Onnistuuko Gran Turismon takasiiven lukitus
Hankkimassani 320i Gran Turismossa on aktiivinen/automaattinen takasiipi, joka nousee esille n. 100 km/h nopeudella automaattisesti. Pystyyköhän takasiipea "lukitsemaan" paikalleen ala-asentoon, epäilen että talviajossa voi tulla ongelmia?
Kysyin asiaa aikanaan Autokeskuksesta kun en koko spoilerista piitannut, että ei saa koodattua alas. Talvella pari kertaa kun oli ollut sopivasti suojaa ja sohjoa, joka sitten jäätyi niin kone ilmoitti, että ei voi nostaa. Eli ei tapahdu mitään ihmeellistä, jos on jäätä niin ei yritä pakolla eikä riko mitään. Eikä muutenkaan nouse usein kun talvella saa ajaa vaan 100 paitsi tietty jos ite haluaa sitä nostella.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Hmmm.. Omassa tuo nousee vasta 110? Oudolta kuulostaa kyllä sekin, että tollasen möhkön perä ei kestäis tiessä 110 vauhdissa ilman tuota läpyskää
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Koodaamalla pystyy myös muuttamaan tuota avautumis-km/h arvoa. En tunne sun auton historiaa, mutta olisko autoa koodattu mahdollisen edellisen omistajan aikana?Anssi79 kirjoitti:Hmmm.. Omassa tuo nousee vasta 110? Oudolta kuulostaa kyllä sekin, että tollasen möhkön perä ei kestäis tiessä 110 vauhdissa ilman tuota läpyskää
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 94
- Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
- Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu
113km/h oli itselläkin raja milloin läpyskä nousi ylös.
Luin jostain että takaspoileri on enemmän ilmanvastuksen pienentämistä varten. Ei sillä downforcen kanssa ole mitään tekemistä.
Luin jostain että takaspoileri on enemmän ilmanvastuksen pienentämistä varten. Ei sillä downforcen kanssa ole mitään tekemistä.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Tää kuulostaa jotenkin uskottavammaltaGranC kirjoitti:113km/h oli itselläkin raja milloin läpyskä nousi ylös.
Luin jostain että takaspoileri on enemmän ilmanvastuksen pienentämistä varten. Ei sillä downforcen kanssa ole mitään tekemistä.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Jos näin on, silloinhan sen kannattaisi olla aina esillä >> kiinteä spoikka >> kevyempi, yksinkertaisempi & edullisempi valmistaa.GranC kirjoitti:113km/h oli itselläkin raja milloin läpyskä nousi ylös.
Luin jostain että takaspoileri on enemmän ilmanvastuksen pienentämistä varten. Ei sillä downforcen kanssa ole mitään tekemistä.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
BMW ei aina halua mennä sieltä missä aita on matalin hitekkiä katoalpin_sport kirjoitti:Jos näin on, silloinhan sen kannattaisi olla aina esillä >> kiinteä spoikka >> kevyempi, yksinkertaisempi & edullisempi valmistaa.GranC kirjoitti:113km/h oli itselläkin raja milloin läpyskä nousi ylös.
Luin jostain että takaspoileri on enemmän ilmanvastuksen pienentämistä varten. Ei sillä downforcen kanssa ole mitään tekemistä.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
Tämän artikkelin mukaan spoileri vähentää nostetta monta kymmentä prosenttia mutta myös parantais ilmanvastusta?GranC kirjoitti:113km/h oli itselläkin raja milloin läpyskä nousi ylös.
Luin jostain että takaspoileri on enemmän ilmanvastuksen pienentämistä varten. Ei sillä downforcen kanssa ole mitään tekemistä.
http://ae-plus.com/vehicle-development/ ... -gt/page:2
Omassa vakkarin lukeman mukaan 111km/h ei vielä nosta spoikkaa mutta 112km/h kohdalla jo nousee.
Joskus tota testailin ja ehkä siivellä oli jotain vaikutusta kulutukseen. Toisaalta olosuhteet on aina vähän eri, joten luotettavan tuloksen saaminen on vähän niin ja näin.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Tuo GT on sellainen pulla että ei taida paljon yksi spoileri vaikuttaa. Tai että sillä ainakaan olisi mitään merkitystä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Otsapintaa on aika paljon enemmän kuin F30/31:ssä. Talvinopeuksilla oon päässyt jopa 4,4 l/100 km, kesänopeuksilla ei mee motarilla millään alle viiden. Ilmanvastuksen ja nelivedon vaikutus kasvaa vauhdin myötä. Oletan, että takaveto sedanilla päästään helposti lähelle neljää litraa satasella.salmol kirjoitti:Tuo GT on sellainen pulla että ei taida paljon yksi spoileri vaikuttaa. Tai että sillä ainakaan olisi mitään merkitystä.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i