- Miten tuo tinkauskäytäntö Saksassa? Jos katsoo autoa esim. mobile.de -sivuston kautta, onko hinnat valmiiksi ns. kauppahintoja, vai tuleeko ne hinnat vielä alaspäin jos vaikka maksaa käteisellä?
- Paljonko saksalaiseen byrokratiaan tänä päivänä menee rahaa (siirtokilpi, liikennevakuutus, autovero ja rekisteröinti)?
BMW Saksasta - pari käytännönkysymystä
Olettaisin, että tämän keskustelufoorumin jäsenistä ainakin osalla olisi kokemusta tuoda itse BMW Saksasta Suomeen. Siksipä ajattelin tänne kirjoittaa ja kysellä paria käytännönseikkaa, vaikka muuten tuo prosessi on aika hyvin selvillä. Toivottavasti tämä on oikea paikka tälle viestille.
Moi,
Itse hoidin hommasin auton saksasta suomeen joulukuussa. En itse hakenut, eli käytin kuriiria (auto-saksasta.fi toimi hyvin) mutta silti osannen vastata ainakin muutamaan sun kysymykseen.
Ohessa klippi niiden sivuilta
"Saksassa ei ole autokaupassa samanlaista tinkimiskulttuuria kuin Suomessa. Autoja on jatkuvasti myynnissä satoja tuhansia ja kilpailu on kovaa. Niin yksityiset kuin liikkeetkin ilmoittavat netissä usein heti viimeisen hintansa (festpreis) josta ei todellakaan olla valmiita tinkimään euroakaan. Melko yleistä on kuitenkin saada muutaman satasen alennus nettimyyntihinnasta riippumatta siitä miten kallis auto on kyseessä. Joskus voi kuitenkin onnistua suuremmankin alennuksen neuvotteleminen. "
Tää piti ainakin mun osalta hyvin paikkansa.Kun soitin itse sinne autoliikkeeseen ja kysyiin hintaa se tippui 500EUR ja se oli lopullinen hinta.
Byrokratian hintalappua en tiedä, kun auto kuljetettiin rekalla suomeen. Luulisin että paikallinen autoliike osaa kyllä antaa tohon vastauksen.
Itse hoidin hommasin auton saksasta suomeen joulukuussa. En itse hakenut, eli käytin kuriiria (auto-saksasta.fi toimi hyvin) mutta silti osannen vastata ainakin muutamaan sun kysymykseen.
Ohessa klippi niiden sivuilta
"Saksassa ei ole autokaupassa samanlaista tinkimiskulttuuria kuin Suomessa. Autoja on jatkuvasti myynnissä satoja tuhansia ja kilpailu on kovaa. Niin yksityiset kuin liikkeetkin ilmoittavat netissä usein heti viimeisen hintansa (festpreis) josta ei todellakaan olla valmiita tinkimään euroakaan. Melko yleistä on kuitenkin saada muutaman satasen alennus nettimyyntihinnasta riippumatta siitä miten kallis auto on kyseessä. Joskus voi kuitenkin onnistua suuremmankin alennuksen neuvotteleminen. "
Tää piti ainakin mun osalta hyvin paikkansa.Kun soitin itse sinne autoliikkeeseen ja kysyiin hintaa se tippui 500EUR ja se oli lopullinen hinta.
Byrokratian hintalappua en tiedä, kun auto kuljetettiin rekalla suomeen. Luulisin että paikallinen autoliike osaa kyllä antaa tohon vastauksen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 23:37
- Auto: G30 530e xDrive - 2020
Itse olen täysin omin neuvoin ostanut ja tuonut neljä autoa, joista kolme Bemaria. Pyyntihinnoista on pudotettu 500 - 1000 €. Merkkiliikkeillä pyyntihinnat valuvat automaattisesti alaspäin, jos auto alkaa seisomaan pidempään ja siksi tinkimisvarat ovat pienemmät. Muutenkin aika nihkeästi on tingittävissä mitään ekstraa mukaan.
Jos mieleisen auton löytää merkkiliikeestä, kannattaa toimia nopeasti. Kun allekirjoittaa sopparin valmiiksi, auto on varmasti odottamassa paikan päälle mennessä. Yhden jopa maksoin kokonaan etukäteen autoa näkemättä, kun halusin sen olevan nopeasti luovutuksessa ja lentoliput sattuivat muusta syystä olemaan valmiina. Ei mitään ongelmia siinäkään vaan kaikki meni hienosti ja palvelu pelasi.
Parhaimmat liikkeet hoitavat koko rekisteröintirumban ja vakuutukset valtakirjoilla eikä itse tarvitse panna tikkua ristiin sen kun istuskelee nahkasohvilla. Aikaa menee muutama tunti. Kulut riippuu mm. vakuutuksen pituudesta, maksimi taitaa olla 30 pv. Muutamalla satasella selviää Saksan päässä. Se maksamisen riemu alkaa vasta Suomessa....
Jos mieleisen auton löytää merkkiliikeestä, kannattaa toimia nopeasti. Kun allekirjoittaa sopparin valmiiksi, auto on varmasti odottamassa paikan päälle mennessä. Yhden jopa maksoin kokonaan etukäteen autoa näkemättä, kun halusin sen olevan nopeasti luovutuksessa ja lentoliput sattuivat muusta syystä olemaan valmiina. Ei mitään ongelmia siinäkään vaan kaikki meni hienosti ja palvelu pelasi.
Parhaimmat liikkeet hoitavat koko rekisteröintirumban ja vakuutukset valtakirjoilla eikä itse tarvitse panna tikkua ristiin sen kun istuskelee nahkasohvilla. Aikaa menee muutama tunti. Kulut riippuu mm. vakuutuksen pituudesta, maksimi taitaa olla 30 pv. Muutamalla satasella selviää Saksan päässä. Se maksamisen riemu alkaa vasta Suomessa....
Kesällä hain X5:sen (12/2011). Mobilesta rajasin näkyviin vain merkkiliikkeet, tarkistuksen ja koeajon hoiti Kitolan firma (http://autotalo.honk24.com/) tälläkin kertaa. Auto oli alunperin myyty samasta liikkeestä mihin nyt palautunut uudempaan vaihdon myötä. Ehti olemaan listoilla päivän, joten tinkivaraa ei vielä ollut, mutta tekivät huollon ja vaihtoivat kaikki jarrupalat sekä eteen levyt.
Rekisteröintiin ja muuhun paperisotaan taisi upota pari kolme sataa plus Kitolan työntekijän apuun about satanen, minä kun en saksaa puhu.
Ainut ongelma meinasi olla kun Suomen passissa ei ole kotiosoitetta, ja paikallinen viranomainen saksalaisella tarkkuudellaan ja innollaan vaati saada jonkun virallisen tahon paperin mistä näkyy missä sitä asutaan (mitähän sekin niille kuuluu?). Hetken tinkaamisen jälkeen suostui kelpuuttamaan pankin tai vakuutusyhtiön lähettämän faksin asiasta. Soitot kotisuomeen ko. firmoihin eivät kuitenkaan luonnollisesti tuottaneet tulosta koska palvelualttius on mitä on, mutta siinä pankin kanssa kinatessani keksin että näkyhän tuo verkkopankissa. Saksalainen viranomainen lainasikin ystävällisesti konettaa mihin avasin OP:n sivut ja henkilötietoni, ja avot, saatiin vahvistus kotiosoitteelle. En ole kuullu että kukaan muu olisi joutunut moista todistelemaan.
Rekisteröintiin ja muuhun paperisotaan taisi upota pari kolme sataa plus Kitolan työntekijän apuun about satanen, minä kun en saksaa puhu.
Ainut ongelma meinasi olla kun Suomen passissa ei ole kotiosoitetta, ja paikallinen viranomainen saksalaisella tarkkuudellaan ja innollaan vaati saada jonkun virallisen tahon paperin mistä näkyy missä sitä asutaan (mitähän sekin niille kuuluu?). Hetken tinkaamisen jälkeen suostui kelpuuttamaan pankin tai vakuutusyhtiön lähettämän faksin asiasta. Soitot kotisuomeen ko. firmoihin eivät kuitenkaan luonnollisesti tuottaneet tulosta koska palvelualttius on mitä on, mutta siinä pankin kanssa kinatessani keksin että näkyhän tuo verkkopankissa. Saksalainen viranomainen lainasikin ystävällisesti konettaa mihin avasin OP:n sivut ja henkilötietoni, ja avot, saatiin vahvistus kotiosoitteelle. En ole kuullu että kukaan muu olisi joutunut moista todistelemaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Vastauksia jo tulikin. Tuon 500 - 1000n tilalle laittaisin 0 - 1000 Tuohon menee oma kokemus reilusta 30:stä BMW:stä.
Jos myyjä tiputtaa hintaa helposti ja todella paljon (yli tonnin) itse alkaisin epäillä, että autossa on jotain pahasti vialla.
Kilvet vakuutuksineen maksaa sen 70 - 200, riippuen mistä/kuka hoitaa.
Jos myyjä tiputtaa hintaa helposti ja todella paljon (yli tonnin) itse alkaisin epäillä, että autossa on jotain pahasti vialla.
Kilvet vakuutuksineen maksaa sen 70 - 200, riippuen mistä/kuka hoitaa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Olen kuluneen vuoden aikana ollut hakemassa kahta BMW:tä; X3 35d -12 Münchenistä ja X5M50d -14 Hampurista. Molemmat ostettiin BMW Niederlassungista. X3:n kanssa jumpattiin kilpi-amtissa luukulta toiselle parisen tuntia kaikenmaailman synkkäkulmaisten ex-neukkulaisten joukossa. Hampurissa liike hoiti rekisteröinnin. Suosittelen jälkimmäistä vaihtoehtoa, jos se on mahdollista. Muutama satku sinne tänne ei juuri kokonaishinnassa tunnu. Alennusta ei tullut, mutta molempiin saatiin mukaan orkkisvanteet kitkarenkailla. X5:n listahinta Suomessa varusteet raksittuna oli n. 165t€, Suomen veroineen 40tkm ajettuna loppuhinta oli n. 90t€. Autot ostettiin autoliikkeelle, joten hinnasta sai heti verot pois ja laivalla tehtiin uusi kauppakirja. Vakuutus hoitui Suomeen kun odoteltiin autoliikkeessä luovutusta.
Omasta mielestäni kannattavampaa on hakea uudehko kuin joku linttaan poljettu E6X verkkoaitakaupasta. Ja nopeus kaupanteossa on tosiaan valttia. Jos on pinkka kunnossa ja sopiva löytyy, kannattaa iskeä kiinni.
Omasta mielestäni kannattavampaa on hakea uudehko kuin joku linttaan poljettu E6X verkkoaitakaupasta. Ja nopeus kaupanteossa on tosiaan valttia. Jos on pinkka kunnossa ja sopiva löytyy, kannattaa iskeä kiinni.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 29 Loka 2015, 12:34
- Auto: 530d ja 118i
- Paikkakunta: Hollola
Kuvitellaan,että olet nuori mies ja haluat säästää satasia autoa ostaessa. Lähdet saksaan kiertelemään muutamaksi päiväksi. Kilometrejä tulee ja euroja palaa.Sitten löydät auton ja rupeat hoitamaan vakuutuksia ym. Huh.
No niin vanhempi kaveri soittaa suomalaiselle automyyjälle saksaaan,kertoo millaisilla osilla auton haluaisi.Auto voidaan lähettää suoraan suomeen tai noudat sen itse niin voit tarkistaa kaiken.
On aika hienoa ajaa etelästä pohjoiseen mieleisellä autolla,kunhan muistaa sivuuttaa isot kaupungit ennen ruuhkia. Nouto ennen kesää!
No niin vanhempi kaveri soittaa suomalaiselle automyyjälle saksaaan,kertoo millaisilla osilla auton haluaisi.Auto voidaan lähettää suoraan suomeen tai noudat sen itse niin voit tarkistaa kaiken.
On aika hienoa ajaa etelästä pohjoiseen mieleisellä autolla,kunhan muistaa sivuuttaa isot kaupungit ennen ruuhkia. Nouto ennen kesää!
Kitolan Mika tarkistanut mulle parikin autoa
http://autotalo.honk24.com/
Toisen (V70) toi Helsinkiin asti, toisen (X5) hain itse lomamatkan merkeissä. Katseltiin kummallakin kertaa vain merkkiliikkeiden valikoimia ja suht uutta kalustoa.
http://autotalo.honk24.com/
Toisen (V70) toi Helsinkiin asti, toisen (X5) hain itse lomamatkan merkeissä. Katseltiin kummallakin kertaa vain merkkiliikkeiden valikoimia ja suht uutta kalustoa.
Öö... asut Hollolassa ja kysyt löytyykö välittäjää ja annat saksalaisen puhelinnumeron?Njord kirjoitti:Itseäni kiinnostaisi tuontiauto mutta tarkoituksena olisi näillä näkymin käyttää välittäjää. Onko kenelläkään suositella hyvää välittäjää?
Ilari Pulli +49 1624224010
Lisäksi tämän mukaan olet töissä autovälittäjänä:
http://www.4wheeltrade.de/yhteystiedot/ ... iedot.html
Hienoa sissimarkkinointia
vma kirjoitti:Itse varasin juuri X6 35d BMW:n Saksasta. Graulin hoitaa auton tarkastukset, rahtaamiset yms tänne Suomeen. Tähän saakka kaikki on sujunut moitteettomasti ja erittäin sujuvasti.
Viimeiset tarkastukset autolle on tehty Graulinin toimesta, tarkentavia kuvia on saatu ja kaupat on tehty. Erinomaista palvelua.
Auton luovutus Vuosaaren satamassa tapahtuu näin. Varaa riittävästi aikaa tuontitoimistossa asiointiin, siellä saattaa olla jonoa. Kuljetus satama-alueen sisälle autoa noutamaan tapahtuu tosiaankin vain mainittuina aikoina, ei kannata myöhästyä niistä. Varsinkin loma-aikoina siellä on kaikki muutkin samaa asiaa tekemässä ja ruuhka varmaa. 100m Gatehouse-rakennuksesta (jossa tuontitoimistokin on) on katsastuskonttori josta saa siirtotarroja. Tullin toimipistekin satamassa luonnollisesti on.