Moro! Pitäis toi oma 730d f01 viedä softattavaksi.
Onko suosituksia mihin kannattaa viedä/mihin ei.
Hinta haarukka ja luvatut tehot heittelee todella paljon. Aina 400€-800€... vakio 245hv/500nm , ni luvataan 335hv/730nm ... aika paljon luvattu pelkällä softalla.
Ja tärkeintä olisi et Softaaja tietäisi mitä tekee.
Optimointi.
Itsellä ollut CdiTuikku Oy:n softa ja nyt on Celtic Tuningin. Molemmissa siis oli vakiona 184hp ja 380nm, mutta CdiTuikun softalla mitattu 225hp ja 520nm. Nyt Celtic Tuningin softaa en ole penkittänyt, mutta lukemat pitäisi olla 230hp ja 440nm ja perstuntuman mukaan onkin.
CdiTuikun softa pitää laittaa niin että avataan ECU, mutta tuo Celtic Tuningin softa meni ihan OBD-väylän kautta.
CdiTuikun softa pitää laittaa niin että avataan ECU, mutta tuo Celtic Tuningin softa meni ihan OBD-väylän kautta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
AJ Performance Oy tai CdiTuikku Oy. Nuo molemmat käsittääkseni oikeasti hyviä. Eli kaikki softat tehdään autokohtaisesti asiakkaan toiveiden mukaisesti. Ja tietysti tehopenkin kautta. Noiden softia ilmeisesti asennellaan myös "alihankintana" muillakin pajoilla. Netistä löytyy varmaan tarkempaa tietoa asiasta.F01 kirjoitti:Moro! Pitäis toi oma 730d f01 viedä softattavaksi.
Onko suosituksia mihin kannattaa viedä/mihin ei.
Viimeksi muokannut Heguli31, 28 Tammi 2018, 17:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Mulla ei ole kokemusta kuin Harisen säätämästä: http://www.hestec.fi/. Ja hyvä tuli, paljon parempi ja käyttökelpoisempi kuin uutena. Sama kriteeri oli että softaaja tietää mitä tekee ja että jos tulee jokin ongelma niin saa vakiosoftan takaisin ja toisaalta jos huolto ylikirjoittaa niin saa muokatunkin asennettua uudelleen.
Softalla saa kyllä tuon rontin 700Nm otettua. Eri asia on kannattaako ja mihin oma kantti kestää laittaa ja kauanko autoa meinaa pitää. DPF alkaa ahdistamaan, sitten suuttimet ja turbo kun tuosta ruvetaan vielä nostamaan. Ohjelmointi tosiaan ECU irroittamalla ja avaamalla. Jos on sellainen malli ettei voi avata ilman rikkoontumisriskiä (esim. GT 535d) niin koneistavat pienen luukun jonka kautta pääsevät ohjelmointinastoihin. Rullilla vedot ennen, jälkeen ja tarvittaessa säätäessä (riippuu mitä haet). Dynolla mittaa vastukset ja laskee moottorin tehon ja väännön mitatuilla häviöillä korjattuna (monet valmissoftat on vaan laskennallisesti oletuksilla oikaistu).
Mulla otettiin N57 koneesta 320 hp ja vääntö rajoitettiin 650 Nm (vakio 272 hp, 560Nm) eikä lähdetty intoilemaan. Laatikko näissä uudemmissa mitoitettu 700Nm (GA8HP70) niin on reilusti vielä sen alle. Nelikon jakolaatikosta kun ei speksejä löytynyt millään mutta oletettiin että on linjassa vaihteiston kanssa.
Kun softaat niin ottaa hetken että laatikko adaptoituu uusiin arvoihin. Heti uuden softan jälkeen on hetkittäin mielenkiintoista miten vaihteisto käyttäytyy Mutta se siis tokenee aikanaan...
-p
Softalla saa kyllä tuon rontin 700Nm otettua. Eri asia on kannattaako ja mihin oma kantti kestää laittaa ja kauanko autoa meinaa pitää. DPF alkaa ahdistamaan, sitten suuttimet ja turbo kun tuosta ruvetaan vielä nostamaan. Ohjelmointi tosiaan ECU irroittamalla ja avaamalla. Jos on sellainen malli ettei voi avata ilman rikkoontumisriskiä (esim. GT 535d) niin koneistavat pienen luukun jonka kautta pääsevät ohjelmointinastoihin. Rullilla vedot ennen, jälkeen ja tarvittaessa säätäessä (riippuu mitä haet). Dynolla mittaa vastukset ja laskee moottorin tehon ja väännön mitatuilla häviöillä korjattuna (monet valmissoftat on vaan laskennallisesti oletuksilla oikaistu).
Mulla otettiin N57 koneesta 320 hp ja vääntö rajoitettiin 650 Nm (vakio 272 hp, 560Nm) eikä lähdetty intoilemaan. Laatikko näissä uudemmissa mitoitettu 700Nm (GA8HP70) niin on reilusti vielä sen alle. Nelikon jakolaatikosta kun ei speksejä löytynyt millään mutta oletettiin että on linjassa vaihteiston kanssa.
Kun softaat niin ottaa hetken että laatikko adaptoituu uusiin arvoihin. Heti uuden softan jälkeen on hetkittäin mielenkiintoista miten vaihteisto käyttäytyy Mutta se siis tokenee aikanaan...
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Harinen on ainakin kauan jo ollut pisneksessä. Muistelisin, että ensimmäistä kertaa on tullut käytyä siellä jo 80-luvulla...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Lisää tehoa.fi käyttää mm Tuikun tekemiä softia...
Tuntui olevan asiantunteva Softaaja, ni taidan kallistua ko firmaan. En ainakaan löytänyt netistä muutakuin kehuja . Onko jollain täällä kokemuksia kyseisestä firmasta.
Tuntui olevan asiantunteva Softaaja, ni taidan kallistua ko firmaan. En ainakaan löytänyt netistä muutakuin kehuja . Onko jollain täällä kokemuksia kyseisestä firmasta.
Nykyinen f01 730d .
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
Ei firmasta, mutta omassa 320dA:ssa Tuikun 520 nm @ 2000 rpm oli liikaa. Älä ota niin paljoa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Ei kolmelitraisesta saa edes noin vähän...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Totta, mutta pointti oli että enemmän panostusta tehoon kuin vääntöön, eikä ainakaan niin että "kaikki vääntö alhaalla". Eli jos tilataan "niin paljon kuin mahdollista", niin ei tule mukava auto.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ensinnäkin se ei ole softan tekijästä vaan käytössä olevista työkaluista kiinni että meneekö obd-portista vai avataanko ecu.
Toisekseenkin vääntöä voidaan rajoittaa asiakkaan toiveiden mukaan. N47:n hyväksi perusväännöksi on todettu se 500Nm ja sitä niihin laitetaan. Tämä johtuu siitä että asiakkaat ovat tähän keskimäärin oikein tyytyväisiä. Kyllä sinne alas enemmänkin saadaan, siinä ei vaan ole mitään järkeä kun paikat ei kestä. Vääntöä voidaan myös pudottaa jälkikäteen, mikäli tuntuu että sitä tuli liikaa, ainakin kun minä laitan CdiTuikun softan. Eipä ole vielä yksikään asiakas ottanut yhteyttä ja kertonut että liian raju tuli, näin toimiessa asialle voisi myös tehdä jotain..
Toisekseenkin vääntöä voidaan rajoittaa asiakkaan toiveiden mukaan. N47:n hyväksi perusväännöksi on todettu se 500Nm ja sitä niihin laitetaan. Tämä johtuu siitä että asiakkaat ovat tähän keskimäärin oikein tyytyväisiä. Kyllä sinne alas enemmänkin saadaan, siinä ei vaan ole mitään järkeä kun paikat ei kestä. Vääntöä voidaan myös pudottaa jälkikäteen, mikäli tuntuu että sitä tuli liikaa, ainakin kun minä laitan CdiTuikun softan. Eipä ole vielä yksikään asiakas ottanut yhteyttä ja kertonut että liian raju tuli, näin toimiessa asialle voisi myös tehdä jotain..
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Jep. Päädyin lisää tehoa.fi ohjelmaan. Humppilassa kävin laitattaa, hyvää ja osaavaa palvelua. Lupaavat 330hv/750nm... en tiedä paljon oikeesti on... Mut nyt täytyy sanoa et kyllä auto muuttu! Vetää alhaalta asti terävästi. Muutos on huomattava. Suosittelen !
Nykyinen f01 730d .
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.