Kelloketju
Itselläni on aika lailla käytössä joka päivä Polar Loop, joka ostettiin urheilua varten. Aikoinaan käytin Suunto T4C-kelloa mutta tuo Polar on sen korvannut. Arkikello on Tag Heuer Kirium ja juhlakellona Raymond Weil Collection Parsifal (9541). Pukua varten on tietysti sitten vielä kultainen taskukello vitjalla, arviolta 1900-luvun alkupuolelta. Eipä sitä ole tullut käytettyä.
Tässä kuva Tagista ja Raymond Weilista:
Tässä kuva Tagista ja Raymond Weilista:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Omega De Ville Hour Vision: http://www.omegawatches.com/fileadmin/t ... mpagne.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut marko, 09 Kesä 2015, 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 67
- Liittynyt: 07 Kesä 2013, 14:17
- Auto: F10 530d xDrive M-sport
- Paikkakunta: Seinäjoki
Juu, tosin tuossa mun ekassa viestissä oli virhe, ollut siis kädessä vuodesta 2003 asti.m3iss3li kirjoitti:Vai että vielä kellomiehiäkin, aivan sikamagee tuo Schumi. Livenä mielestäni pääsee paremmin oikeuksiinsa.Jalippo kirjoitti:Omega Speedmaster, Schumacher limited edition, 5555 kpl valmistettu ja ilmeisesti 3 suomessa.
Ollut ranteessa vuodesta 2013 lähtien.
Käytön jälkeä näkyy ja viime vuonna Minskissä tuo sai ikävästi kosteutta sisäänsä 110 asteisen saunan ja porealtaan yhteydessä. Vähän näkyy huollosta huolimatta jälkiä, eli ei ole enää virheetön. :(
Limited edition on siitä huono kun ei saanut uutta kellotaulua.
Tavallaan tekis mieli ostaa uusi samantyylinen automaattikello, mutta en ole raaskinut kun tätäkin kelloa on huollettu 12 vuoden aikana vähintään yhden omegan verran.
Ex: BMW E91 318dA LCI, Audi A4 B7 2.0 TDI, BMW E61 530dA, Seat Leon 1.8T Top Sport
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
^Ajattelinkin että tuossa hankintavuodessa pitää olla virhe.
Minulla on ollut näillä näppäimillä 10vuotta tämä omani. Omega Seamaster AquaTerra Automatic.
Muutaman vuoden ikäisenä koneistoa jouduttiin korjaamaan lähettämällä Sveitsissä asti.
Ihan tarkkaan en muista miten kello silloin käyttäytyi mutta vikaa siis oli...jotain jumitusta kuitenkin?
Minulla on ollut näillä näppäimillä 10vuotta tämä omani. Omega Seamaster AquaTerra Automatic.
Muutaman vuoden ikäisenä koneistoa jouduttiin korjaamaan lähettämällä Sveitsissä asti.
Ihan tarkkaan en muista miten kello silloin käyttäytyi mutta vikaa siis oli...jotain jumitusta kuitenkin?
Mekaaniset kellot on siitä huonoja, että ne eivät kestä juurikaan iskuja. Itse vedin viime talvena lipat tsygällä ja murtuneen kylkiluun lisäksi myös kello meni remonttiin, joka maksoi lähes 500. No, kello olisi joka tapauksessa pitänyt määräaikaishuoltaa.
Itse olen kanssa jossain määrin hurahtanut. Päivittäiskäytössä on Omega seamaster proffa ja toinen automaatti on Tag Heuer Monaco chrono. Omega on ollut käytössä 12 vuotta ja juuri käynyt "inspection kakkosessa".
Monaco on sitten tuoreempi hankinta viime syksyltä.
Tää kellokuume on kyllä paha. Gmt-master himottaisi. Tai joku mahdollisimman simppeli Panerai. Tai jos oikeasti olis Lompakossa painetta, niin platinaDaytona turkoosilla taululla..
Monaco on sitten tuoreempi hankinta viime syksyltä.
Tää kellokuume on kyllä paha. Gmt-master himottaisi. Tai joku mahdollisimman simppeli Panerai. Tai jos oikeasti olis Lompakossa painetta, niin platinaDaytona turkoosilla taululla..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 09 Heinä 2015, 09:07
- Auto: BMW Z4 sDrive 28i vm. -12
Mekaanisiin kelloihin on tullut hiukan hurahdettua muutamien viime vuosien aikana.
Tällä hetkellä kaapista löytyy:
Tag Heuer Carrera cal 1887 (pyhäkellona)
Steinhart Ocean One (arkikellona)
Tissot Seastar PR516 (vm n. 1970, pukukellona)
Leijona vetokello (vm n. 1950, vitriinin komistuksena)
+muutama patterikello vuosien varrelta
Tällä hetkellä kaapista löytyy:
Tag Heuer Carrera cal 1887 (pyhäkellona)
Steinhart Ocean One (arkikellona)
Tissot Seastar PR516 (vm n. 1970, pukukellona)
Leijona vetokello (vm n. 1950, vitriinin komistuksena)
+muutama patterikello vuosien varrelta
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
Posti toi tuollaisen "hienon" sävysävyyn rannekkeen
- Liitteet
-
- IMG_2832_m.JPG (370.36 KiB) Katsottu 12450 kertaa
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 11 Helmi 2014, 17:57
- Auto: BMW 330e Touring xDrive 2021
Löytyy monenlaisia automaattikelloja, mm. Breitling Colt Automatic, Corum kultakello 70-luvulta, Junkers, Casio jne. Nyt löytyy jopa pitkän harkinnan jälkeen aktiivisuusranneke (Garmin), johon olen ollut tyytyväinen, mutta kelloista en kyllä luovu...aina on jotain ranteessa, kun lähdetään liikenteeseen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 94
- Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
- Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu
Käyttiksenä tällä hetkellä Omega Seamaster Planet Ocean. Breitling Superocean 44 lähti vaihdossa.
Jollain tavalla "harrastanut" kello kymmenisen vuotta. Ennen tämän hankintaa Omega merkkinä ei tuntunut mitenkään hirveän kiinnostavalta.
Ulkonäkö ja brändi ei juurikaan houkutellut. Hankinnan jälkeenkään ei oikein sytyttänyt, mutta ajan myötä kelloon on ihastunut. Plussaa on myös ettei kello juurikaan herätä huomiota, vaikka onkin isohko 45,5mm.
Jollain tavalla "harrastanut" kello kymmenisen vuotta. Ennen tämän hankintaa Omega merkkinä ei tuntunut mitenkään hirveän kiinnostavalta.
Ulkonäkö ja brändi ei juurikaan houkutellut. Hankinnan jälkeenkään ei oikein sytyttänyt, mutta ajan myötä kelloon on ihastunut. Plussaa on myös ettei kello juurikaan herätä huomiota, vaikka onkin isohko 45,5mm.
- Liitteet
-
- Image1.jpeg (273.21 KiB) Katsottu 12058 kertaa
Erittäin hieno PO! Sukulaismiehellä on sama kello ja monta kertaa tullut ihailtua.GranC kirjoitti:Käyttiksenä tällä hetkellä Omega Seamaster Planet Ocean. Breitling Superocean 44 lähti vaihdossa.
Jollain tavalla "harrastanut" kello kymmenisen vuotta. Ennen tämän hankintaa Omega merkkinä ei tuntunut mitenkään hirveän kiinnostavalta.
Ulkonäkö ja brändi ei juurikaan houkutellut. Hankinnan jälkeenkään ei oikein sytyttänyt, mutta ajan myötä kelloon on ihastunut. Plussaa on myös ettei kello juurikaan herätä huomiota, vaikka onkin isohko 45,5mm.
Itsekin päivittelin kalustoa hetki sitten. Tässä keepperi.
- Liitteet
-
- IMG_20161026_233134.jpg (430.13 KiB) Katsottu 12018 kertaa
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Oma suosikkini on 19.8.2005 ostamani GMT Master II Coke. Myös täysmusta ja Pepsi -rinkulat löytyvät, mutta en koskaan lähtenytkään vaihtamaan niitä kausien mukaan mikä alunperin oli ajatuksena. Rollet on mukavia kelloja, koska niitä ei huomaa kukaan ei-harrrastaja
Jokaisella kelloharrastajalla on varmasti yksi kello joka olisi pitänyt aikoinaan ostaa, mutta jostain syystä ei ostanut. Itselläni kyseinen kello on IWC:n polished stainless GST, jota valmistettiin vuosina 1998-2003. Jos löytäisin '02-'03 mallisen kellon, niin ostaisin sen heti. Kello on ensinäkymältä todella ruma, mutta mitä pidempään sitä katsoo, sitä paremman näköiseksi se muuttuu. Itseäni kellossa viehättää sen funktionaalinen yksinkertaisuus. Se muistuttaa Hans Hilfikerin suunnittelemaa "sveitsiläisen rautatieaseman kelloa" ja toisaalta myös voisi ajatella että kello olisi Dieter Ramsin kädenjälkeä. Kyseinen kello oli aikoinaan hyvinkin järkevän hintainen (ca. 5 500eur), mutta nyt erinomaisessa kunnossa olevien yksilöiden hinta on lähtenyt nousemaan. Kello on erittäin harvinainen ja niitä ei tunnu olevan missään myynnissä
Jokaisella kelloharrastajalla on varmasti yksi kello joka olisi pitänyt aikoinaan ostaa, mutta jostain syystä ei ostanut. Itselläni kyseinen kello on IWC:n polished stainless GST, jota valmistettiin vuosina 1998-2003. Jos löytäisin '02-'03 mallisen kellon, niin ostaisin sen heti. Kello on ensinäkymältä todella ruma, mutta mitä pidempään sitä katsoo, sitä paremman näköiseksi se muuttuu. Itseäni kellossa viehättää sen funktionaalinen yksinkertaisuus. Se muistuttaa Hans Hilfikerin suunnittelemaa "sveitsiläisen rautatieaseman kelloa" ja toisaalta myös voisi ajatella että kello olisi Dieter Ramsin kädenjälkeä. Kyseinen kello oli aikoinaan hyvinkin järkevän hintainen (ca. 5 500eur), mutta nyt erinomaisessa kunnossa olevien yksilöiden hinta on lähtenyt nousemaan. Kello on erittäin harvinainen ja niitä ei tunnu olevan missään myynnissä
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded