E60 525d Moottorin vaihto

jore79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 00:54

E60 525d Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja jore79 » 19 Helmi 2018, 01:03

Terve, semmosta lähdin kysymään kun pitäisi vaihtaa moottori bemariin eli E60 525d -05 Aut.
Onko mitään mitä olisi hyvä tietää kun lähtee vaihtaa konetta. Vaihtokone on samanlainen 525d .

Lähinnä mietin onko jotain sähköjen kanssa et pitää koodata et kone toimii vai mitä että.

Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 371
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: E60 525d Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Clavurion » 19 Helmi 2018, 13:44

Ei mitään ihmeellistä, kun sinne jää alkuperäinen ECU (DDE).

jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 864
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: E46 330Ci avo
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: E60 525d Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja jaki » 19 Helmi 2018, 15:38

Jo suuttimet otetaan vanhasta, niitäkään ei tarvitse koodata, kunhan muistaa laittaa samaaan järjestykseen :) Mikäli suuttimet tulee uudesta koneesta, ne pitää koodata DDE:hen. siksi niiden koodit kannattaa katsoa vielä kun kone on lattialla.
http://www.jakiltech.fi" Nyt BMW diagnostiikkaa täysin uudella tasolla + F-sarjalaistenkin koodaukset

jore79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 00:54

Re: E60 525d Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja jore79 » 19 Helmi 2018, 20:20

Tarviiko minkälaiset laitteet koodaamiseen?

Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 371
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: E60 525d Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Clavurion » 19 Helmi 2018, 22:33

jaki kirjoitti:
19 Helmi 2018, 15:38
Jo suuttimet otetaan vanhasta, niitäkään ei tarvitse koodata, kunhan muistaa laittaa samaaan järjestykseen :) Mikäli suuttimet tulee uudesta koneesta, ne pitää koodata DDE:hen. siksi niiden koodit kannattaa katsoa vielä kun kone on lattialla.
Totta, mutta käytännössä noiden suuttimien koodauksen vaikutus ei auton käyttöominaisuuksissa tunnu mitenkään.

jore79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 00:54

Re: E60 525d Moottorin vaihto ja ongelmia

Viesti Kirjoittaja jore79 » 27 Helmi 2018, 21:08

Noniin, moottori vaihdettu ja ei käynnisty, herjaa vaihdelaatikkovikaa, otettiin vaidelaatikosta liitin irti ja verrattiin vanhan moottorin liittimeen, 1 johto on erivärinen ja ja hieman eri paikassa tyhjiä paikkoja keskenään. Mikäköhän nyt auttais. Täytyykö vaihtaa koko koneen sähköt vanhasta moottorista.

Vaihtokone on 2004 525d Avkoolta ostettu ja mulla 2005 loppuvuotinen 525d onko noissa ollut eri vaihtoehtoja automaatilaatikolla tossa vuosimalli haarukassa?

Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 371
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: E60 525d Moottorin vaihto ja ongelmia

Viesti Kirjoittaja Clavurion » 27 Helmi 2018, 23:37

jore79 kirjoitti:
27 Helmi 2018, 21:08
Noniin, moottori vaihdettu ja ei käynnisty, herjaa vaihdelaatikkovikaa, otettiin vaidelaatikosta liitin irti ja verrattiin vanhan moottorin liittimeen, 1 johto on erivärinen ja ja hieman eri paikassa tyhjiä paikkoja keskenään. Mikäköhän nyt auttais. Täytyykö vaihtaa koko koneen sähköt vanhasta moottorista.

Vaihtokone on 2004 525d Avkoolta ostettu ja mulla 2005 loppuvuotinen 525d onko noissa ollut eri vaihtoehtoja automaatilaatikolla tossa vuosimalli haarukassa?
9/2005 tullut aika paljon muutoksia E6x.

jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 864
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: E46 330Ci avo
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: E60 525d Moottorin vaihto ja ongelmia

Viesti Kirjoittaja jaki » 28 Helmi 2018, 15:02

jore79 kirjoitti:
27 Helmi 2018, 21:08
Vaihtokone on 2004 525d Avkoolta ostettu ja mulla 2005 loppuvuotinen 525d onko noissa ollut eri vaihtoehtoja automaatilaatikolla tossa vuosimalli haarukassa?
Tuonhan pitäisi olla ihan eri kone kuin omasi, jossa on jo mm nappistartti ja piezosuuttimet ja alulohkolla.
Eihän noissa pitäisi olla juuri mitään samaa.
http://www.jakiltech.fi" Nyt BMW diagnostiikkaa täysin uudella tasolla + F-sarjalaistenkin koodaukset