3.0D M57N2 DPF:n poisto/softaus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

Mistä jengi on noit DPF OFF -putkia tilaillu/teettäny? Melko suolanen hinta Briteissä n. 350 puntaa tollasesta metrin putkesta.. Auto on menossa tos helmi-maaliskuussa softattavaks niin samalla otetaan toi DPF pois sieltä ahistamasta, ei viiti tuhota entistä kun se on näköjään vaihdettu siihen muutama kymppitonni sitten. Ei varmaan olisi älytön homma ammattilaiselle vääntää tollainen putki sinne, mikä on toi laipan tyyppi ahtimelta?
Kuva
Avatar
Tomm1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
Paikkakunta: Kaarina

Sullahan on samassa paketissa myös KAT joka poistuu korvausputken asennuksen jälkeen => haisee kuin vanha mannelavetti :)
Halpoja ei noi korvausputket ole missään, oletko kysynyt Karalalta?
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) :thup: , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Nykyaikaiset dieselautot saa kulkemaan sivistyneesti ja ihan riittävästi myös ilman noita 80-luvun naamiointisavuverhojakin. Itse en ainakaan kaipaa yhtään enempää haisevia ja savuttavia nokivasaroita kaduille ja maanteille, kun niistä vihdoin ollaan pikkuhiljaa pääsemässä eroon. :mad:

DPF juttua löytyy BTCF:n puolelta sivutolkulla.
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

DPF:n saa myös poistettua Cat/DPF-pöntöstä jolloin katalysaattori jää toimintaan aivan normaalisti ja pönttö näyttää ulos päin täysin alkuperäiseltä.

Tiedänpähän eräänkin kaverin jolla on tuo toimenpide tehty uudelleenohjelmoinnin yhteydessä ja lukemilla 360hv/730Nm ei voi kuin ihmetellä että miten kromatut pakoputken päät kiiltelee aina pesun jälkeen :tong:

Eli savuttaa yhtä paljon kuin softattu/lastutettu bensaturbo :)

P.s. Jos alkuperäisen DPF/katin tilalle asentelee jonkin korvausputken, saattaa katsastuksessa joku bemari-intoilija katsari huomata tuon ja sanomista tulee.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

traveller kirjoitti:Nykyaikaiset dieselautot saa kulkemaan sivistyneesti ja ihan riittävästi myös ilman noita 80-luvun naamiointisavuverhojakin. Itse en ainakaan kaipaa yhtään enempää haisevia ja savuttavia nokivasaroita kaduille ja maanteille, kun niistä vihdoin ollaan pikkuhiljaa pääsemässä eroon. :mad:
Samaa mieltä! Voisi olla muutenkin jotenkin koomisen näköistä kun uudenkarhea bemari savuttaa ja haisee mennessään kuin joku vanhankansan rönttämersu :lol:.
Avatar
JayJay-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
Auto: Autoton..
Paikkakunta: jyväskylä

Kannattaa Ebaysta etsiskellä noita putkia, oman tilasin saksan ebaysta. Ei se savun määrä ole mitää hirveää kunhan softan tekijä tietää mitä tekee.Se on varmaan ostettava toyota prius jos haluaa hajutonta... :thup:
ahistus2.jpg
ahistus2.jpg (587.19 KiB) Katsottu 28383 kertaa
i smell diesel
Avatar
Tomm1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
Paikkakunta: Kaarina

JP-76 kirjoitti:DPF:n saa myös poistettua Cat/DPF-pöntöstä jolloin katalysaattori jää toimintaan aivan normaalisti ja pönttö näyttää ulos päin täysin alkuperäiseltä.
Ideanahan oli jättää lähes uusi paketi varoiksi hyllyyn? Voi palauttaa vakioksi myöhemmin halutessaan.
JP-76 kirjoitti:P.s. Jos alkuperäisen DPF/katin tilalle asentelee jonkin korvausputken, saattaa katsastuksessa joku bemari-intoilija katsari huomata tuon ja sanomista tulee.
Eipä niitä paljon kiinnosta kurkkia turbon alle jos päästömittaus on OK ja niin kuin se aina on. Kunnossaoleva mosa ei tuota yhtään savua vaikka olisi suora putki turbolta taakse. Diesel moottoori ei savuta yhtään ilman kuormaa... Lisäksi automaattilaatikolla olevaa autoa EI saa kierrättää vapaalla yli 2500 rpm (BMW:n viralinen ohje). Joten no problem mittauksien suhteen.
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) :thup: , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

Tomm1 kirjoitti:
JP-76 kirjoitti:DPF:n saa myös poistettua Cat/DPF-pöntöstä jolloin katalysaattori jää toimintaan aivan normaalisti ja pönttö näyttää ulos päin täysin alkuperäiseltä.
Ideanahan oli jättää lähes uusi paketi varoiksi hyllyyn? Voi palauttaa vakioksi myöhemmin halutessaan.
JP-76 kirjoitti:P.s. Jos alkuperäisen DPF/katin tilalle asentelee jonkin korvausputken, saattaa katsastuksessa joku bemari-intoilija katsari huomata tuon ja sanomista tulee.
Eipä niitä paljon kiinnosta kurkkia turbon alle jos päästömittaus on OK ja niin kuin se aina on. Kunnossaoleva mosa ei tuota yhtään savua vaikka olisi suora putki turbolta taakse. Diesel moottoori ei savuta yhtään ilman kuormaa... Lisäksi automaattilaatikolla olevaa autoa EI saa kierrättää vapaalla yli 2500 rpm (BMW:n viralinen ohje). Joten no problem mittauksien suhteen.
No joo, jokainen tekee yhä edelleen autolleen mitä lystää mutta todellisuudessa katalysaattorin poistolla ei paljoa saavuteta lisätehoa verrattuna pelkkään DPF:ään.

Toisekseen, kyllä pitää olla aika tyhmä katsari jos ei erota diesel- tai bensa-käyttöisestä autosta hajun perusteella että onko siellä katalysaattoria vai ei :)
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

Jees, no se katti/DPF paketti lähtee mieluiten ehjänä sieltä ihan sen takia että sen saa sinne palautettua halutessaan. Ja nykyisillä ruiskutus/suutin ratkaisulla voimaa noista dieseleistä saa ilman voimasavujakin. Mulla on tuossa pihalla toinen autoni 1.9tdi ~280hv/+500nm ja voin sanoa et se työntää putkesta tarvittaessa hiilitankoa, mutta menee kyllä tolla setupilla leimasta heittämällä läpi..
Täytyy siis jatkaa ebaysta putken etsintää.. :thuup:
Kuva
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Toni.S kirjoitti:Jees, no se katti/DPF paketti lähtee mieluiten ehjänä sieltä ihan sen takia että sen saa sinne palautettua halutessaan. Ja nykyisillä ruiskutus/suutin ratkaisulla voimaa noista dieseleistä saa ilman voimasavujakin. Mulla on tuossa pihalla toinen autoni 1.9tdi ~280hv/+500nm ja voin sanoa et se työntää putkesta tarvittaessa hiilitankoa, mutta menee kyllä tolla setupilla leimasta heittämällä läpi..
Täytyy siis jatkaa ebaysta putken etsintää.. :thuup:
Kannattaa kyllä säilyttää tosiaan se DPF tallella. Juttelin erään moottoriohjauksia muuttelevan firman tyypin kanssa, ja kuulemma Helsingissä on muutama katsastusmies huomannut kromisen putken DPF:n paikalla. Varmaan joutuu sitten käymään näyttämässä DPF:n kanssa uudestaan, että saa leiman.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

Hiace kirjoitti: Kannattaa kyllä säilyttää tosiaan se DPF tallella. Juttelin erään moottoriohjauksia muuttelevan firman tyypin kanssa, ja kuulemma Helsingissä on muutama katsastusmies huomannut kromisen putken DPF:n paikalla. Varmaan joutuu sitten käymään näyttämässä DPF:n kanssa uudestaan, että saa leiman.
Touche! :lol:

Tätä tuossa muutama viesti ylempänä tarkoitin. Ei ne katsarit ihan niin uunoja ole kun luullaan.

Mutta nyt loppuu lätinät omalta osaltani tähän koska eivät liity varsinaiseen kysymykseen. :)
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

Toni.S:n toisen auton huomioonottaen tuo tuskin on ongelmana... :)
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Micco kirjoitti:Toni.S:n toisen auton huomioonottaen tuo tuskin on ongelmana... :)
Ehkä Toni osaa valita katsastuspaikan oikein... :D
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

Vähän uutta tietoa kun nyt kysellyt noista ohjelmoinneista. 325d:stä saa kuulemma melkein samat tehot DPF:n kanssa, koska rajoittava tekiä tehossa on suuttimet (samat kuin E46 204hv). Eli en taida tuota korvausputkea alkaa hankkimaan. Voi olla että se DPF -kenno poistetaan vain sieltä DPF/KAT möykystä.
Perhana kun noi suuttimet maksaa maltaita, ois samalla ne 535d suuttimet laittanu tonne.
Kuva
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Onko tietoa paljon pitäisi irrota tehoja uusilla suuttimilla?
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

535d suuttimilla ne on noista ottanu sen 310-340hv, noihin lukuihin tuskin on koskettu vielä duratiokarttoihin.
tossa esimerkiksi yksi suomalainen 312hp 325d 535d suuttimilla
Kuva
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Sehän alkais olemaan jo vähän sinnepäin. Mitä kustantaa suuttimet?
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

Uudet suuttimet mitä olen halvimmat löytänyt niin tulis kustantaa n.1200€. Tässä just mietin et laittaisko tilaukseen vai ei.. :rolle: Pitäs päästä kokeilee jotain +300hv ja +700nm 300-srj dieseliä.
Kuva
Avatar
JayJay-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
Auto: Autoton..
Paikkakunta: jyväskylä

dpf korvausputkella+softa +-270hv ja pelkällä softalla 240-250hv. Jos meinaat x35d suuttimet, niin miettisin sitä dpf vaihtoa. Voi olla et uudella ohjelmalla ja suuttimilla dpf nopeasti tukossa?!?

http://www.turbotec.com/henkiloautot/chiptuning/dpf.php
i smell diesel
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

Joo siis turbotecille menossa näil näkyminen ja aluksi sanoivat että ei kannata sitä DPF:ää sieltä poistaa (lähes samat tehot ilman ja DPF:n kanssa) ja että sieltä saa sen 250hv..outoa että muut on turbotecillä ohjelmoitaessa kyllä ton 270hv tai enemmän saaanut. Mutta se nyt kummiskin sieltä poistetaan, laitan suuttimet tai en ja sit tyrkätään ohjelma sisään. Lueskelin netistä että DPF:n poisto vs. korvaus putki oli vaan joku 1-2hv eroa, oli joku testannu.
Kuva
Vastaa Viestiin