connected+

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Mulle ei nyt ihan ole selvinnyt mitä tää pitää sisällään käytännössä? Tietääkö joku?
Siis lisäksi jotain mitä ei tavallisessa appsissa jo ole? Sain meilin että palveluni on loppunut (se kuulemma on uudessa autossa hetken?) mutta vieläkään ei ole selvinnyt mitä se piti sisällään ja mitä ei enää ole.
akkipaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Elo 2011, 10:27
Auto: F30 LCI 320i xDrive 2018
F25 LCI 2.0D 2014
Paikkakunta: Tampere

Moro, mulle kävi samalla tavalla, ensin ihmettelin, että 3 vuoden lisenssi oli lyhentynyt vuoteen, mutta tämä plussa on lisäpalvelu, jonka pituuttä ei minullekaan selvästi missään paperissa todennettu. Toisaalta, enpä montaa noista ole vuodessa käyttänyt (tuota reitinlähetystä autoon muutaman kerran):

•Send my Routes to Car: Reitin suunnittelu älypuhelimella on helpompaa kuin koskaan.
•Share Live Trip Status: ”Koska olet perillä?” – Uuden toiminnon ansiosta tämä kysymys on menneisyyttä.
•Navigate Door-to-Door: Opastus määränpään viimeisille metreille (Last Mile) ja myöhemmin myös määränpäästä takaisin autoon (First Mile).
•My Destinations: Kaikista liitetyistä päätelaitteista nopea pääsy osoitekirjan yhteystietoihin.
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

akkipaa kirjoitti: 16 Maalis 2019, 09:38 Moro, mulle kävi samalla tavalla, ensin ihmettelin, että 3 vuoden lisenssi oli lyhentynyt vuoteen, mutta tämä plussa on lisäpalvelu, jonka pituuttä ei minullekaan selvästi missään paperissa todennettu. Toisaalta, enpä montaa noista ole vuodessa käyttänyt (tuota reitinlähetystä autoon muutaman kerran):

•Send my Routes to Car: Reitin suunnittelu älypuhelimella on helpompaa kuin koskaan.
•Share Live Trip Status: ”Koska olet perillä?” – Uuden toiminnon ansiosta tämä kysymys on menneisyyttä.
•Navigate Door-to-Door: Opastus määränpään viimeisille metreille (Last Mile) ja myöhemmin myös määränpäästä takaisin autoon (First Mile).
•My Destinations: Kaikista liitetyistä päätelaitteista nopea pääsy osoitekirjan yhteystietoihin.
Mä luulin että ton reitin voi lähettää joka tapauksessa autoon appsista ilman tätäkin...? Sitä kyllä olen käyttänyt useastikin mutta nuo muut ovat täysin epäselviä että mitä ne edes on. Kesällä tein kyllä reittisuunnitemaa hotellissa seuraavan päivän reittiin, se muistaakseni onnistui välipysäkkeineen autoon lähetettynä.

No, vuosihinta oli noin 21 euroa tarjouksessa, että samapa tuo vaikka ottaisi sen.
Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

Noista Connected+:n ominaisuuksista olen hyödyntänyt pelkästään Share Live Trip Statusta jonka toimintavarmuus on parhaimmillaankin keskinkertainen. Tuota Send my Routes to Car -ominaisuutta en ymmärrä, ilman Connected+:aa voi myös lähettää yhden määränpään autoon puhelimesta, mutta tuo voisi viitata siihen että voisin lähettää myös puhelimesta kohteen välietappien kanssa, mutta en tiedä yhtään miten tämä pitäisi tehdä, jos ylipäätänsä tämä on mahdollista. Jos joku osaa tuon suhteen kertoa lisää, niin mieluusti otan tietoa vastaan.
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

hege kirjoitti: 18 Maalis 2019, 07:26 Noista Connected+:n ominaisuuksista olen hyödyntänyt pelkästään Share Live Trip Statusta jonka toimintavarmuus on parhaimmillaankin keskinkertainen. Tuota Send my Routes to Car -ominaisuutta en ymmärrä, ilman Connected+:aa voi myös lähettää yhden määränpään autoon puhelimesta, mutta tuo voisi viitata siihen että voisin lähettää myös puhelimesta kohteen välietappien kanssa, mutta en tiedä yhtään miten tämä pitäisi tehdä, jos ylipäätänsä tämä on mahdollista. Jos joku osaa tuon suhteen kertoa lisää, niin mieluusti otan tietoa vastaan.
Tuota olisiko ollut niin että tein kesälomalla reitin välietappeineen tietokoneella sieltä bmw-connected sivuilta ja lähetin sieltä koko kuvion. Mutta enää en kyllä löydä sitä. Tein bmw-routes sivuilta (alareunasta saa englanniksi) reittisuunnitelman ja lähetin sen autoon. Nyt se sanoo että se löytyy sieltä kohdasta "My routes" mutta en ole vielä käynyt autolla.

Mikä se Share Live Trip Status on? Ihan uusi juttu ...
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Niksu kirjoitti: 21 Maalis 2019, 17:30

Mikä se Share Live Trip Status on? Ihan uusi juttu ...
[/quote]

Eiku siis onko se just se että osoitteen voi lähettää autoon kännystä niin se alottaa navigoinnin kun menee autoon?
Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

Niksu kirjoitti: 21 Maalis 2019, 17:33
Niksu kirjoitti: 21 Maalis 2019, 17:30

Mikä se Share Live Trip Status on? Ihan uusi juttu ...
Eiku siis onko se just se että osoitteen voi lähettää autoon kännystä niin se alottaa navigoinnin kun menee autoon?
[/quote]

Sillä voi jakaa oman sijainnin ja arvioidun saapumisajan muille ihmisille. Käytännössä generoi sivun BMW:n web-palveluun johon tulee suora linkki, jonka voi jakaa muille eteenpäin. Toimii vähän samalla ajatuksella kuin Glympse, mutta huomattavasti huonommin.
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

No Youtubesta löytyy esittelyvideota tästä näköjään. En ole tiennytkään koko Share Live Trip jutusta. Näistäkin voisi olla ihan koulusta tai matskua ihmisille koska ei kaikkea ehdi käymään auton luovutuksessa eikä kaikkea ehdi leikkimällä löytämään. Vanhasta bemmistä löytyi uusia toimintoja vielä vuoden jälkeen. Nyt luulen että itse auto ei yllätä mutta vanhassa ei ollut näitä Connected drive juttuja.
Vastaa Viestiin