No siinä vasta ale-911! Aika siistin näköinen noin paljon ajetuksi. 3/2013 on tasan samanikäisen, mutta 31 tkm ajetun, verotusarvo ollut n. 107 te. En tiedä mitä ajokilometrit vaikuttavat, mutta voisi kuvitella että 200 tkm + pari vuotta lisää laskevat arvoa jkv. Muutenkin paine hinnoissa on alas. Eli jos konservatiivisesti ajattelisi verotusarvoksi nyt 80-90 te, niin veroja tulisi maksettavaksi 22-25 te.///Marko kirjoitti:Manuaali turbon hankintaa puolustaa minusta myös päästöt: 307 g/km. Tiptronic turbossa ne on 326 g/km. Mobilen tarjontaa katsellessa pohjahinta meni uusiksi, 230tkm. ajettu 911 turbo vm. 2006 hintaan 36900€:
Käytettyjen autojen tuonti ulkomailta 2015 alkaen
2009 PDK:n alkaenhinnat lähentelevät jo siedettäviä. Tässä yksi 150 tkm ajettu taksiporsche.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... ommend_DES" onclick="window.open(this.href);return false;
Päästöt 268 g/km, joten vero% tälle olisi n. 38% eli arviolta 50 te veroja. Mieletön sisäväri!
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... ommend_DES" onclick="window.open(this.href);return false;
Päästöt 268 g/km, joten vero% tälle olisi n. 38% eli arviolta 50 te veroja. Mieletön sisäväri!
Uudet prosentit julkaistu, tässä esim 2003-2007
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... 3_2007.pdf
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... 3_2007.pdf
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
2003-2007 911:n vaihteluväli on 27,4 - 27,8%.Antti O kirjoitti:Uudet prosentit julkaistu, tässä esim 2003-2007
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... 3_2007.pdf
Jos vertaa veroprosentteja v. 1/2008-3/2009 Tiptronicin (326 g/km, 36,6%) ja ->4/2009 PDK:n (268 g/km 37,6%) välillä, ero ei ole kuin prosentin.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Silmäilin taulukon läpi ja koko autokannan veroprosentti näyttää osuvan 26-28%:in haarukkaan. Aikamoista piiperrystä tämä touhu, kun arvoja selvitetään ja lasketaan prosentin kymmenyksen tarkkuudella. Kaupunkilaisjärki sanoisi että sovelletaan kaikille samaa arvoa joka on yhtä suuri tai pienempi kuin alhaisin tunnettu arvo. Mutta se olisihan se liian yksinkertaista ja sama kuin myönnettäisiin että Maailman Edistyksellisimmässä Autoverojärjestelmässä on sisäänrakennettu virhe.marko kirjoitti:2003-2007 911:n vaihteluväli on 27,4 - 27,8%.Antti O kirjoitti:Uudet prosentit julkaistu, tässä esim 2003-2007
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... 3_2007.pdf
No älä muuta sano. Kuinkahan kauan tätäkin dokumenttia on väännetty. Euroissa tuolla vaihteluvälillä ei isossa kuvassa ole minkäänlaista merkitystä mutta jotenkin pitää keinotekoisesti pitää yllä tuollaisia päästörappusia.Squamish kirjoitti:Aikamoista piiperrystä tämä touhu, kun arvoja selvitetään ja lasketaan prosentin kymmenyksen tarkkuudella.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Naurettavintahan tässä on se että tulli tietää tasan tarkkaan kuinka paljon ylimääräistä porukka on maksellut ja silti joka iikan pitää erikseen vaatia oikaisua. Missähän se vuoden 2006/2007 edellinen oikaisuvaatimuksen drafti oikein olikaan niin saisi peräti 300€ lunastettua takaisin ...
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
Näin Tulli perusteli asiaa ELVien palautuksissa:Wäinö kirjoitti:Naurettavintahan tässä on se että tulli tietää tasan tarkkaan kuinka paljon ylimääräistä porukka on maksellut ja silti joka iikan pitää erikseen vaatia oikaisua.
K: Pitääkö elvistä hakea korvausta vai palauttaako Tulli elvit automaattisesti.
V: Verovelvollisen pitää itse hakea korvausta. Tulli ei viran puolesta ota asioita korvausvaatimuksina käsiteltäväksi, koska viran puolesta tehtävälle korvauskäsittelylle ei ole lainsäädäntöperustetta.
Jos ei o pakko, niin ei halua.
Viivästyskorkoa maksetaan vaatimuksen esittämispäivästä, nyt siis taitaa olla O,5% + 7%/v (Korkolaki).
Tuohon 911 tip vs. manjuaali ja talviajo-hommaan kommentoiden muutama havainto:
996 on Porschella ns. klassikkoauto, eli osia saa, mutta marmorilla maksaa $$$. Maavara vakiona luokkaa 9 cm, eli se etummaisin spoileri on halki ensimmäisenä talvena. Nelikon edut hupenee maavarattomuuteen.
Rata-ajossa havainnoituna, että perusjamppa ajaa mahdollisesti nopeampia aikoja tipillä kuin manjuaalilla. 996.2 tipillä en ole ajanut kuin normiliikenteessä, ja siellä toimii hyvin. Radalla tullut istuttua tarkkailijana ja yllättävän hyvin se tippi toimii sielläkin. Askin kanssa ei ole tullut vastaan mitään härötyksiä tms., manuaalimoodissa aski tarjoilee isompaa aina rajoittimella ja pienempää saa tilata rattinapista. Tippi helpottaa kummasti esim. jarrutuksissa, kun ei tarvitse itse pykältää pienempiä eikä tarvitse käyttää kytkintä.
Sanoisin, että tip vs. manjuaali -valinnan peruste on kepinveivaushalukkuus (tai sen puute). Oma 996 on manuaali, voisin vaihtaa 997.2 pdk-askilliseen...
996 on Porschella ns. klassikkoauto, eli osia saa, mutta marmorilla maksaa $$$. Maavara vakiona luokkaa 9 cm, eli se etummaisin spoileri on halki ensimmäisenä talvena. Nelikon edut hupenee maavarattomuuteen.
Rata-ajossa havainnoituna, että perusjamppa ajaa mahdollisesti nopeampia aikoja tipillä kuin manjuaalilla. 996.2 tipillä en ole ajanut kuin normiliikenteessä, ja siellä toimii hyvin. Radalla tullut istuttua tarkkailijana ja yllättävän hyvin se tippi toimii sielläkin. Askin kanssa ei ole tullut vastaan mitään härötyksiä tms., manuaalimoodissa aski tarjoilee isompaa aina rajoittimella ja pienempää saa tilata rattinapista. Tippi helpottaa kummasti esim. jarrutuksissa, kun ei tarvitse itse pykältää pienempiä eikä tarvitse käyttää kytkintä.
Sanoisin, että tip vs. manjuaali -valinnan peruste on kepinveivaushalukkuus (tai sen puute). Oma 996 on manuaali, voisin vaihtaa 997.2 pdk-askilliseen...