Kuuluisiko mulla näkyä myös renkaiden lämpötilat näytössä? Nyt näkyy vain vihreät renkaat ja painelukemat.
Varustelistalla on 2VB.
Pitääkö koodata näkymään, vai onko vika antureissa?
Renkaiden lämpötilanäyttö
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Juuri noin eli koodaamalla tulee näkyviin. Ihmeellistä ettei tuota tietoa voida näyttää kun se kumminkin siellä on.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
Ja mihin tätä tietoa oikeasti tarvitaan? Autohan voisi kertoa vaikka vasemman vilkun lämpötilan, mutta kun se ei kiinnosta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
- Auto: F11 520D XDrive 2014
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Olen uusi foorumilla, mutta jo ehtinyt huomata että salmolilla on taipumus kyseenalaistaa asiat joita palstalla kysytään? En kyllä ymmärrä miksi?
Mielestäni kysymyksiin on asiallista vastata, mutta jos viesti vaikuttaa omasta mielestä tyhmältä, niin onko pakko kommentoida?
Mielestäni kysymyksiin on asiallista vastata, mutta jos viesti vaikuttaa omasta mielestä tyhmältä, niin onko pakko kommentoida?
Minä ainakin mietin renkaiden paineta mitatessa (autossa on pelkkä renkaiden pyörimisnopeuseroista hälyttävä rengaspainevaroitin) että onkohan renkaat nyt ajosta lämpimät vai talvesta kylmät vai sopivan lämpöiset paineentarkastukseen. Painehan muuttuu lämpötilan mukaan valtavasti.
Jos täytät ne kylmänä, niin paineet ei ainakaan siitä vähene.Wonderi kirjoitti: ↑17 Helmi 2018, 22:01Minä ainakin mietin renkaiden paineta mitatessa (autossa on pelkkä renkaiden pyörimisnopeuseroista hälyttävä rengaspainevaroitin) että onkohan renkaat nyt ajosta lämpimät vai talvesta kylmät vai sopivan lämpöiset paineentarkastukseen. Painehan muuttuu lämpötilan mukaan valtavasti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
- Auto: F11 520D XDrive 2014
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Kun lähden liikkeelle työmaalta kotiin, on paineet 2,5/2,9 ja matkalla muuttuu n. 2,6/3,0....pakkasta n. 9 miinusta. Alla Nokia 8. Nokialaiset on kylmänä huonot ajettavat, mtta paranee heti 10 km jälkeen kun lämpenee...
Mutta useimmat ihmiset pääsee täyttämään renkaita vasta ajettuaan jonnekin missä on renkaantäyttövälineet, lämpenikö ne kesäkelissä sillä matkalla paljon vai vähän.salmol kirjoitti: ↑17 Helmi 2018, 22:08Jos täytät ne kylmänä, niin paineet ei ainakaan siitä vähene.Wonderi kirjoitti: ↑17 Helmi 2018, 22:01Minä ainakin mietin renkaiden paineta mitatessa (autossa on pelkkä renkaiden pyörimisnopeuseroista hälyttävä rengaspainevaroitin) että onkohan renkaat nyt ajosta lämpimät vai talvesta kylmät vai sopivan lämpöiset paineentarkastukseen. Painehan muuttuu lämpötilan mukaan valtavasti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
- Auto: F11 520D XDrive 2014
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Näillä pakkaskeleillä mulla lämpenee 225/55 peruskumi n, 0.1bar, eli töihin mennessä olen laittanu autom. koneella 2.5 ja 2.9bar työmaan päässä ns. lämpimillä renkailla. Näillä lötkörenkailla tuntuu ok paineilta. Hirveesti tekis mieli kokeilla Continentalia alla, mutta vajaa 1000euroa on iso raha. Pitäisi edes saada joku ropo vanhoista...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Vuosia käytin Nokian renkaita ja vuosia kiroilin niiden löysyyttä ja letkumaista ajettavuutta. Sitten renkaat vaihtui Conteihin ja paluuta Nokian kumisaappaisiin ei enään ole, ei luikertele ja pidoltaan tasaisempi kun kumisaappaat.