Vaikka weban käyttökausi alkaakin olla ohitse, laitan omat kokemukset tänne.
Autokauppojen ohessa nidottiin oem- sarjan retroasennus, joka tehtiin Metroautossa. Toimii ongelmitta toistaiseksi. Auton softat on viimeisimmässä revisiossa. Vastus modausta en ole vielä tehnyt, jos se kerran ei toimi -15 vuosimallin LCI:ssä. Ja autona siis f11 530d.
Pisin yhtäjaksoinen käyntiaika webastolla on ollut puolisen tuntia. Auto käynnistyy normaalisti, kun akku on suht uudehko. Connected appi iPhonella toimii hyvin ja ajastus siirtyy autoon myös hienosti.
Ei moitteita, siis. Lasku liikkeelle oli muhkea, josta oma kustanne oli kauppojen ohessa n. 2 t€.
Webasto
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 19:10
Itsellä 530d f11 (2011) malli ollu nyt parisen viikkoa jossa ilmeisesti tehdasmallin webasto, saan kyllä päälle kaukosäätimellä mutta mistä saa säädettyä ajan? nyt puhisee noin 15min. (testimielessä olen nyt siis käyttänyt, ei todellista tarvetta vielä)
Webaston nettisivuilta voisi löytyä ohjeet. Kaukosäätimiä on kuitenkin useamman laisia. Vanhemmassa E60:ssä sitä aika pystyi muuttaa itse kaukosäätimestä. Itsellä oli tallennettu maksimi aika,niin ei ollut tarvetta muutella.Vaporeonix kirjoitti:Itsellä 530d f11 (2011) malli ollu nyt parisen viikkoa jossa ilmeisesti tehdasmallin webasto, saan kyllä päälle kaukosäätimellä mutta mistä saa säädettyä ajan? nyt puhisee noin 15min. (testimielessä olen nyt siis käyttänyt, ei todellista tarvetta vielä)
Neuvokaapas uutta omistajaa että ei tarvitse kokeilemalla oppia. 2015 F10, tehdasasenteinen webasto. i-drivesta löytyy kytkentäaika 1 ja kytkentäaika 2. Mikä idea tässä on? Ulkona oli tänään 7c lämmintä, laitoin kello 8 kytkentäajan 1 klo 9:00. Webasto lähti heti kohisemaan ja ilmaa tulemaan sisälle. Poistuin asioille ja tulin takaisin klo 9:15, edelleen pöhisee ja lämmin on sisällä. Eli nähtävästi tuo kytkentäaika ei tarkoita myöskään sitä että auto haistelisi ulkoilman lämpötilan ja alkaisi omia aikojaan lämmittämään jotta on sopivasti valmis asetettuna kytkentäaikana.
Auton kello on oikeassa ajassa. Miten tuon kanssa tulee toimia?
Laitoin rastin ruutuun "aktivoi pysäköintilämmitys". Menikö siinä vikaan? Aktivoi = ala lämmittämään ja lämmitä akku tyhjäksi huolimatta siitä mitä aktivointiajoiksi on asetettu?
Hieman pönttö olo tällaisia kysellä mutta foorumeista yleensä on apua....
Auton kello on oikeassa ajassa. Miten tuon kanssa tulee toimia?
Laitoin rastin ruutuun "aktivoi pysäköintilämmitys". Menikö siinä vikaan? Aktivoi = ala lämmittämään ja lämmitä akku tyhjäksi huolimatta siitä mitä aktivointiajoiksi on asetettu?
Hieman pönttö olo tällaisia kysellä mutta foorumeista yleensä on apua....
Kyselin tuossa eberin asennusta 2018 vm. 520d malliseen autoon paikallisesta eberin asennusliikkeestä Salossa. Vastasivat etteivät tee tämän korimallin autoihin, koska aiheuttaa ongelmia autossa ja suositteli BMW:n oman lisälämmittimen asennusta BMW:n huollossa. Onko tosiaan näin?
Millainen tuo lämmitin on ja mllaisissa hinnoissa liikkuu? Epäilisin olevan huonompi kuin eber/webasto ja hinta paljon suurempi...
Millainen tuo lämmitin on ja mllaisissa hinnoissa liikkuu? Epäilisin olevan huonompi kuin eber/webasto ja hinta paljon suurempi...
Webasto tai Eberi se merkkiliikkeen asentamakin on. Ongelmia voi syntyä jos sen asentaa väärin.
Noissa uudemmissa Bemareissa ohjeiden mukaan asennettu lisälämmitin lämmittää vain matkustamoa, on eri mielipiteitä tapahtuuko kamalia jos se kytketään lämmittämään moottoriakin. Ja pelkkään esilämmitykseen sitä vain tarvitaankin, ajon aikana matkustamoon tulee lämpöä reilusti ilman lisälämmitintäkin.
Noissa uudemmissa Bemareissa ohjeiden mukaan asennettu lisälämmitin lämmittää vain matkustamoa, on eri mielipiteitä tapahtuuko kamalia jos se kytketään lämmittämään moottoriakin. Ja pelkkään esilämmitykseen sitä vain tarvitaankin, ajon aikana matkustamoon tulee lämpöä reilusti ilman lisälämmitintäkin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 25
- Liittynyt: 09 Touko 2020, 23:34
- Auto: X3 2.0d M-Sport -16
Tämmöseen törmäsin vuodelta 2018
Täältä viewtopic.php?f=24&t=7830&start=20 sitten ohjetta eli kyllä sen voi laittaa lämmittämään myös moottoria.Suurimmassa osassa uusimmista Euro 6 -päästönormit täyttävistä autoista on eräs suomalaisen käyttäjän näkökulmasta hyvin ikävä puute. Auton moottorin esilämmitys ei ole näissä autoissa enää mahdollista sen enempää sähköisillä kuin polttoainetoimisillakaan lisälämmittimillä. Uudet päästömääräykset nimittäin kieltävät tehtaalla asennetut webastot dieselmoottoreissa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 25
- Liittynyt: 09 Touko 2020, 23:34
- Auto: X3 2.0d M-Sport -16
Ite miettinyt tuon muutosmodin tekemistä, kun joskus tulee käytyä Lapissa keväällä ja siellä voi silloin olla pakkasta -35 astetta, niin alkaa dieselin käynnistys olla jo aika niheetä ilman esilämmitystä...
X3 moottorilämmitin toimi ongelmitta kaukosäätimellä viime talven. Nyt kun yritin pakkasaamuna käynnistää lämmitintä ei mitään tapahtunut. iDriven valikosssa kohta ”aktivoi lämmitys” oli harmaana eli sitä ei voinut valita ollenkaan. Voisiko olla ohjelmistopäivitysjuttu (tehdasasenteinen) vai miten se yhtä-äkkiä vaan hävisi? Onko kenellekään sattunut vastaavaa?
Onko vikakoodeja luettu? Jos moottorilämmittimen käynnistäminen epäonnistuu muutaman kerran, niin lämmitin voi mennä lukkoon eikä käynnisty ennen sen avaamista. Eli mahdollisesti tuo, mutta vikakoodeja lukemalla tai huoltoon viemällä selvinne sekin.hellurei kirjoitti: ↑23 Loka 2020, 19:00 X3 moottorilämmitin toimi ongelmitta kaukosäätimellä viime talven. Nyt kun yritin pakkasaamuna käynnistää lämmitintä ei mitään tapahtunut. iDriven valikosssa kohta ”aktivoi lämmitys” oli harmaana eli sitä ei voinut valita ollenkaan. Voisiko olla ohjelmistopäivitysjuttu (tehdasasenteinen) vai miten se yhtä-äkkiä vaan hävisi? Onko kenellekään sattunut vastaavaa?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6