F2X, F3X takaisinkutsu

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Eiköhän ne vaihda/tarkasta sen pultin. Ja jos ei auta niin ohjausvaihde vaihtoon toisella kertaa.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Tänään kävi oma F30 Laakkosella tuossa fiksissä. Työlistalla oli joku korjaava ruuvisarja, suojaspray ja työt päälle. Verollinen loppusumma 172,-
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

masaf1 kirjoitti: 30 Marras 2018, 19:37 Mulla takuutyön kustannukset/hinta-arvio (jota en joudu maksamaan...)

Häiriömuistin luku 85€
Mekaaninen vianetsintä 142€

Ja tuleva ohjausvaihteen vaihto:
Sähkötoimisen ohjausvaihteen vaihto 401,86€
Käyttöönotto EPS 11,36€
Auton testin suoritus 42,57€
Alustanmittaus KDS kuormattu 201,64€
Taka-akseli ja etuakseli, säätö 130,64€

Yht. 1015,07€. Ei sisälläkään itse ohjausvaihdetta ts. pelkät siihe liittyvät työt. Katoin liian nopee paperin, ihmettelinki miten noin halpa. Tarviiki kysyy paljo muuttuvaan sport-ohjaukseen ite ohjausvaihde maksais jos jossiteltais :D
Tohon mun muuttuvaan sport-ohjaukseen ohjausvaihde pelkkä osa 2,5 k€ eli tänään Laakkosella 3,5 k€ operaatio (takuuseen) tuli tehtyä klo 8-17:30, muutaman tunnin meni arviosta pitkäksi.

Huomasin heti kotiin ajaessa, että muuttuipas paljon jämptimmäksi vaikkei huono ollu ennenkään ja tyytyväinen olin kun ei paremmasta tiennyt (paljo vakiota ja servotronicia parempi).

Nyt on comfortillakin keskialue todella jämpti ja tarkka, ei oo mitään sellasta "ratin löysyyttä" keskivaiheella, minkä arvelin olevan ominaisuus erittäin nopeessa ja herkässä ohjauksessa (ajattelin että mukailee tien uria tms. kun kyllähän tossa nyt tuntumaa on ja tuntee hienosti vaikka tulitikun yli ajais...). Kylläpä tuli nyt hyvä! Ts. uudesta asti tais olla ohjausvaihde susi mun puimurissa.

Kannatti valittaa lonksunasta ja onneks rupes lonksuun, muuten ois jääny tää korjaamati.
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Onko tästä ohjausvaihteesta mitään BMW:n ilmoitusta? Oma auto on 10/2016, ei lonksuntaa mutta eihän se mitään takaa tulevaisuudesta. Ajomäärä 60tkm.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Saat/sait postitse kotiin kutsukirjeen asiasta, jos operaatio koskee autoasi. Paitsi jos on tarpeeksi järeä tietojenluovutuskielto päällä.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Hyvä pointti, pitää laittaa kysely että koskeeko omaa autoa. Trafin sivuilla ei vieläkään mainintaa recallista.
kont
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Tammi 2018, 19:37
Auto: F20 LCI 120iA M-Sport -15

Omalle autolle tuli kutsu postissa 2 viikkoa sitten, käytin viikko sitten huollossa ja pultin vaihdolla meni. Ohjauksessa ei ollut mitään ongelmaa ennen vaihtoa, 36tkm mittarissa.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Koskee vain tiettyjä malleja, ei koko mallisarjaa. Kutsu tulee vain niille joiden autoa asia koskee.
Avatar
Tomm1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
Paikkakunta: Kaarina

Wonderi kirjoitti: 09 Joulu 2018, 01:58 Saat/sait postitse kotiin kutsukirjeen asiasta, jos operaatio koskee autoasi. Paitsi jos on tarpeeksi järeä tietojenluovutuskielto päällä.
Mites tulee ilmoitus jos on järeät keinot käytössä (Maistraatti)? Vai pitääkö itse mennä marmorille neuvottelemaan?
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) :thup: , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Mä laitoin Oma Laakkosen kautta kyselyn (vaikka oma tietojenluovotuskielto ei ole sieltä synkimmästä päästä) ja sain vastauksen, joka on mun edellisessä viestissä.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

*Ari* kirjoitti: 10 Joulu 2018, 18:09 Koskee vain tiettyjä malleja, ei koko mallisarjaa. Kutsu tulee vain niille joiden autoa asia koskee.
Mulle ei tullu kutsua ja Laakkosella tsekatessa aktio ei koskenut mun autoa... Tsekattiin kahdesti viikon välein. Että jos mitään epäilystä/naksunaa niin syyniin vaan. Mullakaan ei tuntunut pikku pyky kuin todella nopeesti 90 astetta kääntäessä, satunnaisesti.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Normi ohjaus eikä mitään oireiluja joten ei tarvetta käydä pajalla.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Minäkin soittelin eilen sit aikaa. Autosalvat, Laakkoset ja Autokeskukset tarjosivat ensimmäistä vapaata aikaa tammikuun 14-18 välille - on kuulemma hirmuinen määrä näitä korjattavana. Noh, Metro-Autoon Espoossa sai valita päivän ensi viikolle - mene ja tiedä.
msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27

Onko tietoa mitä autoja/vuosimalleja/ohjauksia tää oikeasti koskee? Laakkosen mukaan ei ainakaan mun autoa (2014 variable sports steering).
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Tänään kävi hoidossa. Ohjaustehostimen kiinnityspultit kuulemma vaihdettu ja suojamaali päälle. Ruoste kuulemma syönyt pultteja poikki ja tehostimia irronnut. 11.40 jätin auton ja menin lounaalle. Aika oli varattu klo 12. Tekstari tuli 13.40 että valmis. Parkkikiekko oli pysähtynyt aikaan 13.00, joten pitkä oli paloaika tekstarin lähettäjällä vaikka kerroin odottavani nurkan takana.. :mad:
Janza182
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 03:03
Auto: BMW 116iA 09/12
Paikkakunta: Joensuu

Kävin muissa asioissa Laakkosella ja ei ollut jonoa BMW-tiskille niin kävin kyselemässä asiasta. Ei kuulemma minun 09/2012 F20 kuulu kamppaniaan. Kylläkin asiakaspalvelija oli vähän sen oloinen niinkuin ei olisi edes kuullut asiasta.

Samalla selvisi että koko auto oli päivitetty kesällä kun kävi piuhan päässä. Itsellä ei tästä ollut tietoa aiemmin.
Keep It Simple
Mikkekoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 14:48

Herttoniemen Laakkosella tehtiin mun F31 vm.9/13 takaisinkutsun mukainen tsekkaus/korjaus.
Ilmeisesti pultti vaihdettu? ja jotain suoja-ainetta roiskittu päälle, siltä ainakin näyttää kun tehostajan ympäristöön katselee. Tunnin verran meni koko operaatioon, eli ei mitään suurta tainneet tehdä.
Ei tullut kysyttyä mitä kaikkea tehtiin kun tein Laakkosen kahvi/odotutustilassa samalla duunia.
Legs
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Maalis 2017, 15:46

Oma F30 (2013, 50tkm) kävi Laakkosella "Ohjausvaihteen muokkaus" -takaisinkutsukampanjan tiimoilta maaliskuussa 2019. Hommaan meni noin 1,5h ja jokin pultti kuulemma vaihdettiin.

Mitään eroa en huomannut ennen tai jälkeen, paitsi auto alkoi huollon jälkeen (alle viikko) satunnaisesti oireilemaan kahdella tapaa;
1) "Cruise control failure" -varoitus välähtää satunnaisesti noin joka toinen päivä. Vakionopeudensäädin toimii kuitenkin ilman ongelmia.
2) Auton äänimerkki toimii vain harvoin ratin ollessa suorassa. Mikäli rattia on käännetty vasemmalle tai oikealle tarpeeksi, niin töötti toimii aina.

Nyt kyselisin viisaammilta, että voiko nämä havaitsemani oireet liittyä tuohon ohjausvaihteen muokkaukseen, vai ilmestyivätkö vain sattumalta asiaan liittymättä huoltokäynnin jälkeen? :conf:
J-P.P.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Tammi 2015, 16:00
Auto: F25 30D

En tiedä liittyykö ongelma tuohon ohjausvaihteen korjaukseen, mutta linkissä olevassa ketjussa lisää tuosta vakionopeudensäädin ongelmasta :cools: ( cruise control failure F31) => viewtopic.php?f=13&t=12761
Vastaa Viestiin