Tulli valmistelee muutoksia käytettyjen suuripäästöisten ennen vuotta 2008 rekisteröityjen tuontiautojen verotukseen. Verot laskevat mahdollisesti puoleen nykyisestä! Toiveet hankkia se kauan haaveilemani 911 alkaa pikkuhiljaa tulla jopa mahdolliseksi 2 autoa olen Saksasta hakenut ja molemmista on verovalitukset vetämässä.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1412714862" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.auto-saksasta.fi/fi/blogi/it ... veroa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Käytettyjen autojen tuonti ulkomailta 2015 alkaen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
V8 on niiiin IN
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Jep tätä odotellaan
Z4M avo kutittaa korvan takana Näitä ei ihan kaikkialla tosin kasva poimittavaksi...
Kuis auton seisokki nykyisin? Vissiin väliaikainen rekisteristä poisto muttei kilpien palautusta? Vai onko marginaalista puuhaa ja antaa olla vaan rekisterissä koko vuosi?
Ja nyt kun sorvataan niin vielä sitten takaisin sääntö, että bonukset liikennevakuutukseen saa kopioitua myös toiseen autoon. Ei mene jakeluun, että olen vaarallisempi kuski 20 vuoden ajokortti-iällä jos hyppään autosta toiseen. Ei se emännänkään auton vakuutusmaksuun vaikuta jos sillä ajelen...
-p
Z4M avo kutittaa korvan takana Näitä ei ihan kaikkialla tosin kasva poimittavaksi...
Kuis auton seisokki nykyisin? Vissiin väliaikainen rekisteristä poisto muttei kilpien palautusta? Vai onko marginaalista puuhaa ja antaa olla vaan rekisterissä koko vuosi?
Ja nyt kun sorvataan niin vielä sitten takaisin sääntö, että bonukset liikennevakuutukseen saa kopioitua myös toiseen autoon. Ei mene jakeluun, että olen vaarallisempi kuski 20 vuoden ajokortti-iällä jos hyppään autosta toiseen. Ei se emännänkään auton vakuutusmaksuun vaikuta jos sillä ajelen...
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Väliaikainen liikennekäytöstäpoisto onnistuu helposti kotisohvalta, ks. ohjeet http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekiste ... ostapoisto, eikä kilpiä tarvitse palautella. Trafin sivulta löytyy tälle jopa kannattavuuslaskuri.phuksi kirjoitti:Jep tätä odotellaan
Z4M avo kutittaa korvan takana Näitä ei ihan kaikkialla tosin kasva poimittavaksi...
Kuis auton seisokki nykyisin? Vissiin väliaikainen rekisteristä poisto muttei kilpien palautusta? Vai onko marginaalista puuhaa ja antaa olla vaan rekisterissä koko vuosi?
Ja nyt kun sorvataan niin vielä sitten takaisin sääntö, että bonukset liikennevakuutukseen saa kopioitua myös toiseen autoon. Ei mene jakeluun, että olen vaarallisempi kuski 20 vuoden ajokortti-iällä jos hyppään autosta toiseen. Ei se emännänkään auton vakuutusmaksuun vaikuta jos sillä ajelen...
-p
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Kiitos vinkeistä! Olipa näppärä juttu ja laskurikin kätevä. Taisi just lyödä potkua laittaa kesäpärrän mietintää aktiivisemmin vireilleSquamish kirjoitti: Väliaikainen liikennekäytöstäpoisto onnistuu helposti kotisohvalta, ks. ohjeet http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekiste ... ostapoisto, eikä kilpiä tarvitse palautella. Trafin sivulta löytyy tälle jopa kannattavuuslaskuri.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
offtopic:
phuksi
Jos ///M Roadsteria mietit kannattaa sitten hintaan laskea suosiolla se kiertokangen laakerien vaihtoremppa.. noista on tosi paljon moottoreita särkynyt niitten takia. Itse en ainakaan sais kunnolla nukuttua enneku moiset ois vaihdettu, jos tallissa lepäilisi S-moottorilla varustettu Z. Hauska peli varmasti, on se kunnon hydraulinen ohjauskin.. ja lukkoperä, mikä noista kansanmalleista puuttuu.
phuksi
Jos ///M Roadsteria mietit kannattaa sitten hintaan laskea suosiolla se kiertokangen laakerien vaihtoremppa.. noista on tosi paljon moottoreita särkynyt niitten takia. Itse en ainakaan sais kunnolla nukuttua enneku moiset ois vaihdettu, jos tallissa lepäilisi S-moottorilla varustettu Z. Hauska peli varmasti, on se kunnon hydraulinen ohjauskin.. ja lukkoperä, mikä noista kansanmalleista puuttuu.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Ok, pannaan korvan taakse ja kaivellaan netistä! Toinen vaihtoehto esim. 2011 Z4 35i tai 35is. Niitä on tarjolla reippaasti.
-p
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Tuossa kaverin piristetty Z4 M ->
1/4mile 11.90s 190km/h: http://youtu.be/CNxAAUkKgZw" onclick="window.open(this.href);return false;
1/4mile 11.90s 190km/h: http://youtu.be/CNxAAUkKgZw" onclick="window.open(this.href);return false;
Joku 2007 lopun E92 M3 voisi olla kyllä aika hyvä veto jos haluaa tämän hyödyn "optimoida".
Ostohinta saksasta: 28 000e + karkeasti 2000e kuluja ja muita pyöristelyjä = 30 000e
Co2 päästöt: 295g joten verot lienee Marko:n linkittämän viestin taulukoiden perusteella n. 27,5 %
Verot siis n. 42 000e (Mahdin antama arvio) x 0,275 = 11 550e.
Eli reilu 40 000e:llä saisi V8 M3:n tuotua Suomeen? Voi olla että lähtee alkuvuonna käytettyjenkin hintapyynnöt tippumaan aika lailla.
Ostohinta saksasta: 28 000e + karkeasti 2000e kuluja ja muita pyöristelyjä = 30 000e
Co2 päästöt: 295g joten verot lienee Marko:n linkittämän viestin taulukoiden perusteella n. 27,5 %
Verot siis n. 42 000e (Mahdin antama arvio) x 0,275 = 11 550e.
Eli reilu 40 000e:llä saisi V8 M3:n tuotua Suomeen? Voi olla että lähtee alkuvuonna käytettyjenkin hintapyynnöt tippumaan aika lailla.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Laskeskelin ihan samaa. Mielenkiintoista nähdä miten M3:n ja 911:n hinnat muuttuvat nettiautossa. Jos pyyntihinnat mukautuvat uuteen aikaan, niin sitä kautta tulee pienellä viiveellä vielä veromuutoksen toinen aalto mikä tekee tuonnista vieläkin "edullisempaa".static kirjoitti:Joku 2007 lopun E92 M3 voisi olla kyllä aika hyvä veto jos haluaa tämän hyödyn "optimoida".
Ostohinta saksasta: 28 000e + karkeasti 2000e kuluja ja muita pyöristelyjä = 30 000e
Co2 päästöt: 295g joten verot lienee Marko:n linkittämän viestin taulukoiden perusteella n. 27,5 %
Verot siis n. 42 000e (Mahdin antama arvio) x 0,275 = 11 550e.
Eli reilu 40 000e:llä saisi V8 M3:n tuotua Suomeen? Voi olla että lähtee alkuvuonna käytettyjenkin hintapyynnöt tippumaan aika lailla.
Uskoisin että hinnat tulevat väistämättä olemaan jo lähikuukausina selkeästi laskusuunnassa koska kuitenkin ne jotka tuollaisia autoja ostavat ovat sen myös valmiita hakemaan ulkomailta ja ovat tietoisia tästä verotuskäytännöksen muutoksesta. Nettiautossa on nyt jo E92 M3:ia jotka ovat olleet yli vuoden myynnissä. Taloustilanteen ollessa huono tuollaiset autot menevät muutenkin huonosti kaupaksi ja nyt niistä on "yhdessä yössä" hävinnyt tuhansia euroja arvosta. Ne myyjät jotka tuon huomioivat hinnassa saavat autoja kaupaksi ja muut jäävät liikkeisiin.Squamish kirjoitti:[
Laskeskelin ihan samaa. Mielenkiintoista nähdä miten M3:n ja 911:n hinnat muuttuvat nettiautossa. Jos pyyntihinnat mukautuvat uuteen aikaan, niin sitä kautta tulee pienellä viiveellä vielä veromuutoksen toinen aalto mikä tekee tuonnista vieläkin "edullisempaa".
Jos tuollaisen nyt kävisi saksasta hakemassa niin on myös vaikea uskoa että sen arvo tippuu kovin rajusti enää alle sen 40 000e:n ainakaan muutaman seuraavan vuoden sisään. Yksi siihen vaikuttava tekijä on että tähän "uuteen hintaan" verrattuna uusi M3/M4 on korostetun kallis.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Hintojen luulisi sulavan aika nopeasti, koska auton itse maahantuoneet myyjät saavat joka tapauksessa veronpalautuksia (ainakin jos ovat tehneet valituksen). Tappio jää nieltäväksi vain niille jotka ovat maahantuodun auton vähintään toinen omistaja.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Ynnäsin samaa kun kuulin tuon uudistuksen. Ja sitä, että tuli myytyä hyvässä välissä oma Tosin olihan se automaatilla ja kaikilla herkuilla, mutta hintataso laskee kuitenkin. Kuten jo sanottua, monet noista E92M3:sta ovat seisoneet myymättä jo vuoden tuolla. Myydä voi millä vaan hinnalla, mutta jos kaupan haluaa, se hinta on eri. Hinnat korjaantuvat varmaan nopeasti, kesään mennessä jo, niiltä jotka kaupan haluavat tehdä. Se on eri juttu roikuttaa kärryä vaimon mieliksi myynnissä "ei se mee kaupaksi, pakko ajaa itse nyt sitten".static kirjoitti:Joku 2007 lopun E92 M3 voisi olla kyllä aika hyvä veto jos haluaa tämän hyödyn "optimoida".
Ostohinta saksasta: 28 000e + karkeasti 2000e kuluja ja muita pyöristelyjä = 30 000e
Co2 päästöt: 295g joten verot lienee Marko:n linkittämän viestin taulukoiden perusteella n. 27,5 %
Verot siis n. 42 000e (Mahdin antama arvio) x 0,275 = 11 550e.
Eli reilu 40 000e:llä saisi V8 M3:n tuotua Suomeen? Voi olla että lähtee alkuvuonna käytettyjenkin hintapyynnöt tippumaan aika lailla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
pitää muistaa se että mites nämä vittumaiset viranomaiset saattavat reagoida tähän "suuripäästöisyyteen" eli laittavatko lisää vuosittaista käyttömaksua niille autoille - hehän voivat tehdä mielivaltaisesti mitä tahtovat ja kansa maksaa...
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tässä on sellainen kiva puoli, että romuautojen maassa suuripäästöisiä on kadulla noin 100x ihan tavallisia koslia per yksi urheiluauto. Eli rokottaakseen sporttiautoilijaa pitää 99 taviksen kärsiä. Ja sitä ei oikein systeemi kestä, suuremmin. Pienen maksun voivat laittaa lisää, mutta ei mahdottomia. Muutoinhan systeemi voi muuttua jatkossa, paras kun menisi kuppi nurin koko autoverotuksessa kuten puhuttu monta kertaa. Loppuu tämä veivaus.japi2010 kirjoitti:pitää muistaa se että mites nämä vittumaiset viranomaiset saattavat reagoida tähän "suuripäästöisyyteen" eli laittavatko lisää vuosittaista käyttömaksua niille autoille - hehän voivat tehdä mielivaltaisesti mitä tahtovat ja kansa maksaa...
Olen katsellut tällaista: 2oo7-8 Chevrolet Corvette Z06 C6. USA:ssa suht vähän ajetut ovat näköjään 3o-4o t$. Onko kellään kokemusta USA:sta tuonnista, mitä kannattaa huomioida. Vai onko järkevintä hakea esim. Saksasta. Suomen tarjonta on aika olematonta. Ilmeisesti USAn hintaan tulee rahti- ym. satamakulujen lisäksi n. 34% alvia ja tullia ennen autoveroa. Näköjään vastaavan verotusarvoksi on syksyllä katsottu n. 58t. Muutoksia ei kai hirveästi tarvitse näin uusiin tehdä, takasumuvalo ja sivuvilkut ehkä.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä vaan ja Jenkeistä kun tuo niin valot ovat aina ongelma ja mahdollisesti jopa tyyppikatsastaus.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1420440577595.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1420440577595.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Lasit pitää myös olla E-hyväksyttyjä !!!marko kirjoitti:Olen katsellut tällaista: 2oo7-8 Chevrolet Corvette Z06 C6. USA:ssa suht vähän ajetut ovat näköjään 3o-4o t$. Onko kellään kokemusta USA:sta tuonnista, mitä kannattaa huomioida. Vai onko järkevintä hakea esim. Saksasta. Suomen tarjonta on aika olematonta. Ilmeisesti USAn hintaan tulee rahti- ym. satamakulujen lisäksi n. 34% alvia ja tullia ennen autoveroa. Näköjään vastaavan verotusarvoksi on syksyllä katsottu n. 58t. Muutoksia ei kai hirveästi tarvitse näin uusiin tehdä, takasumuvalo ja sivuvilkut ehkä.