Akkulämmitin ja BMW

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Eihän tässä kukaan ole epäillytkään akunlämmittimen toimimattomuutta.

Ongelma on se, että keskustelufoorumeilla katsotaan mainostamiselta haiskahtavia viestejä vähän kieroon. Jos yritys haluaa mainostaa foorumilla, se maksaa. Keskustelu pitäisi pysyä puolueettomana ja yksityishenkilöitten välisenä. Sitä en tiedä, oletko firman edustaja, mutta kyllähän joku sen voisi näin nähdäkin. Eipä muuta, turhapa tästä sen enempää jauhaa.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
coupe e46
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 14:56
Auto: E92 335CiA / F25 X3 xDrive20dA Business

Täytyypä tutkia tuo akkulämmitin, pari kk käytössä ollut X3 F25 2.0dA, jolla ajetaan 50-60 km/päivä ilmoitti viikonloppuna recharge battery (päivää aiemmin autolla ajettiin yli 500 km päivässä). Ilmeisesti persuksissa oleva akku niin kylmässä paikassa ettei ota vastaan latausta tarpeeksi. Varsinainen talviauto. Pikaisen nettiselailun jälkeen näitä on uusissa bemareissa muissakin.
E92 335CiA
F25 X3 xDrive20dA Business

EX: E91 330iA M-Sport, E60 530dA M-Sport, E61 525i, E90 325i, E46 330i Coupe
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Mitäs jos ei ole lohkolämppäripaikkaa, kuten monella kantakaupungissa asuvalla? Tai esimerkiksi lentoparkissa

Sinnekö jää bemarit kadunvarteen hankeen, kun on viikon pakkasjakso? Ei voi olla... :conf:
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

coupe e46 kirjoitti:Täytyypä tutkia tuo akkulämmitin, pari kk käytössä ollut X3 F25 2.0dA, jolla ajetaan 50-60 km/päivä ilmoitti viikonloppuna recharge battery (päivää aiemmin autolla ajettiin yli 500 km päivässä). Ilmeisesti persuksissa oleva akku niin kylmässä paikassa ettei ota vastaan latausta tarpeeksi. Varsinainen talviauto. Pikaisen nettiselailun jälkeen näitä on uusissa bemareissa muissakin.
Taitaa olla kaikkien uusien tai uudehkojen bemujen akut tuolla takakontissa välipohjan alla. Melkoinen insinöörin neronleimaus.
Puimuri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
Auto: Tesla MYLR23
Paikkakunta: Vantaa

Niin oli aiemmissa autoissanikin eli Volvo V70:ssä ja ei niissä ollut ongelmaa akun kanssa talvella paljon lyhyemmilläkään päivittäisillä ajoilla. Monessa muussakin merkissä on akku peräkontin välipohjan alla kylmässä ja silti homma toimii, ei se tietenkään akun lämpötilan kannalta paras paikka talvella ole, mutta ei ole konehuonekaan, jos ajoviima osuu akkuun. Jotenkin tuntuu, että tuossa on kyllä nyt jotain muuta pielessä akun tai latauksen osalta.
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

Olipa tutun oloista juttua tuolla "Leijonan luolassa" tänään... :mus:
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

En ihan ymmärrä tarvetta mihinkään akun lämmittämiseen.
Akku on kontissa pohjan alla, ja siitä huolimatta mitään ongelmia ei ole ollut starttauksen suhteen vaikka tänä talvella on ollu ihan kunnolla pakkastakin.
Siis kyseessä e46 joka on parkissa ihan ulkosalla.
Myönnettäköön kyllä että käytän lohkolämmitintä antamassa jeesiä, mutta se käynnistyy aina silloinkin jos on unohtunut laittaa lämmitykseen.

Niin ja siis hälytysajoneuvojen osaltahan ne on ratkaissut ongelman (muutkin ongelmat) just sillä, että koko autoa pidetään lämpösessä lähtövalmiina. :thuup:
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

lgr122 kirjoitti:En ihan ymmärrä tarvetta mihinkään akun lämmittämiseen.
Akku on kontissa pohjan alla, ja siitä huolimatta mitään ongelmia ei ole ollut starttauksen suhteen vaikka tänä talvella on ollu ihan kunnolla pakkastakin.
Siis kyseessä e46 joka on parkissa ihan ulkosalla.
Myönnettäköön kyllä että käytän lohkolämmitintä antamassa jeesiä, mutta se käynnistyy aina silloinkin jos on unohtunut laittaa lämmitykseen.

Niin ja siis hälytysajoneuvojen osaltahan ne on ratkaissut ongelman (muutkin ongelmat) just sillä, että koko autoa pidetään lämpösessä lähtövalmiina. :thuup:
Sinun autossasi ei varmaan olekaan tarvetta saada akkua lämmitettyä. Ensinnäkään sinun autossa ei ehkä ole AGM akkua joka on erinomainen virranantokyvyltään mutta vastaanottaa huonosti latausta alhaisissa lämpötiloissa. Toiseksi sinun autossasi ei ole yhtä paljon elektroniikkaa kuin uusissa Bemareissa, ja jos olet lukenut esim F1X ketjua, niin olet ehkä huomannut, että siellä on pitkät keskustelut F1X sarjan akkuongelmista. Tämä ongelma on yksinkertaisuudessaan sellainen, että kun akun varaustila laskee, niin käynnistettäessä ilmenee varoitusteksti akun alhaisesta varauksesta, ja samalla järjestelmä kytkee pois sähkölaitteita kuten penkinlämmittimet jne.

Juuri tähän ongelmaan saattaisi akkulämmitin olla oiva ratkaisu.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

shoeshine kirjoitti: Sinun autossasi ei varmaan olekaan tarvetta saada akkua lämmitettyä. Ensinnäkään sinun autossa ei ehkä ole AGM akkua joka on erinomainen virranantokyvyltään mutta vastaanottaa huonosti latausta alhaisissa lämpötiloissa. Toiseksi sinun autossasi ei ole yhtä paljon elektroniikkaa kuin uusissa Bemareissa, ja jos olet lukenut esim F1X ketjua, niin olet ehkä huomannut, että siellä on pitkät keskustelut F1X sarjan akkuongelmista. Tämä ongelma on yksinkertaisuudessaan sellainen, että kun akun varaustila laskee, niin käynnistettäessä ilmenee varoitusteksti akun alhaisesta varauksesta, ja samalla järjestelmä kytkee pois sähkölaitteita kuten penkinlämmittimet jne.

Juuri tähän ongelmaan saattaisi akkulämmitin olla oiva ratkaisu.
Ahaa... ok... :)
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
patari
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 17:16

vuodesta 97 sama alkuperäinen akku paikallaan ja nyt vasta vaihdettiin uuteen kun alkoi hyytymään :D webastoakin käytetty aika ahkerasti..:D pitäisi oikeasti laittaa hallin seinälle tuo kapine..
Freeze
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 19:31

Torstai 2.5.2013 klo 08.32

Ei tuo akkuongelma mikään ongelma ole....vai onko.... :conf:

- Sanoisinpa silti, että voi nykyauton akkuparkaa, kirjoittaa Iltalehden autotoimittaja Pentti J. Rönkkö.

ADACin tuorein vikaraportti paljastaa mielenkiintoisen seikan uusista autoista. Vikoja on erityisen autojen akuissa sekä stop&start -järjestelmissä . Ajon pysäyttävät viat merkeittäin A:sta V:hen:
Tielle jättäviä vikoja ADAC:

•Akku tyhjä (2010 asti),Akku tyhjä (2010 asti),Akkuvikoja, Akku tyhjä (2009 asti) Akku purkautunut tyhjäksi (2010 asti) Kaupunkiajossa akku on kovilla. Ei välttämättä kestä pitkään. Akkuvikoja. Akku purkautunut tyhjäksi (2008 asti) Akku purkautunut tyhjäksi (2007-2011) Akku purkautunut tyhjäksi (2006-2012) Akku purkautunut, tyhjä, viallinen (2006-2012) Vm 1998 – 2003: Akku,Akku purkautunut tyhjäksi (2006-2012), Akku (uudempi malli) Autobild, Akku simahtaa usein (2007 – 2012), Akkuongelmia erittäin usein (2007 – 2009), Akku purkautunut usein tyhjäksi (2007-2012), Akku purkautunut tyhjäksi (jo kolmannesta käyttövuodesta alkaen), Akkuongelma on hyvin yleinen (jo kolmannesta käyttövuodesta alkaen), Akkuongelmia erittäin usein (kolmivuotiaista alkaen), Akkuvikoja erittäin runsaasti (jo kolmannesta käyttövuodesta alkaen), Akku purkautunut tyhjäksi (erittäin usein kolmannesta käyttövuodesta alkaen), Akun kestoikä on lyhyt ellei huolehdita lataustilasta. Virrankulutusta on runsaasti., Akkuongelmia (2009 asti), Akkuongelmia (toisesta käyttövuodesta alkaen), Akkuongelmia (2011 asti), Akkuvikoja, tyhjäksi purkautuneita akkuja (2010 asti), Akkuongelmia (erityisesti 2011), Yksittäistapauksina muutamia tyhjäksi purkautuneita akkuja, Yksittäistapauksina tyhjäksi purkautuneita akkuja, Purkautuneet akut aiheuttavat käynnistysongelmia Autobild, Akkuvikoja epätavallisen usein (2009 asti), Akkuongelmia epätavallisen usein (kaikki vuosimallit), Akkuvikoja poikkeuksellisen runsaasti (2007 asti), Akkuvikoja epätavallisen runsaasti (jo 3. käyttövuodesta alkaen), Akkuvikoja (erittäin usein jo kolmannesta vuodesta alkaen), Akkuongelmia erittäin usein, jo toisesta käyttövuodesta alkaen, Akkuongelmia (kaikki vuosimallit), Akkuvikoja. Akkuvikoja erittäin paljon (jo kolmannesta käyttövuodesta alkaen), Akkuvikoja. Akkuongelmia (kolmannesta käyttövuodesta alkaen), Useita akkuvikoja (kolmannesta käyttövuodesta alkaen), Runsaasti laturi- ja ajonestolaitevikoja sekä tyhjäksi purkautuneita akkuja Autobild, Akkuongelmia (kaikki ikäryhmät),, Akkuongelmia (kaikki ikäryhmät), Akkuongelmia (kaikki ikäryhmät)
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1249
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Freeze kirjoitti:Torstai 2.5.2013 klo 08.32

Ei tuo akkuongelma mikään ongelma ole....vai onko.... :conf:

- Sanoisinpa silti, että voi nykyauton akkuparkaa, kirjoittaa Iltalehden autotoimittaja Pentti J. Rönkkö.

ADACin tuorein vikaraportti paljastaa mielenkiintoisen seikan uusista autoista. Vikoja on erityisen autojen akuissa sekä stop&start -järjestelmissä . Ajon pysäyttävät viat merkeittäin A:sta V:hen:
Tielle jättäviä vikoja ADAC:

•Akku tyhjä (2010 asti),Akku tyhjä (2010 asti),Akkuvikoja, Akku tyhjä (2009 asti) Akku purkautunut tyhjäksi (2010 asti) Kaupunkiajossa akku on kovilla. Ei välttämättä kestä pitkään. Akkuvikoja. A
Niin, ongelma ei edelleenkään ole akku vaan akun varaamisen ja purkautumisen epäsuhta.
Jos esim F10 vie sen lähes 100A käydessään, tajuaa aika nopeasti, että talvella ei lautri enää juuri muuta pysty tekemäänkään kuin pitämään auton edes jotenkin käynnissä.
Latureiden tehoa ja toimintaa ylipäätään pitää tehostaa huomattavasti.
Akkua vaihtamalla ei itse ongelma parane yhtään.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

jaki kirjoitti:Niin, ongelma ei edelleenkään ole akku vaan akun varaamisen ja purkautumisen epäsuhta.
Jos esim F10 vie sen lähes 100A käydessään, tajuaa aika nopeasti, että talvella ei lautri enää juuri muuta pysty tekemäänkään kuin pitämään auton edes jotenkin käynnissä.
Latureiden tehoa ja toimintaa ylipäätään pitää tehostaa huomattavasti.
Akkua vaihtamalla ei itse ongelma parane yhtään.
F10:ssähän on 230A laturi, kyllä se pystyisi muutakin tekemään. Mutta akkua ei taideta edes ladata kunnolla, kun pitää säästää kulutuksessa. Ja epäilen nykyakkujenkin kokeneen saman käyttöiän "optimoinnin" joka monille muillekin laitteille on tapahtunut. Siis tehdään huonolaatuista, juuri takuuajan kestävää roskaa, maksimivoittoa tavoitellen.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1249
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

TJJ kirjoitti:F10:ssähän on 230A laturi, kyllä se pystyisi muutakin tekemään. Mutta akkua ei taideta edes ladata kunnolla, kun pitää säästää kulutuksessa. Ja epäilen nykyakkujenkin kokeneen saman käyttöiän "optimoinnin" joka monille muillekin laitteille on tapahtunut. Siis tehdään huonolaatuista, juuri takuuajan kestävää roskaa, maksimivoittoa tavoitellen.
Ok, jäähän tuosta jo jonkun verran lataukseenkin.Luule, valitettavasti, että kirjoituksesi akkujen nykylaadusta pitää paikkansa :thdw:

Joku on mittaillut latausjännitteitä E60:stä ja siinä ainakin pakkasella kuulemma latausjännite nousee = lataa enemmän. Ehkä F10:ssä ei enää tehdä niin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Freeze
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 19:31

TM teki sen taas....nyt akkulämmittimet testissä... :lol:
Freeze
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 19:31

Kun lukee tämän ketjun alusta ja lopusta niin ihmetyttää se, että nyt kun TM testasi akkulämmityksen edut ja faktat, niin yhtään kommenttia ei enään tule puolesta eikä vastaan....lieko syy kun ei ole pakkasiakaan eikä akutkaan hyydy...ns. "asiantuntijatkin" ovat hyytyneet :mus:
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

Freeze kirjoitti:Kun lukee tämän ketjun alusta ja lopusta niin ihmetyttää se, että nyt kun TM testasi akkulämmityksen edut ja faktat, niin yhtään kommenttia ei enään tule puolesta eikä vastaan....lieko syy kun ei ole pakkasiakaan eikä akutkaan hyydy...ns. "asiantuntijatkin" ovat hyytyneet :mus:
Mikset nyt jo rehellisesti myönnä että itse kauppaat kyseistä tuotetta ja laita asiallista ilmoitusta tuonne yritysten myynti-osioon, saattaisit jopa saada asiakkaitakin tältä foorumilta ;)

Ei millään pahalla, mutta samoilla pelisäännöillä täällä muutkin yritykset pelaa :)

Ei kukaan ole ensisijaisesti (ainakaan alun perin) epäillyt etteikö kyseisestä tuotteesta olisi hyötyä joissain olosuhteissa, mutta eniten täällä (kuten myös muilla foorumeilla) on särähtänyt se, että kehut tätä tuotetta maasta taivaisiin tyyliin: "satuinpahan vaan huomaamaan tuolla tällaisen tuotteen, eiks ookki aika hyvä poijjaat".

Onko muuten termi "Trollaaminen" sinulle tuttu? :rolle:
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Freeze
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 19:31

En ole "markkinoimassa" omaa tuotetta. Tosin olen kyllä kyseisen tuotteen tyytyväinen käyttäjä. Lähtökohtani kirjoitteleuun on ollut se, että täällä "asiantuntijat vuosien kokemuksella" antavat täysin perätöntä tietoa joten kirjoitan täysin faktapohjalta. Täällä "shoeshine" kommentoi mielestäni aivan oikein mitä todellisuuus on. Siis jos joku tuo esille muuta kuin Defan, Calixin, ctekin jne. "akkuvahdin" akun latautumisongelmaan, niin se on mainostusta. Se että tiedän asiasta paljon ja kirjoitan asiasta johtuu siitä, että olen ollut ko. tuotteen koulutuksessa mukana. Tiedän faktat omakohtaisesti. Tutkippa montako Defan maahantuojan" kätyriä" tälläkin palstalla mainostaa akkuvahdin ratkaisevan koko ongelman... :mus: . Älä siis turhaan syyttele..eihän sitä tiedä vaikka olet itse se "kätyri" :) torpedoimassa uutta tietoa jota hyvin moni tälläkin sivulla on varmasti odottanut. TM:n juttu kuitenkin hiljensi keskustelun...miksiköhän? Eipä tässä sen kummenppaa kuin kevättä kohti mennään akku täynnä. :drink:
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Freeze kirjoitti:Kun lukee tämän ketjun alusta ja lopusta niin ihmetyttää se, että nyt kun TM testasi akkulämmityksen edut ja faktat, niin yhtään kommenttia ei enään tule puolesta eikä vastaan....lieko syy kun ei ole pakkasiakaan eikä akutkaan hyydy...ns. "asiantuntijatkin" ovat hyytyneet :mus:
Olen sen verran laajasti tutkinut F-sarjan bemarin virrantuottoa ja varastointia että kehtaan sanoa olevani jonkun sortin asiantuntija. Jos auton järjestelmät on kunnossa, ei akkuongelmia ole. Itsellä ei niitä ole 1,5v aikana myöskään ollut.

Auto F11 530d
-7c lämpöinen agm-akku otti virtaa vastaan startin jälkeen alkuun noin 30 ampeeria. Samalla laturi tietysti tuotti kaiken auton käyttämän virran. Starttiin menneen virran takaisin lataaminen kesti 10-15 minuuttia. Pakkasta oli -15c, auto oli seissyt yön katoksessa. Tällä yhtälöllä en ymmärrä että mihin tuota sinun mainostamaa akkulämmitintä tarvitaan. Jos haluaa pelata varman päälle, voi autoon laittaa lohkolämmittimen yhteyteen halvemman akkulaturin.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Böntti kirjoitti: Jos auton järjestelmät on kunnossa, ei akkuongelmia ole. Itsellä ei niitä ole 1,5v aikana myöskään ollut.

Auto F11 530d
Sama täällä. Kylmästä tallista joka päivä lyhyttä tai pitkää ajoa, eikä yhtään herjaa ole tullut. Paras testi oli viikon reissu Åreen, jossa oli aamuisin kymmenenkin astetta pakkasta. Koko viikon ajot oli hotellilta rinteeseen parisen kilsaa ja iltapäivällä kylmällä autolla takaisin. Ei käynnistysongelmia eikä herjoja, vaikka odottelinkin niitä jo tämän topikin perusteella. Eikä tietty mitään lämpötolppia.

Auto F10 530d
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Vastaa Viestiin