Paikkamaalikynä

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
djjari
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 11 Helmi 2011, 21:15

tietäisköhän joku löytyykö jostain muualta kun merkkiliikkeestä kyseisen värikoodin mallia

BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

elikkä ihan naarmujen ja kiveniniskujen paikkaamiseen,merkkiliikkeesä tarjosivat tuota maalia hintaan 23,50€

aika kallis mielestäni,voiskohan jostain saada halvemmalla
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

Ihan normaali hinta tuo reilu pari kymppiä noista, muillakin kuin bemarilla. Ebaysta saattaa hyvällä tuurillä löytää muutaman euron halvemmalla. Ne ei kyllä yleensä ole bemun orkkiksia mutta ei haitanne.
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

ostin itse Scmiedmannilta ja muistaakseni oli luokkaa 23 €. Siinä on "kynsilakkapulloissa" väri ja lakka. Sai sieltä nopeammin, kuin maahantuojalta.
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

Itse hain Laakkoselta kun siitä satuin ohi ajamaan. Löytyi ihan hyllystä vaikka hiukan harvinaisempi väri kyseessä.
Matlock
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Touko 2014, 22:27

Tuolla maalikynällä ei sitten näkyvistä paikoista mielestäni kannata alkaa paikkamaalaamaan. Ehkä jostain puskurin alaosista korkeintaan, konepeltiä tuolla tavalla ei saa mitenkään hyvin paikkamaalattua. Itse ostin tuollaisen, kun ajattelin muutamaa kiveniskemää korjata. Vaikka kuinka pieteetillä tämän työn suoritin, ei siitä mielestäni saanut tarpeeksi hyvää. Tämä vaan tiedoksi, kun mietitte tuota kiveniskemien korjausta tällä tavoin. Erityisesti uudehkoissa autoissa.
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

No eihän tuolla virheetöntä/huomaamatonta tietenkään saa. Mutta kun jaksaa nysvätä niin saa kyllä ihan siedettävän. Kyllä itse olen ihan konepeltiä ja A-pilareiden kiveniskemiä korjaillut. Parempi sekin kuin jättää ne ruostumaan ja toisaalta vähemmän sellainen korjattukin kohta näkyy kuin korjaamaton kiveniskemä, riippuen toki vähän pohjamaalinkin väristä.

Sitähän setissä olevaa pensseliä ei kannata käyttää, se on hommaan ihan liian suuri. Itse olen käyttänyt huomattavasti ohuempia askartelusiveltimiä tai hammastikkua jolla maali kiveniskemään laitetaan. Väriä koloon ja lakkaa päälle. Sitten jos jaksaa voi myöhemmin vesihiomapaperilla/hiomatahnoilla koittaa vielä viimeistellä.
Ei-metallihohtoväreistä varsinkin saa suht huomaamattomia niin että pitää tietää mihin katsoa jos haluaa löytää kiveniskemän.
McJones
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:59
Auto: F30 330e
996 C4S

Vesissä hiomalla saa hyvin varmistettua myös vaurion laajentamisen isommalle alalle. Nuo paikkamaalikynän aineet tottelee hyvin vahvempia liuottimia, eli yksi tapa tehdä homma on laittaa ns. reilusti ja sen jälkeen tasoitella/pyyhkiä liiat pois sopivien kemikaalien myötävaikutuksella.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Yks tapa on myös viedä nää koslat jossain vaiheessa jonkinsortin autodentisteille. Ne korjaa tollaset kivensiskemät, pikku lommot ja naarmut kuntoon. Mut toki se maksaa enempi kuin tuollainen kynä.
Vastaa Viestiin