ABH:n sivuilla sanotaan että heidän latureita on kahta mallia, erikseen AGM:lle ja tavalliselle. Ja sitä mukaa laturi+lämmitin pakettejakin kahta mallia. Itse lämmitin on kuitenkin sama molemmille.
ABH:n akkulämmitin ottaa 50W eli 4,2A, viiden ampeerin laturista ei jää paljoa virtaa akun lataamiseen sen kanssa. Asensin omaani 10A laturin ja virta riittää.
Akkulämmitin ja BMW
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
- Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09 - Paikkakunta: Tuusula
Tuo on toki totta ettei 5A:sta jää enää ladattavaksi juurikaan, mutta toisaalta odottaisinkin lähinnä lämmitystä, kun päivittäinen ajomatka on yleensä on riittävä jos akku vain ottaisi latausta vastaan eli olisi valmiiksi lämmin.Wonderi kirjoitti:ABH:n sivuilla sanotaan että heidän latureita on kahta mallia, erikseen AGM:lle ja tavalliselle. Ja sitä mukaa laturi+lämmitin pakettejakin kahta mallia. Itse lämmitin on kuitenkin sama molemmille.
ABH:n akkulämmitin ottaa 50W eli 4,2A, viiden ampeerin laturista ei jää paljoa virtaa akun lataamiseen sen kanssa. Asensin omaani 10A laturin ja virta riittää.
Laturiahan ei tuossa pelkässä lämmittimessä tule edes mukaan ja näköjään nyt on web sivukin päivittynyt mainitsemaan että on eri paketti jossa eri _eristesetti_ eri akkutyypeille tuota ei mun mielestä vielä vähän aikaa sitten ollut siellä. Muutoinkin websivujen mukaan tuon ABH:n omaa laturia näyttäisi olevan vain yhtä mallia vai mistä löydät että latureita olisi useampia? Se yksikin näyttää lataavan vain 14.4V:n jännitteen mukaan ja AGM:ää pitäisi käsittääkseni ladata korkeammalla jännitteellä eli 14,7V, kuten esim ctek:it ja defan 10A & smart charger tekee. Kaikkien lämmittimien ja laturien hinnalla saa jo pari akkua eli hyöty alkaa kyllä jäämään aika pieneksi...
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17