Moi!
Tuli katsastuksessa huomautusta auton etulasien tummenuksista. Käsitykseni mukaan tehtaalla asennetut kalvot/shadet on ok, mutta jälkikäteen asennetut eivät ole hyväksyttäviä. Millä varmistan, että tummennukset on tehdasasenteiset, onko tähän mitään keinoa?
Pilkingtonin ja BMW:n logot löytyvät sekä pitkät numerosarjat, mutta näitä Googlettamalla en löytänyt mitään.
Kiitos ennakkoon!
Etulasien tummennukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Ei kai BMW edes käytä mitään kalvoja missään? Siis, jos on tilattu tmmenetut- tai Sonnenschutz ikkunat
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
No nuo filmit on kyllä sellaista, että se ei ihan rapsuttamalla lähde pois ja on ihan kiinni ikkunan ylätasossa. Ei milliäkään väliä. Osaa sitten sanoa onko joku fakiiri ne naputtanut jälkikäteen vai ei. Myyjä aikoinaan sanoi, että tehdasasennuksella laitettu (Liike). Mutta sävylasia ei tuo kyllä myöskään ole.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Juu, ei ole mikään tehdastummennus kalvoilla, eli jälkeenpäin on laitettu.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Itsellä mennyt tuontiauton tummenukset läpi, taitavat vielä olla kalvoräpellykset mutta tosi hyvälaatuiset. Katsastusmies kysyi siitä aikoinaan ja totesin että tehtaalla isketty ja homma jatkui. Kai se voi olla vähän kaverista kiinni millä tuulella on?
Terve,
Itselleni kävi myös niin että etulasit olivat jälkikäteen tummennetut kalvoilla ja katsastusmies ne huomasi, tuomiona korjauskehotus. Kalvot lähtivät hyvin irti kun sai alun kynnen päällä aloitettua. Siitä sitten rauhallisesti joka puolelta pikku hiljaa alaspäin nyki kalvot pois. Tuo edm toimenpide oli helppo. Mutta..kalvon liimapinta olikin sitten veemäinen. Itselläni se lasiin jäänyt liima vei mennessään oven pielen (missä lasi liukuu) mustat samentti pehmusteet melkein kokonaan. Jollakin liuottimella niitä laseja sitten puhdistelin mutta omalla kohdalla vahinko oli jo tapahtunut.
En tiedä onko kaikissa noita samenttipintoja, oma autoni oli tuolloin e60 mallin M5.
Itselleni kävi myös niin että etulasit olivat jälkikäteen tummennetut kalvoilla ja katsastusmies ne huomasi, tuomiona korjauskehotus. Kalvot lähtivät hyvin irti kun sai alun kynnen päällä aloitettua. Siitä sitten rauhallisesti joka puolelta pikku hiljaa alaspäin nyki kalvot pois. Tuo edm toimenpide oli helppo. Mutta..kalvon liimapinta olikin sitten veemäinen. Itselläni se lasiin jäänyt liima vei mennessään oven pielen (missä lasi liukuu) mustat samentti pehmusteet melkein kokonaan. Jollakin liuottimella niitä laseja sitten puhdistelin mutta omalla kohdalla vahinko oli jo tapahtunut.
En tiedä onko kaikissa noita samenttipintoja, oma autoni oli tuolloin e60 mallin M5.