Webaston asennus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
nea.kp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Joulu 2017, 14:29

Kannattaako Webaston osia haalia käytettynä ja käydä sitten jossain asennuttamassa? Olen ollut ymmärtävinäni, että asennussarja on mallikohtainen, joten tämän joutuisi kai joka tapauksessa hankkimaan uutena? Kokemuksia, vinkkejä, vai onko jokin muu parempi kuin Webasto? Asennettuna on jo lohkolämmitin, mutta olen muuttamassa keskustaan ja tarvitsen toisenlaista ratkaisua lämmitysongelmaan (autotalli ei tällä hetkellä kustannussyistä mahdollinen ;) )
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Jos tiedät mitä ostat ja tarvit ja etenkin jos asennat itse, voi käytettyjen osien erikseen haaliminen olla hyvinkin kannattavaa.

Jos taas et tiedä mitä tarvit ja mitä olet ostamassa, saatat tehdä turhia ostoksia ostamalla vahingossa vääriä tai viallisia osia (=rahanhukkaa ja vaivaa kun pitää ostaa uudestaan), riskeerata asennusoperaation keskeytymisen jonkun osan puuttuessa, joutua viemään auton takaisin pajalle jonkun osan (jolla luonnollisesti ei ole takuuta) ilmetessä vialliseksi tai hajotessa ennen aikojaan pian asennuksen jälkeen. Pahimmassa tapauksessa täysin uusi laite asennutettuna tulee selvästi halvemmaksi, kuin käytetty palapeli asennutettuna ja siinä uudessa, avaimet käteen mallilla ostetussa vermeessä on takuu sekä raudassa että asennuksessa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
nea.kp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Joulu 2017, 14:29

Tiedän, mitä olen ostamassa, mutta en tiedä, mistä :D Päänvaivaa lähinnä aiheuttaa asennussarja, on kai tuohon kaikenmaailman virityksiä, mutta kuulostaa aika riskiseltä tuollaiseen kikkailuun ryhtyä (joutuisi ulkopuolella teettämään kuitenkin). Jos asennussarjan joutuu uutena hommaamaan niin muiden osien kanssa säätäminen ei tuone enää merkittävää hyötyä? Näkyy jotkut rakentaneen oman GSM-ohjaimenkin, itsellä ei aikaa aikaa eikä tarmoa tuohon lähteä, ja tällä hetkellä tuollainen sopisi käyttötarkoitukseen kuitenkin parhaiten (keskustassa ei kaukosäätimellä aina riittävästi kantamaa, toisaalta taas liikun epäsäännöllisesti, joten autossa oleva ajastin ei oikein sovellu).

Jos asennussarjaa taikka GSM-ohjainta saa jostain asennusliikkeitä edukkaammin, taikka käytettynä, saa vinkata ;)
Vastaa Viestiin