F20 käsijarrun säätö

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Katsuri mainitsi, että apukuskin puolen käsijarru otti ~40% huonommin kiinni kuin toinen.

Jos renkaita vaihtaessa tuota vähän säätäisi. Kumminpäin apukuskin puolella tuota säätöruuvia pitää pyörittää kun sitä pultin reiästä tähystää, jotta se kiristää jarrua. Siis ruuvia ylös vai alaspäin napsutellen? Jos sattuu menemään liikaa niin pystyykö sitä ruuvia kääntämään toiseen suuntaan takaisin?
Liitteet
käsijarru.JPG
käsijarru.JPG (30.47 KiB) Katsottu 4910 kertaa
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

Tähän ei ole antaa suoraa vastausta, sillä tuon säätöpalan saa asennettua molemmin päin. Pultin reiästä lampulla katsomalla pystyt tarkistamaan kummin päin säädin sattuu olemaan asennettuna.

Säätöpalassa on normaali oikeankätinen kierre, joten jarru kiristyy (säätöpala laajenee), kun pyörität osaa 2 osan 1 suunnasta katsottuna myötäpäivään.
Löysytys pyörittämällä vastapäivään.
Liitteet
nimetön.jpg
nimetön.jpg (11.69 KiB) Katsottu 4904 kertaa
antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

”Oikeaoppinen” säätö poista käsijarrukahvan suojus,lukitse automaattisäätö..tämä ei välttämätön.

-kahva vapaalla
-Nosta perä
-säädä kunnes pyörä ei pyöri
-ota naksu takaisin päin>pyörän pitäisi pyöriä
-vedä kahvaa muutaman kerran ylös alas

Sit testaamaan jyrkkään mäkeen,7 naksua kahvaa ylöspäin pitäisi pysyä missä vaan.
Vastaa Viestiin