BMW Saksasta - pari käytännönkysymystä

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Kypeli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2016, 17:03
Auto: BMW 525d F11 2015

Olettaisin, että tämän keskustelufoorumin jäsenistä ainakin osalla olisi kokemusta tuoda itse BMW Saksasta Suomeen. Siksipä ajattelin tänne kirjoittaa ja kysellä paria käytännönseikkaa, vaikka muuten tuo prosessi on aika hyvin selvillä. Toivottavasti tämä on oikea paikka tälle viestille.
  • Miten tuo tinkauskäytäntö Saksassa? Jos katsoo autoa esim. mobile.de -sivuston kautta, onko hinnat valmiiksi ns. kauppahintoja, vai tuleeko ne hinnat vielä alaspäin jos vaikka maksaa käteisellä?
  • Paljonko saksalaiseen byrokratiaan tänä päivänä menee rahaa (siirtokilpi, liikennevakuutus, autovero ja rekisteröinti)?
titervol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Tammi 2016, 21:51

Moi,
Itse hoidin hommasin auton saksasta suomeen joulukuussa. En itse hakenut, eli käytin kuriiria (auto-saksasta.fi toimi hyvin) mutta silti osannen vastata ainakin muutamaan sun kysymykseen.
Ohessa klippi niiden sivuilta
"Saksassa ei ole autokaupassa samanlaista tinkimiskulttuuria kuin Suomessa. Autoja on jatkuvasti myynnissä satoja tuhansia ja kilpailu on kovaa. Niin yksityiset kuin liikkeetkin ilmoittavat netissä usein heti viimeisen hintansa (festpreis) josta ei todellakaan olla valmiita tinkimään euroakaan. Melko yleistä on kuitenkin saada muutaman satasen alennus nettimyyntihinnasta riippumatta siitä miten kallis auto on kyseessä. Joskus voi kuitenkin onnistua suuremmankin alennuksen neuvotteleminen. "

Tää piti ainakin mun osalta hyvin paikkansa.Kun soitin itse sinne autoliikkeeseen ja kysyiin hintaa se tippui 500EUR ja se oli lopullinen hinta.


Byrokratian hintalappua en tiedä, kun auto kuljetettiin rekalla suomeen. Luulisin että paikallinen autoliike osaa kyllä antaa tohon vastauksen.
Archie B
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 23:37
Auto: G30 530e xDrive - 2020

Itse olen täysin omin neuvoin ostanut ja tuonut neljä autoa, joista kolme Bemaria. Pyyntihinnoista on pudotettu 500 - 1000 €. Merkkiliikkeillä pyyntihinnat valuvat automaattisesti alaspäin, jos auto alkaa seisomaan pidempään ja siksi tinkimisvarat ovat pienemmät. Muutenkin aika nihkeästi on tingittävissä mitään ekstraa mukaan.

Jos mieleisen auton löytää merkkiliikeestä, kannattaa toimia nopeasti. Kun allekirjoittaa sopparin valmiiksi, auto on varmasti odottamassa paikan päälle mennessä. Yhden jopa maksoin kokonaan etukäteen autoa näkemättä, kun halusin sen olevan nopeasti luovutuksessa ja lentoliput sattuivat muusta syystä olemaan valmiina. Ei mitään ongelmia siinäkään vaan kaikki meni hienosti ja palvelu pelasi.

Parhaimmat liikkeet hoitavat koko rekisteröintirumban ja vakuutukset valtakirjoilla eikä itse tarvitse panna tikkua ristiin sen kun istuskelee nahkasohvilla. Aikaa menee muutama tunti. Kulut riippuu mm. vakuutuksen pituudesta, maksimi taitaa olla 30 pv. Muutamalla satasella selviää Saksan päässä. Se maksamisen riemu alkaa vasta Suomessa....
hazall
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Heinä 2015, 19:21

Kesällä hain X5:sen (12/2011). Mobilesta rajasin näkyviin vain merkkiliikkeet, tarkistuksen ja koeajon hoiti Kitolan firma (http://autotalo.honk24.com/) tälläkin kertaa. Auto oli alunperin myyty samasta liikkeestä mihin nyt palautunut uudempaan vaihdon myötä. Ehti olemaan listoilla päivän, joten tinkivaraa ei vielä ollut, mutta tekivät huollon ja vaihtoivat kaikki jarrupalat sekä eteen levyt.
Rekisteröintiin ja muuhun paperisotaan taisi upota pari kolme sataa plus Kitolan työntekijän apuun about satanen, minä kun en saksaa puhu.

Ainut ongelma meinasi olla kun Suomen passissa ei ole kotiosoitetta, ja paikallinen viranomainen saksalaisella tarkkuudellaan ja innollaan vaati saada jonkun virallisen tahon paperin mistä näkyy missä sitä asutaan (mitähän sekin niille kuuluu?). Hetken tinkaamisen jälkeen suostui kelpuuttamaan pankin tai vakuutusyhtiön lähettämän faksin asiasta. Soitot kotisuomeen ko. firmoihin eivät kuitenkaan luonnollisesti tuottaneet tulosta koska palvelualttius on mitä on, mutta siinä pankin kanssa kinatessani keksin että näkyhän tuo verkkopankissa. Saksalainen viranomainen lainasikin ystävällisesti konettaa mihin avasin OP:n sivut ja henkilötietoni, ja avot, saatiin vahvistus kotiosoitteelle. En ole kuullu että kukaan muu olisi joutunut moista todistelemaan.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Vastauksia jo tulikin. Tuon 500 - 1000n tilalle laittaisin 0 - 1000 :) Tuohon menee oma kokemus reilusta 30:stä BMW:stä.
Jos myyjä tiputtaa hintaa helposti ja todella paljon (yli tonnin) itse alkaisin epäillä, että autossa on jotain pahasti vialla.
Kilvet vakuutuksineen maksaa sen 70 - 200, riippuen mistä/kuka hoitaa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Avatar
JKE61
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:37

Olen kuluneen vuoden aikana ollut hakemassa kahta BMW:tä; X3 35d -12 Münchenistä ja X5M50d -14 Hampurista. Molemmat ostettiin BMW Niederlassungista. X3:n kanssa jumpattiin kilpi-amtissa luukulta toiselle parisen tuntia kaikenmaailman synkkäkulmaisten ex-neukkulaisten joukossa. Hampurissa liike hoiti rekisteröinnin. Suosittelen jälkimmäistä vaihtoehtoa, jos se on mahdollista. Muutama satku sinne tänne ei juuri kokonaishinnassa tunnu. Alennusta ei tullut, mutta molempiin saatiin mukaan orkkisvanteet kitkarenkailla. X5:n listahinta Suomessa varusteet raksittuna oli n. 165t€, Suomen veroineen 40tkm ajettuna loppuhinta oli n. 90t€. Autot ostettiin autoliikkeelle, joten hinnasta sai heti verot pois ja laivalla tehtiin uusi kauppakirja. Vakuutus hoitui Suomeen kun odoteltiin autoliikkeessä luovutusta.
Omasta mielestäni kannattavampaa on hakea uudehko kuin joku linttaan poljettu E6X verkkoaitakaupasta. Ja nopeus kaupanteossa on tosiaan valttia. Jos on pinkka kunnossa ja sopiva löytyy, kannattaa iskeä kiinni.
Njord
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 29 Loka 2015, 12:34
Auto: 530d ja 118i
Paikkakunta: Hollola

Kuvitellaan,että olet nuori mies ja haluat säästää satasia autoa ostaessa. Lähdet saksaan kiertelemään muutamaksi päiväksi. Kilometrejä tulee ja euroja palaa.Sitten löydät auton ja rupeat hoitamaan vakuutuksia ym. Huh.
No niin vanhempi kaveri soittaa suomalaiselle automyyjälle saksaaan,kertoo millaisilla osilla auton haluaisi.Auto voidaan lähettää suoraan suomeen tai noudat sen itse niin voit tarkistaa kaiken.
On aika hienoa ajaa etelästä pohjoiseen mieleisellä autolla,kunhan muistaa sivuuttaa isot kaupungit ennen ruuhkia. Nouto ennen kesää!
Ilekh
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 21:02

Itseäni kiinnostaisi tuontiauto mutta tarkoituksena olisi näillä näkymin käyttää välittäjää. Onko kenelläkään suositella hyvää välittäjää?
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Btcf puolella paljon positiivista palautetta on saanut nm MajorDrake. Ilmeisesti Viacarilla töissä. BMW erityisosaaminen.
- Vähempi parempi -
Njord
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 29 Loka 2015, 12:34
Auto: 530d ja 118i
Paikkakunta: Hollola

Itseäni kiinnostaisi tuontiauto mutta tarkoituksena olisi näillä näkymin käyttää välittäjää. Onko kenelläkään suositella hyvää välittäjää?
Ilari Pulli +49 1624224010
hazall
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Heinä 2015, 19:21

Kitolan Mika tarkistanut mulle parikin autoa

http://autotalo.honk24.com/

Toisen (V70) toi Helsinkiin asti, toisen (X5) hain itse lomamatkan merkeissä. Katseltiin kummallakin kertaa vain merkkiliikkeiden valikoimia ja suht uutta kalustoa.
vma
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Helmi 2016, 17:21

Itse varasin juuri X6 35d BMW:n Saksasta. Graulin hoitaa auton tarkastukset, rahtaamiset yms tänne Suomeen. Tähän saakka kaikki on sujunut moitteettomasti ja erittäin sujuvasti.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Njord kirjoitti:Itseäni kiinnostaisi tuontiauto mutta tarkoituksena olisi näillä näkymin käyttää välittäjää. Onko kenelläkään suositella hyvää välittäjää?
Ilari Pulli +49 1624224010
Öö... asut Hollolassa ja kysyt löytyykö välittäjää ja annat saksalaisen puhelinnumeron?

Lisäksi tämän mukaan olet töissä autovälittäjänä:

http://www.4wheeltrade.de/yhteystiedot/ ... iedot.html

Hienoa sissimarkkinointia :thuup:
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Eiköhän tässä ole kyse Njordin vastauksesta jäsen ilekh:in kysymykseen.
Ex: E60/F10
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

No siinä tapauksessa.

Luin vain Njordin viestin ja jäi erilainen käsitys tilanteesta.
vma
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Helmi 2016, 17:21

vma kirjoitti:Itse varasin juuri X6 35d BMW:n Saksasta. Graulin hoitaa auton tarkastukset, rahtaamiset yms tänne Suomeen. Tähän saakka kaikki on sujunut moitteettomasti ja erittäin sujuvasti.

Viimeiset tarkastukset autolle on tehty Graulinin toimesta, tarkentavia kuvia on saatu ja kaupat on tehty. Erinomaista palvelua.
vma
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Helmi 2016, 17:21

Kun tuo auto saapuu Vuosaaren satamaan, niin millainen on rulijanssa sielä satamassa saada tuo auto omiin käsiin? Satama alue on valtava. Minne sielä tulee ensimmäisenä suunnata?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Auton luovutus Vuosaaren satamassa tapahtuu näin. Varaa riittävästi aikaa tuontitoimistossa asiointiin, siellä saattaa olla jonoa. Kuljetus satama-alueen sisälle autoa noutamaan tapahtuu tosiaankin vain mainittuina aikoina, ei kannata myöhästyä niistä. Varsinkin loma-aikoina siellä on kaikki muutkin samaa asiaa tekemässä ja ruuhka varmaa. 100m Gatehouse-rakennuksesta (jossa tuontitoimistokin on) on katsastuskonttori josta saa siirtotarroja. Tullin toimipistekin satamassa luonnollisesti on.
vma
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Helmi 2016, 17:21

Suurkiitos hyvistä neuvoista! Eiköhän noilla neuvoilla pääse hyvin eteenpäin. Lieneekö palvelu vielä samaa DDR- tyyppistä kuin aikanaan Länsisatamassa oli. :mus:
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Riippuu kuka osuu tiskin taakse, usein onkin:)
Vastaa Viestiin