Mittarissa nyt 114tkm ja risat. Ajotietokone näyttää 12600km seur. huoltoon. Edessä siis ilmeisesti inspection I tai II...? Osaaks kukaan sanoa, missä tuo olis hyvä käydä teetättämässä? Ajattelin, että veisin sen ihan bemarin merkkihuoltoon, kun auto on vasta saksasta haettu eikä sille ole vielä tehty Suomessa mitään huoltoja. Vai onko ylireagointia? Vienkö sittenkin vaan esim. Vianorille tai Autoasiin ja tehdään huoltokirjan mukaiset öljyn, suodattimien mikrofilttereiden ym. vaihdot?
Ja kyseessä e46 330 d touring -02
Bmw huolloista
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 97
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 20:51
- Auto: E90 320d M-sport '06
- Paikkakunta: Porvoo
Suositusten antamista varmasti helpottaisi, jos kerrot missä päin huolto pitäisi tehdä. Kun ei nuo kaikki merkkiliikeidenkään huollot ole välttämättä niitä parhaita vaihtoehtoja.
- Ville330
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 18 Joulu 2010, 17:04
- Auto: BMW330 D Touring M-Sport II -02 e46 + H&R
Totta. Jäi tuo paikkakunta mainitsematta. Uudeltamaalta, jos siis löytyisi. Mieluiten keski-uusimaa tai Vantaa. Itse asun Järvenpäässä ja täältä nyt ei ole kovin kaksista mestaa tullut vastaan. Otin nyt ajan Schmiedmannilta, Metsälästä 1- huoltoon eikä kuulostanut pahalta sen hinta, kun sanoivat olevan n.190 € luokkaa. Vaikutti muutenkin asialliselta. Toki otan vastaan tietoa muistakin vaihtoehdoista, mikäli löytyy..MarkusK kirjoitti:Suositusten antamista varmasti helpottaisi, jos kerrot missä päin huolto pitäisi tehdä. Kun ei nuo kaikki merkkiliikeidenkään huollot ole välttämättä niitä parhaita vaihtoehtoja.
Mielestäni parhaaseen paikkaan Helsingin alueella olet huollon varannutVille330 kirjoitti:Totta. Jäi tuo paikkakunta mainitsematta. Uudeltamaalta, jos siis löytyisi. Mieluiten keski-uusimaa tai Vantaa. Itse asun Järvenpäässä ja täältä nyt ei ole kovin kaksista mestaa tullut vastaan. Otin nyt ajan Schmiedmannilta, Metsälästä 1- huoltoon eikä kuulostanut pahalta sen hinta, kun sanoivat olevan n.190 € luokkaa. Vaikutti muutenkin asialliselta. Toki otan vastaan tietoa muistakin vaihtoehdoista, mikäli löytyy..MarkusK kirjoitti:Suositusten antamista varmasti helpottaisi, jos kerrot missä päin huolto pitäisi tehdä. Kun ei nuo kaikki merkkiliikeidenkään huollot ole välttämättä niitä parhaita vaihtoehtoja.
Etelä-Helsingissä (Tallinnassa) saa myös merkkihuollon edullisesti ja oli ainakin mulla positiivinen kokemus. En käytä kotimaisia merkkihuoltoja ennen kuin hinta tulee järkevälle tasolle. Öljynvaihto ei voi maksaa 280€ kun saman huollon saa vapaasta maailmasta alta satasella. Softan päivitys luokkaa sata Euroa riippumatta siitä meneekö 15 min vai 8 tuntia.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
United Motors?Jussiboy kirjoitti:Etelä-Helsingissä (Tallinnassa) saa myös merkkihuollon edullisesti ja oli ainakin mulla positiivinen kokemus. En käytä kotimaisia merkkihuoltoja ennen kuin hinta tulee järkevälle tasolle. Öljynvaihto ei voi maksaa 280€ kun saman huollon saa vapaasta maailmasta alta satasella. Softan päivitys luokkaa sata Euroa riippumatta siitä meneekö 15 min vai 8 tuntia.
Jep. http://www.bmw.ee/news.php?nsID=7f1de29 ... 001e7e0e54" onclick="window.open(this.href);return false;Antinontoxic kirjoitti:
United Motors?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mitä se öljynvaihtohuolto+jarrunestehuolto yleensä maksaa esim E91:n? Skodaan jarrunesteet+vaihto ei maksa juuri mitään mutta mites BMW:ssä? Entäpä onko öljyt hinnaltaan ihan pilvissä kun nimittäin paikallinen BMW-myyjä ei käytä Castrolia ja kun vaadin sitä (koska BMW suosittelee) Mobilin sijaan niin lupasivat tilata sitä jostakin ja näinollen öljyt voi maksaa sitten jotain älyttömiäkö? Miksi se öljy pitää tilata (kai sitä lähempääkin löytyy) ja miten sen tuleminen voi kestää yli kuukauden koska sanoivat että tilataan Castrolit ja yritetään saada ne sulle Helmikuun loppuun mennessä kun tuut huoltoon mutta ei ole varmaa onko meillä silloin sulle Castrolia. Saisin huollon halvalla Espoossa ja
Castrolit "koneeseen" (käyttävät vain Castrolia) mutta kun ei ole mahdollisuutta sinne viedä niin pakko käyttää tätä paikallista.
Castrolit "koneeseen" (käyttävät vain Castrolia) mutta kun ei ole mahdollisuutta sinne viedä niin pakko käyttää tätä paikallista.
Juuri näin. Tosin en kyllä tiedä onko Castrol yhtään sen parempaa / huonompaa kuin muutkaan öljyt.E81 kirjoitti:Käy lähimmässä motonetissa hakemassa ne castrolit niin saat mitä haluat ja luultavasti halvemmalla kuin huollon kautta tilauttamalla
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Samaa mieltä kuin muutkin. Haet jostain itse riittävän määrän haluamaasi Castrolia ja viet ne mennessäs sinne huoltoon.J1978 kirjoitti:Mitä se öljynvaihtohuolto+jarrunestehuolto yleensä maksaa esim E91:n? ....
Merkkiliikkeessä tuo öljynvaihto on aineineen (Castrol) n. 120-140 eur operaatio 320d -malliin. Öljyähän tuohon menee n. 5,5ltr, joka merkkiliikkeen hinnoilla on n. 17-18 eur / ltr.
Jarrunesteiden vaihto litkuineen muistaakseni alle 100 eur merkkiliikkeessä.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Kerrotko missä merkkiliikkeessä öljynvaihtohuolto on noin edullinen? Soittelin kuukausi sitten useaan BMW-huoltoon ja "wirallinen" papukaijamerkki öljynvaihdosta 120D:n oli 220-280€ ja monimerkkikorjaamo uusi autohuolto-ketjun 180€ Mobilin öljyillä.Ironic32 kirjoitti: Merkkiliikkeessä tuo öljynvaihto on aineineen (Castrol) n. 120-140 eur operaatio 320d -malliin. Öljyähän tuohon menee n. 5,5ltr, joka merkkiliikkeen hinnoilla on n. 17-18 eur / ltr.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Käytin autoa Konalan Autokeskuksessa, työtilauksessa oli huohottimen ja venttiilikopan tiivisteen vaihto. Lisäksi tilasin jälkikäteen (mutta ennen huoltopäivää) pari muuta pienempää työtä, kun kerran pajalle mennään.
Iltapäivällä sitten autoa hakiessa selvisi, että huohottimen vaihtoa ei ole tehty, koska tarvittavia osia ei löydy varastosta Suomesta tai Ruotsista. Laskulla on kuitenkin veloitettu tästä tekemättömästä 15 euroa, ilmeisesti sain maksaa siitä että huoltomies/työnvastaanotto on kirjannut tarvittavat osat laskulle.
Lisätöiden laskutuksessa oli sen verran häikkää, että annettuani hieman asiakaspalautetta heidän asiakaspalvelustaan ja harhaanjohtavasta netti-ilmoittelusta sain 380 euron laskusta sen verran alennusta, että en jaksanut enää alkaa kiistellä tuosta 15 euron "työstä".
Ikävä kyllä tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun samassa paikassa on lahjakkaasti laskutettu tyhjästä. Tällä kertaa aion ottaa opiksi ja viedä auton jatkossa joko Schmiedmannille tai Olarinluoman Laakkoselle.
Osat on nyt tilauksessa Saksasta, seuraavaksi täytyy tilata vaihtotyö jostakin.
Iltapäivällä sitten autoa hakiessa selvisi, että huohottimen vaihtoa ei ole tehty, koska tarvittavia osia ei löydy varastosta Suomesta tai Ruotsista. Laskulla on kuitenkin veloitettu tästä tekemättömästä 15 euroa, ilmeisesti sain maksaa siitä että huoltomies/työnvastaanotto on kirjannut tarvittavat osat laskulle.
Lisätöiden laskutuksessa oli sen verran häikkää, että annettuani hieman asiakaspalautetta heidän asiakaspalvelustaan ja harhaanjohtavasta netti-ilmoittelusta sain 380 euron laskusta sen verran alennusta, että en jaksanut enää alkaa kiistellä tuosta 15 euron "työstä".
Ikävä kyllä tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun samassa paikassa on lahjakkaasti laskutettu tyhjästä. Tällä kertaa aion ottaa opiksi ja viedä auton jatkossa joko Schmiedmannille tai Olarinluoman Laakkoselle.
Osat on nyt tilauksessa Saksasta, seuraavaksi täytyy tilata vaihtotyö jostakin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Jotenkin olen aina pitänyt sitä nolona että asiakas vaihdattaa öljyt+teetättää työt takuunalaiseen autoon jossakin merkkiliikkeessä ja tuo sitten osat itse mutta kai se on pakko alentua siihen jos tulee halvemmaksi (en ole koskaan ennen kehdannut tehdä näin). Voiko näin edes tehdä että tuo Castolin öljyt+alkuperäiset suodattimet yms. itse mukanaan kun kyseessä on takuunalainen auto eikä esim. viisi vuotta vanha katiska? Olarinluomaan veisin itsekin koska saan huollot ja osat sopuhintaan mutta onnistuneeko tuo suorapalvelussa lauantaina? Ei pääse sinne muuten kuin vain lauantaisin.Worm kirjoitti:Juuri näin. Tosin en kyllä tiedä onko Castrol yhtään sen parempaa / huonompaa kuin muutkaan öljyt.E81 kirjoitti:Käy lähimmässä motonetissa hakemassa ne castrolit niin saat mitä haluat ja luultavasti halvemmalla kuin huollon kautta tilauttamalla
Castrol siksi koska mieluiten käytän autossa kuin autossa sitä öljyä mitä tehdas suosittelee ja tästä on hyvät kokemukset kun ei ole ainakaan reilun 14.000km:a aikana tarvinnut lisätä mitään. Monelle on vaan käynyt niin että kun vaihtaa merkkiä niin öljynsyönti saattaa lisääntyä.
Viimeksi muokannut J1978, 08 Tammi 2011, 16:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
No hö, Herttoniemen Laakkoselta kyselin että mitä maksaa 335d:n pelkkä öljyn vaihto -> 280€.
Seuraavaksi kysyin mitä maksaa työt jos tuon omat öljyt ja suodattimen -> 46€. On siinä Castrolilla ja 28€ suodattimella katteet kohillaan.
Vein sitten omat öljyt ja suodattimen, loppusumma oli vähän vajaat 48€ kun olivat nyt kuitenkin jonkin pientarvikelisän lyöneet päälle. Castrolin öljyt maksoi 38€ (8L, ja juuri sitä kamaa mitä BMW suosittelee) ja suodatin 22€ (pienen tinkaamisen jälkeen).
Loppusumma siis yhteensä 108€. Että silleen.
Kyllä mulle ainakin on 172€ iso raha.
P.s. homma tehtiin vielä suorapalvelun kautta: ilman ajanvarausta auto aamulla Laakkoselle ja iltapäivällä nouto.
Seuraavaksi kysyin mitä maksaa työt jos tuon omat öljyt ja suodattimen -> 46€. On siinä Castrolilla ja 28€ suodattimella katteet kohillaan.
Vein sitten omat öljyt ja suodattimen, loppusumma oli vähän vajaat 48€ kun olivat nyt kuitenkin jonkin pientarvikelisän lyöneet päälle. Castrolin öljyt maksoi 38€ (8L, ja juuri sitä kamaa mitä BMW suosittelee) ja suodatin 22€ (pienen tinkaamisen jälkeen).
Loppusumma siis yhteensä 108€. Että silleen.
Kyllä mulle ainakin on 172€ iso raha.
P.s. homma tehtiin vielä suorapalvelun kautta: ilman ajanvarausta auto aamulla Laakkoselle ja iltapäivällä nouto.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Eniten olen pihalla tästä huollosta kun en oikein tiedä tehdäänkö tässä nyt sitten yhtään mitään muuta kuin vain öljyt, öljynsuodatin+jarruneste vaihtoon ja sitten auto pihalle. VW:n &Skodan longlife huollot kun kestää tunteja ja samalla auton kaikki hallintalaitteet, kuluvat osat ja toiminnot käydään läpi, vikamuisti käydään läpi ja nollataan vikamuisti, on koeajo yms. ja yritetään tyrkyttää sulkien vaihtoa+lasinpesun lisäystä ja jos meknaanikko on sitä mieltä että raittari tai ilmasuodatin on likainen se vaihdetaan vaikka auto ei sitä pyytäisi tai ei olisi ajallisesti sen aika.
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Etkös voisi käydä lähimmässä merkkihuollossa luetuttamassa avaimesta huoltotarpeet (tämä ei maksa mitään) ja sen jälkeen käyt ostamassa tarvittavat kamat ja viet samaan paikkaan tai mistä merkkihuollosta nyt saatkaan työt halvimmalla. Kyllä ne on Laakkosellakin velvollisia kertomaan mitä autolle pitää tehdä/ tehdään. Tuntiveloitus kannattaa myös kysyä etukäteen. Esim. muistaakseni Laakkosella tuntiveloitus on kolmasosan halvempi kuin Metroautossa. Ja lasinpesunesteen säiliö piripintaan ja vaikka kännykkäkameralla kuva siitä liikkeen pihassa niin ei tule siitä turhia lisäkustannuksia.J1978 kirjoitti:Eniten olen pihalla tästä huollosta kun en oikein tiedä tehdäänkö tässä nyt sitten yhtään mitään muuta kuin vain öljyt, öljynsuodatin+jarruneste vaihtoon ja sitten auto pihalle. VW:n &Skodan longlife huollot kun kestää tunteja ja samalla auton kaikki hallintalaitteet, kuluvat osat ja toiminnot käydään läpi, vikamuisti käydään läpi ja nollataan vikamuisti, on koeajo yms. ja yritetään tyrkyttää sulkien vaihtoa+lasinpesun lisäystä ja jos meknaanikko on sitä mieltä että raittari tai ilmasuodatin on likainen se vaihdetaan vaikka auto ei sitä pyytäisi tai ei olisi ajallisesti sen aika.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Oulun Wetterillä. Kaiken kaikkiaan oli muistaakseni 250-300 eur reissu, mutta siinä oli siis jarrunesteen vaihtoa + koodausta + jotain muutakin säätöä mukana...Jussiboy kirjoitti: Kerrotko missä merkkiliikkeessä öljynvaihtohuolto on noin edullinen? Soittelin kuukausi sitten useaan BMW-huoltoon ja "wirallinen" papukaijamerkki öljynvaihdosta 120D:n oli 220-280€ ja monimerkkikorjaamo uusi autohuolto-ketjun 180€ Mobilin öljyillä.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...