Sähkökäyttöinen peräkoukku ei toimi

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
luutnantti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Elo 2011, 22:19

Bemarin (525 DA -08) sähkökoukku ei lähde taittuman alas suojakoteloonsa. Merkkivalo vilkkuu ja kilkuttaa. Välillä takontin kytkimen merkkivalo palaa vihreänä, mutta koukku ei taitu kytkimestä painettaessa. Onko kellään kokemusta korjauksesta. Auto on suht tuore, ajettu 61000. Jotain ääntä "servoista" kuuluu, mutta koukku ei lähde kääntymään alas.

Huollossa on käyty ja merkkikorjaamo luki vikamuistia vissiin viisi kerta, mutta sanoivat, ettei ei löydy vikaa!!!??? Eivät siis osanneet, mutta laskua osasivat kirjoittaa 100 euron verran. Sanoivat, että takapuskuri pitää irroitaa jne....

Onkohan jollakin kokemusta reklamaatiosta suoraan tehtaalle Saksaan? Voisin kokeilla sitäkin. Käsittääkseni tuonhintaisen (2000 euroa) koukun mekanismin pitäisi kestää muutamaa vuotta pidempään.

http://youtu.be/1cA7rMgWJ8M" onclick="window.open(this.href);return false; Näinhän sen pitäisi toimia!
YeahBuddy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Elo 2011, 03:29

Kansiossa missä on huoltovihko on erillinen ohje sille peräkoukulle. Katso sieltä ohjeet miten lukituksen saa auki ja väännät sit sen kiinni asentoon ja pitäisi sit palautua napista takaisin.
Kuulostaa ihan Herttoniemen Laakkosen toiminnalta.
Avatar
540iA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 131
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:20
Auto: BMW M4 F83 LCI Competition

Eihän mahdollinen sähköpistokeadapteri ole paikallaan.
Estää ainakin F11 koukun toiminnan.
Oireet täsmälleen samanlaiset jos yrittää käyttää adapteri kiinni.
ex bemarit: F11 M550d, F11 520dA M-Sport, E 46 330Ci M-Sport II, Z3 M Coupe, E 39 540iA, E 39 523i
luutnantti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Elo 2011, 22:19

Kansiossa missä on huoltovihko on erillinen ohje sille peräkoukulle. Katso sieltä ohjeet miten lukituksen saa auki ja väännät sit sen kiinni asentoon ja pitäisi sit palautua napista takaisin.

Minulla ei ole tuota erillistä ohjetta. Auton käyttöohjekirjassa kyllä mainitaan tuo "Valmistajan käyttöohje". Auto on kyllä ostettu Laakkoselta, mutta huolto on muualla. Ihmettelen vaan, miksei täällä huollossa puhuttu mitään erillisestä käyttöohjeesta koukulle???? Sikälikin loogista, että eihän se nyt voi olla niin, että jos koukku vihoittele, niin pitäisi heti ottaa takapuskuri irti!!!! Tietäisitkö, mistä löytäisin tuon koukun erillisen käyttöohjeen? Onko sinulla? Pitääkö koukun manuaalisessa lukitsemisessa käyttää erityistyökaluja?
luutnantti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Elo 2011, 22:19

540iA kirjoitti:Eihän mahdollinen sähköpistokeadapteri ole paikallaan.
Estää ainakin F11 koukun toiminnan.
Oireet täsmälleen samanlaiset jos yrittää käyttää adapteri kiinni.
Moi, ei ole ollut mitään laitteita adapterissa kiinni yritysten aikana...
YeahBuddy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Elo 2011, 03:29

luutnantti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Elo 2011, 22:19

"Katso sieltä ohjeet miten lukituksen saa auki ja väännät sit sen kiinni asentoon ja pitäisi sit palautua napista takaisin."

Suuret kiitokset kuvista, mutta minulle jäi ohjeiden lukemisen jälkeen epäselväksi se, voiko jotain tehdä "käsin" lukituksen kiinnittämiseksi? Ohjeessa puhutaan manuaalisesta käyttämisestä, joka tarkoittanee, että nappia painetaan pitempään ja koukku lähteen liikkeeseen. Manuaalisessa käytössä liike voidaan siis keskeyttää välivaiheeseen tai ajaa ääriasentoon painamallla nappia tarpeeksi pitkään. Minulla koukku ei siis lähde liikkeeseen lyhyellä eikä pitkällä painalluksella. Lähettämäsi ohjekirjan mukaan painikkeessa nopeasti vilkkuva valo viittaisi ohjauslaitteen vikaa. Onkohan tämä ohjauslaite siellä varapyörän ala oleva vaalea elektroninen mötikkä, vai tarkoittaneeko se tosiaan sitä suojakotelossa olevaa mekanismia? En millään haluaisi ruveta purkamaan takapuskuria pois koukun takia.
Avatar
-sami-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI
Paikkakunta: Imatra

Jos koukku on vaikka ollut 3 vuotta käyttämättä ja nyt alat sitä käyttää, voisiko olla käytön puutetta? Rasvan puutetta?

Isäni osti aikanaan 4 vuotta vanhan auton millä oli ajettu 21tkm. Siinä ei toimineet pyyhkimet kun ei sillä ollut ikinä ajettu sateessa. Jumissahan nuo oli.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
Vastaa Viestiin