Olen kanssasi tismalleen samaa mieltä. Mulla on alla vielä vm. 2009 318iA ja vaikka moottori on täysin terve ja viaton niin se raksuttaa ja rallattaa todella rumasti sekä kuuluvasti tyhjäkäynnillä jos vertaan sitä 1.4-1.8 litraisiin suorasuihkutuksella varustettuihin VAG TSI vehkeisiin (kokemusta omat Golfit ja Octaviat muuten vaan). Kiihdyttäessäkin soundi on erottuva ja jotenkin hyvin karkea/ruma. Koeajamissani BMW dieseleissä on paljon mielyttävämpi soundi kuin saman merkin nelisylinterisissä bensoissa. Appiukon uusi bensa (suorasuihkutus) Avensiskin käy nätimmin ku mun 318iA (itseasiassa aivan silkinpehmeästi) ja on moottorin ääniltäänkin mukavampi kuin nämä nelisylinteriset 316i, 318i ja 320i. Muuta hyvää siinä Avessa ei sitten olekaan. Minun mielestä nämä BMW:n nelisylinteritset bensat ovat jääneet jo monien kilpailijoiden jalkoihin ja ovat jo hieman "kivikautisia" alavääntönsä, vääntökäyränsä laajuuden, tehojensa, kulutuksensa sekä ääniensä osalta. Kyllä sietäs jo BMW:kin vähän modernisoida jo noita bensiinikäyttöisiä ns. hinnat alkaen moottoreitaan muiden valmistajien tasolle.-sami- kirjoitti:Kait niissäkin on eroja, nimittäin tänään satuin seisomaan e90 vieressä ku täti höräytti käyntiin. Ajattelin, katos dieseli. Mutta perässä komeilikin 318i. Aikamoinen raksutus kävi...fifty kirjoitti:" Enää ei ole ikävä kuin bensakoneen ääniä."
Niinpä
Bensa vs. diesel
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Eikös täällä ollut jossain juttua siitä miksi uudemmissa bemareissa on karkeampi käyntiääni kuin vanhemmissa. Mietin vain, että onko se karkeampi käyntiääni hinta joka on maksettava siitä, että kulutus pysyy kurissa. Ei nyt ole suoraa faktaa heittää esim anjoviksen kulutuslukemista vastaavalla moottorilla, mutta kyllähän siihen on viime vuosina totuttu, että bemarin moottoreiden kulutuslukemat ovat sieltä alhaisimmasta päästä.J1978 kirjoitti:Olen kanssasi tismalleen samaa mieltä. Mulla on alla vielä vm. 2009 318iA ja vaikka moottori on täysin terve ja viaton niin se raksuttaa ja rallattaa todella rumasti sekä kuuluvasti tyhjäkäynnillä jos vertaan sitä 1.4-1.8 litraisiin suorasuihkutuksella varustettuihin VAG TSI vehkeisiin. Kiihdyttäessäkin soundi on erottuva ja karkea. Koeajamissani BMW dieseleissä on paljon mielyttävämpi soundi kuin saman merkin nelisylinterisissä bensoissa. Appiukon uusi bensa Avensiskin käy nätimmin ja on moottorin ääniltään mukavampi kuin nämä nelisylinteriset 318i ja 320i. Muuta hyvää siinä Avessa ei sitten olekaan.-sami- kirjoitti:Kait niissäkin on eroja, nimittäin tänään satuin seisomaan e90 vieressä ku täti höräytti käyntiin. Ajattelin, katos dieseli. Mutta perässä komeilikin 318i. Aikamoinen raksutus kävi...fifty kirjoitti:" Enää ei ole ikävä kuin bensakoneen ääniä."
Niinpä
Jääradalla käydessä "katsomo" kommentoi, että E46 330d:n äänet olivat korvalle mieluisammat kuin E90 330d:n... mistä lie johtui, vai oliko E90:ssä yksinkertaisesti enemmän kierroksia käytössä lähtösuoralla
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Tuosta kuluuksesta olen kyllä eri mieltä. Muutamaa 318d:tä, 320dA:ta ja 320xdA:ta koeajattuani aina ihmettelin miten pieniä ne keskikulutuslukemat olivat omaan 318iA:han verrattuna. Toki ne ovat dieseleitä ja tämä on bensa. Mutta kun vertaan nykyistä 318iA:ta entiseen 17hv tehokkaampaan ja 50nm enemmän vääntävään automaattivaihteiseen 1.4TSI farmari-Golfiin ei tällä nykyisellä BMW:n bensavehkeellä pääse samanlaisella ajotyylillä läheskään niin pieniin kulutuslukemiin kuin mitä sillä pääsi. Eli vaikka tässä autossa on näitä kaikenmaailman Effient Dynamics hienouksia ja on suorasuihkutus niin silti kulutus on ollut yli vuoden käyttöajan enempi kuin suorasuihkutuksella varustetun farkku-Golfin. Eli esim. Golf on 316-320i BMW:tä etevämpi polttoainetaloudessa juurikin siksi kun siinä on turbo+suorasuihkutus jotenka alavääntö on muikea jo tyhjäkäynnin tuntumasta lähtien ja sitä riittää yläreserviin asti>konetta ei tarvitse koskaan huudattaa kun taas nelisylinterisellä vaparilla se on tavalllisissa liikennetilanteissa ihan arkipäivää. Turbolla (yhdistettynä suorasuihkutukseen) ja pienellä kuutiotilavuudella saavutetaan varmastikin vielä parempi kulutushyöty kuin pelkillä jarruenergian talteenotolla, alumiinin käytölllä ja pienellä ilmanvastuksella. Vaihteistollakin on toki varmasti merkityksensä, entisessä oli 7 ja tässä on 6 ja se oli suorakytkentävaihteisto ja tämä on perinteinen automaatti.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Tästä meinasin jo sanoa, että ehkä lukuunottamatta pienimpiä bensakoneita Dieseleissä varsinkin kulutuslukemat kautta linjan hyvin vertailukelpoisia muihin valmistajiin...J1978 kirjoitti:Tuosta kuluuksesta olen kyllä eri mieltä. Muutamaa 318d:tä, 320dA:ta ja 320xdA:ta koeajattuani aina ihmettelin miten pieniä ne keskikulutuslukemat olivat omaan 318iA:han verrattuna. Toki ne ovat dieseleitä ja tämä on bensa. Mutta kun vertaan nykyistä 318iA:ta entiseen 17hv tehokkaampaan ja 50nm enemmän vääntävään automaattivaihteiseen 1.4TSI farmari-Golfiin ei tällä nykyisellä BMW:n bensavehkeellä pääse samanlaisella ajotyylillä läheskään niin pieniin kulutuslukemiin kuin mitä sillä pääsi.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Vaparibensan "hienouksia" on juuri se kierrättäminen lähelle punarajaa, siellä se laulaa siten kuin on tarkoitus. Tästä ajotyylistä tosin kaikki ei pidä, eikä se ole myöskään se tyyli, jolla normikulutuksiin päästään...
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Iso ero kulutuserosta tulee bemarin perinteisen automaatin janoisuudesta. DSG on taloudellisempi. Kyllähän nuo monet nelisylinteriset on hiukan vanhahtavia kaikella tavalla, mutta parempi pysyäkin bemarin kohdalla kuusisylinterisissä:)
Nyt on kyllä jo saatavilla 2.0 ahdettu bensa. X3:n nokalla pukkaa alle 7s sataseen ja kulutus 6.xl/100km.
Nyt on kyllä jo saatavilla 2.0 ahdettu bensa. X3:n nokalla pukkaa alle 7s sataseen ja kulutus 6.xl/100km.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Taloudellinen tai ei, siihen en ota kantaa, mutta ei se DSG ainakaan liikaa hehkutusta saanut viimeisimmässä Tuulilasissa.Kuudensuora kirjoitti:Iso ero kulutuserosta tulee bemarin perinteisen automaatin janoisuudesta. DSG on taloudellisempi.
Ja huomioitavaa että golf 1.4tsi on helposti 150kg kevyempi, moottorin tilavuus selvästi pienempi ja ahdettu.
Parempi on vain verrata tasapäin 320da ja golf 2.0tdi dsg vastakkain, painoeroa toki näissäkin, mutta muuten vastaava voimantuotto.
Kun tässä etsittiin isompaa seuraajaa 320da:lle, en tehnyt edes hakuja minkälaisia A6:sia tai Passatteja olisi tuon 520da hinnalla saanut. Ei vag-ongelmat kiinnosta. Käytetyistä kun oli kuitenkin kysymys.
Parempi on vain verrata tasapäin 320da ja golf 2.0tdi dsg vastakkain, painoeroa toki näissäkin, mutta muuten vastaava voimantuotto.
Kun tässä etsittiin isompaa seuraajaa 320da:lle, en tehnyt edes hakuja minkälaisia A6:sia tai Passatteja olisi tuon 520da hinnalla saanut. Ei vag-ongelmat kiinnosta. Käytetyistä kun oli kuitenkin kysymys.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
- Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016
Tämä on minulle syvästi periaatteellinen ja tunteenomainen kysymys. Ehdottomasti Bensa. Ja vapaastihengittävällä kutoskoneella, joka sijaitsee edessä pitkittäin välittäen voiman gardaanille. Ei kahta puhetta. Etuvetoisia four banger-räppänöitä on tullut ajettua riittämiin, ja nyt on aika siirtyä kunnon autoon. Seuraava kulkupeli tulee olemaan 325i.
En ole koskaan, hetkeäkään, uskonut tähän nykyajan ilmastovouhotukseen, ja seuraavan autohankintani tulen tekemään jo ihan siitäkin ilosta, että säkkiin pukeutuvia eltaantuneelle v*tulle haisevia ja rintaliivejä polttavia hippejä harmittaa.
Anteeksi karkea kieleni. Taidan olla hieman humalassa.
En ole koskaan, hetkeäkään, uskonut tähän nykyajan ilmastovouhotukseen, ja seuraavan autohankintani tulen tekemään jo ihan siitäkin ilosta, että säkkiin pukeutuvia eltaantuneelle v*tulle haisevia ja rintaliivejä polttavia hippejä harmittaa.
Anteeksi karkea kieleni. Taidan olla hieman humalassa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
En tiiä oliko siinä Makkiksen 5-sarjalaisessa E61:ssä jotain vikaa kun mun mielestä ainakin mun auto menee pienemmällä kuin entinen 318iA bensa. Makkisen kommenttien mukaan hänen E61 diesel joi kun vanha deeku. Mun auto on neliveto, automaatti, autossa on 225/45R17 pyörät ja enempi varusteita kuin edellisessä autossani, tehoa on 184hv jne. Tällä on ajettu nyt vasta vajaat 500km:a ja ajo on ollut pelkkää pätkää, taajamaa ja kaupunkiajoa. Ilmastointi on laulanut kokoajan ja keskikulutus näyttää 8.5 kun se oli vastaavassa ajossa entisellä vähemmän varustellulla takavetoisella 143hv bensa-automaatilla 205/55R16 pikkupyörin olevalla autolla vielä parikymmentätuhatta ajettunakin noin 10-12litraa.
Et tää 320dA 184hv xDrive ei ole minusta ainakaan näin kesällä mitenkään juoppo.
Et tää 320dA 184hv xDrive ei ole minusta ainakaan näin kesällä mitenkään juoppo.
Minulla on ollut kolme bensabemaria (323/e30, 520/e34 ja 523/e39), ja nyt kaksi dieseliä ( 530dAT/01 ja 535dAT/08).
Ainoa etu bensassa on paremmat äänet, muuten diesel vie kyllä minun käytössäni 6-0. Tuon uudemman suorituskykyyn päästäkseen pitäisi olla aivan liikaa kuluttava bensa. Eihän bensalla pääse edes Kilpisjärveltä kotiiin pysähtymättä ;-)
Ei enää bensaa, kiitos. Eikä manuaalia.
Ainoa etu bensassa on paremmat äänet, muuten diesel vie kyllä minun käytössäni 6-0. Tuon uudemman suorituskykyyn päästäkseen pitäisi olla aivan liikaa kuluttava bensa. Eihän bensalla pääse edes Kilpisjärveltä kotiiin pysähtymättä ;-)
Ei enää bensaa, kiitos. Eikä manuaalia.
- pthuone
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 43
- Liittynyt: 13 Marras 2011, 12:54
- Auto: F30 320dA -12
- Paikkakunta: Turku
Luin koko ketjun kerralla läpi ja hieman naurattaa joidenkin bensa kuskien vaikeus hyväksyä dieseliä
tehokkaaseen henkilö autoon. Aloittelin itse autoilun reilu 30 vuotta sitten ja silloin diisselit oli
vajaa tehoisia työkoneita, nykyiset varsinkin bmw diisselit joita olen ajanut ovat kyllä ajaneet bensakoneiden
ohi. Entinen autoni oli 530d manuaalina, ainut ongelma oli manuaali, sai vatkata keppiä aika tiuhaan
mutta senkin kanssa oppi elämään ja kone oli loistava. Nyt ajelen 177hv 320dA ja kun tehot on melkein samat kun
entisessä ja auto selvästi kevyempi niin arvaatte varmaan että kelpaa.
Automaatilla on ihan sama kiertääkö kone 4000 tai 8000 kierrosta, laatikko hoitaa vaihdot ja auto kiihtyy.
Bmw suorat kutoset on hienoja koneita mutta arki käytössä diisselit on paljon monipuolisempia ja tehokkaampia.
Eikä diisselin äänetkään nykyisin enään ole mitään hirveää kilkutusta, 530d:ssä itse asiassa tosi komea saundi.
Noita diisselin lämpiävyys ongelmia en ymmärrä ollenkaan.
Väittely on kivaa mutta nää menee aina vähän överix kun ei voida yhtään joustaa kannoistaan.
Bensa vai diesel....? Nyky bmw diisseleillä helppo valinta eli diesel.
Silloin kun haluan kuunnella bensakoneen mylvintää niin hyppään K 1200 ässän sarviin ja radalle,
kierrokset korkealle niin on äänet ja liike kohdillaan!!!
No niin, pulssi alas ja rauhoitutaan......
tehokkaaseen henkilö autoon. Aloittelin itse autoilun reilu 30 vuotta sitten ja silloin diisselit oli
vajaa tehoisia työkoneita, nykyiset varsinkin bmw diisselit joita olen ajanut ovat kyllä ajaneet bensakoneiden
ohi. Entinen autoni oli 530d manuaalina, ainut ongelma oli manuaali, sai vatkata keppiä aika tiuhaan
mutta senkin kanssa oppi elämään ja kone oli loistava. Nyt ajelen 177hv 320dA ja kun tehot on melkein samat kun
entisessä ja auto selvästi kevyempi niin arvaatte varmaan että kelpaa.
Automaatilla on ihan sama kiertääkö kone 4000 tai 8000 kierrosta, laatikko hoitaa vaihdot ja auto kiihtyy.
Bmw suorat kutoset on hienoja koneita mutta arki käytössä diisselit on paljon monipuolisempia ja tehokkaampia.
Eikä diisselin äänetkään nykyisin enään ole mitään hirveää kilkutusta, 530d:ssä itse asiassa tosi komea saundi.
Noita diisselin lämpiävyys ongelmia en ymmärrä ollenkaan.
Väittely on kivaa mutta nää menee aina vähän överix kun ei voida yhtään joustaa kannoistaan.
Bensa vai diesel....? Nyky bmw diisseleillä helppo valinta eli diesel.
Silloin kun haluan kuunnella bensakoneen mylvintää niin hyppään K 1200 ässän sarviin ja radalle,
kierrokset korkealle niin on äänet ja liike kohdillaan!!!
No niin, pulssi alas ja rauhoitutaan......
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Diesel auton omistaja Suomessa = kirjaimelliseti kuuliainen "veronmaksaja"
Itse ajelen bensalla,kun en näe mitään syytä,miksi käyttäisin diesel moottorilla varustettua autoa.
Innolla odotan että 4 koneiset bensa turbot rantautuvat Suomeen (lähinnä 3-sarjalaisissa,kun 5-sarjalaisissa myydyin näyttää yhä olevan 520D...itse en ymärrä miksi...
Ainakin omassa kaveri/työ kaveri piirissäni ollaan erittäinkin kiinnostuneita esim. 320/520 ja 328/528 turbo bensamoottoreista.
Ihan vain miettimisen aiheita.Verrataan nyt F1X ja tulevaa F3X sarjaa moottorien osalta ja pitäydytään 4 pyttyisissä "vessoissa" ja miksei X35 bensa/diesel,niin mitä parempaa se diesel moottori tarjoaa,mita bensassa ei ole?Valaiskaa kapeakatseista,bensalta haisevaa Bimmer Fanaticia
Niin ja jos vastaus on "polttoainetta kuluu 100km:llä 0,1 dl vähemmän,kun ruuvi+mutteri patentti on säädetty rajoittamaan kaasupolimen liikeettä (lue:en kiihdytä reippaammin,ohita,ajan kuin 79 vuotias vaarini) niin vastaus ei kelpaa,kun sanon:kaikki menee mitä tankkiin kaataa,oli se bensaa jokotai dieseliä.
Itse ajelen bensalla,kun en näe mitään syytä,miksi käyttäisin diesel moottorilla varustettua autoa.
Innolla odotan että 4 koneiset bensa turbot rantautuvat Suomeen (lähinnä 3-sarjalaisissa,kun 5-sarjalaisissa myydyin näyttää yhä olevan 520D...itse en ymärrä miksi...
Ainakin omassa kaveri/työ kaveri piirissäni ollaan erittäinkin kiinnostuneita esim. 320/520 ja 328/528 turbo bensamoottoreista.
Ihan vain miettimisen aiheita.Verrataan nyt F1X ja tulevaa F3X sarjaa moottorien osalta ja pitäydytään 4 pyttyisissä "vessoissa" ja miksei X35 bensa/diesel,niin mitä parempaa se diesel moottori tarjoaa,mita bensassa ei ole?Valaiskaa kapeakatseista,bensalta haisevaa Bimmer Fanaticia
Niin ja jos vastaus on "polttoainetta kuluu 100km:llä 0,1 dl vähemmän,kun ruuvi+mutteri patentti on säädetty rajoittamaan kaasupolimen liikeettä (lue:en kiihdytä reippaammin,ohita,ajan kuin 79 vuotias vaarini) niin vastaus ei kelpaa,kun sanon:kaikki menee mitä tankkiin kaataa,oli se bensaa jokotai dieseliä.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Minulla on edelleen haaveissa kuutoskone, ja sen takia vaihtoehdot ovat lähinnä 335i tai 330 d. Molemmat kelpaisi. Kummankin teho riittää. 335i minulla on ollut ja se oli hieno, mutta myös 30d on hieno kone (oli minulla X5:ssä). Siinä on miehekäs käyntiääni kiihdytettäessä ja vääntö tuo arkiajoon mukavaa leppoisuutta. Toki myös 335i:n vääntö riittää joka tilanteeseen. Miten sitten lienee uuden nelipyttyisen bensakoneperheen kanssa - pitää koeajella ja tehdä sen jälkeen johtopäätöksiä. Minulle ei siis sinällään merkitse polttoaine mitään, vain käyttöominaisuudet. Riittävä vääntö, teho ja kaunis käyntiääni. Ja automaattivaihteisto pitää olla - muuten en dieseliä jaksaisi vatkata.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Tänne kyllä maistuisi bensaturbo kuudella sylinterillä myös...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Entä jos kyseessä olisi 335i? Kelpaisiko silloin manuaali?Markku J kirjoitti:Ja automaattivaihteisto pitää olla - muuten en dieseliä jaksaisi vatkata.
Kysyn, koska itse olen vakaasti harkinnut tulevaan autoon (mikä sitten lie) manuaalia.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Minulle kyllä kelpaisi tuossa tapauksessa myös manuaali, mutta DCT olisi ehdottomasti se ykkösvaihtoehto.fifty kirjoitti:Entä jos kyseessä olisi 335i? Kelpaisiko silloin manuaali?Markku J kirjoitti:Ja automaattivaihteisto pitää olla - muuten en dieseliä jaksaisi vatkata.
Kysyn, koska itse olen vakaasti harkinnut tulevaan autoon (mikä sitten lie) manuaalia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Itse hieman ihmetteln dieselbuumia. Miksi kulutus on niin tärkeä seikka? Jos auto maksaa yli 30ke, niin ei kait 500-1000e polttoainekustannuksissa ole ratkaisevaa? Kaikki eivät aja 50tkm vuodessa; 20tkm ajoilla ero ei ole järisyttävän suuri. Ottaen huomioon, että arvo laskee useita tuhansia vuodessa, niin miksi 500e ero pa kuluissa on ykköskriteeri auton valinnassa. 3-litraisesta ylöspäin bensa alkaa olla yllättävän vääntävä ja taloudellisuuskin on kelpo tasolla n.8-9l /100km (alle 5v vanhat). Etuina korvaan huomattavasti hiljaisempi äänimaailma, moottorin läsnäolo sekä käynnin tasaisuus (eikö nämä ole ratkaisevia kun ostetaan esim. 5-sarjalainen?). Plussanana vielä keulan keveys jos nautiskellakin haluaa. Paperilla diesel on kyllä lyömätön mutta mitenkäs kun käy koeajolla?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Dieselbuumin haittapuolena on tällaiselle secondhand-ostajalle ollut ettei vuoden -08 alun veromuutosten jälkeen ole oikein käytettyjen markkinoilla sopivia bensakoneellisia ollut liikaa tarjolla. Pakon sanelemana siis dieselillä ajellaan. Toivon kipinä kuitenkin elää... Ei näissä dieseleissäkään välttämättä kilometrit häiritse, minullakin 2-vuotiaassa tuli juuri 25tkm mittariin, joten tästä 530dA:sta saa joku dieselfani hyvän kulkineen kunhan sopiva bensakoneellinen osuu eteen...
Viimeksi muokannut -V-, 06 Joulu 2011, 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA