutta kun manuaalissa pitää kylmimmän asetuksen aina päällä ja säätää vain puhalluksen voimakkuutta niin ei kabiini silloin ikinä tule liian kylmäksi, kun säätää puhallustehon minimiin. Itseä ärsyttää automaatissa enemmän se täysiä huutava fööni, joka aina pauhaa kun kuumaan autoon istahtaa. Floridassa ei muutenkaan toimi kovin hyvin automaatin laittaminen yhteen astelukuun, vaan sitäkin joutuu kuin kokoajan säätämään, jotta lopputulos olisi mieleinen.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

pokkus kirjoitti:Floridassa ei muutenkaan toimi kovin hyvin automaatin laittaminen yhteen astelukuun, vaan sitäkin joutuu kuin kokoajan säätämään, jotta lopputulos olisi mieleinen.
Ilmastointi ei toimi oikein tai makusi eroaa saksalaisinsinöörin mausta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

Kiinnostaisi kyllä todellakin tietää mitä niin ihmeellistä Floridan ilmastossa on etteikö automaattinen ilmastointi pystyisi pitämään haluttua asetusarvoa ?. Yhdessäkään ajoneuvossani ei ole vastaavaa ongelmaa esiintynyt. Käsittääkseni myös Bmw:ssä lämpötilan asetuksen lisäksi puhaltimen voi laittaa manuaalisesti mille nopeudelle haluaa automaatti-ilmastoinnissakin.
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

salmol kirjoitti: Ilmastointi ei toimi oikein tai makusi eroaa saksalaisinsinöörin mausta.
Kyllä se toimii, mutta manuaalinen toimii ihan yhtä hyvin ellei tietyissä tilanteissa jopa paremmin. Turha tästä on jankata, tule itse kokeilemaan pitkällä aikavälillä :) Reilussa kolmessa vuodessa sen on vain huomannut, että Mussen manuaali-ilmastointia joutuu ajon aikana vähemmän säätämään kuin noita automaattisia.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Herra47 kirjoitti:Kiinnostaisi kyllä todellakin tietää mitä niin ihmeellistä Floridan ilmastossa on etteikö automaattinen ilmastointi pystyisi pitämään haluttua asetusarvoa ?. Yhdessäkään ajoneuvossani ei ole vastaavaa ongelmaa esiintynyt. Käsittääkseni myös Bmw:ssä lämpötilan asetuksen lisäksi puhaltimen voi laittaa manuaalisesti mille nopeudelle haluaa automaatti-ilmastoinnissakin.
Jep, juuri näin. Jollain ei ole ollut aikaa tutustua ilmastoinnin asetuksiin selvästikkään. :lol:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
TR2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013

salmol kirjoitti:
Herra47 kirjoitti:Kiinnostaisi kyllä todellakin tietää mitä niin ihmeellistä Floridan ilmastossa on etteikö automaattinen ilmastointi pystyisi pitämään haluttua asetusarvoa ?. Yhdessäkään ajoneuvossani ei ole vastaavaa ongelmaa esiintynyt. Käsittääkseni myös Bmw:ssä lämpötilan asetuksen lisäksi puhaltimen voi laittaa manuaalisesti mille nopeudelle haluaa automaatti-ilmastoinnissakin.
Jep, juuri näin. Jollain ei ole ollut aikaa tutustua ilmastoinnin asetuksiin selvästikkään. :lol:
Mitä sieltä asetuksista oikein löytyy?
Aamulla oli viileää, joten säätö 22->24 ja iltapäivästä luultavammin säätö 24->22

Kiitosta täytyy antaa tuolle puhaltimen nopeuden säädölle verrattuna edelliseen Civickiin, joka aina aloitti täyspuhalluksella, automaattiasennossa. Ja Civicin aurinkoanturi kun tunnisti auringon, niin usein talvisäilläkin alkoi ilmastoinnista tulla kylmää ilmaa, vaikkei kabiinin lämpötila ollut vielä lähelläkään säädettyä lämpötilaa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

TR2013 kirjoitti:
salmol kirjoitti:
Herra47 kirjoitti:Kiinnostaisi kyllä todellakin tietää mitä niin ihmeellistä Floridan ilmastossa on etteikö automaattinen ilmastointi pystyisi pitämään haluttua asetusarvoa ?. Yhdessäkään ajoneuvossani ei ole vastaavaa ongelmaa esiintynyt. Käsittääkseni myös Bmw:ssä lämpötilan asetuksen lisäksi puhaltimen voi laittaa manuaalisesti mille nopeudelle haluaa automaatti-ilmastoinnissakin.
Jep, juuri näin. Jollain ei ole ollut aikaa tutustua ilmastoinnin asetuksiin selvästikkään. :lol:
Mitä sieltä asetuksista oikein löytyy? Kiitosta täytyy antaa tuolle puhaltimen nopeuden säädölle.
No juuri tuo puhaltimen säätö, eipä juuri muuta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
kaukonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Kesä 2014, 14:09

X5 25d:hen tuo valinta näyttää nyt päätyvän tällä kertaa. Noin 50 % kalliimmaksi tulee / kuukausi kuin perus X3:n mutta on se X5 niin hieno peli vaikka kaukaa katsoen näyttääkin hyvin samalta kuin X3. Elokuun alussa on tarkoitus laittaa tilaukseen jotta tulee sopivasti ennen vuodenvaihdetta.

:)
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

pokkus kirjoitti:
salmol kirjoitti:
pokkus kirjoitti:Oikeastaan koko automaatti-ilmastointikin on aika turha Floridassa, jossa manuaali-ilmastointi kuitenkin on aina asetettu kylmimmälle ja ainoastaan puhallustehoa joutuu hiukan säätämään.
Puhutko nyt Fordistasi vai Bemarista? Minun bemari ainakin työntää +16c kabiiniin kylmimmillään ja minä en ainakaan tarkene sellaisessa lämpötilassa olla. Kyllä itse säädän asteen +20c ja siinä se on kesät talvet, eikä ainakaan minun Bemmissä tarvitse koskaan koskea säätöihin. Eli ikinä en tule menemään manuaali-ilmastointiin, se ei vain toimi hyvin.
Fordi puskee kylmempää ilmaa halutessaan kuin Bemari. Mutta kun manuaalissa pitää kylmimmän asetuksen aina päällä ja säätää vain puhalluksen voimakkuutta niin ei kabiini silloin ikinä tule liian kylmäksi, kun säätää puhallustehon minimiin. Itseä ärsyttää automaatissa enemmän se täysiä huutava fööni, joka aina pauhaa kun kuumaan autoon istahtaa. Floridassa ei muutenkaan toimi kovin hyvin automaatin laittaminen yhteen astelukuun, vaan sitäkin joutuu kuin kokoajan säätämään, jotta lopputulos olisi mieleinen.
Olen viikon verran asiaa testaillut Texasissa (lämmintä on ollut 100 - 103F) ja omalta osaltani todennut, että automaatti-ilmastointi toimii kuumassa samalla tavalla kuin kylmässä. Toki jos föönin huutamisesta ei pidä, niin silloin kannattaa kuumissa olosuhteissa muuttaa puhallus manuaalille (ainakin matkan alussa) ja näin olen tehnytkin. Mutta jos kylmä on maksimissaan niin ainakin minulle tuleva ilma on epämiellyttävän kylmää samalla tavalla kuin Suomessa. Olen täällä käyttänyt asetuksena samaa kuin suomessa eli 22 ja minulle se toimii parhaiten.

Hokkuksen kanssa olen siitä samaa mieltä, että täysautomaatti tosi kuumassa tohottaa ikävästi.

Texas autona on ollut F30 328
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Tuli tänään käytyä kokeilemassa Audi S3 joka on esittelykäytössä audilla. Ihan ok fiilis autosta jäi, hyvä ja jämäkkä ajaa sekä tietysti moottorin ja vaihteiston toiminta esimerkillistä. Se mikä audissa on erityisen hyvää, on ohjaamo eli penkit, ratti ja ajoasento. Siihen ei tarvitse lisätä kuin se S3:n tekniikka niin hienosti kulkee - turbo ujeltaa ja metrit vaihtuu.

Oli sen verran kiva kokemus että pitää laittaa harkintaan, totuus on kuitenkin se että audilla ei taas BMWtä arvosteta niin paljoa että kaupat sysntyisi, näin uskon, en tosin ole vielä myyjästä kuullut mitään.
Vastaa Viestiin