Driving assistant vs driving assistant plus

Aatu83
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 31 Heinä 2012, 19:24

Driving assistant vs driving assistant plus

Viesti Kirjoittaja Aatu83 » 05 Joulu 2018, 19:19

Terve foorumin tietäjille!

Tarkoitus olisi vielä ennen Joulua tuoda Saksasta 2015/2016 X3 30/35d ja varusteet tuottavat päänvaivaa. Googlen kanssa välillä hieman epäselvää mitä eroa/lisäyksiä on Driving assistant ja DA+ paketeissa. Koko ajan tuntuu löytyvän hyviä yksilöitä mutta lopulta varusteluettelosa puuttuu juuri se jokin jota hakee.

Haussa olisi yksilö jossa mm
Comfort Access
Msport
Hud
Lasikatto
Da/da+

Tähän mennessä tuntuu koko ajan löytyvän vaihtoehto jossa täyttyy 3 edellä mainituista ja sitten pitäisi osata päättää mitä ilman voi elää. Msport ja comfort access tuntuisivat olevan prioriteetit tällä hetkellä, muiden osalta pitäisi sitten pystyä tekemään päätöksiä.

Vinkkejä otetaan vastaan,kiitos jo etukäteen niistä!!

melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 436
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Re: Driving assistant vs driving assistant plus

Viesti Kirjoittaja melperri » 05 Joulu 2018, 19:37

Omasta mielestäni comfor access on täysin turha. Yksi potentiaalinen vikakohde lisää , eikä ole minkäänlainen vaiva painaa avaimen nappia autoon tullessa ja poistuessa.

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1220
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & e90 325iA
VW Touareg V8 TDI
Paikkakunta: Kaarina

Re: Driving assistant vs driving assistant plus

Viesti Kirjoittaja Juha » 05 Joulu 2018, 19:59

melperri kirjoitti:
05 Joulu 2018, 19:37
Omasta mielestäni comfor access on täysin turha. Yksi potentiaalinen vikakohde lisää , eikä ole minkäänlainen vaiva painaa avaimen nappia autoon tullessa ja poistuessa.
Näin on. Kahvat vikaantuu herkästi. Mullakin on autossa CA, mutta en edes käytä sitä. Ovet ja/tai takaluukku on kivampi avata jo kävellessä autolle. Autosta lähtiessä voi paiskata oven kiinni ja pois kävellessä voi painaa ovet lukkoon ilman, että kääntyy räpläämään paskaista ovenkahvaa...

M-Sport ton kokoisessa möhkössä on kuin Timo Soini lenkkareissa :lol:

Muut vermeet onkin sitten asiaa.
Ex:
E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA Individual, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Aatu83
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 31 Heinä 2012, 19:24

Re: Driving assistant vs driving assistant plus

Viesti Kirjoittaja Aatu83 » 05 Joulu 2018, 20:14

Terve,

Jännä kun itsellä vähän päinvastaiset fiilikset. Ekassa omassa bmw:ssä (e92) oli CA ja kun tässä välissä hairahduin perheen kasvaessa Audi A6 puolelle, tuli tuota varustetta todella ikävä. Ehkä kahden pienen lapsen kanssa tuntui että kädet+taskut täynnä tavaraa niin avainta ei halunnut sieltä alkaa kaivelemaan. Toki käsiä vaaditaan vaikka CA mutta kuitenkin.

Ulkonäköasiat sitten toki makuasioita, omaan silmään M-Sport istuu melkein malliin riippumatta.. löytyisikö mielipiteitä ja tietoa noihin Assistenttipaketteihin liittyen?

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 809
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: Driving assistant vs driving assistant plus

Viesti Kirjoittaja phuksi » 05 Joulu 2018, 22:23

Aatu83 kirjoitti:
05 Joulu 2018, 19:19
Haussa olisi yksilö jossa mm
Comfort Access
Msport
Hud
Lasikatto
Da/da+
Hud on ehkä noista ihan ehdoton. Lasikatto on myös kiva. Comfort Access jakaa mun mielipiteen. Kahdessa autossa se on (F-sarjalaisia) ja 6 kahvasta 5 on vaihdettu kun pettivät. Ja kahva on 300 euroa kappale. Mutta kolmannessa autossa (E-sarja) kun ei sitä ole jää avain aina virtalukkoon. Ja koodasin siihen nyt päälle *key in ignition" muistutuksen joka kilkuttaa jos avain on pesässä, moottori sammutettu ja avaa kuskin oven. Tämä sen jälkeen kun auto oli ollut pihalla avaimet virtalukossa muutaman kerran yön yli... Eli riippuu autonomisen hermoston tekemästä pantomiimista miten homma toimii :lol:

Juha kirjoitti:
05 Joulu 2018, 19:59
M-Sport ton kokoisessa möhkössä on kuin Timo Soini lenkkareissa :lol:
:lol: Just kattelin urheiluruutua ja on sinnekin justiina saatu mekossa kertoon urheilutuloksia :blush:

Jos M-sport tuottaa alustaan tiukemman jousituksen on se pidemmän päälle usein turhan jäykkä. Mutta siihen vaikuttaa myös oma ikä mitä yleensä auton alustalta odottaa ;)

Itse driving assistant on mulle vieras varustepaketti. Mutta jos se viittaa kamerapohjaisiin vermeisiin niin kaukovaloavustin on ihan jees ja toimii riittävän hyvin, kaistaltalipsumisvaroitusvibra joka tärrää rattia on vähän siinä ja siinä, nopeustieto näytössä ja HUDssa nice to have koska siihen ei oikein voi luottaa. Noista kaikista on kokemusta. Jos siinä on aktiivi cruise niin sitä itse kaipaisin. Samaten perääntuuppausesto voisi olla ihan ok. Ja toisaalta autonomista ohjaamista... no sanotaanko että kelvolliseen en ole törmännyt millään merkillä ja Teslaa en ole kokeillut.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

Busatomppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Joulu 2015, 18:45

Re: Driving assistant vs driving assistant plus

Viesti Kirjoittaja Busatomppa » 14 Joulu 2018, 23:34

Minulla on MY2019 530e, jossa on myös DA+. Auto ajaa itsekseen, kun välillä ottaa ratista kiinni. Ruuhkassa se ajelee kauemmin itsekseen kuin moottoritiellä. Tavallisesta versiosta ei ole kokemusta, mutta tässä vielä bmw:n sivuilta lainaus:
”Driving Assistant Plus sisältää Driving Assistant -järjestelmän laajuuden lisäksi kaistalla pysymisen varoitusjärjestelmän, City-pysähdyksiinjarrutustoiminnollisen peräänajovaroittimen ja henkilötunnistuksen, aktiivisen vakionopeussäätimen Stop&Go-toiminnolla ja ruuhka-ajoavustimen.
Aktiivinen vakionopeussäädin säilyttää jopa ajonopeuteen 210 km/h saakka muistiin tallennetun nopeuden vakiona säilyttäen myös etäisyyden edellä ajavaan ajoneuvoon. Järjestelmä hoitaa pysähtymisen jälkeen liikkeelle lähdön ja nopeuden hidastamisen, joten etäisyys edellä ajavaan säilyy myös hitaasti etenevässä ja pysähtelevässä ruuhkaliikenteessä.
Jos edellä ajava ajoneuvo jarruttaa voimakkaasti, BMW:n aktivoitu peräänajovaroitin reagoi välittömästi. Vaiheittaisesti syttyy ensin varoitussymboli, joka sitten alkaa vilkkua ja kuuluu varoitusmerkkiääni jatarvittaessa järjestelmä avustaa jarrutuksessa. Driving Assistant Plus -varusteluun kuuluva ruuhka-ajoavustin keventää kuljettajan työtä moottoriteillä ja moottoriliikenneteillä tilanteissa, joissa liikenne hidastelee ja takkuaa. Järjestelmä mahdollistaa tiheässä liikennevirrassa mukana soljumisen nopeuteen 60 km/h saakka, minkä ansiosta ruuhkassa eteneminen rasittaa vähemmän. Se säilyttää halutun etäisyyden edellä ajavaan automaattisesti, säätää nopeuden itsestään ja tarvittaessa jopa pysäyttää auton – ja osallistuu aktiivisesti myös ohjaukseen, kunhan kuljettaja pitää ohjauspyörästä kiinni ainakin toisella kädellä.”