Onko täällä kukaan ostanut autoa omalla rahalla !

jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: E46 330Ci avo
F11 530d

Re: Onko täällä kukaan ostanut autoa omalla rahalla !

Viesti Kirjoittaja jaki » 17 Tammi 2018, 16:05

Huivei kirjoitti:
nupaha kirjoitti:
Itse voin tähän todeta entisenä automyyjänä, että meillä rahamiehet, siis isolla R:llä, ostivat autot lähes poikkeuksetta rahoituksella. Raha on kiinni kuulemma paremmassa paikassa, kuin auton käteisostoa varten. Jos saa rahalle 5-6% tuottoa, niin miksi ei ottaisi edullista rahoitusta.
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Tai sitten pitäisi keskustella keitä "Rahamiehet" on ja mitä "lähes poikkeuksetta" oikeastaan tarkoittaa.

Rahamies ei realisoi sijoituksiaan auton ostamiseksi.
Todelliset "rahamiehet" eivät ensinnäkään osta uusia autoja, koska auto on huono sijoitus ylipäätään. Toisaalta: miksi ihmeessä rahamies mitään rahoitusta ottaisi, koska rahaa on muutenkin tarpeeksi (tilillä aina muutama satku ylimääräisenä...) :)
http://www.jakiltech.fi" Nyt BMW diagnostiikkaa täysin uudella tasolla + F-sarjalaistenkin koodaukset

jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: X5 xDrive40e

Viesti Kirjoittaja jva » 17 Tammi 2018, 17:40

Huivei kirjoitti: Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Tai sitten pitäisi keskustella keitä "Rahamiehet" on ja mitä "lähes poikkeuksetta" oikeastaan tarkoittaa.

Rahamies ei realisoi sijoituksiaan auton ostamiseksi.
No, ei fiksu ihminen, oli rahamies tai ei, kyllä pidä tänä päivänä tileilläänkään makaamassa juuri yhtään enempää rahaa kuin tarvitaan jokapäiväisten arkimenojen pyörittämiseen. Tietysti autonostokin voi jollekin olla jokapäiväinen arkimeno.
Se on kyllä totta että fiksu pyrkii välttämään sijoitusten realisointia auton ostamiseen tällä hetkellä kun varmaan lähes jokainen salkku on plussalla. Sitä veroa kun menee ihan tarpeeksi auton ostossa valtiolle jo muutenkin.

Toisaalta, ihan se ja sama miten kukin autonsa rahoittaa ja uhraa ajatuksen sille mikä olisi juuri hänelle sopivin rahoitusratkaisu. Kun harkinnan jälkeen johonkin päätyy, se on hänelle hyvä ratkaisu. Ei muilla siihen juuri pitäisi olla sanomista :)

Risti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Risti » 18 Tammi 2018, 09:19

Täytyy myöntää että huonosti palkattuna tehdasduunarina silmät pyöreinä ihmetellen luen näitä juttuja, miten uuden auton pystyy ostamaan suoraan käteisellä.. mun palkka on veroineen jotain runsaat 1600e/kk eli 10.36e tunnilta.. nykyisen toyotan 8500e ostin melkein kokonaan käteisellä, ei se ollu helppoa, tein viikonlopputöitä sairaalassa, noin 300e/vklp tuli käteen ja tehtaalla sattui olemaan ylitöitä niin paljon että sain 300e ylimääräistä käteen viikossa. Sit myin vähän harrastusvälineitä pois ja lainasin rahaa sukulaisilta 1500e. Sillai sain rahat kasaan ja ostin auton. Ja lainan maksoin takaisin heti kun edellinen vanha autonromu myytiin pois 1600e:lla.. kyl tulee miettineeksi että jos mä pystyn tekemään todella paljon töitä, painamaan pitkiä päiviä nii kyl ansaitsisin saada jotain parempipalkkasta työtä mut ei vaan mistään löydy. Olen hakenut töitä ja päässy työhaastatteluihin mut ei vaan tärppää.. haaveissa olis 30.000e Bemari.. hmm mitenkäs onnistuis..

Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Heguli31 » 18 Tammi 2018, 13:38

Risti kirjoitti:.. haaveissa olis 30.000e Bemari.. hmm mitenkäs onnistuis..
Kannattaa sitten miettiä,että näiden "premium autojen" ylläpito- ja huoltokustannukset on ihan toista luokkaa,kuin esim. Corollassa. Eli jos osamaksu/rahoituslinjalle aiot,niin mieti tarkkaan ja tee laskelmat moneen kertaan. Ei sitten tule yllätyksiä.

wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Viesti Kirjoittaja wsaarja » 18 Tammi 2018, 14:18

Heguli31 kirjoitti:
Kannattaa sitten miettiä,että näiden "premium autojen" ylläpito- ja huoltokustannukset on ihan toista luokkaa,kuin esim. Corollassa.
Onko niissä itseasiassa niin kauheasti eroa? Normaali huolto-osien hintaerot on varmaan marginaaliset jos suhteutetaan koko autoilun kuluihin. Ehkä vakuutusmaksuissa suurin ero tulee vai olenko ihan kuutamolla?

Risti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Risti » 18 Tammi 2018, 15:07

No olen ajatellu korjata mahdollisimman paljon itse korjaukset ja tehdä huollot itse heti ku mahdollinen takuu on ohitse ja en välitä, meneekö huoltokirjasta uskottavuus. No voi silti olla kalliimpaa kuin vanhan corollan ylläpito. Vakuutuksista ja veroista en tosin tiiä.

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: F10 520d xDrive 2014
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 18 Tammi 2018, 16:00

wsaarja kirjoitti:
Heguli31 kirjoitti:
Kannattaa sitten miettiä,että näiden "premium autojen" ylläpito- ja huoltokustannukset on ihan toista luokkaa,kuin esim. Corollassa.
Onko niissä itseasiassa niin kauheasti eroa? Normaali huolto-osien hintaerot on varmaan marginaaliset jos suhteutetaan koko autoilun kuluihin. Ehkä vakuutusmaksuissa suurin ero tulee vai olenko ihan kuutamolla?
On isot erot (sekä huolloissa, että vakuutuksissa). Nimimerkillä pitkään taloudessa BMW ja jokin toinen merkki

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: F31 318dA -14

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 18 Tammi 2018, 18:25

Ei se huoltokustannuskaan valtava ole, kun n. 35tkm välein pajalla tarvitsee käydä. Viimeksi osui "iso huolto", eikä edes toimintatonnia mennyt. Äkkiä tulee vanhan auton korjaukset kalliimmaksi, jos ei itse ilmaiseksi tee ja metsästä käytettyjä osia. Auton arvon putoaminen on se joka maksaa paljon.

Risti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Risti » 19 Tammi 2018, 10:29

Wonderi kirjoitti:Ei se huoltokustannuskaan valtava ole, kun n. 35tkm välein pajalla tarvitsee käydä. Viimeksi osui "iso huolto", eikä edes toimintatonnia mennyt. Äkkiä tulee vanhan auton korjaukset kalliimmaksi, jos ei itse ilmaiseksi tee ja metsästä käytettyjä osia. Auton arvon putoaminen on se joka maksaa paljon.
Juu kerran mulla oli vm1999 vw polo ja korjasin ite sitä aina ja usein ostin käytettyjä varaosia Ebayn kautta suoraan saksan autopurkaamoista. Silloin autoilu tuli uskomattonan halvaksi. Sama ei taida onnistua joltain vuoden 2013-> bemarin kanssa vai onnistuisko?

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: F31 318dA -14

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 01 Helmi 2018, 15:32

Kajon hankkii 180kpl G30 520d xDrive takseja leasingillä.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/taks ... a/jN8rzsRt