E60 525d Moottorin vaihto

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
jore79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 00:54

Terve, semmosta lähdin kysymään kun pitäisi vaihtaa moottori bemariin eli E60 525d -05 Aut.
Onko mitään mitä olisi hyvä tietää kun lähtee vaihtaa konetta. Vaihtokone on samanlainen 525d .

Lähinnä mietin onko jotain sähköjen kanssa et pitää koodata et kone toimii vai mitä että.
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Ei mitään ihmeellistä, kun sinne jää alkuperäinen ECU (DDE).
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Jo suuttimet otetaan vanhasta, niitäkään ei tarvitse koodata, kunhan muistaa laittaa samaaan järjestykseen :) Mikäli suuttimet tulee uudesta koneesta, ne pitää koodata DDE:hen. siksi niiden koodit kannattaa katsoa vielä kun kone on lattialla.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
jore79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 00:54

Tarviiko minkälaiset laitteet koodaamiseen?
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

jaki kirjoitti: 19 Helmi 2018, 15:38 Jo suuttimet otetaan vanhasta, niitäkään ei tarvitse koodata, kunhan muistaa laittaa samaaan järjestykseen :) Mikäli suuttimet tulee uudesta koneesta, ne pitää koodata DDE:hen. siksi niiden koodit kannattaa katsoa vielä kun kone on lattialla.
Totta, mutta käytännössä noiden suuttimien koodauksen vaikutus ei auton käyttöominaisuuksissa tunnu mitenkään.
jore79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 00:54

Noniin, moottori vaihdettu ja ei käynnisty, herjaa vaihdelaatikkovikaa, otettiin vaidelaatikosta liitin irti ja verrattiin vanhan moottorin liittimeen, 1 johto on erivärinen ja ja hieman eri paikassa tyhjiä paikkoja keskenään. Mikäköhän nyt auttais. Täytyykö vaihtaa koko koneen sähköt vanhasta moottorista.

Vaihtokone on 2004 525d Avkoolta ostettu ja mulla 2005 loppuvuotinen 525d onko noissa ollut eri vaihtoehtoja automaatilaatikolla tossa vuosimalli haarukassa?
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

jore79 kirjoitti: 27 Helmi 2018, 21:08 Noniin, moottori vaihdettu ja ei käynnisty, herjaa vaihdelaatikkovikaa, otettiin vaidelaatikosta liitin irti ja verrattiin vanhan moottorin liittimeen, 1 johto on erivärinen ja ja hieman eri paikassa tyhjiä paikkoja keskenään. Mikäköhän nyt auttais. Täytyykö vaihtaa koko koneen sähköt vanhasta moottorista.

Vaihtokone on 2004 525d Avkoolta ostettu ja mulla 2005 loppuvuotinen 525d onko noissa ollut eri vaihtoehtoja automaatilaatikolla tossa vuosimalli haarukassa?
9/2005 tullut aika paljon muutoksia E6x.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

jore79 kirjoitti: 27 Helmi 2018, 21:08Vaihtokone on 2004 525d Avkoolta ostettu ja mulla 2005 loppuvuotinen 525d onko noissa ollut eri vaihtoehtoja automaatilaatikolla tossa vuosimalli haarukassa?
Tuonhan pitäisi olla ihan eri kone kuin omasi, jossa on jo mm nappistartti ja piezosuuttimet ja alulohkolla.
Eihän noissa pitäisi olla juuri mitään samaa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Vastaa Viestiin