BMW alkuperäisen webaston asennus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

elikkäs olen tuossa aikaisemmin hommannut 535d e61 bemarista alkuperäisen webaston ja olisi nyt tarkoitus asentaa omaan 530xd e61 -08 bemariin, mutta nuo kaksi johtoa (keltainen ja musta) jotka lähtevät webastolta ja menevät johonkin auton sisälle kuskin jalkatilaan niin mihin ne tarkalleen siellä menevät ja mitkä liittimet pitäisi valita niille että saisi oikein ja samoin pitäisi saada toimimaan i-driven kauttaa eli saada sinne valikkoon niin onnistuuko koodaus esim istalla ja jos ei niin onko ketään joka voisi tuon koodauksen tehdä uudellamaalla sopivaan hintaan? kiitoksia etukäteen
Kuva
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

tuommoisen kaavion löysin istasta, mutta nuo x15001 ja x15002 askarruttavat että mistä mahdollisesti löytyy ja onko liittimet tyhjät vai pitääkö vedellä haarotuksia jo olevista johdoista?
Kuva
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Pinneiltä 2/3 lähtee väyläyhteys K-CAN Low/High. Nuo alkuperäiset kytkentäpisteet ovat kojelaudan uumenissa, joten todennäköisesti helpompi kytkeä suoraan, jonkin K-väylässä olevan modulin (esim. mittaristo) väyläjohtoihin.
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Ainkin tuossa 535d bemarissa mistä webasto on alunperin niin nuo johdot oli kytketty kuskin jalkatilassa olevaan cas(?) boksin liittimiin eli boksin näkee, kun ottaa ratin vasemmalta puolella olevan pienen säilytys boksin irti vai olenko ihan hakuteillä? Pitääkö nuo weban johdot olla tietty järjestys vai riittääkö, kun laittaa jotenkin k väylän?
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Tuonne päin ne liitokset on kuvattu.

Mitä tarkoitat järjestyksellä? Toki High ja Low pitää kytkeä vastaaviin johtoihin, mutta voivat olla rinnan missä tahansa K-väyläjohdotuksessa.

Kuva
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Joo nyt hahmottu, kun otti car access systemin kaavion istalta esiin eli keltanen keltaseen ja musta mustaan ainakin kaavion mukaan ja lopuksi sitten koodaus i-driveen, mutta miten sen saa tehtyä itse siis koodauksen?
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Tuli muuten mieleen että lämmittäähän tämä myös moottoria, kun lukenut netistä että joissain lämmittää vain sisätilaa? Tämän kaavion mukaan letkut asentanut Kuva
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Koodaus onnistuu esim. NCS expertillä. Varustelistaan (FA) lisätään $536 ja tämän jälkeen koodataan modulit.

Tuolla alkuperäisellä konfiguraatiolla esilämmityksessä lämpiää vain sisätilat (vaihtoventtiili ohjaa kennolta paluun suoraan Webastolle moottorin ohi). Jos myös moottorin haluaa lämmittää, pitää vaihtoventtiili (Nr.7) korvata tehovastuksella (47 ohm, 25 W). Alunperin siitä olisi voinut koko vaihtoventtiilin jättää pois ja letkutuksen suoraan sarjaan (moottori-Webasto-vesiventtiilit/sisäkenno-moottori).
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Onko tuo NCS miten helppo käyttää, kun itsellä on kokemusta vain istasta, inpa ja carly for bmw ohjelmista?
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Eli vastus tulee venttiilille tulevien johtojen väliin ja kutistesukka päälle ja sitten ottaa tuon ns T haaran pois kuvassa numero 1?
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

NCS:n käyttö on helppoa, kun sen osaa. :tong: Tämä koodaus on sen verran yksinkertainen, että jotain NCS:n perusohjeita kaivamalla pitäisi onnistua.

Vastus venttiilin tilalle noin, kuten tuumasit. Letkutukselle ei tarvi tehdä mitään. Kierto on oikein sarjassa, kun vaihtoventtiili on lepotilassa. Tuon venttiilin poisjättöä ajattelin, jos letkumuutokset olisivat vielä tekemättä.
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

löysin tämmöisen videon juutuupin kätköistä https://www.youtube.com/watch?v=qWN_BRZSKDU niin meneekö samalla tyylillä vai tarviiko vielä muokata jotain tiedostoja? Ajattelin ottaa tuon venttiilin irti kokonaan tuolta, kun en saanut mitenkään fiksusti sitä asennettua niin jätin sen letkuineen tyylikkäästi vesipumpun päälle heilumaan, kun piti saada auto vielä kasaa että kerkes nukkuu ja lähteä aamullat töihin :D
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Tuohon tyyliin lisäät varustelistaan (FA) Weban varustekoodin $536 ja tallennat muokatun varustelistan (FA_WRITE) CAS:lle ja LM:lle. Sitten varsinainen modulien koodaus (Process Car), joka koodaa kaikki auton modulit.

Jos otat sen vaihtoventtiilin pois, niin palauta auton alkuperäinen sisäkennolta moottorin paluuputkeen menevä letku, niin pääset eroon siitä ylimääräisestä T-haarasta. Moottorilta lähtevä letku suoraan Webastolle. Alunperinhän se letku on mennyt vesiventtiileille ja nyt modatussa vaihtoventtiilille, jonka kautta se on mennyt Weballe. Webastolta vesiventtiileille menevä letku ei tarvi uusia muutoksia.
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Eli tuo kuvan 6 letku suoraan auton omaan kiertopumpuun tuon venttiilin sijaan josta sitten meneekin suoraan koneeseen.
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Eli tällä tyylillä ajattelin toteuttaa Kuva
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Unohdin, että ilman Webastoa siellä on tosiaan se alkuperäinen kiertovesipumppu. Jos nyt ymmärsin oikein suunnitelmasi, niin sulla taitaa olla kiertosuunta mielessä väärä, vaikka kuva vaikuttaakin kurantilta. ("kiertopumpuun tuon venttiilin sijaan josta sitten meneekin suoraan koneeseen", sehän tulee koneelta) Jättääkö kiertovesipumpun ennen Webastoa vai sen jälkeen on makuasia. Jos pumpun jättää ennen Webastoa, niin moottorilta kiertovesipumpulle alkuperäinen letkutus. Kiertovesipumpulta Webastolle ja Webastolta vesiventtiileille.
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Joo nyt ymmärsin paremmin taas 😄 miten muutes tuon weban pa pumpulle kannattaa vetää letku tankista meinaa että teenkö uuden reijän tankkiin mistä vedän letkun sisälle vai voiko ottaa T haaralla jostain valmiista polttoaine letkusta mikä on koneelle menevä vai rupeeko auton ollessa käydessä survomaan webaa täyteen diisseliä, kun tankissa ei ollut missään "valmiiksi" nippoja tai vastaavia paikkoja mihin olisi voinut letkun kytkeä?
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Nyt sain asennettua niin että pääsi koodailemaan autoon, mutta koodauksen aika rupesi herjaamaan jotain erroria, mutta tuo weba tuli näkyviin idriveen mutta ei lähde käymään ollenkaan vaan antaa valita noin 2 sekunniksi ja ruksi lähtee pois, mutta voi olla myös että liian vähän tavaraa tankissa (108km) ja samalla idrive muuttui italian kieliseksi 😕. Onko tässä uudellamaalla ketään kuka voisi tuon koodata oikein pientä korvausta vastaan tietenkin? Kuva
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Tuon ilmoituksen mukaan Webasto ei ole vastannut ohjelman yhteyspyyntöön. Pääseekö sinne Weballe diagnostiikalla käsiksi? Ilmeisesti auto on Italian-tuonti, vaihda kieli I-drive valikosta.
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Kieli vaihdettu ja weba ajettu idriveen, mutta mitä luultavammin piiri paskana, kun ei anna edes inpalla mennä webaan sisään vaan ilmoittaa ettei webastoa löydy ollenkaan eli taitaa mennä uuden jälkkäri weba ostoksille
Vastaa Viestiin