Adaptiivisen alustan vaihtoväli

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Tiik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:08

Intensiivinen uuden auton etsiminen käynnissä Saksanmaalta ja aloin miettimään, että mikä mahtaa olla adaptiivisten iskareiden käyttöikä? Toki tähän varmasti vaikuttaa paljon ajotyyli ja maasto itse kilometrilukeman lisäksi, mutta onko esim. 100tkm jo niin paljon, että pumput vaihtokunnossa?

Maksavat nimittäin 600€/nurkka, joten ihan halpaa lystiä ei ole vaihtaa.

Kokemuksia / ajatuksia kestosta?
MattiMan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Kesä 2017, 22:22
Auto: BMW 530da xDrive -13 F11

Itse toin juuri Saksasta F11 530xd:n vuosimallia 2013 ja ajettu 140000. Autossa on adaptiivinen alusta.
Tänään rekisteröintikatsastuksessa iskarit testattiin ja olivat vielä kunnossa (en kyllä tiedä onko vaihdettu aiemmin. Ei ainakaan merkintää huoltokirjassa).
Tulos oli 75 kolmelle pyörälle ja 69 yhdelle. Itse en noita osaa tulkita, mutta katsastusmiehen mukaan kunnossa. Alusta oli "Komfort"-asenossa testatessa.
Itsekin katselin hintoja noille iskareille kauhistuneena. Toivottavasti kestävät vielä pitkään. :rolle:
Boiga
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Loka 2014, 13:52

Heitetään nyt oma mielipide asiaan, ne ovat oikeasti yllättävän kestäviä verrattuna moniin muihin osiin. Itsellä ja kaverilla adaptiiviset alustat (toki F01 eli seiska, mutta uskoisin että lähes samat osat silti perus osina) ja mulla 213tkm ja kaverilla 253tkm eikä iskareille ole tarvinnut vielä tehdä kumpaankaan mitään. Ovat katsastuksessa olleet kunnossa, eivät vuoda eikä ajossakaan ole mitään huomautettavaa (juuri kaverin autolla tehtiin yli 5000km roadtrip saksaan ja hienosti pelasi alustakin joka tilanteessa).
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Boiga kirjoitti:Heitetään nyt oma mielipide asiaan, ne ovat oikeasti yllättävän kestäviä verrattuna moniin muihin osiin. Itsellä ja kaverilla adaptiiviset alustat (toki F01 eli seiska, mutta uskoisin että lähes samat osat silti perus osina) ja mulla 213tkm ja kaverilla 253tkm eikä iskareille ole tarvinnut vielä tehdä kumpaankaan mitään.
Hyvä tietää. Mulla on adaptiivinen alusta ja autolla ajettu nyt 39tkm. Pidin tärkeänä että tuo alusta löytyy vaikka auto on farmari ja takana on ilmajousitus.
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Eipä ole tarvinnut yhtään tolppaa vaihtaa, kilometrejä on ollut osassa yli 200 tkm ja kaikki ovat olleet orkkistolpilla. Varmasti yksittäistapauksia löytyy jossa joku tolppa rupeaa vuotamaan...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Major kirjoitti:Eipä ole tarvinnut yhtään tolppaa vaihtaa, kilometrejä on ollut osassa yli 200 tkm ja kaikki ovat olleet orkkistolpilla. Varmasti yksittäistapauksia löytyy jossa joku tolppa rupeaa vuotamaan.
Näin. Yhteen F07:aan tolppa vaihdettu, vaikka kilometrejä oli vasta 59tkm. Todennäköisesti joku valmistusvika.
Minulle oli yllätys, että nuo tolpat onkin älykkäitä, eli uusi tolppa piti koodata autoon. Oikeastaan samalla päivitettiin koko auto.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Vastaa Viestiin