Puheohjaus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Onko teillä positiivisia kokemuksia iDriven puheohjauksesta?
Oman autoni (F31 '14 perusmallin iDrive) kanssa ei olla vielä päästy käyttökelpoisiin puheväleihin. Luulen puhuvani englantia sujuvasti, mutta mun amerikanenglantiin auto ei reagoinut millään tavalla. Kun puheohjauskanava avattuna odotti tarpeeksi pitkään, naisääni alkoikin opastamaan vahvasti brittiläisittäin lausuen. Kun oikein yritän brittiaksentilla, ehkä viides tai seitsemäs yritys "station Kiss" saa kanavan vaihtumaan. Vaikeampia kanavanimiä kuten Loop (joka pitäisi sekin olla englantia ja helposti lausuttava), en ole saanut ymmärretyksi ollenkaan. Aaltoa yritin saada päälle sitkeästi yrittäen, vastaukseksi että muistipaikkaan yksi ei ole tallennettu mitään, ja seuraavalla yrityksellä se laittoi Yle Puheen soimaan. Myös radiokanavan muistiin tallennus tapahtui kun yritin vaihtaa kanavaa. Puheohjaushan on tyhmä kuin saapas, sille pitää sanoa nimenomaan "station <kanavannimi>", ei "channel.." tai "radio..", Siristä ollaan valovuoden päässä vaikka auto sanoja ymmärtäisikin. Puhelintoimintoa ei uskalla kokeillakaan, saattaisi soittaa ihan minne sattuu.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Wonderi kirjoitti:Siristä ollaan valovuoden päässä vaikka auto sanoja ymmärtäisikin. Puhelintoimintoa ei uskalla kokeillakaan, saattaisi soittaa ihan minne sattuu.
Joo -niin soittaa :) Mutta toimiihan tuossa Sirikin. Lyhyesti kun nappia painaa niin käyttää auton omaa puheohjausta ja pitkään painettuna Siriä. Näin ainakin F10.ssäiPhone kutosen kanssa
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Wonderi kirjoitti:Onko teillä positiivisia kokemuksia iDriven puheohjauksesta?
Oman autoni (F31 '14 perusmallin iDrive) kanssa ei olla vielä päästy käyttökelpoisiin puheväleihin. Luulen puhuvani englantia sujuvasti, mutta mun amerikanenglantiin auto ei reagoinut millään tavalla. Kun puheohjauskanava avattuna odotti tarpeeksi pitkään, naisääni alkoikin opastamaan vahvasti brittiläisittäin lausuen. Kun oikein yritän brittiaksentilla, ehkä viides tai seitsemäs yritys "station Kiss" saa kanavan vaihtumaan. Vaikeampia kanavanimiä kuten Loop (joka pitäisi sekin olla englantia ja helposti lausuttava), en ole saanut ymmärretyksi ollenkaan. Aaltoa yritin saada päälle sitkeästi yrittäen, vastaukseksi että muistipaikkaan yksi ei ole tallennettu mitään, ja seuraavalla yrityksellä se laittoi Yle Puheen soimaan. Myös radiokanavan muistiin tallennus tapahtui kun yritin vaihtaa kanavaa. Puheohjaushan on tyhmä kuin saapas, sille pitää sanoa nimenomaan "station <kanavannimi>", ei "channel.." tai "radio..", Siristä ollaan valovuoden päässä vaikka auto sanoja ymmärtäisikin. Puhelintoimintoa ei uskalla kokeillakaan, saattaisi soittaa ihan minne sattuu.
Ehkä osaan sitten ääntää saksalaisittain englantia, mutta kokeilin tuota juuri ja hyvin toimi kun sanoin "station loop" niin käänsi loopin päälle. Kun sanoin "station nova" niin sekin kääntyi. Mutta on tuo puheohjaus siinä mielessä hankala, että en tiedä mitä sillä voi ohjata ja tuo ei ole hyvä, että pitää osata juuri sanoa oikein että menee viesti perille.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

salmol kirjoitti:Ehkä osaan sitten ääntää saksalaisittain englantia, mutta kokeilin tuota juuri ja hyvin toimi kun sanoin "station loop" niin käänsi loopin päälle. Kun sanoin "station nova" niin sekin kääntyi. Mutta on tuo puheohjaus siinä mielessä hankala, että en tiedä mitä sillä voi ohjata ja tuo ei ole hyvä, että pitää osata juuri sanoa oikein että menee viesti perille.
Minkä vuotinen sun auto onkaan?

Mun auton hf lakkasi toimimasta viime talvena samaan aikaan kun puhelimen käyttöjärjestelmään tuli iso päivitys, mun ääni kuuluu todella vaisusti vastaanottajalle. Laitoin asian puhelimen syyksi, mutta ehkä sittenkin on auton mikrofoni tms. rikki jos muilla saman mallin ääniohjaus on edes jotenkin toimiva?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Wonderi kirjoitti:Minkä vuotinen sun auto onkaan?

Mun auton hf lakkasi toimimasta viime talvena samaan aikaan kun puhelimen käyttöjärjestelmään tuli iso päivitys, mun ääni kuuluu todella vaisusti vastaanottajalle. Laitoin asian puhelimen syyksi, mutta ehkä sittenkin on auton mikrofoni tms. rikki jos muilla saman mallin ääniohjaus on edes jotenkin toimiva?
Mulla on 5/2014-pirssi. Oletko kokeillut päivittää ohjelmistoja autoosi, jos se auttaisi tuohon ääniongelmaan? En usko että autosi meni "sattumalta" rikki juuri kun päivitit puhelimesi, joten eiköhän se ole puhelimesta johtuva juttu...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ei ole päivitetty, en ole vaivautunut kun hf:llä ei käyttöä ole oikein muutenkaan.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Puhelimen nollaus on ensimmäinen temppu jos bluetooth pätkii.

Kokeilkaapa sanoa sille autolle että "station Iskelmä" :D.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Aikanaan tuli nollailtua kaikki vehkeet ilman apua. Tänään pitkästä aikaa kokeiltuna hf-puhelu toimikin erinomaisesti. Puheohjaus edelleen ymmärtää ihan puutaheinää, jos sitäkään.
maukka386
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Marras 2017, 10:16
Auto: F22 220i
Paikkakunta: Pälkäne

Suurinta huvia on puheohjauksella koittaa soittaa puhelu. Yhtäkään suomalaista nimeä se ei ole tunnistanut oikein, mikä ei toisaalta ihan hirveästi yllätä. Onneksi valinta täytyy vahvistaa eikä se sentään suoraan ala soitteleen kelle sattuu. Muutenkin puheohjauksen hyöty on minusta olematon, sillä saman asian on iDrive ohjaimella tai ratin nappuloilla kerennyt tekemään useaan kertaan verrattuna puheohjaukseen.
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

Mä käytän puheohjausta, tai oikeastaan iPhonen siriä, jatkuvasti. Alkuun siinäkin oli pieniä ongelmia nimien tunnistamisessa, mutta iOS päivitysten myötä puhelut toimivat tosi hyvin. Myös tekstiviestien sanelu ja lähettäminen onnistuu varsin hyvin, mikä on oikeasti näppärää ja liikenteessä huomattavasti turvallisempaa kuin yrittää näpytellä niitä puhelimella.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
reiska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Touko 2013, 21:30

Onko kukaan tietoinen miten toimii bmw 520 vm 2012 autossa oneplus5t
puhelimen kautta esim yuotube ja pitääkö olle puhelin liitettynä usb kautta!
bluetooth yhteys puheluihin toimii,
-ja miten asetukset olisi laitettava!
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Kun laitat puhelimen iDrive-näyttöä vasten nojaamaan, se on ainoa "tuki" mitä Bemarilla on Androidia varten Youtuben katselemista helpottamaan. Uudemmissa vitosissa sekään ei onnistu enää. Äänet saa auton kaiuttimiin usbilla, ja myös bluetoothilla jos autossa on sopivat varusteet.
akkipaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Elo 2011, 10:27
Auto: F30 LCI 320i xDrive 2018
F25 LCI 2.0D 2014
Paikkakunta: Tampere

Hauskaa oli tämän puheohjauksen kanssa eilen. Minulla on kontakti "Juna-asema" ja kun eilen sanoin: "Navigate to juna-asema", auto sanoin: "did you mean Jagub in Saint Petersburg" ja minä huusin "No, juna-asema". Siihen sitten auto: "Juna-asema selected, please say start....".

Eli sille pitää huutaa, niin menee oikein. (Tätä muuten sitten toistin 5 kertaa, joka kerta tuli eri ehdotus, jopa joku Näsikuja, mutta aina huutamalla korjautui)!
Vastaa Viestiin