Koitin selailla muttei juuri löytynyt hakemaani, joten pistin uutta ketjua.
poistakaa/yhdistäkää oikeaan mikäli on jo käsiteltyä asiaa.
Tässä kun autokuumetta tuntuu olevan parin kuukauden välein, olisi monesti jo hankintalistalla ollut 6-sarjalainen enemmän kuin potentiaalinen vaihtoehto. Varsinkin kun kohtuu hyvällä diilillä on myyjän kanssa päästy eteenpäin.
Eli 650CiA olisi hankinnassa, tarkemmin vuosimallia -06.
Joskus aikoinaan kävin koeajamassa 645 mallin, mutta siinä ilmeni tuo surkuhupaisa jäähdytinputkisyndrooma.
Kyseinen auto on kohtuu paljon ajettu (noin 200tkm), mutta on ulkoa ja sisustaltaan hyvässä kunnossa.
Kysymys onkin, että mitä kannattaa ottaa huomioon kun koeajolle lähtee? onko tässä päivitetyssä koneessa myös tuo sama jäähdytinputkiongelma kuin pikkuveljessä?
Vielä pari tyhmää kysymystä.
Mitäs tollanen kuluttaa maantiellä?kaupungissa? 50/50 seka-ajossa?
e63 650 CiA harkinnassa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 05 Heinä 2015, 11:57
- Auto: E61 525dA -08
ex. E81 118d -09
Kyseinen malli ei ole tuttu mutta itse juuri E61:sen 525dA:n hankineena syynäisin ainakin automaattivaihteiston: vaihtaako ilman nykäyksiä, myös S moodissa? Vaelteleeko kierrosmittari/luistaako? Noilla kilometreillä saattaa olla edessä pian vaihteiston kunnostaminen (parin tonnin keikka Recrolla).
Kyllähän se vesiputki systeemi vaan sieltäkin löytyy.Katsoppa tuolta:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3275" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3275" onclick="window.open(this.href);return false;
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
Pikkasen viipeellä tulee, mutta tuollainen -06 vuotinen oli pari vuotta ajossa kilometrivälin 65-85 tkm. Moottorin luotettavuutta ei vielä noilla kilsoilla koeteltu. Koneen osalta ainoa noston arvoinen asia oli muutaman kerran kylmäkäynnistyksissä esiintynyt hummaus ehkä 20-30 sek. Kierrokset hieman vaelsi ja pikkasen heilutteli autoa. Syy ei tiedossa.
Juu, jäähdytysputki tuossakin on ja vaatii siis ennemmin tai myöhemmin tuskallisen uusinnan. Muuten tuo 48-versio taitaa olla luotettavampaa tekoa kuin aikaisempi 44-versio. Itsellä muut ongelmat oli kuljettajan puoleisen ikkunan nostimen uusinta ja toisen ajovalon kosteusongelmat. Aika ajoin ratin akseli naksutteli hitaissa käännöksissä.
Koko käyttöajan kulutus oli 12,9 ltr satasella ja ajot painottui ehkä 60% taajamaan. Taajamapainotteisessa ajossa meni talvella 15-16 litraa ja maantiellä pääsi alle kympin. Alhaisin tankillinen oli kasin pintaan, mutta siihen pääsy vaati todella maltillista ajoa. Kaikki lukemat ovat mitattuja kulutuksia.
Autona 650 on erinomainen yleisauto. Auton luonne painottuu kuitenkin enemmän mukavuuteen kuin urheilullisuuteen. Erittäin miellyttävä matka-auto oikeilla renkailla.
Juu, jäähdytysputki tuossakin on ja vaatii siis ennemmin tai myöhemmin tuskallisen uusinnan. Muuten tuo 48-versio taitaa olla luotettavampaa tekoa kuin aikaisempi 44-versio. Itsellä muut ongelmat oli kuljettajan puoleisen ikkunan nostimen uusinta ja toisen ajovalon kosteusongelmat. Aika ajoin ratin akseli naksutteli hitaissa käännöksissä.
Koko käyttöajan kulutus oli 12,9 ltr satasella ja ajot painottui ehkä 60% taajamaan. Taajamapainotteisessa ajossa meni talvella 15-16 litraa ja maantiellä pääsi alle kympin. Alhaisin tankillinen oli kasin pintaan, mutta siihen pääsy vaati todella maltillista ajoa. Kaikki lukemat ovat mitattuja kulutuksia.
Autona 650 on erinomainen yleisauto. Auton luonne painottuu kuitenkin enemmän mukavuuteen kuin urheilullisuuteen. Erittäin miellyttävä matka-auto oikeilla renkailla.
ex. E63 650i, E88 125i
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
Osien hinnasta ei tietoa, mutta sen sijainnista johtuen työtunteja kertyy. Joitain korvaavia aftermarket ratkaisuja on myös olemassa. Googleen "N62 coolant pipe" tms. ja luettavaa löytyy.Laku kirjoitti:Onko tuo jäähdytysputki kallis (osanumero?) ja hankala vaihtaa?
ex. E63 650i, E88 125i
Noilla "juutuubin" videoissa näkyvillä korjausputkilla homma onnistuu nopeammin/halvemmalla.Muistelisin vaan jostain lukeneeni,että merkkiliikkeen korjauksessa oem-osilla poistetaan autosta moottori vaihtotyötä varten.Voin toki olla väärässäkin.Mutta jos näin,niin tällöin homma vasta maksaakin.
Viimeksi muokannut Heguli31, 26 Heinä 2015, 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu, jos haluaa alkuperäisen putken niin kone pitää muistaakseni nostaa telineeseen. Tuommoinen teleskooppiputki on juurikin sitä varten että saa homman tehtyyä kone paikallan.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128