Meneeköhän BMW mukaan autoveroalennuskampanjaan kuten mm. Mersu?
Ei sen puoleen, olen vaihtamassa autoa vasta kahden vuoden kuluttua, jolloin veroale varmasti tuntuu.
yES
Autoveroalennus?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Mikä on Mersun veroalekampanja?
Jos verotuksen muutos on sitä luokkaa, mitä julkisuudessa on laskettu eli muutamia tonneja, niin ei pitäisi olla mitään merkitystä auton vaihtoon, ehkä sillä säästyneellä tonnilla voisi ostaa jonkin kivan lisävarusteen.
Jos verotuksen muutos on sitä luokkaa, mitä julkisuudessa on laskettu eli muutamia tonneja, niin ei pitäisi olla mitään merkitystä auton vaihtoon, ehkä sillä säästyneellä tonnilla voisi ostaa jonkin kivan lisävarusteen.
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... tiset.html" onclick="window.open(this.href);return false;laituri kirjoitti:Mikä on Mersun veroalekampanja
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Dänks, eli huomattava alennus, joka ajaa suomalaisia autokaupoille.TJJ kirjoitti:http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... tiset.html" onclick="window.open(this.href);return false;laituri kirjoitti:Mikä on Mersun veroalekampanja
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Joo-olaituri kirjoitti:Dänks, eli huomattava alennus, joka ajaa suomalaisia autokaupoille.TJJ kirjoitti:http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... tiset.html" onclick="window.open(this.href);return false;laituri kirjoitti:Mikä on Mersun veroalekampanja
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22
Onko jossain todettu että alennus olisi 5% nykyisestä veron määrästä? Varmasti tulee olemaan isompi ale vähäpäästöisistä autoista.
Sen olen oppinut bemareista, että ei ikinä kannata ostaa autoa ilman hyvää kampanjaa. Uskomatonta, että joku vielä maksaa bemarin automaatista 3 teur kun tietää että 3kk odottamalla saa sen ja joko navin/nelivedon ilmaiseksi
Sen olen oppinut bemareista, että ei ikinä kannata ostaa autoa ilman hyvää kampanjaa. Uskomatonta, että joku vielä maksaa bemarin automaatista 3 teur kun tietää että 3kk odottamalla saa sen ja joko navin/nelivedon ilmaiseksi
Rahaa se on kaksi tonniakin.
Jos vaihtoehtona on maksaa valtiolle 2000€ tyhjästä, tai odottaa hieman ja pitää rahat itse, olisi minulle helppo valinta.
Tai hankkia samalla rahalla paremmat varusteet autoon.
Jokainen tietysti tekee päätöksen oman tarpeensa mukaan.
Jos vaihtoehtona on maksaa valtiolle 2000€ tyhjästä, tai odottaa hieman ja pitää rahat itse, olisi minulle helppo valinta.
Tai hankkia samalla rahalla paremmat varusteet autoon.
Jokainen tietysti tekee päätöksen oman tarpeensa mukaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Juu tottakai se 2000€ on rahaa, mutta ei varmasti ole kennellekkään kynnys ostaessa 50.000€ autoa? Ymmärtääkseni tämä alennus tulee portaittain eli vuonna 2019 olisi kaikki nyt suunnitellut veroalennuksen voimassa.Kaptah kirjoitti:Rahaa se on kaksi tonniakin.
Jos vaihtoehtona on maksaa valtiolle 2000€ tyhjästä, tai odottaa hieman ja pitää rahat itse, olisi minulle helppo valinta.
Tai hankkia samalla rahalla paremmat varusteet autoon.
Jokainen tietysti tekee päätöksen oman tarpeensa mukaan.
Toki kaikki mitä saadaan valtiolta takaisin on aina hyvä ja toivottavasti tämä toisi suomeen paremmin varusteltuja autoja.
Tämä veropyörittely on sitä paitsi nollasummapeliä, eli tuo veron määrä maksetaan sitten jonain toisena verona valtiolle. Määrätty määrä pitää veroa kerätä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
- Auto: F11 520d
Valtion kannalta ehkä nollasummapeliä, mutta yksittäisen verovelvollisen kannalta kyse voi olla tuhansien eurojen verosäästöistä. Niin se aikaisemmillakin autoveron muuttamisen kerroilla on ollut. Vuonna 2008 dieselkoneisten E60:n hinta putosi verouudistuksessa noin 10 tonnia, eikä sitä ainakaan ajoneuvoverossa huomioida mitenkään. Ajoneuvoveroa maksetaan sentilleen yhtä paljon niin 2007 kuin 2008 rekisteröidystä autosta, vaikka toisen hankintahinnasta on maksettu autoveroa about 10 tonnia vähemmän. En tuota kutsuisi nollasummapeliksi, mutta kukin tyylillään.salmol kirjoitti:Tämä veropyörittely on sitä paitsi nollasummapeliä, eli tuo veron määrä maksetaan sitten jonain toisena verona valtiolle. Määrätty määrä pitää veroa kerätä.
Nyt ei onneksi tarvitse pitkään enää ihmetellä, koska valtiovarainministeri A. Stubb lupasi tiedottaa verouudistuksesta vielä kesäkuun aikana.
Juuri näin. Oma veikkaukseni on, että alle 100g co2-autot saavat isoimman alennuksen. Julkinen keskustelu on ollut suorastaan vajaaälyistä. Totta kai 60 000 + euron auton omalla rahalla ostavan kannattaa odottaa Stubbin esiintuloa. Kyse ei todellakaan ole parista tonnista vaan paljon isommista rahoista. Eri asia on, jos ostaa Polon tai halvimman Octavian. Tietysti vaihtoauton arvo laskee myös, mutta BMW:n alfamaisella arvonlaskukertoimella uuteen vaihtaja todennäköisesti tulee säästämään. Tänään netissä pop-uppina pomppasi 4v Volvo V70 (jossa kivikautinen automaatti lähes 10 litran kaupunkikulutuksella), josta pyydettiin melkein yhtä paljon kuin vastaavan ikäisestä F07:sta, vaikka jälkimmäinen maksoi uutena tuplasti. F07 taitaa olla arvonlaskuprosentin osalta Suomen eniten arvoaan pudottava auto. Onhan se todella ruma, mutta silti mielestäni valovuoden parempi kuin V70. Sain itse aikoinaan 5v Volkkarista 60% uuden hinnasta, BMW:n arvo tippuu yleensä 3 vuodessa puoleen. Ei missään tapauksessa kannata ostaa uutta autoa ennen autoveropäätöstä, koska nykyisen auton arvo on jo diskontattu veropäätöstä odotellessa. Ainoa poikkeus on ehkä F36 tarjouspaketilla. Hintaero olikin Suomessa aivan järjetön verrattuna F30:een.herr Quandt kirjoitti:Valtion kannalta ehkä nollasummapeliä, mutta yksittäisen verovelvollisen kannalta kyse voi olla tuhansien eurojen verosäästöistä. Niin se aikaisemmillakin autoveron muuttamisen kerroilla on ollut. Vuonna 2008 dieselkoneisten E60:n hinta putosi verouudistuksessa noin 10 tonnia, eikä sitä ainakaan ajoneuvoverossa huomioida mitenkään. Ajoneuvoveroa maksetaan sentilleen yhtä paljon niin 2007 kuin 2008 rekisteröidystä autosta, vaikka toisen hankintahinnasta on maksettu autoveroa about 10 tonnia vähemmän. En tuota kutsuisi nollasummapeliksi, mutta kukin tyylillään.salmol kirjoitti:Tämä veropyörittely on sitä paitsi nollasummapeliä, eli tuo veron määrä maksetaan sitten jonain toisena verona valtiolle. Määrätty määrä pitää veroa kerätä.
Nyt ei onneksi tarvitse pitkään enää ihmetellä, koska valtiovarainministeri A. Stubb lupasi tiedottaa verouudistuksesta vielä kesäkuun aikana.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Pudottaa veron pois vaan kokonaan alle 100g/km päästäviltä ja tuplataan yli 100g autoilta. Alkaa vähitellen hajottamaan tämä veivaus. Varakkaat hyötyy kun ostavat uusia kalliita hybridejä, tavallinen kansa joutuu kärvistelemään entistä pahemmin kun muiden vero nousee tai pysyy ennallaan. Ei ole tajuttu, miksi autoveroa pitää laskea tai siis poistaa. Siihen on turha yrittää tätä saastejuttua sotkea, kun sillä muutoinkaan ei ole mitään merkitystä. Kunhan vaan varmistetaan, että suurimpia hyötyjiä ovat yli 100ke autojen ostajat.
Tuota kirjoittaessani minulla ei ollut tiedossa, että autoveron alennus vielä mahdollisesti jaetaan koko vaalikaudelle.laituri kirjoitti:Juu tottakai se 2000€ on rahaa, mutta ei varmasti ole kennellekkään kynnys ostaessa 50.000€ autoa? Ymmärtääkseni tämä alennus tulee portaittain eli vuonna 2019 olisi kaikki nyt suunnitellut veroalennuksen voimassa.Kaptah kirjoitti:Rahaa se on kaksi tonniakin.
Jos vaihtoehtona on maksaa valtiolle 2000€ tyhjästä, tai odottaa hieman ja pitää rahat itse, olisi minulle helppo valinta.
Tai hankkia samalla rahalla paremmat varusteet autoon.
Jokainen tietysti tekee päätöksen oman tarpeensa mukaan.
Toki kaikki mitä saadaan valtiolta takaisin on aina hyvä ja toivottavasti tämä toisi suomeen paremmin varusteltuja autoja.
Kerrankin olisi hyvä verrata Ruotsiin, siellä on toki enemmän asukkaita ja parempi ostovoima ja taloudellinen tilanne.
Kuitenkin siellä myydään ymmärtääkseni 300 000 uutta autoa vuodessa ja uskon että autoala työllistää suhteessa enemmän kuin meillä?
Uskon, että jos meillä siirryttäisiin samaan verotuskäytäntöön, valtio saisi huomattavasti suuremmat verotulot ja työllisyyden autoalalta.
Myös pidemmällä ajalla sen jälkeen, kun autoverotuksen synnyttämä paine uudempiin autojen hankintaan purkautuisi.
Laskelmissa jätetään myös täysin vaille huomiota uusien autojen turvallisuuden parantumisen myötä tulevat säästöt liikennekuolemien- ja loukkaantumisten osalta.
Suomen päättäjiä ei kiinnosta tippaakaan keskiluokan hyvinvointi, vain se, kuinka verottamalla saadaan rahat pois mahdollisimman tehokkaasti. Jopa VM.n virkamies perusteli autoveron säilyttämistä sillä, että se on epäreilu niitä kohtaan, joilla on uusi auto.
Itse jätin uuden hankkimatta, kun autovero + ALV muodosti auton hinnasta 47%.
ALV unohdetaan myös aina, kun autojen hinnoista keskustellaan.
Sama juttu. En osta autoa Suomen rekisteriin, ennen kuin autovero poistuu kokonaan. Ei varmasti paranna taloustilannetta tämä asioiden panttaaminen ja sosialistinen sääntely. Mutta maassa maan tavalla...Kaptah kirjoitti: Itse jätin uuden hankkimatta, kun autovero + ALV muodosti auton hinnasta 47%.
ALV unohdetaan myös aina, kun autojen hinnoista keskustellaan.
Suomessa on veroa asioissa paljon enemmän kuin annetaan ymmärtää. Vähänkään kalliimmissa autoissa vähintään puolet veroa, polttoaineessa 75 % jne. Näitä maksetaan palkasta, josta työnantaja maksaa kuluja 20-30 % ja josta vähänkään järkevällä palkalla työntekijä maksaa 40-55 % ml. eläkemaksut ja työttömyysvakuutusmaksu, joita ei oteta mukaan, kun puhutaan veroista tai kansainvälisistä vertailuista, jotta asia näyttäisi sen viisi prosenttiyksikköä paremmalta. Eli jo palkasta jää valtiolle reilusti enemmän kuin mitä työntekijä saa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Tässä Timo Heinosen (kansanedustaja, Kokoomus) kirjoutus aiheesta eli nyt vain kaikki autokaupoille:
Nyt saatiin linjaus autoveroalennuksesta ja sen toteuttamistavasta. Autoveron määrä alenee autoilla, joiden ominaishiilidioksidipäästö on enintään 140 g/km. Veronalennus toteutetaan neljässä samansuuruisessa vaiheessa vuosina 2016–2019.
Hallitusohjelman mukaisesti autoveroa lasketaan hallituskauden aikana siten, että verotuottovaikutus vuoden 2019 tasolla on noin 200 miljoonaa euroa. Autoveron ympäristöohjauksen tehostamiseksi veronalennus painottuu selvästi pienipäästöisten autojen eduksi.
Veroprosentti määräytyy yksinomaan ominaishiilidioksidipäästön perusteella
Veronalennukset toteutetaan autoveron nykyistä tekniikkaneutraalia rakennetta noudattaen. Auton veroprosentti määräytyy yksinomaan ominaishiilidioksidipäästön perusteella ajoneuvon teknologiasta riippumatta. Autoveron määrä lasketaan veroprosentin suuruisena ajoneuvon yleisestä vähittäismyyntihinnasta.
Autolla, jonka päästö vastaa uusien autojen nykyistä keskipäästöä, eli noin 124 g/km, vero alenee suhteellisesti 13 %. Suhteellisesti voimakkaimmin kevennys kohdentuu autoihin, joiden hiilidioksidipäästö on alle 65 g/km. Näiden sähköllä ladattavien hybridiautojen vero alenee suhteellisesti enimmillään 52 %. Autoveron fiskaalisesta luonteesta johtuen myös nollapäästöisille autoille jää vähäinen vero. Autovero alenee näillä autoilla suhteellisesti 46 % nykytasosta.
Vero ei alene niillä autoilla, joiden päästöt ylittävät 140 g /km. Veroalennus ei koske moottoripyöriä, koska niiltä puuttuvat päästötiedot.
Veroalennus toteutetaan neljässä vaiheessa
Veronalennus toteutetaan neljässä samansuuruisessa vaiheessa vuosien 2016–2019 alussa. Alennuksen vaiheittaisen voimaantulon tarkoituksena on se, että kuluttajat ja autoalan toimijat voivat sopeuttaa toimintansa veromuutokseen, eikä esimerkiksi merkittäviä äkillisiä varasto-arvojen alenemisia tapahtuisi.
Suhteutettuna uusien autojen hintaan tai arvonalenemiseen yksittäinen vuoden alussa voimaantuleva veronalennus jää sen verran pieneksi, ettei kuluttajilla ole merkittävää kannustinta lykätä auton hankintaa veromuutosten johdosta. Euromääräinen veronalennus on suurimmillaan 82 gramman päästötasolla. Esimerkiksi alun perin 32 000 euron hintaisilla autoilla vero alenee tällöin vuosittain noin 470 euroa. Samanhintaisten, mutta nykyistä keskipäästöä 124 g /km vastaavien autojen vero alenee noin 260 euroa vuosittain.
Hallituksen esitys annetaan syksyllä
Hallituksen esitys autoverolain muuttamisesta annetaan syksyllä 2015 valtion vuoden 2016 talousarvioesityksen yhteydessä. Esitys menee tämän jälkeen eduskunnan käsiteltäväksi ja eduskunta päättää loppuvuoden aikana lain lopullisesta sisällöstä ja hyväksymisestä.
Teslan hankintaa miettiville tämä on toki hyvä uutinen.
Nyt saatiin linjaus autoveroalennuksesta ja sen toteuttamistavasta. Autoveron määrä alenee autoilla, joiden ominaishiilidioksidipäästö on enintään 140 g/km. Veronalennus toteutetaan neljässä samansuuruisessa vaiheessa vuosina 2016–2019.
Hallitusohjelman mukaisesti autoveroa lasketaan hallituskauden aikana siten, että verotuottovaikutus vuoden 2019 tasolla on noin 200 miljoonaa euroa. Autoveron ympäristöohjauksen tehostamiseksi veronalennus painottuu selvästi pienipäästöisten autojen eduksi.
Veroprosentti määräytyy yksinomaan ominaishiilidioksidipäästön perusteella
Veronalennukset toteutetaan autoveron nykyistä tekniikkaneutraalia rakennetta noudattaen. Auton veroprosentti määräytyy yksinomaan ominaishiilidioksidipäästön perusteella ajoneuvon teknologiasta riippumatta. Autoveron määrä lasketaan veroprosentin suuruisena ajoneuvon yleisestä vähittäismyyntihinnasta.
Autolla, jonka päästö vastaa uusien autojen nykyistä keskipäästöä, eli noin 124 g/km, vero alenee suhteellisesti 13 %. Suhteellisesti voimakkaimmin kevennys kohdentuu autoihin, joiden hiilidioksidipäästö on alle 65 g/km. Näiden sähköllä ladattavien hybridiautojen vero alenee suhteellisesti enimmillään 52 %. Autoveron fiskaalisesta luonteesta johtuen myös nollapäästöisille autoille jää vähäinen vero. Autovero alenee näillä autoilla suhteellisesti 46 % nykytasosta.
Vero ei alene niillä autoilla, joiden päästöt ylittävät 140 g /km. Veroalennus ei koske moottoripyöriä, koska niiltä puuttuvat päästötiedot.
Veroalennus toteutetaan neljässä vaiheessa
Veronalennus toteutetaan neljässä samansuuruisessa vaiheessa vuosien 2016–2019 alussa. Alennuksen vaiheittaisen voimaantulon tarkoituksena on se, että kuluttajat ja autoalan toimijat voivat sopeuttaa toimintansa veromuutokseen, eikä esimerkiksi merkittäviä äkillisiä varasto-arvojen alenemisia tapahtuisi.
Suhteutettuna uusien autojen hintaan tai arvonalenemiseen yksittäinen vuoden alussa voimaantuleva veronalennus jää sen verran pieneksi, ettei kuluttajilla ole merkittävää kannustinta lykätä auton hankintaa veromuutosten johdosta. Euromääräinen veronalennus on suurimmillaan 82 gramman päästötasolla. Esimerkiksi alun perin 32 000 euron hintaisilla autoilla vero alenee tällöin vuosittain noin 470 euroa. Samanhintaisten, mutta nykyistä keskipäästöä 124 g /km vastaavien autojen vero alenee noin 260 euroa vuosittain.
Hallituksen esitys annetaan syksyllä
Hallituksen esitys autoverolain muuttamisesta annetaan syksyllä 2015 valtion vuoden 2016 talousarvioesityksen yhteydessä. Esitys menee tämän jälkeen eduskunnan käsiteltäväksi ja eduskunta päättää loppuvuoden aikana lain lopullisesta sisällöstä ja hyväksymisestä.
Teslan hankintaa miettiville tämä on toki hyvä uutinen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
- Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru
Kaikille tulee polttoaineveron ja vuotuisen käyttömaksun korotus, että alentunut verokertymä kompensoidaan, jipii!laituri kirjoitti:Tässä Timo Heinosen (kansanedustaja, Kokoomus) kirjoutus aiheesta eli nyt vain kaikki autokaupoille:
Nyt saatiin linjaus autoveroalennuksesta ja sen toteuttamistavasta. Autoveron määrä alenee autoilla, joiden ominaishiilidioksidipäästö on enintään 140 g/km. Veronalennus toteutetaan neljässä samansuuruisessa vaiheessa vuosina 2016–2019.
Hallitusohjelman mukaisesti autoveroa lasketaan hallituskauden aikana siten, että verotuottovaikutus vuoden 2019 tasolla on noin 200 miljoonaa euroa. Autoveron ympäristöohjauksen tehostamiseksi veronalennus painottuu selvästi pienipäästöisten autojen eduksi.
Veroprosentti määräytyy yksinomaan ominaishiilidioksidipäästön perusteella
Veronalennukset toteutetaan autoveron nykyistä tekniikkaneutraalia rakennetta noudattaen. Auton veroprosentti määräytyy yksinomaan ominaishiilidioksidipäästön perusteella ajoneuvon teknologiasta riippumatta. Autoveron määrä lasketaan veroprosentin suuruisena ajoneuvon yleisestä vähittäismyyntihinnasta.
Autolla, jonka päästö vastaa uusien autojen nykyistä keskipäästöä, eli noin 124 g/km, vero alenee suhteellisesti 13 %. Suhteellisesti voimakkaimmin kevennys kohdentuu autoihin, joiden hiilidioksidipäästö on alle 65 g/km. Näiden sähköllä ladattavien hybridiautojen vero alenee suhteellisesti enimmillään 52 %. Autoveron fiskaalisesta luonteesta johtuen myös nollapäästöisille autoille jää vähäinen vero. Autovero alenee näillä autoilla suhteellisesti 46 % nykytasosta.
Vero ei alene niillä autoilla, joiden päästöt ylittävät 140 g /km. Veroalennus ei koske moottoripyöriä, koska niiltä puuttuvat päästötiedot.
Veroalennus toteutetaan neljässä vaiheessa
Veronalennus toteutetaan neljässä samansuuruisessa vaiheessa vuosien 2016–2019 alussa. Alennuksen vaiheittaisen voimaantulon tarkoituksena on se, että kuluttajat ja autoalan toimijat voivat sopeuttaa toimintansa veromuutokseen, eikä esimerkiksi merkittäviä äkillisiä varasto-arvojen alenemisia tapahtuisi.
Suhteutettuna uusien autojen hintaan tai arvonalenemiseen yksittäinen vuoden alussa voimaantuleva veronalennus jää sen verran pieneksi, ettei kuluttajilla ole merkittävää kannustinta lykätä auton hankintaa veromuutosten johdosta. Euromääräinen veronalennus on suurimmillaan 82 gramman päästötasolla. Esimerkiksi alun perin 32 000 euron hintaisilla autoilla vero alenee tällöin vuosittain noin 470 euroa. Samanhintaisten, mutta nykyistä keskipäästöä 124 g /km vastaavien autojen vero alenee noin 260 euroa vuosittain.
Hallituksen esitys
Teslan hankintaa miettiville tämä on toki hyvä uutinen.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Aivan vitsi koko veron alennus. Veikkaanpa, että valtion verokertymä on vuotuisen käyttömaksun korotusten johdosta merkittävästi suurempi, kuin mitä uusien autojen autoveroista annettujen alennusten veromenetys. Ei varmaan vaikuta 32K auton hankintaan suuntaan tai toiseen, jos sen hinta on 500e enemmän tai vähemmän. Uusia malleja tulee joka vuosi kaikenmaailman feisliftejä, niin ne voidaan hinnoitella siten, että tota veronalennusta ei kuluttaja edes huomaa.
Parempi silti mielestäni verottaa käyttöä kuin omistamista. Ohjaa ihmiset ostamaan vähän kuluttavia autoja ja optimoimaan liikkumista.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6