Käytettyjen autojen tuonti ulkomailta 2015 alkaen

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

///Marko kirjoitti:Manuaali turbon hankintaa puolustaa minusta myös päästöt: 307 g/km. Tiptronic turbossa ne on 326 g/km. Mobilen tarjontaa katsellessa pohjahinta meni uusiksi, 230tkm. ajettu 911 turbo vm. 2006 hintaan 36900€:
No siinä vasta ale-911! Aika siistin näköinen noin paljon ajetuksi. 3/2013 on tasan samanikäisen, mutta 31 tkm ajetun, verotusarvo ollut n. 107 te. En tiedä mitä ajokilometrit vaikuttavat, mutta voisi kuvitella että 200 tkm + pari vuotta lisää laskevat arvoa jkv. Muutenkin paine hinnoissa on alas. Eli jos konservatiivisesti ajattelisi verotusarvoksi nyt 80-90 te, niin veroja tulisi maksettavaksi 22-25 te.
Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

2009 PDK:n alkaenhinnat lähentelevät jo siedettäviä. Tässä yksi 150 tkm ajettu taksiporsche.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... ommend_DES" onclick="window.open(this.href);return false;

Päästöt 268 g/km, joten vero% tälle olisi n. 38% eli arviolta 50 te veroja. Mieletön sisäväri!
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Uudet prosentit julkaistu, tässä esim 2003-2007

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... 3_2007.pdf
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

Antti O kirjoitti:Uudet prosentit julkaistu, tässä esim 2003-2007

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... 3_2007.pdf
2003-2007 911:n vaihteluväli on 27,4 - 27,8%.

Jos vertaa veroprosentteja v. 1/2008-3/2009 Tiptronicin (326 g/km, 36,6%) ja ->4/2009 PDK:n (268 g/km 37,6%) välillä, ero ei ole kuin prosentin.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

marko kirjoitti:
Antti O kirjoitti:Uudet prosentit julkaistu, tässä esim 2003-2007

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... 3_2007.pdf
2003-2007 911:n vaihteluväli on 27,4 - 27,8%.
Silmäilin taulukon läpi ja koko autokannan veroprosentti näyttää osuvan 26-28%:in haarukkaan. Aikamoista piiperrystä tämä touhu, kun arvoja selvitetään ja lasketaan prosentin kymmenyksen tarkkuudella. Kaupunkilaisjärki sanoisi että sovelletaan kaikille samaa arvoa joka on yhtä suuri tai pienempi kuin alhaisin tunnettu arvo. Mutta se olisihan se liian yksinkertaista ja sama kuin myönnettäisiin että Maailman Edistyksellisimmässä Autoverojärjestelmässä on sisäänrakennettu virhe.
static
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 18:49

Squamish kirjoitti:Aikamoista piiperrystä tämä touhu, kun arvoja selvitetään ja lasketaan prosentin kymmenyksen tarkkuudella.
No älä muuta sano. Kuinkahan kauan tätäkin dokumenttia on väännetty. Euroissa tuolla vaihteluvälillä ei isossa kuvassa ole minkäänlaista merkitystä mutta jotenkin pitää keinotekoisesti pitää yllä tuollaisia päästörappusia.
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Naurettavintahan tässä on se että tulli tietää tasan tarkkaan kuinka paljon ylimääräistä porukka on maksellut ja silti joka iikan pitää erikseen vaatia oikaisua. Missähän se vuoden 2006/2007 edellinen oikaisuvaatimuksen drafti oikein olikaan niin saisi peräti 300€ lunastettua takaisin ...
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

Wäinö kirjoitti:Naurettavintahan tässä on se että tulli tietää tasan tarkkaan kuinka paljon ylimääräistä porukka on maksellut ja silti joka iikan pitää erikseen vaatia oikaisua.
Näin Tulli perusteli asiaa ELVien palautuksissa:

K: Pitääkö elvistä hakea korvausta vai palauttaako Tulli elvit automaattisesti.
V: Verovelvollisen pitää itse hakea korvausta. Tulli ei viran puolesta ota asioita korvausvaatimuksina käsiteltäväksi, koska viran puolesta tehtävälle korvauskäsittelylle ei ole lainsäädäntöperustetta.

Jos ei o pakko, niin ei halua.

Viivästyskorkoa maksetaan vaatimuksen esittämispäivästä, nyt siis taitaa olla O,5% + 7%/v (Korkolaki).
Avatar
pena69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 10 Syys 2010, 21:37

Tullissa toivottavasti käy kato lähivuosina, kun potkuja jaetaan ylimielisesti palkanmaksajiinsa suhtautuneille yli-ihmisille :mad:
McJones
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:59
Auto: F30 330e
996 C4S

Tuohon 911 tip vs. manjuaali ja talviajo-hommaan kommentoiden muutama havainto:

996 on Porschella ns. klassikkoauto, eli osia saa, mutta marmorilla maksaa $$$. Maavara vakiona luokkaa 9 cm, eli se etummaisin spoileri on halki ensimmäisenä talvena. Nelikon edut hupenee maavarattomuuteen.

Rata-ajossa havainnoituna, että perusjamppa ajaa mahdollisesti nopeampia aikoja tipillä kuin manjuaalilla. 996.2 tipillä en ole ajanut kuin normiliikenteessä, ja siellä toimii hyvin. Radalla tullut istuttua tarkkailijana ja yllättävän hyvin se tippi toimii sielläkin. Askin kanssa ei ole tullut vastaan mitään härötyksiä tms., manuaalimoodissa aski tarjoilee isompaa aina rajoittimella ja pienempää saa tilata rattinapista. Tippi helpottaa kummasti esim. jarrutuksissa, kun ei tarvitse itse pykältää pienempiä eikä tarvitse käyttää kytkintä.

Sanoisin, että tip vs. manjuaali -valinnan peruste on kepinveivaushalukkuus (tai sen puute). Oma 996 on manuaali, voisin vaihtaa 997.2 pdk-askilliseen... :mus:
Vastaa Viestiin