Snap-in adapteri

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Olen kohta saamassa X3:n luovutukseen(muutaman viikon sisällä auto maassa) ja viilaillaan vielä loppuja nyansseja. Otin autoon varusteen ”Laajennettu yhteys matkapuhelimen musiikkisoittimelle”. Autoon tulee myös Prof. navi ja Prof. connectivity. Tuo "Laajennettu tuki...." vaatii myös Snap-in adaperin, mutta yllätyin kun se on vain puhelimelle(esim. iPhone) eikä soittimelle(esim. iPod). Olen jenkkisivustoilta ymmärtänyt, että tuo laajennettu tuki ja adapteri tuo mm. levynkannet ja paremmat valikot. Nythän minulla nykyisessä F25:ssa(ilman navia) ei noita toimintoja ole --> iPod on kaapelilla kiinni keskikyynärnojassa.

Onko tosiaan niin, että esim. levynkennet ja paremmat valikot tulevat vain tuon Snap-in adapterin kautta(jolloin pitää musiikkisoittimena käyttää iPhonea) ja iPod ja kaapeli -yhdistelmä on puutteellisempi myös Prof. navin kanssa?
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

VolvostaBemariin kirjoitti:Olen kohta saamassa X3:n luovutukseen(muutaman viikon sisällä auto maassa) ja viilaillaan vielä loppuja nyansseja. Otin autoon varusteen ”Laajennettu yhteys matkapuhelimen musiikkisoittimelle”. Autoon tulee myös Prof. navi ja Prof. connectivity. Tuo "Laajennettu tuki...." vaatii myös Snap-in adaperin, mutta yllätyin kun se on vain puhelimelle(esim. iPhone) eikä soittimelle(esim. iPod). Olen jenkkisivustoilta ymmärtänyt, että tuo laajennettu tuki ja adapteri tuo mm. levynkannet ja paremmat valikot. Nythän minulla nykyisessä F25:ssa(ilman navia) ei noita toimintoja ole --> iPod on kaapelilla kiinni keskikyynärnojassa.

Onko tosiaan niin, että esim. levynkennet ja paremmat valikot tulevat vain tuon Snap-in adapterin kautta(jolloin pitää musiikkisoittimena käyttää iPhonea) ja iPod ja kaapeli -yhdistelmä on puutteellisempi myös Prof. navin kanssa?
Minulla ei ole kokemusta iPhonesta, mutta jos haluaa levykansien kuvat näkyviin iDriven näytölle, tässä yksi, aika yksinkertainen ratkaisu, joka pelaa ainakin X3(F25):
- lataa musiikki USB tikulle (joita nykyään löytyy järkyttävän isoille GB määrille) ja sijoita USB tikku keskikonsolin USBiin
- tikku voi olla paikallaan tuolla keskikonsolissa melkein pysyvästi (...no silloin tällöin sinne voi lisätä muusiikkia)
- kun iDrivesta valitse ohjelmalähteeksi ao. USB tikun, näkyy levykansi -kuva kappaleiden soidessa (tai ensimmäinen 10 sek näytetään tekstinä kappaleen nimeä ja esittäjää, sen jälkeen kuvaa). Muutenkin USB toistoa voi täsysin hallita iDriven omilla säätimillä eikä puhelimeen tarvitse tässä kohtaa koskea "tikullakaan"
- iDrive pystyy USB:lta näyttämään nuo levykansikuvat paljon tarkemmallakin resoluutiolla kuin mp3 -tiedostoissa aika vakioina käyettetty 200x200, eli jos haluaa kauniita kuvia, voi esim. Mp3tag -editorilla tuunata mp3 -tiedostoihin tarkemmat kuvat (esim. 600x600 resoluutiolla)
- iPhonen voi siis jättää hoitamaan omaa puhelin -tehtäväänsä takin taskuun bluetoothin avulla eikä sitä tarvitse joka kerta autoon astuessa viritellä kaapeleihin kiinni (ja unohtaa autoon pois lähtiessä)
- samoin sen iPodin voi myös jättää takin taskuun, kun sitäkään ei tarvitse viritellä auton kaapeleihin kiinni ...kun koko musiikkikokelma on sillä yksinkertaisella USB tikulla (tai vaikka USB mikro-SD kortinlukija+mikroSD kortti yhdistelmällä)
(...pystyyyköhän iTunes PC:ssä/Mac:ssä siirtämään iPodin sisällön jotenkin USB tikulle ?)
- Kun USB tikulta soittaa musiikkia, muistaa BMW jopa pitää satunnaistoisto valinnan pysyvästi päällä auton sammutusten "yli" (...jota se ei muista, kun soittaa musiikkia iDriven sisäiseltä kovalevyltä)
- mutta: autoon kannattaa päivittää BMW:n viimeinen multimedia SW päivitys http://www.bmw.com/update sivustolta!

- itse asiassa en oikeastaan enää tarvitse tuota snap-in adapteria mihinkään, joten olen päättänyt riisua koko telineen pois keskikonsolista tilaa viemästä, ohjeita löytyy vaikka täältä (koskee siis X3(F25):sta):
http://www.motor-talk.de/forum/ausbauen ... 75402.html
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Kiitoksia! Enpä siis turhaa muovia tilaa lokeron täytteeksi!
jukkareu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Elo 2011, 11:19
Auto: E61 LCI 530xd M-Sport -08

Löytyisikö jostakin ohjetta myös E61 snap-in adapterin poistoon
e61 530 xdA LCI M-Sport Alpine White -08
e81 118i Alpine White -07
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

VolvostaBemariin kirjoitti:Tuo "Laajennettu tuki...." vaatii myös Snap-in adaperin, mutta yllätyin kun se on vain puhelimelle(esim. iPhone) eikä soittimelle(esim. iPod). Olen jenkkisivustoilta ymmärtänyt, että tuo laajennettu tuki ja adapteri tuo mm. levynkannet ja paremmat valikot. Nythän minulla nykyisessä F25:ssa(ilman navia) ei noita toimintoja ole --> iPod on kaapelilla kiinni keskikyynärnojassa.
Minä otin tuon 6NF:n omaan autoon ja yllätyin lähinnä siitä että snap-in adapteria ei saa vieläkään Samsung Galaxy S2:een. Iphone, Nokia tai Ericsson pitäisi olla jos haluaa tuosta jotain hyötyä. Ainut hyvä puoli tuosta varusteesta on se, että jos yhdistät puhelimen usb-kaapelilla autoon niin se soittaa puhelimeen tallennettuja musiikkitiedostoja. Käytössäni on kuitenkin 32G usb-tikku musiikkia varten joka on kaikista paras ratkaisu.
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

jukkareu kirjoitti:Löytyisikö jostakin ohjetta myös E61 snap-in adapterin poistoon
Joo, E60/E61:lle löytyy hieman karkeampi ohje samalta saksalaiselta foorumilta:

http://www.motor-talk.de/forum/mittelar ... st20634224

- ohje ei ole yhtä yksityiskohtainen kuin edellä X3:lle esittety eikä siinä valitettavasti ole kuvia. Mutta tuollakin pääsee varmaan paremman puutteessa liikkeelle. Ohjeen tekstin perusteella on ehkä hiukan yksinkertaisempi operaatio kuin X3:n kanssa
Finland611
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Huhti 2012, 16:28
Auto: BMW 320D
E90LCI
2011

Olisko jollain ohjetta miten tuon adapterin saa pois vuoden 2011 730 mallisesta bemarista? Turhaa tilaa kun itsellä ei ole enää käyttöä sille. Mieluiten ihan suomeksi, koska saksaa en osaa sanaakaan
Avatar
tommiristo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 31 Heinä 2012, 21:28
Auto: F30 316da
F20 120da
F25 Xdrive 2.0da

hommasin tuossa käytetyn Snap in adapterin hardware version 3. Puhelimessa (iphone4s) Spotifyta käyttäessä en pysty vaihtamaan kappaleita iDriven kautta. Auto on F20 BT-proffalla ja laajennettulla musiikintoisto ominaisuuksilla. Eikö biisejä tosiaan voi vaihtaa iDriven kautta? Biisien vaihto käytettäessä musiikin toistoa Bluetoothilla, toimii moitteetta.
Can-bus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Elo 2012, 18:10
Auto: E91 320d M-Sport 2006

tommiristo kirjoitti:hommasin tuossa käytetyn Snap in adapterin hardware version 3. Puhelimessa (iphone4s) Spotifyta käyttäessä en pysty vaihtamaan kappaleita iDriven kautta. Auto on F20 BT-proffalla ja laajennettulla musiikintoisto ominaisuuksilla. Eikö biisejä tosiaan voi vaihtaa iDriven kautta? Biisien vaihto käytettäessä musiikin toistoa Bluetoothilla, toimii moitteetta.
Onko käytössä music-adapteri? Adaptereita on neljä erilaista ( Basic, Music, Media ja Media with fan) ja Basic adapterissa on ainoastaan liittimet puhelimen lataukseen ja kytkentä auton kattoantenniin.
Avatar
tommiristo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 31 Heinä 2012, 21:28
Auto: F30 316da
F20 120da
F25 Xdrive 2.0da

Onko käytössä music-adapteri? Adaptereita on neljä erilaista ( Basic, Music, Media ja Media with fan) ja Basic adapterissa on ainoastaan liittimet puhelimen lataukseen ja kytkentä auton kattoantenniin.[/quote]

Kyseessä Media adapteri ilman puhallinta
Sgtmp2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Syys 2013, 20:50

Mulla kun on vaan vieraskielinen käyttöohjekirja, niin tiedustelisin nyt arvon raadilta, että toistaako tuo -08 mallin X6:n CD-soitin myös DVD-levyjä? Erillistä näyttöä autossa ei ole sinne takapenkille kuitenkaan.

Mites tuon USB-portin pitäisi skulata? Kun laitan siihen kiinni USB-tikun, jossa MP3 -muodossa musiikkia niin musiikin toistaminen onnistuu kyllä. Sitä en saa kuitenkaan talteen ilmeisesti soittimeen kuitenkaan, vaikka jotain tällaista käyttöohjekirjassa kai lupaillaan...
Vastaa Viestiin