Etulasien tummennukset

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Bounty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 11:38

Moi!

Tuli katsastuksessa huomautusta auton etulasien tummenuksista. Käsitykseni mukaan tehtaalla asennetut kalvot/shadet on ok, mutta jälkikäteen asennetut eivät ole hyväksyttäviä. Millä varmistan, että tummennukset on tehdasasenteiset, onko tähän mitään keinoa?

Pilkingtonin ja BMW:n logot löytyvät sekä pitkät numerosarjat, mutta näitä Googlettamalla en löytänyt mitään.

Kiitos ennakkoon!
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Mikään kalvo etusivulaseissa tai tuulilasissa ei ole sallittu. Sävylasi on sallittu, mutta siihenkin on eri maissa eri tummuusrajat.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Ei kai BMW edes käytä mitään kalvoja missään? Siis, jos on tilattu tmmenetut- tai Sonnenschutz ikkunat
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Bounty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 11:38

No nuo filmit on kyllä sellaista, että se ei ihan rapsuttamalla lähde pois ja on ihan kiinni ikkunan ylätasossa. Ei milliäkään väliä. Osaa sitten sanoa onko joku fakiiri ne naputtanut jälkikäteen vai ei. Myyjä aikoinaan sanoi, että tehdasasennuksella laitettu (Liike). Mutta sävylasia ei tuo kyllä myöskään ole.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Juu, ei ole mikään tehdastummennus kalvoilla, eli jälkeenpäin on laitettu.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Bounty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 11:38

Just. Pitää sitten alkaa repimään irti. Vai onko nuo periaatteessa korjauskehotusta ja voi jatkaa kuin ennenkin? Ei noiden irrottaminen mikään ilo ole. Varsinkin kun vielä hemmetin himmeät :(
dolmo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Loka 2015, 09:53

Itsellä mennyt tuontiauton tummenukset läpi, taitavat vielä olla kalvoräpellykset mutta tosi hyvälaatuiset. Katsastusmies kysyi siitä aikoinaan ja totesin että tehtaalla isketty ja homma jatkui. Kai se voi olla vähän kaverista kiinni millä tuulella on?
Dave69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Heinä 2012, 07:58

Terve,
Itselleni kävi myös niin että etulasit olivat jälkikäteen tummennetut kalvoilla ja katsastusmies ne huomasi, tuomiona korjauskehotus. Kalvot lähtivät hyvin irti kun sai alun kynnen päällä aloitettua. Siitä sitten rauhallisesti joka puolelta pikku hiljaa alaspäin nyki kalvot pois. Tuo edm toimenpide oli helppo. Mutta..kalvon liimapinta olikin sitten veemäinen. Itselläni se lasiin jäänyt liima vei mennessään oven pielen (missä lasi liukuu) mustat samentti pehmusteet melkein kokonaan. Jollakin liuottimella niitä laseja sitten puhdistelin mutta omalla kohdalla vahinko oli jo tapahtunut.
En tiedä onko kaikissa noita samenttipintoja, oma autoni oli tuolloin e60 mallin M5.
Vastaa Viestiin