320 da -06 polttoainekäytöinen lisälämmitin

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
ekabemu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Helmi 2011, 19:56

Olen epätietoinen

Autoni 320da-06 on Saksan tuonti ja siinä on polttoainekäyttöinen lisälämmitin, ymmärtääkseni tehdasasenteinen (Webastoko??) Mukana on erillinen kaukosäädin ja käsin voi syöttää radion (ajotietokoneen) menu-valikon kautta ajastimen milloin käynnistyy > valikosta lämmitin löytyy englannin kielellä "parked"
- Olen keskustelupalstoilta lukenut, että nämä lämmittimet eivät välttämättä lämmitä kuin sisätilat eivät moottoria, onko näin?
- kun auton käynnistää, ei lämmitintä saa enää menu-valikosta päälle, voikohan sen ohjelmoida toisin?
- Nyt kylmillä ilmoilla ajaessa en ole huomannut, että lämmitin lähtisi päälle ajon aikana(ei ainakaa lisälämmittimille tyypillisesti tule höyryä/savu)
Jos jollakin vastaavasta laitteesta kokemusta tai muuten tietää, niin kiitos vastauksista. :conf:
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Tältäkin palstalta löytyy paljon keskustelua tästä aiheesta, mutta:

- Olen keskustelupalstoilta lukenut, että nämä lämmittimet eivät välttämättä lämmitä kuin sisätilat eivät moottoria, onko näin?
- kun auton käynnistää, ei lämmitintä saa enää menu-valikosta päälle, voikohan sen ohjelmoida toisin?
- Nyt kylmillä ilmoilla ajaessa en ole huomannut, että lämmitin lähtisi päälle ajon aikana(ei ainakaa lisälämmittimille tyypillisesti tule höyryä/savu)

Kyllä. Lämmittää tehdasasenteisena vain sisätilan lämppärin kennon kiertoa, eikä kyseessä ole ajonaikainen lämmitin, eli tehdasasetuksilla sitä ei saa lämmittämään ajonaikaisesti.

Noita "modauksia" ovat jotkut tehneet, että lämmittää myös moottoria. Tämä tapahtuu ymmärtääkseni poistamalla joku venttiili oikeasta kohtaa, jonka jälkeen lämmitetty neste kiertää myös koneen kautta.

En tiedä, saako tuota ohjelmoimallakaan toimimaan ajonaikaisena lämmittimenä.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Vastaa Viestiin