Noniin, aamukaffen säestämänä selostus tapahtuneesta. Sit back and enjoy
Vaihdoin e65 seiskan F01 seiskaan Rami's Auto -liikkeessä (jäljempänä RA ja liikkeen myyjä Antti) kesäkuussa 2012. Ennen kauppaa soitin edelliselle omistajalle Lappeenrantaan. Hän totesi auton olevan muuten hyvässä kunnossa, mutta pakkasella auto herjaa alustastaan, ja komentaa välittömästi huoltoon. Soitin myös Lappeenrannan Autosalpaan (vai Autokilta tms.), että mitä he olivat autolle tehneet asian johdosta. Vastaus oli, että vikakoodit oli luettu, mutta muuta ei oltu tehty.
Sanoin sitten Antille, että autossa on tällainen piilevä vika, joka sitten tulee ilmi vasta syksyllä, pakkasten tullessa. Antti totesi, että nou hätä, tehdään autolle vaihtoautotakuu yhteistyökumppanin kanssa. No, mullehan asia sopi, koska samapa se, kuka remontin maksaa, kunhan se en ole minä...
Kauppojen jälkeen kotiini tuli joskus lappu Suomen Takuuvakuutuksesta, että autolla on nyt joku niiden laajin takuu. Korostan, että minä en ollut sopimussuhteessa kyseiseen lafkaan, eikä minun nimeäni löydy mistään Takuuvakuutuksen papereista. Homma ja maksut oli siis hoidettu RA:n puolesta ja toimesta.
Ensimmäinen maili pitkässä ja viihdyttävässä kommunikoinnissa RA:n kanssa oli tämmöinen:
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 28. kesäkuuta 2012 8:19
Vastaanottaja: Antti Pasanen
Aihe: Seiska käyttökiellossa
Moikka,
Ostin sulta 1.6. F01 730d:n, jossa oli omistusoikeudet sekaisin 16.6. asti, jolloin olen rekisteröitynyt vasta oikeaksi omistajaksi.
Eilen tuli Trafilta viesti, että auto on käyttökiellossa (on ollut itseasiassa jo vajaat 2kk…):
HUOMIO! Auto on käyttökiellossa erääntyneen ajoneuvoveron vuoksi! Ota yhteys veroneuvontaan ellei alkuperäistä
verolippua ole liitteenä. Jos haluat maksaa erissä, ota yhteys veroneuvontaan ellei alkuperäistä verolippua ole
liitteenä.
Veroneuvonta p. 020 6185125 joka päivä klo 8-20 (pvm/mpm), verotus@trafi.fi. Muutoksenhaku http://www.trafi.fi/ajoneuvovero" onclick="window.open(this.href);return false;.
Jouduin maksamaan ajoneuvoveroa toukokuun alusta asti, että sain käyttökiellon pois. Haluatko hyvittää minulle tuon maksamani 80,90 Eur?
Toki RA maksoi mukisematta erääntyneen veron määrän tililleni, mutta samalla kävi ilmi, ettei RA ollut koskaan omistanutkaan seiskaani, vaikka myikin sen minulle... No, tuo oli noita "sattuuhan näitä" -juttuja, enkä ottanut siitä mitään herneitä.
Takuun alkaminen oli vähän takkuista. Ja kommunikointi asiakkaan kanssa vielä takkuisempaa. (ottaen huomioon, että kaupantekovaiheessa mailit liikkuivat kyllä lähes valonnopeudella.). Tässä keskustelu hajonneesta syyläristä (keskustelu menee lopusta alkuun):
From: Antti Pasanen [mailto:antti.pasanen@ramisauto.com]
Sent: 20. elokuuta 2012 14:32
To: Juha
Subject: VS: LZP-755 takuu?
Moi,
Takuu on nyt tehty Suomen takuuvakuutukseen ja voimassa.
Tästä alla mainitusta korjauksesta lasku meille ja minä lähetän sinulle 100€ omavastuu laskun tästä.
Sama omavastuu olisi mennyt jos korjaus olisi mennyt takuun piiriin.
Ystävällisin terveisin;
Antti Pasanen
*************************************
Rami's Auto
Kartanonherrantie 7 E-F
02920 Espoo
Puh. +358 40 5092288
Fax. +358 10 4702409
antti@ramisauto.com
http://www.ramisauto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 20. elokuuta 2012 11:47
Vastaanottaja: Antti Pasanen
Aihe: RE: LZP-755 takuu?
Moi taas…
Koska tämä viestintä näyttää olevan varsin yksipuoleista, summaan tähän tarvittavat toimenpiteet.
Autoni syyläri on siis vuotanut koko kesän, ja koska kaupanteosta on vain 2,5kk aikaa, on minulla syy olettaa, että vika oli autossa jo kaupantekohetkellä. Kaupanteon yhteydessä lupaamaasi 1 vuoden takuuta ei ole vieläkään kuulunut, joten virhevastuun nojalla pyydän Metroautoa lähettämään laskun teille.
Korjaus suoritetaan 27.8. kl 10, joten jos haluat kommentoida jotenkin tätä prosessia, tee se ystävällisesti tämän viikon aikana, eli 24.8. mennessä.
Terveisin,
-Juha
From: Juha
Sent: 16. elokuuta 2012 13:49
To: antti.pasanen@ramisauto.com
Subject: RE: LZP-755 takuu?
Moi,
Syyläri vuotaa. Kustannusarvio:
Syyläri: 520
Työt: 240
Tarvikkeet ja nesteet: 40
Yhteensä noin 800 eur. Metroautossa ei ollut kys. osaa, joten se tilattiin ja auto seisoo nyt sen aikaa…
Laskun saa sitten lähettää teille?
Terveisin,
-Juha
From: Juha
Sent: 16. elokuuta 2012 9:28
To: antti.pasanen@ramisauto.com
Subject: RE: LZP-755 takuu?
Moi,
Auto tiputtaa jo niin paljon vettä, että joudun viemään sen tänään kl 12 Turun Metroautoon.
Saanko teiltä laskutusluvan, jossei takuusta kuulu mitään?
Lupasit eilen palata asiaan, mutta tässä vielä numeroni: xxxxxxxx
-Juha
From: Juha
Sent: 13. elokuuta 2012 14:06
To: antti.pasanen@ramisauto.com
Subject: RE: LZP-755 takuu?
Moi,
Takuusta ei kuulu vieläkään mitään…
Voisin piakkoin viedä auton remonttiin, kun jäähdytysnestettä häviää. Jos takuuta ei olekaan, lienee tämä enempi sitten äskettäisen kaupan virhevastuun piiriin kuuluvaa korjausta?
Terveisin,
-Juha
From: Juha
Sent: 30. heinäkuuta 2012 11:55
To: antti.pasanen@ramisauto.com
Subject: LZP-755 takuu?
Moi,
Ostin pari kuukautta sitten teiltä F01 730d:n. En ole vieläkään saanut mitään tietoa takuusta.
Keneltäkös asiaa voisi tiedustella?
Terveisin,
-Juha
Jatkuu seuraavassa poustissa.
Kokemuksia Rami's auto liikkeestä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Pakkasten tullessa alustaherja paukahti näyttöön ja soitin sitten heti Takuuvakuutukseen. Onneksi otin puhelun nauhalle (mp3 tiedosto löytyy vieläkin koneelta). Mainitsin, että tällainen vika nyt tuli ja sitä onkin jo odotettu, koska asia oli tiedossa. Sitten loput keskustelut useiden viikkojen ajalta. Taaskin lopusta alkuun:
From: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Sent: 31. joulukuuta 2012 8:23
To: Juha ; 'Pekka Savela' <pekka.savela@rallivakuutus.fi>; x@metroauto.fi
Cc: 'Antti Pasanen' <antti.pasanen@ramisauto.com>
Subject: VS: REKLAMAATIO LZP-755
Hei,
Pieni korjaus on tähän paikallaan. Me emme missään vaiheessa ole olleet tietoisia tästä olemassa olevasta viasta, jos näin olisi, en koskaan olisi ottanut vastaan tätä korjausta! Ehtomme määrittelevät tiukasti jo olemassa olevat viat ja niiden vastuun. Jos autossa on aktiivisia vikoja myyntihetkellä auto ei ole ollut takuuehtojen mukainen, ja siitä vastaa myyjäliike / asiakas, ei siis takuu. Hyvin ymmärrät, että kyseisellä tuotteella ei ole tarkoitus korjata valmiiksi viallista ajoneuvoa kuntoon Takuun puitteissa.
Henkilökohtaisesti, minulle ei ole kukaan tuonut aikaisemmin tietoon tätä vikaa, vaan se ilmeni vasta laskulla olevasta maininnasta! Kuten kerroin, jos tästä olisi tieto tullut perille, emme olisi siihen ottanut mitään kantaa!
Tältä osin en ota tähän mitään kantaa, ja laskun tulee suorittaa joku muu taho.
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 21. joulukuuta 2012 16:09
Vastaanottaja: Pekka Savela; 'Ville Mäkelä'; x@metroauto.fi
Kopio: 'Antti Pasanen'
Aihe: RE: REKLAMAATIO LZP-755
Moikka,
Harhautuksesta ei liene kyse, koska koko prosessin ajan on ollut tiedossa, että vastaava vikatilanne oli ollut päällä jo viime talvena edellisen omistajan aikana, ja vikaa oli tutkittu Lappeenrannan Auto-Killassa.
Ennen kaupantekoa selvitin tämän seikan puhelimitse edelliseltä omistajalta ja toin esille asian auton myyneen liikkeen kanssa. Vikaa ei kuitenkaan ilmennyt, eikä vastaavia virheilmoituksia ollut autossa rekisteröitynä.
Tiedostin kuitenkin riskin, ja edellytin kaupanteon ehtona, että _jos_ vika vielä ilmenee pakkasten tultua, korjaus menee virhevastuun/myönnettävän vaihtoautotakuun korvattavaksi.
Kuten Ville aikaisemmassa viestissään totesi, tämä seikka on koko ajan ollut tiedossa, mutta silti hyväksyntäprosessi on edennyt teillä. Olen toki myös sitä mieltä, että korvausvastuulliseksi voidaan todeta virhevastuun nojalla auton myynyt autoliike, mutta toivon toki, että ette tulkitse tilannetta niin että minä olisin yrittänyt harhauttaa mitään osapuolia tässä kimurantissa tapauksessa. Päinvastoin, omiakaan intressiäni ei palvele Takuuvakuutuksen käyttö, koska jouduin itse maksamaan 100 euron omavastuun Metroautolle.
Vahvistatteko vielä näkemykseni?
Terveisin,
-Juha
From: Pekka Savela [mailto:pekka.savela@rallivakuutus.fi]
Sent: 21. joulukuuta 2012 15:40
To: Jaakkola Juha; 'Ville Mäkelä'; x@metroauto.fi
Cc: 'Antti Pasanen'
Subject: VS: REKLAMAATIO LZP-755
Importance: High
Hei,
Asia EI kuulu Suomen Takuuvakuutukselle millään muotoa vaan kustannusten jaosta tulee sopia
tässä tapauksessa myyjäliikkeen, korjaamon ja ajoneuvon haltijan kesken, koska vika on ollut ajoneuvossa jo ennen vakuutusta.
Vakuutusta on käytetty väärin ja meitä on yritetty harhauttaa ja osin siinä onnistuttukin, mutta ei ilman jälkiseuraamuksia.
Palaamme asiaan korvausvaateiden muodossa! Samalla Metro-Auton toimittama lasku jää
osaltamme maksamatta ja saa alkaa etsiä uutta osoitetta. Jo maksetut suoritteet peritään ensisijaisesti ajoneuvon haltijalta!
Parhain terveisin
Pekka Savela
Managing Director
Suomen Takuuvakuutus /
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
Tel. +358 20 746 3900
Fax +358 20 746 3911
GSM +358 44 727 3900
E-mail: pekka.savela@takuuvakuutus.fi
E-mail: pekka.savela@rallivakuutus.fi
WEB: http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
WEB: http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 21. joulukuuta 2012 15:24
Vastaanottaja: Ville Mäkelä; x@metroauto.fi
Kopio: pekka.savela@takuuvakuutus.fi; vahinko@takuuvakuutus.fi; Antti Pasanen
Aihe: RE: REKLAMAATIO LZP-755
Terve,
Minua ei tarvitse tämän asian tiimoilta enää häiritä. Tämä on myyjäliikkeen ja Takuuvakuutuksen sovittava asia.
Toki, kun asiasta mainitsit, lähetän maksamani 100 euron omavastuulaskun myös Ramin Autolle.
Vahvistan toki, että myyntihetkellä tämän vian ilmenemismahdollisuus talviolosuhteissa keskusteltiin Antti Pasasen kanssa, mutta samalla todettiin, että vika ei ilmennyt autossa myyntihetkellä.
Hauskaa joulua minunkin puolestani.
Terveisin,
-Juha
From: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Sent: 21. joulukuuta 2012 15:17
To: Jaakkola Juha; x@metroauto.fi
Cc: pekka.savela@takuuvakuutus.fi; vahinko@takuuvakuutus.fi; Antti Pasanen
Subject: REKLAMAATIO LZP-755
Tervehdys Herrat,
Tähän liittyen on selvinnyt uusia tuulia. Kuten tiedämme tämä korjattu ongelma on ollut jo edellisellä omistajalla. Eli tästä tapauksesta vastaa myyjäliike / asiakas.
Joten meille pitää hyvittää tämä lasku ja myös tilattu osa tullaan laskuttamaan joko nykyiseltä asiakkaalta tai myyjäliikkeeltä.
Toivon että nykyinen haltija ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen asian tiimoilta.
Ehdoissamme on maininta näistä tapauksista, auto ei ole ollut luovutushetkellä takuuehtojen mukainen.
Jari, toimitatko hyvityksen vaihdosta, sen jälkeen Antti / Juha sopivat laskujen uuden osoitteen, myös meille.
Takuu ei ota kantaa tähän tapaukseen.
Hyvää Joulua tasapuolisesti kaikille!
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 4. joulukuuta 2012 14:33
Vastaanottaja: x@metroauto.fi
Kopio: ville.makela@takuuvakuutus.fi
Aihe: FW: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Moi Jari,
Tämmönen siis pitää tulla teidän kautta. Täyttelin sen jo kuitenkin valmiiksi. Voit vaihtaa siihen toteutuneet hinnat…
Joko ehdit laittamaan laskun Takuuvakuutukselle? Tämän viimeisimmän viestin mukaan mun pitää kiikuttaa teille satanen omavastuusta. Hiukan kimurantti kuvio, varsinkaan kun siitä ei etukäteen tiedetty…
-Juha
From: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Sent: 4. joulukuuta 2012 14:05
To: Juha
Subject: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei,
Pahoittelen. Tarvitsen lomakkeen suoraan Metro-Autosta. Koska heidän pitää ilmoittaa meille tarkat hinnat. En ole saanut mitään tietoa tästä autosta että se yleensä on kunnossa.
Omavastuu tässä on 100€, joka maksetaan suoraan huoltoliikkeeseen, joka näkyy meille hyvityksenä.
Raportoimme nämä englantiin päämiehelle, ja jos omavastuu on määritelty se pitää asiakkaan maksaa.
Odotan selvitystä huoltoliikkeestä.
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 4. joulukuuta 2012 13:42
Vastaanottaja: Ville Mäkelä
Aihe: RE: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Moi,
Ohessa. Laitoin Metroauton hinnat. Itse laskua en nähnyt, joten tarkkoja euromääriä ei ole tiedossa.
Terveisin,
-Juha
From: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Sent: 4. joulukuuta 2012 13:27
To: Juha
Subject: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Terve,
Palautatko oheisen lomakkeen täytettynä liittyen tähän.
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 4. joulukuuta 2012 13:23
Vastaanottaja: Ville Mäkelä
Aihe: RE: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Moikka,
Auto tuli siis viime viikolla kuntoon, eikä herjaa mitään. Hyvä niin.
Pystyttekö osoittamaan näiden hankaluuksien takia sen verran Good Williä, että jätätte sen satasen laskun laittamatta? Näin ollen ymmärtäisin, että tämä oli poikkeuksellinen tapaus, eikä teidän normaali tapanne toimia
Terveisin,
-Juha
From: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Sent: 26. marraskuuta 2012 14:13
To: Juha
Subject: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei,
Sain tiedon että pumppu on toimitettu Metro Autoon tänään. Oletan siis että osa on jo paikanpäällä.
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
GSM +358 400 290 434
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 26. marraskuuta 2012 13:58
Vastaanottaja: ville.makela@takuuvakuutus.fi
Aihe: RE: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Moi,
Tyhjensin torstain kalenterin, ja tuon auton kymmeneksi.
Jos pumpusta ei tänään/huomisaamuna kuulu mitään, oletamme, ettei semmoista ole olemassakaan ja tilaatte sen omia kanavianne pitkin torstaiksi. Suomen Takuuvakuutus ja auton myynyt Ramin auto saavat sitten tapella, kuka maksaa viulut.
Ei tästä näy muuten tulevan mitään.
Ville, kommentoitko asap, jos sinulla on eriävä mielipide asiasta.
Terveisin,
-Juha
From: x [x@metroauto.fi]
Sent: 26. marraskuuta 2012 13:53
To: Juha
Subject: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Importance: High
Hei!
Pumpusta ei ole kuulunut mitään. Mutta minun on ollut pakko varata tämän viikon torstaille vaihtoaika. Eli aikavaraus olisi nyt 29.11. kello 10:00, sopiiko se teille? Olen siirrellyt varausta kokoajan eteenpäin, mutta mikäli tuo aika ei onnistu tai pumppu ei tule niin saamme seuraavan vaihtoajan 17.12. alkavalle viikolle.
En ole tuosta takuu firmasta saanut enää mitään vastausta, lähetystunnuksia tai mitään tietoa pumpusta.
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 26. marraskuuta 2012 8:39
Vastaanottaja: Ville Mäkelä
Kopio: x
Aihe: RE: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
No näin on.
Loppuviikosta ilma menee pakkaselle, ja vika ilmenee jälleen. Pumppu on tällä viikolla vaihdettava.
Otathan Ville selvää, missä pumppu piileskelee!
-Juha
From: x [x@metroauto.fi]
Sent: 26. marraskuuta 2012 8:28
To: Ville Mäkelä; Juha
Subject: VL: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Importance: High
Huomenta!
Saisikohan tähän pumppu asiaan jonkin selvyyden? Meillä ei mikään kuljetus Briteistä kestä puoltatoista viikkoa.
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: x
Lähetetty: 23. marraskuuta 2012 7:47
Vastaanottaja: 'Ville Mäkelä'; 'Juha'
Aihe: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Tärkeys: Suuri
Hei!
Tuo pumppu ei ole vieläkään meille saapunut! Nyt meidän varaosat tarvitsee lähettäjältä seurantatunnuksen ja rahtifirman nimen, muuten tämä asia ei etene näköjään mitenkään.
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 22. marraskuuta 2012 9:01
Vastaanottaja: x
Aihe: FW: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Ja nyt se Ville ei sitten vastannu sulle lainkaan…
-Juha
From: Ville Makela [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Sent: 22. marraskuuta 2012 9:00
To: Jaakkola Juha
Subject: RE: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Terve.
Osa on tilattu ja ilmoittettu siitä metroautoon. Pahoittelen, oletin vastaavani kaikille tästä aikaisemmin.
Eli osa vaihdetaan kun se saapuu korjaamolle, olettaisin sen saapuvan lähipäivinä.
Terv. Ville Mäkelä
Lähetetty Samsung Mobilesta
Juha kirjoitti:
Terve,
Pyysin, että minut pidetään tässä keskustelussa mukana, mutta en ole viikkoon kuullut asiasta mitään!
Alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan ajaa autolla, joka voi jättää minut tienpäälle hetkenä minä hyvänä.
Koska Metroauto saa tarvittavat osat?
-Juha
From: x [x@metroauto.fi]
Sent: 15. marraskuuta 2012 8:29
To: Ville Mäkelä
Cc: Juha
Subject: VL: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei!
Miten tämän asian kanssa nyt menetellään?
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: x
Lähetetty: 14. marraskuuta 2012 10:26
Vastaanottaja: 'Ville Mäkelä'
Kopio: 'Juha'
Aihe: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei!
Auto on asiakkaalla tällä hetkellä ajossa, mutta korjauksella on kiire koska jos pumppu lakkaa toimimasta autosta häviää ohjaustehostus ja aktiivijousitus.
Me saamme osat tällä hetkellä aamupäivällä tilattaessa seuraavaksi päiväksi. Pumppuja oli eri vaihtoehtoja, eli tehän vastaatte osan vaihdosta mikäli se ei ole oikea kun auto on purettuna täällä (mikäli te toimitatte osan meille). Tarvitsemme myös pumpun vaihtoon tarvittavat tiivisteet, pultit, yms., toimitatteko myös nämä meille?
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Lähetetty: 14. marraskuuta 2012 9:12
Vastaanottaja: x
Aihe: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Huomenta,
Toimitamme osan suoraan teille. Onko auto asiakkaalla ajossa vai teillä ?
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
GSM +358 400 290 434
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: x [x@metroauto.fi]
Lähetetty: 14. marraskuuta 2012 7:18
Vastaanottaja: ville.makela@takuuvakuutus.fi
Kopio: Juha
Aihe: VL: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Tärkeys: Suuri
Hei!
Tähän autoon pitäisi saada tietoa tuosta ennakkohyväksynnästä.
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: x
Lähetetty: 9. marraskuuta 2012 16:05
Vastaanottaja: 'Ville Mäkelä'
Kopio: 'Juha'
Aihe: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei!
Ei ole GW:tä tehtaalta, eikä maahantuojalta (tuontiauto).
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Lähetetty: 8. marraskuuta 2012 15:41
Vastaanottaja: x
Aihe: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Onko mahdollisesti GW:tä tähän, ottaen huomioon auton iän / km määrän ?
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
GSM +358 400 290 434
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: x [x@metroauto.fi]
Lähetetty: 8. marraskuuta 2012 14:23
Vastaanottaja: Ville Mäkelä
Aihe: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei,
Pumpun numero on 32416776187.
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Lähetetty: 8. marraskuuta 2012 14:19
Vastaanottaja: x
Aihe: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei,
Toimitatko meille pumpun varaosanumeron, Kiitos
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
GSM +358 400 290 434
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: x [mailto:x@metroauto.fi]
Lähetetty: 8. marraskuuta 2012 14:00
Vastaanottaja: info@takuuvakuutus.fi
Aihe: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei,
Pyytäisimme ennakkohyväksyntää ko. autolle.
Olemme tehneet vianetsinnän autoon BMW 730 D A (LZP-755). Autolla ajettu 104215 km.
Asiakasvalitus: Auto ilmoittaa ”Chassis” –tekstiä infonäyttöön ja pyytää pysäyttämään auton.
Vianetsinnän mukaan hydraulisen ohjausvaihteen tehostimen pumppu (autossa Dynamic Drive) on viallinen.
Osien hinta on 2240,31 euroa (pumpun hinta 2197,80 €) ja työn osuus vianetsintöineen on noin 480 euroa.
Ystävällisin terveisin
työnjohtaja
MetroAuto
From: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Sent: 31. joulukuuta 2012 8:23
To: Juha ; 'Pekka Savela' <pekka.savela@rallivakuutus.fi>; x@metroauto.fi
Cc: 'Antti Pasanen' <antti.pasanen@ramisauto.com>
Subject: VS: REKLAMAATIO LZP-755
Hei,
Pieni korjaus on tähän paikallaan. Me emme missään vaiheessa ole olleet tietoisia tästä olemassa olevasta viasta, jos näin olisi, en koskaan olisi ottanut vastaan tätä korjausta! Ehtomme määrittelevät tiukasti jo olemassa olevat viat ja niiden vastuun. Jos autossa on aktiivisia vikoja myyntihetkellä auto ei ole ollut takuuehtojen mukainen, ja siitä vastaa myyjäliike / asiakas, ei siis takuu. Hyvin ymmärrät, että kyseisellä tuotteella ei ole tarkoitus korjata valmiiksi viallista ajoneuvoa kuntoon Takuun puitteissa.
Henkilökohtaisesti, minulle ei ole kukaan tuonut aikaisemmin tietoon tätä vikaa, vaan se ilmeni vasta laskulla olevasta maininnasta! Kuten kerroin, jos tästä olisi tieto tullut perille, emme olisi siihen ottanut mitään kantaa!
Tältä osin en ota tähän mitään kantaa, ja laskun tulee suorittaa joku muu taho.
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 21. joulukuuta 2012 16:09
Vastaanottaja: Pekka Savela; 'Ville Mäkelä'; x@metroauto.fi
Kopio: 'Antti Pasanen'
Aihe: RE: REKLAMAATIO LZP-755
Moikka,
Harhautuksesta ei liene kyse, koska koko prosessin ajan on ollut tiedossa, että vastaava vikatilanne oli ollut päällä jo viime talvena edellisen omistajan aikana, ja vikaa oli tutkittu Lappeenrannan Auto-Killassa.
Ennen kaupantekoa selvitin tämän seikan puhelimitse edelliseltä omistajalta ja toin esille asian auton myyneen liikkeen kanssa. Vikaa ei kuitenkaan ilmennyt, eikä vastaavia virheilmoituksia ollut autossa rekisteröitynä.
Tiedostin kuitenkin riskin, ja edellytin kaupanteon ehtona, että _jos_ vika vielä ilmenee pakkasten tultua, korjaus menee virhevastuun/myönnettävän vaihtoautotakuun korvattavaksi.
Kuten Ville aikaisemmassa viestissään totesi, tämä seikka on koko ajan ollut tiedossa, mutta silti hyväksyntäprosessi on edennyt teillä. Olen toki myös sitä mieltä, että korvausvastuulliseksi voidaan todeta virhevastuun nojalla auton myynyt autoliike, mutta toivon toki, että ette tulkitse tilannetta niin että minä olisin yrittänyt harhauttaa mitään osapuolia tässä kimurantissa tapauksessa. Päinvastoin, omiakaan intressiäni ei palvele Takuuvakuutuksen käyttö, koska jouduin itse maksamaan 100 euron omavastuun Metroautolle.
Vahvistatteko vielä näkemykseni?
Terveisin,
-Juha
From: Pekka Savela [mailto:pekka.savela@rallivakuutus.fi]
Sent: 21. joulukuuta 2012 15:40
To: Jaakkola Juha; 'Ville Mäkelä'; x@metroauto.fi
Cc: 'Antti Pasanen'
Subject: VS: REKLAMAATIO LZP-755
Importance: High
Hei,
Asia EI kuulu Suomen Takuuvakuutukselle millään muotoa vaan kustannusten jaosta tulee sopia
tässä tapauksessa myyjäliikkeen, korjaamon ja ajoneuvon haltijan kesken, koska vika on ollut ajoneuvossa jo ennen vakuutusta.
Vakuutusta on käytetty väärin ja meitä on yritetty harhauttaa ja osin siinä onnistuttukin, mutta ei ilman jälkiseuraamuksia.
Palaamme asiaan korvausvaateiden muodossa! Samalla Metro-Auton toimittama lasku jää
osaltamme maksamatta ja saa alkaa etsiä uutta osoitetta. Jo maksetut suoritteet peritään ensisijaisesti ajoneuvon haltijalta!
Parhain terveisin
Pekka Savela
Managing Director
Suomen Takuuvakuutus /
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
Tel. +358 20 746 3900
Fax +358 20 746 3911
GSM +358 44 727 3900
E-mail: pekka.savela@takuuvakuutus.fi
E-mail: pekka.savela@rallivakuutus.fi
WEB: http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
WEB: http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 21. joulukuuta 2012 15:24
Vastaanottaja: Ville Mäkelä; x@metroauto.fi
Kopio: pekka.savela@takuuvakuutus.fi; vahinko@takuuvakuutus.fi; Antti Pasanen
Aihe: RE: REKLAMAATIO LZP-755
Terve,
Minua ei tarvitse tämän asian tiimoilta enää häiritä. Tämä on myyjäliikkeen ja Takuuvakuutuksen sovittava asia.
Toki, kun asiasta mainitsit, lähetän maksamani 100 euron omavastuulaskun myös Ramin Autolle.
Vahvistan toki, että myyntihetkellä tämän vian ilmenemismahdollisuus talviolosuhteissa keskusteltiin Antti Pasasen kanssa, mutta samalla todettiin, että vika ei ilmennyt autossa myyntihetkellä.
Hauskaa joulua minunkin puolestani.
Terveisin,
-Juha
From: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Sent: 21. joulukuuta 2012 15:17
To: Jaakkola Juha; x@metroauto.fi
Cc: pekka.savela@takuuvakuutus.fi; vahinko@takuuvakuutus.fi; Antti Pasanen
Subject: REKLAMAATIO LZP-755
Tervehdys Herrat,
Tähän liittyen on selvinnyt uusia tuulia. Kuten tiedämme tämä korjattu ongelma on ollut jo edellisellä omistajalla. Eli tästä tapauksesta vastaa myyjäliike / asiakas.
Joten meille pitää hyvittää tämä lasku ja myös tilattu osa tullaan laskuttamaan joko nykyiseltä asiakkaalta tai myyjäliikkeeltä.
Toivon että nykyinen haltija ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen asian tiimoilta.
Ehdoissamme on maininta näistä tapauksista, auto ei ole ollut luovutushetkellä takuuehtojen mukainen.
Jari, toimitatko hyvityksen vaihdosta, sen jälkeen Antti / Juha sopivat laskujen uuden osoitteen, myös meille.
Takuu ei ota kantaa tähän tapaukseen.
Hyvää Joulua tasapuolisesti kaikille!
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 4. joulukuuta 2012 14:33
Vastaanottaja: x@metroauto.fi
Kopio: ville.makela@takuuvakuutus.fi
Aihe: FW: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Moi Jari,
Tämmönen siis pitää tulla teidän kautta. Täyttelin sen jo kuitenkin valmiiksi. Voit vaihtaa siihen toteutuneet hinnat…
Joko ehdit laittamaan laskun Takuuvakuutukselle? Tämän viimeisimmän viestin mukaan mun pitää kiikuttaa teille satanen omavastuusta. Hiukan kimurantti kuvio, varsinkaan kun siitä ei etukäteen tiedetty…
-Juha
From: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Sent: 4. joulukuuta 2012 14:05
To: Juha
Subject: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei,
Pahoittelen. Tarvitsen lomakkeen suoraan Metro-Autosta. Koska heidän pitää ilmoittaa meille tarkat hinnat. En ole saanut mitään tietoa tästä autosta että se yleensä on kunnossa.
Omavastuu tässä on 100€, joka maksetaan suoraan huoltoliikkeeseen, joka näkyy meille hyvityksenä.
Raportoimme nämä englantiin päämiehelle, ja jos omavastuu on määritelty se pitää asiakkaan maksaa.
Odotan selvitystä huoltoliikkeestä.
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 4. joulukuuta 2012 13:42
Vastaanottaja: Ville Mäkelä
Aihe: RE: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Moi,
Ohessa. Laitoin Metroauton hinnat. Itse laskua en nähnyt, joten tarkkoja euromääriä ei ole tiedossa.
Terveisin,
-Juha
From: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Sent: 4. joulukuuta 2012 13:27
To: Juha
Subject: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Terve,
Palautatko oheisen lomakkeen täytettynä liittyen tähän.
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 4. joulukuuta 2012 13:23
Vastaanottaja: Ville Mäkelä
Aihe: RE: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Moikka,
Auto tuli siis viime viikolla kuntoon, eikä herjaa mitään. Hyvä niin.
Pystyttekö osoittamaan näiden hankaluuksien takia sen verran Good Williä, että jätätte sen satasen laskun laittamatta? Näin ollen ymmärtäisin, että tämä oli poikkeuksellinen tapaus, eikä teidän normaali tapanne toimia
Terveisin,
-Juha
From: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Sent: 26. marraskuuta 2012 14:13
To: Juha
Subject: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei,
Sain tiedon että pumppu on toimitettu Metro Autoon tänään. Oletan siis että osa on jo paikanpäällä.
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
GSM +358 400 290 434
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 26. marraskuuta 2012 13:58
Vastaanottaja: ville.makela@takuuvakuutus.fi
Aihe: RE: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Moi,
Tyhjensin torstain kalenterin, ja tuon auton kymmeneksi.
Jos pumpusta ei tänään/huomisaamuna kuulu mitään, oletamme, ettei semmoista ole olemassakaan ja tilaatte sen omia kanavianne pitkin torstaiksi. Suomen Takuuvakuutus ja auton myynyt Ramin auto saavat sitten tapella, kuka maksaa viulut.
Ei tästä näy muuten tulevan mitään.
Ville, kommentoitko asap, jos sinulla on eriävä mielipide asiasta.
Terveisin,
-Juha
From: x [x@metroauto.fi]
Sent: 26. marraskuuta 2012 13:53
To: Juha
Subject: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Importance: High
Hei!
Pumpusta ei ole kuulunut mitään. Mutta minun on ollut pakko varata tämän viikon torstaille vaihtoaika. Eli aikavaraus olisi nyt 29.11. kello 10:00, sopiiko se teille? Olen siirrellyt varausta kokoajan eteenpäin, mutta mikäli tuo aika ei onnistu tai pumppu ei tule niin saamme seuraavan vaihtoajan 17.12. alkavalle viikolle.
En ole tuosta takuu firmasta saanut enää mitään vastausta, lähetystunnuksia tai mitään tietoa pumpusta.
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 26. marraskuuta 2012 8:39
Vastaanottaja: Ville Mäkelä
Kopio: x
Aihe: RE: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
No näin on.
Loppuviikosta ilma menee pakkaselle, ja vika ilmenee jälleen. Pumppu on tällä viikolla vaihdettava.
Otathan Ville selvää, missä pumppu piileskelee!
-Juha
From: x [x@metroauto.fi]
Sent: 26. marraskuuta 2012 8:28
To: Ville Mäkelä; Juha
Subject: VL: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Importance: High
Huomenta!
Saisikohan tähän pumppu asiaan jonkin selvyyden? Meillä ei mikään kuljetus Briteistä kestä puoltatoista viikkoa.
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: x
Lähetetty: 23. marraskuuta 2012 7:47
Vastaanottaja: 'Ville Mäkelä'; 'Juha'
Aihe: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Tärkeys: Suuri
Hei!
Tuo pumppu ei ole vieläkään meille saapunut! Nyt meidän varaosat tarvitsee lähettäjältä seurantatunnuksen ja rahtifirman nimen, muuten tämä asia ei etene näköjään mitenkään.
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 22. marraskuuta 2012 9:01
Vastaanottaja: x
Aihe: FW: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Ja nyt se Ville ei sitten vastannu sulle lainkaan…
-Juha
From: Ville Makela [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Sent: 22. marraskuuta 2012 9:00
To: Jaakkola Juha
Subject: RE: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Terve.
Osa on tilattu ja ilmoittettu siitä metroautoon. Pahoittelen, oletin vastaavani kaikille tästä aikaisemmin.
Eli osa vaihdetaan kun se saapuu korjaamolle, olettaisin sen saapuvan lähipäivinä.
Terv. Ville Mäkelä
Lähetetty Samsung Mobilesta
Juha kirjoitti:
Terve,
Pyysin, että minut pidetään tässä keskustelussa mukana, mutta en ole viikkoon kuullut asiasta mitään!
Alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan ajaa autolla, joka voi jättää minut tienpäälle hetkenä minä hyvänä.
Koska Metroauto saa tarvittavat osat?
-Juha
From: x [x@metroauto.fi]
Sent: 15. marraskuuta 2012 8:29
To: Ville Mäkelä
Cc: Juha
Subject: VL: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei!
Miten tämän asian kanssa nyt menetellään?
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: x
Lähetetty: 14. marraskuuta 2012 10:26
Vastaanottaja: 'Ville Mäkelä'
Kopio: 'Juha'
Aihe: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei!
Auto on asiakkaalla tällä hetkellä ajossa, mutta korjauksella on kiire koska jos pumppu lakkaa toimimasta autosta häviää ohjaustehostus ja aktiivijousitus.
Me saamme osat tällä hetkellä aamupäivällä tilattaessa seuraavaksi päiväksi. Pumppuja oli eri vaihtoehtoja, eli tehän vastaatte osan vaihdosta mikäli se ei ole oikea kun auto on purettuna täällä (mikäli te toimitatte osan meille). Tarvitsemme myös pumpun vaihtoon tarvittavat tiivisteet, pultit, yms., toimitatteko myös nämä meille?
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Lähetetty: 14. marraskuuta 2012 9:12
Vastaanottaja: x
Aihe: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Huomenta,
Toimitamme osan suoraan teille. Onko auto asiakkaalla ajossa vai teillä ?
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
GSM +358 400 290 434
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: x [x@metroauto.fi]
Lähetetty: 14. marraskuuta 2012 7:18
Vastaanottaja: ville.makela@takuuvakuutus.fi
Kopio: Juha
Aihe: VL: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Tärkeys: Suuri
Hei!
Tähän autoon pitäisi saada tietoa tuosta ennakkohyväksynnästä.
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: x
Lähetetty: 9. marraskuuta 2012 16:05
Vastaanottaja: 'Ville Mäkelä'
Kopio: 'Juha'
Aihe: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei!
Ei ole GW:tä tehtaalta, eikä maahantuojalta (tuontiauto).
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Lähetetty: 8. marraskuuta 2012 15:41
Vastaanottaja: x
Aihe: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Onko mahdollisesti GW:tä tähän, ottaen huomioon auton iän / km määrän ?
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
GSM +358 400 290 434
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: x [x@metroauto.fi]
Lähetetty: 8. marraskuuta 2012 14:23
Vastaanottaja: Ville Mäkelä
Aihe: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei,
Pumpun numero on 32416776187.
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Lähetetty: 8. marraskuuta 2012 14:19
Vastaanottaja: x
Aihe: VS: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei,
Toimitatko meille pumpun varaosanumeron, Kiitos
Terveisin
Ville Mäkelä
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
ville.makela@takuuvakuutus.fi
Tel. +358 20 746 3900
GSM +358 400 290 434
Fax +358 20 746 3911
http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor Warranty, Motorsport Warranty
Lähettäjä: x [mailto:x@metroauto.fi]
Lähetetty: 8. marraskuuta 2012 14:00
Vastaanottaja: info@takuuvakuutus.fi
Aihe: Ennakkohyväksyntäpyyntö LZP-755
Hei,
Pyytäisimme ennakkohyväksyntää ko. autolle.
Olemme tehneet vianetsinnän autoon BMW 730 D A (LZP-755). Autolla ajettu 104215 km.
Asiakasvalitus: Auto ilmoittaa ”Chassis” –tekstiä infonäyttöön ja pyytää pysäyttämään auton.
Vianetsinnän mukaan hydraulisen ohjausvaihteen tehostimen pumppu (autossa Dynamic Drive) on viallinen.
Osien hinta on 2240,31 euroa (pumpun hinta 2197,80 €) ja työn osuus vianetsintöineen on noin 480 euroa.
Ystävällisin terveisin
työnjohtaja
MetroAuto
Viimeksi muokannut Juha, 16 Marras 2015, 09:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Tässä sitten loput käänteet. Antille vastasin vielä, ettenkä maksa, eikä varmaan maksanut Takuuvakuutuskaan, joten oletan, että RA pulitti laskun Metroautolle...
Tähän yhteyteen voisi vielä todeta julkiset kiitokset Metroautolle, joka vaivojaan säästämättä oli asiakkaan puolella. Lienee turha sanoa, että olen edelleen Metroauton uskollinen ja tyytyväinen asiakas...
From: Antti Pasanen [mailto:antti.pasanen@ramisauto.com]
Sent: 5. helmikuuta 2013 15:37
To: Juha ; x@metroauto.fi>; 'taina.savela@takuuvakuutus.fi' <taina.savela@takuuvakuutus.fi>
Cc: x@metroauto.fi>
Subject: VS: Lasku
Hei,
Asia on jäänyt roikkumaan meidän puolelta ja olemme selvitelleet asiaa.
Hommahan meni niin että me emme tienneet että autossa on jokin vika, koska autossa ei myyntihetkellä ollut minkäänlaista vikaa päällä (ei ilmennyt millään lailla auton järjestelmästä tai autoa ajettaessa).
Edellinen omistaja ei maininnut minulle mistään viasta.
Olen tehnyt autoon takuun Suomen takuuvakuutukseen juuri tätä varten ostajan ja meidän turvaksi, mikäli autossa ilmenee jotain vikaa.
Ehdotan asian ratkaisemiseksi että tehdään ns. kolmikanta sopimus eli 1.osan maksaa Rami’s Auto, 1.osan Takuuvakuutus ja 1.osan Asiakas.
Ystävällisin terveisin;
Antti Pasanen
*************************************
Rami's Auto
Kartanonherrantie 7 E-F
02920 Espoo
Puh. +358 40 5092288
Fax. +358 10 4702409
antti@ramisauto.com
http://www.ramisauto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 1. helmikuuta 2013 14:20
Vastaanottaja: x; Antti Pasanen
Kopio: x
Aihe: RE: Lasku
Hei,
Kysäisin asiaa varmuuden vuoksi kuluttajaneuvonnasta, mutta kyseessä on aika selvä tapaus:
1. Asia tiedettiin kaupanteon yhteydessä, että autossa on kyseinen vika, eikä Ramin auto suostunut sitä silloin korjaamaan, vaan neuvona oli tukeutua vian mahdollisesti uudelleen ilmaannuttua Suomen Takuuvakuutuksen palveluihin (joka sitten meni, kuten kaikki tiedämme)
2. Lappeenrannan Auto-Kilta ja edellinen omistaja todistavat vian olemassaolon
3. Vika ilmeni n. 5kk kaupanteon jälkeen, joka jo sinänsä edellyttää virhevastuun nojalla auton myynyttä liikettä korvaamaan korjauksen.
Koska Ramin auto pitää systemaattista radiohiljaisuutta asian tiimoilta, ehdotan, että Metroauto laskuttaa Ramin autoa korjauksesta.
Mikäli Antilla on asiaan jotain kommentoitavaa, voi hän tehdä sen 2 arkipäivän kuluessa tähän viestiin.
Terveisin,
-Juha
From: x@metroauto.fi]
Sent: 30. tammikuuta 2013 10:03
To: antti.pasanen@ramisauto.com
Cc: Juha; x
Subject: VS: Lasku
Importance: High
Hei!
Lähetämmekö nyt teille tämän ko. laskun?
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 29. tammikuuta 2013 10:03
Vastaanottaja: antti.pasanen@ramisauto.com
Kopio: x
Aihe: FW: Lasku
Tärkeys: Suuri
Moi,
Tämä on jäänyt roikkumaan. Luulin, että olit sopinut Takuuvakuutuksen kanssa asian, kun mitään ei ole kuulunut.
Ei liene kiistanalaista, että autossa oli tämä vika jo myyntihetkellä, joten virhevastuun nojalla edellytän teidän hoitavan laskun. Sopinee, että Metroauto lähettää laskun teille?
Terveisin,
-Juha
From: x@metroauto.fi]
Sent: 29. tammikuuta 2013 10:00
To: Juha
Subject: Lasku
Importance: High
Hei!
Nyt tämä lasku pitäisi hyvittää, mutta ennen sitä pitää tietää mihin lasku lähetetään. Eli oletteko olleet yhteydessä tuohon autoliikkeeseen?
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: x
Lähetetty: 24. tammikuuta 2013 9:26
Vastaanottaja: x
Kopio: x
Aihe: VL: hyvityslasku tarvitaan
Tärkeys: Suuri
Hei,
Tämä on vielä korjaamatta.
Ystävällisin terveisin
x
taloushallinnon assistentti
MetroAuto Group
Metroauto Group Oy
PL 32
(Hernepellonkuja 12)
00561 Helsinki
________________________________________
Lähettäjä: Taina Savela [mailto:taina.savela@takuuvakuutus.fi]
Lähetetty: 23. tammikuuta 2013 11:44
Vastaanottaja: x
Aihe: hyvityslasku tarvitaan
Tärkeys: Suuri
Hei,
Odotamme hyvityslaskua laskullenne nro 257263/LZP-755. Lasku roikkuu meidän reskontrassa avoimena ja reklamoituna. Hyvitystä on pyydetty ao. viestillä:
”From: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Sent: 21. joulukuuta 2012 15:17
To: Juha; x@metroauto.fi
Cc: pekka.savela@takuuvakuutus.fi; vahinko@takuuvakuutus.fi; Antti Pasanen
Subject: REKLAMAATIO LZP-755
Tervehdys Herrat,
Tähän liittyen on selvinnyt uusia tuulia. Kuten tiedämme tämä korjattu ongelma on ollut jo edellisellä omistajalla. Eli tästä tapauksesta vastaa myyjäliike / asiakas.
Joten meille pitää hyvittää tämä lasku ja myös tilattu osa tullaan laskuttamaan joko nykyiseltä asiakkaalta tai myyjäliikkeeltä.
Toivon että nykyinen haltija ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen asian tiimoilta.
Ehdoissamme on maininta näistä tapauksista, auto ei ole ollut luovutushetkellä takuuehtojen mukainen.
Jari, toimitatko hyvityksen vaihdosta, sen jälkeen Antti / Juha sopivat laskujen uuden osoitteen, myös meille.”
PYYDÄN PIKAISTA HYVITYSLASKUA, JOTTA SAAMME RESKONTRAMME KUNTOON VIIME VUOTISISTA LASKUISTA.
Kiitoksin & ystävällisin terveisin
Taina Savela
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
Tel. +358 20 746 3900
GSM +358 40 557 8908
Fax +358 20 746 3911
E-mail taina.savela@takuuvakuutus.fi
WEB http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
WEB http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
TUTUSTU MYÖS KOTISIVUIHIMME
Tähän yhteyteen voisi vielä todeta julkiset kiitokset Metroautolle, joka vaivojaan säästämättä oli asiakkaan puolella. Lienee turha sanoa, että olen edelleen Metroauton uskollinen ja tyytyväinen asiakas...
From: Antti Pasanen [mailto:antti.pasanen@ramisauto.com]
Sent: 5. helmikuuta 2013 15:37
To: Juha ; x@metroauto.fi>; 'taina.savela@takuuvakuutus.fi' <taina.savela@takuuvakuutus.fi>
Cc: x@metroauto.fi>
Subject: VS: Lasku
Hei,
Asia on jäänyt roikkumaan meidän puolelta ja olemme selvitelleet asiaa.
Hommahan meni niin että me emme tienneet että autossa on jokin vika, koska autossa ei myyntihetkellä ollut minkäänlaista vikaa päällä (ei ilmennyt millään lailla auton järjestelmästä tai autoa ajettaessa).
Edellinen omistaja ei maininnut minulle mistään viasta.
Olen tehnyt autoon takuun Suomen takuuvakuutukseen juuri tätä varten ostajan ja meidän turvaksi, mikäli autossa ilmenee jotain vikaa.
Ehdotan asian ratkaisemiseksi että tehdään ns. kolmikanta sopimus eli 1.osan maksaa Rami’s Auto, 1.osan Takuuvakuutus ja 1.osan Asiakas.
Ystävällisin terveisin;
Antti Pasanen
*************************************
Rami's Auto
Kartanonherrantie 7 E-F
02920 Espoo
Puh. +358 40 5092288
Fax. +358 10 4702409
antti@ramisauto.com
http://www.ramisauto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 1. helmikuuta 2013 14:20
Vastaanottaja: x; Antti Pasanen
Kopio: x
Aihe: RE: Lasku
Hei,
Kysäisin asiaa varmuuden vuoksi kuluttajaneuvonnasta, mutta kyseessä on aika selvä tapaus:
1. Asia tiedettiin kaupanteon yhteydessä, että autossa on kyseinen vika, eikä Ramin auto suostunut sitä silloin korjaamaan, vaan neuvona oli tukeutua vian mahdollisesti uudelleen ilmaannuttua Suomen Takuuvakuutuksen palveluihin (joka sitten meni, kuten kaikki tiedämme)
2. Lappeenrannan Auto-Kilta ja edellinen omistaja todistavat vian olemassaolon
3. Vika ilmeni n. 5kk kaupanteon jälkeen, joka jo sinänsä edellyttää virhevastuun nojalla auton myynyttä liikettä korvaamaan korjauksen.
Koska Ramin auto pitää systemaattista radiohiljaisuutta asian tiimoilta, ehdotan, että Metroauto laskuttaa Ramin autoa korjauksesta.
Mikäli Antilla on asiaan jotain kommentoitavaa, voi hän tehdä sen 2 arkipäivän kuluessa tähän viestiin.
Terveisin,
-Juha
From: x@metroauto.fi]
Sent: 30. tammikuuta 2013 10:03
To: antti.pasanen@ramisauto.com
Cc: Juha; x
Subject: VS: Lasku
Importance: High
Hei!
Lähetämmekö nyt teille tämän ko. laskun?
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: Juha
Lähetetty: 29. tammikuuta 2013 10:03
Vastaanottaja: antti.pasanen@ramisauto.com
Kopio: x
Aihe: FW: Lasku
Tärkeys: Suuri
Moi,
Tämä on jäänyt roikkumaan. Luulin, että olit sopinut Takuuvakuutuksen kanssa asian, kun mitään ei ole kuulunut.
Ei liene kiistanalaista, että autossa oli tämä vika jo myyntihetkellä, joten virhevastuun nojalla edellytän teidän hoitavan laskun. Sopinee, että Metroauto lähettää laskun teille?
Terveisin,
-Juha
From: x@metroauto.fi]
Sent: 29. tammikuuta 2013 10:00
To: Juha
Subject: Lasku
Importance: High
Hei!
Nyt tämä lasku pitäisi hyvittää, mutta ennen sitä pitää tietää mihin lasku lähetetään. Eli oletteko olleet yhteydessä tuohon autoliikkeeseen?
Ystävällisin terveisin
x
työnjohtaja
MetroAuto
TURKU
Tierankatu 7
20520 Turku
________________________________________
Lähettäjä: x
Lähetetty: 24. tammikuuta 2013 9:26
Vastaanottaja: x
Kopio: x
Aihe: VL: hyvityslasku tarvitaan
Tärkeys: Suuri
Hei,
Tämä on vielä korjaamatta.
Ystävällisin terveisin
x
taloushallinnon assistentti
MetroAuto Group
Metroauto Group Oy
PL 32
(Hernepellonkuja 12)
00561 Helsinki
________________________________________
Lähettäjä: Taina Savela [mailto:taina.savela@takuuvakuutus.fi]
Lähetetty: 23. tammikuuta 2013 11:44
Vastaanottaja: x
Aihe: hyvityslasku tarvitaan
Tärkeys: Suuri
Hei,
Odotamme hyvityslaskua laskullenne nro 257263/LZP-755. Lasku roikkuu meidän reskontrassa avoimena ja reklamoituna. Hyvitystä on pyydetty ao. viestillä:
”From: Ville Mäkelä [mailto:ville.makela@takuuvakuutus.fi]
Sent: 21. joulukuuta 2012 15:17
To: Juha; x@metroauto.fi
Cc: pekka.savela@takuuvakuutus.fi; vahinko@takuuvakuutus.fi; Antti Pasanen
Subject: REKLAMAATIO LZP-755
Tervehdys Herrat,
Tähän liittyen on selvinnyt uusia tuulia. Kuten tiedämme tämä korjattu ongelma on ollut jo edellisellä omistajalla. Eli tästä tapauksesta vastaa myyjäliike / asiakas.
Joten meille pitää hyvittää tämä lasku ja myös tilattu osa tullaan laskuttamaan joko nykyiseltä asiakkaalta tai myyjäliikkeeltä.
Toivon että nykyinen haltija ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen asian tiimoilta.
Ehdoissamme on maininta näistä tapauksista, auto ei ole ollut luovutushetkellä takuuehtojen mukainen.
Jari, toimitatko hyvityksen vaihdosta, sen jälkeen Antti / Juha sopivat laskujen uuden osoitteen, myös meille.”
PYYDÄN PIKAISTA HYVITYSLASKUA, JOTTA SAAMME RESKONTRAMME KUNTOON VIIME VUOTISISTA LASKUISTA.
Kiitoksin & ystävällisin terveisin
Taina Savela
Suomen Takuuvakuutus/
Rallivakuutus Oy
Katkiluodonkatu 8
24100 SALO
FINLAND
Tel. +358 20 746 3900
GSM +358 40 557 8908
Fax +358 20 746 3911
E-mail taina.savela@takuuvakuutus.fi
WEB http://www.takuuvakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
WEB http://www.rallivakuutus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
TUTUSTU MYÖS KOTISIVUIHIMME
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Kimille: "Mitäs kysyit"
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
RA viulut sitten maksoi lopulta. Kai. Eivät vaivautuneet mitään ilmoittamaan minulle tai Metroauton työnjohtoon kun sitä heiltäkin joskus jälkeenpäin kyselin.KariFi kirjoitti:Siinä sitä on asiakaspalvelua parhaimmillaan. Kenen kukkarosta viulut loppujen lopuksi maksettiin?
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Kuten arvelinkin, niin myynnin yhteydessä kyllä kaikki hoituu mutta kun ongelmia tulee niin kommunikaatio loppuu. Kusettivat myös näköjään vakuutusfirmaa. Tuohan voi täyttää jopa petoksen merkit, eli yrittivät korjauttaa olemassa olevan vian vakuutuksella johon se ei todellakaan ole tarkoitettu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 401
- Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
- Auto: 325d e91 -08 M-Sport
- Paikkakunta: Lappeenranta
Juha vaan romutti sen petosyrityksen, kun kertoi tienneensä viasta jo ennakkoon.
Sinällään fiksua selvitellä auton taustaa edellisiltä omistajilta, mikäli suinkin mahdollista.
Sinällään fiksua selvitellä auton taustaa edellisiltä omistajilta, mikäli suinkin mahdollista.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Kiitoskia Juha! Onpä härskiä toimintaa myyjältä. Hyi olkoon! Vieläköhän koijari toimii alalla?
Mutta tässähän on jo mennyt enemmän kuin 15 minuuttia Juhan raportista eikä Kimin / Rami's Auton palautetta ole vielä tullut. Onkohan internet-yhteydessä jotain häikkää?
Edit: Minuakin voidaan pitää ehkä syystäkin kuumakallena, mutta kieltämättä rupeaa keittämään kun liikkeen edustaja tulee tänne kukkoilemaan asenteella että täällä jengi puhuu paskaa. On hienoa että on kiinnostunut oman firman maineesta ja haluaa selvittää asiat, siitä plussaa ehdottomasti, mutta se olisi kannattanut tehdä Juhan kanssa privaatisti (varsinkaan kun Juha ei julkisesti ensin ollut asiaa pöydälle nostamassa vaan tarjoutui antamaan tietoa privaatisti) tai sitten olisi kannattanut liikkeen olla vähän nöyrempää asiakaspalvelijaa täällä. Nyt tulee sellainen kuva kuin perinteisestä kusettaja-autokauppiaasta, eli myynti kyllä pelaa, ongelmiin ei vastata ja odotellaan että kohta uhataan raastuvalla kun joku uskalsi julkiseen paikkaan kirjoittaa firmasta negatiivisesti. Voi olla että tulkitsin Kimin äänensävyn väärin, ja se ei ollut alkujaan negatiivinen-äänensävy, mutta sellainen kuva nyt vaan tuli. Sääli vaan liikkeen kannalta että nämä kirjoitukset säilyvät täällä internetissä ikuisesti, eli jos joku etsii Googlella kokemuksia Rami's Autosta, niin se tuo suoraan tähän ketjuun.
Edit: Minuakin voidaan pitää ehkä syystäkin kuumakallena, mutta kieltämättä rupeaa keittämään kun liikkeen edustaja tulee tänne kukkoilemaan asenteella että täällä jengi puhuu paskaa. On hienoa että on kiinnostunut oman firman maineesta ja haluaa selvittää asiat, siitä plussaa ehdottomasti, mutta se olisi kannattanut tehdä Juhan kanssa privaatisti (varsinkaan kun Juha ei julkisesti ensin ollut asiaa pöydälle nostamassa vaan tarjoutui antamaan tietoa privaatisti) tai sitten olisi kannattanut liikkeen olla vähän nöyrempää asiakaspalvelijaa täällä. Nyt tulee sellainen kuva kuin perinteisestä kusettaja-autokauppiaasta, eli myynti kyllä pelaa, ongelmiin ei vastata ja odotellaan että kohta uhataan raastuvalla kun joku uskalsi julkiseen paikkaan kirjoittaa firmasta negatiivisesti. Voi olla että tulkitsin Kimin äänensävyn väärin, ja se ei ollut alkujaan negatiivinen-äänensävy, mutta sellainen kuva nyt vaan tuli. Sääli vaan liikkeen kannalta että nämä kirjoitukset säilyvät täällä internetissä ikuisesti, eli jos joku etsii Googlella kokemuksia Rami's Autosta, niin se tuo suoraan tähän ketjuun.
Viimeksi muokannut salmol, 16 Marras 2015, 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Aika hiljaista!
Edit: vaikka jotkut pitävät minua vähän kuumakallena kommentoimaan kaikkea, joka liikkuu, niin mielestäni en ainakaan omalla käytökselläni/viesteilläni mitenkään pahentanut asiaa, vaikka tuo sotku kestikin kuukausitolkulla. Voisin melkein kuvitella, että joku olisi jo aikaisemmin ruvennut puhumaan isoilla kirjaimilla.
Edit: vaikka jotkut pitävät minua vähän kuumakallena kommentoimaan kaikkea, joka liikkuu, niin mielestäni en ainakaan omalla käytökselläni/viesteilläni mitenkään pahentanut asiaa, vaikka tuo sotku kestikin kuukausitolkulla. Voisin melkein kuvitella, että joku olisi jo aikaisemmin ruvennut puhumaan isoilla kirjaimilla.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Entisenä "kulkumulkkuna" totesin useasti, että hyvin hoidettu reklamaatio on parasta kauppaa. Tässä kävi vähän päinvastoin. Eipä tarvi kurvailla Juvanmalmille autokauppoihin Ramille....Kiitos Juha, oli mielenkiintoista lukea.
F34 GT Xdrive 320i -13
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Pisteet Juhalle hyvinkin asiallisesta viestittelystä, vaikka tässä kohdin monilta sävy olis muuttunut pari astetta tummemmaksi:)
Tässä oli tosiaan esimerkki kuinka Ramis auto kerjäsi ikävyyksiä. Lisää popcornia ja odotan 2. jaksoa
Tässä oli tosiaan esimerkki kuinka Ramis auto kerjäsi ikävyyksiä. Lisää popcornia ja odotan 2. jaksoa
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 55
- Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12
Uteliaisuudesta tuli vilkaisua Ramin nettisivuja. Todella hienot sivut ja kivoja unelma-autojahan siellä on tarjolla.
Verollinen hintaluokka peleille näyttää olevan pääosin yli 100 000 € joten hyvin näyttää businessa kannattavan vaikka noita unelmia verottomana liikkeeseen Saksasta uittaiskin. Varmaan asiakaskunta varakasta ja pääosin suvulta perityilla rahoilla, lottovoitoilla tai optiomiljoonilla niitä ostellaan. Mutta hieno homma että Suomesta löytyy rohkeita yrittäjiä.
Verollinen hintaluokka peleille näyttää olevan pääosin yli 100 000 € joten hyvin näyttää businessa kannattavan vaikka noita unelmia verottomana liikkeeseen Saksasta uittaiskin. Varmaan asiakaskunta varakasta ja pääosin suvulta perityilla rahoilla, lottovoitoilla tai optiomiljoonilla niitä ostellaan. Mutta hieno homma että Suomesta löytyy rohkeita yrittäjiä.
Topic sen kun paraneeRennfahrer kirjoitti:Verollinen hintaluokka peleille näyttää olevan pääosin yli 100 000 € joten hyvin näyttää businessa kannattavan vaikka noita unelmia verottomana liikkeeseen Saksasta uittaiskin. Varmaan asiakaskunta varakasta ja pääosin suvulta perityilla rahoilla, lottovoitoilla tai optiomiljoonilla niitä ostellaan.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Rami´s auton BMW:t ovat enimmäkseen niin uusia että niissä on yleensä tehdastakuu voimassa. Kannattaa ottaa BMW:ltä vielä maksullinen jatkotakuu autoon, niin pääsee muutaman vuoden huoletta korjausten suhteen.
Yhden auton olen tästä liikkeestä ostanut jonka tehdastakuu ei ollut enää voimassa. En ottanut autooni mitään ylimääräisiä takuita eikä niitä tarjottukaan. Pyöränlaakeri meni vaihtoon melko nopeasti kauppojen jälkeen ja Kim korvasi osan. Minä maksoin työn osuuden.
Kokonaisuutena olen tyytyväinen kauppoihin, sillä kyseessä oli alle 3v vanha Suomesta uutena myyty auto jossa on kaikki tehdasvarusteet. Suosittelen liikettä muillekin, mutta kannattaa tosiaan miettiä noita jatkotakuu-asioita jos sellainen on tarjolla.
Jos on ostamassa Suomesta uutena myytyä autoa, kannattaa aina soittaa edelliselle omistajalle.
Yhden auton olen tästä liikkeestä ostanut jonka tehdastakuu ei ollut enää voimassa. En ottanut autooni mitään ylimääräisiä takuita eikä niitä tarjottukaan. Pyöränlaakeri meni vaihtoon melko nopeasti kauppojen jälkeen ja Kim korvasi osan. Minä maksoin työn osuuden.
Kokonaisuutena olen tyytyväinen kauppoihin, sillä kyseessä oli alle 3v vanha Suomesta uutena myyty auto jossa on kaikki tehdasvarusteet. Suosittelen liikettä muillekin, mutta kannattaa tosiaan miettiä noita jatkotakuu-asioita jos sellainen on tarjolla.
Jos on ostamassa Suomesta uutena myytyä autoa, kannattaa aina soittaa edelliselle omistajalle.
Aika selvä kusetusyritys vaihtoautotakuufirmalle, kusetuksen järkkääjänä RA.
Olisin kyllä itse kysellyt, että meneekö tämä oikein, kun vika on jo tiedossa?
Aika hauskan luotettavalta kuulostava "Rallitakuu"? Ajattelin jo tuossa, että mitähän on tiedossa... osia rahdataan Briteistä, varmaan romuautoista?
Yllättävän lehmänhermoinen Juha vaikuttaa olevan. Ja tosiaan, Metro-Autossa myös uskomattoman rauhallista toimintaa ja palvelua.
Olisin kyllä itse kysellyt, että meneekö tämä oikein, kun vika on jo tiedossa?
Aika hauskan luotettavalta kuulostava "Rallitakuu"? Ajattelin jo tuossa, että mitähän on tiedossa... osia rahdataan Briteistä, varmaan romuautoista?
Yllättävän lehmänhermoinen Juha vaikuttaa olevan. Ja tosiaan, Metro-Autossa myös uskomattoman rauhallista toimintaa ja palvelua.
- Eku Sulimet
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 12 Marras 2015, 23:37
- Auto: BMW X5 F15 Xdrive 40e M-Sport vm. 2017
- Paikkakunta: Kempele
Minulla ei ole kokemusta koska Rami´s auto ei vastannut sähköpostikyselyyni eräästä kallimman puoleisesta Bemarista jonka olisin ollut halukas ostamaan muutama viikko sitten. Nytpä ajelenkin sitten uudenkarhealla 530xd:llä jonka ostin pari viikkoa sitten GT-autosta Tuusulasta. Sitä liikettä ainakin voin suositella.
- hege
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
- Auto: G30 530e Luxury Line
- Paikkakunta: Espoo
Töitä tässä piti tehdä mutta oli niin jännittävä mailikeskustelu että piti se nyt lukea kahvikupposen kera.
Tästä sen verran vain mainitsen että loistavaa palvelua Metro-Autolta!
Tästä sen verran vain mainitsen että loistavaa palvelua Metro-Autolta!
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d